پوست،مو و ناخن

چند نکته مهم در شستشوی صورت

پن صورت به عنوان یکی از بهترین محصولات پاک کننده پوست صورت می باشد که دارای تنوع بسیار زیادی است.

انجام شستشوی صورت به صورت روتین روزانه توسط تمامی پزشکان توصیه می شود. ولی طبق پژوهش های علمی، مشخص شده است که استفاده از صابون های معمولی برای شستشوی صورت مناسب نیست. صابون ها می توانند مضرات زیادی را به دنبال داشته باشند و باعث ایجاد خشکی در صورت شوند. پن صورت به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای صابون های مختلف است.

پن صورت دارای خاصیت و ویژگی های مختلفی می باشد. این پن ها در انواع متفاوتی وجود دارند. به هر حال آن چیزی که حائز اهمیت می باشد، نحوه شستشوی صحیح صورت است. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه شستشوی صورت را به شما توضیح دهیم.

نکات مهم برای حفظ سلامت پوست

پوست ما انسان ها همیشه به مراقبت نیاز دارد. ولی گاهی ما انسان ها بدون اینکه به نکات مهم برای حفظ سلامت پوست خودمان توجهی داشته باشیم، به دنبال زیبایی و جوانی پوست خود هستیم. واقعیت این است که یک پوست سالم باید هر روز پاکسازی شود تا تنفس مناسبی داشته باشد.

این موضوع ایجاب می کند که افراد برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خودشان، از روش های اصولی استفاده کنند. از جمله نکاتی که باید برای حفظ سلامت پوست خودتان به آن ها توجه داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاکسازی و لایه برداری صورت با مواد شوینده مناسب

پوست صورت مانند هر یک از ارگان های بدن از سلول های مختلفی تشکیل شده است. در بازه های زمانی مختلف، پوست برای حفظ سلامت خود سلول های جدیدی را جایگزین سلول های مرده می کنند. اگر سلول های مرده ایجاد شده بر روی پوست صورت از بین نروند، سلول های جدید نیز تغذیه مناسبی ندارد.

زمانی سلول های مرده پوست از بین خواهند رفت که پاکسازی و لایه برداری پوست با مواد شوینده مناسب انجام گیرد. لایه برداری باعث حذف یک لایه از سلول های مرده پوست شده و در حفظ سلامت پوست نقش موثری را ایفا می کند.

همچنین، می توان با یک سری از مواد شوینده مناسب، مانند پن صورت، شامپوی بدن، ژل شستشوی صورت و … پوست را پاکسازی نمود. با پاکسازی و همچنین، لایه برداری پوست، پوست صورت شاداب تر و جوان تر خواهد شد.

  • عدم استفاده از محصولات آرایشی ناسازگار با پوست

امروزه بسیاری از بانوان از محصولات آرایشی مختلف استفاده می کنند. البته استفاده از این محصولات بد نیست؛ ولی باید توجه داشته باشید که محصولات آرایشی مناسب را انتخاب کنید. حتما بعد از استفاده از لوازم آرایشی، از شوینده های مناسب برای تمیز کردن و پاکسازی پوست صورت خودتان استفاده نمایید.

  • شستشوی روزانه صورت

همه ما هر روز در معرض آلودگی های محیطی مختلفی قرار داریم. این موضوع باعث می شود که بر روی پوست صورت ما آلودگی های مختلفی ته نشین شوند. شستشوی روزانه صورت برای زدودن این آلودگی ها از روی پوست است.

پوست ما بعد از شسته شدن دارای سلول های شاداب بیشتری است. زیرا تمیز شدن پوست، منجر به اکسیژن رسانی بیشتر به پوست شده و در رفع مشکلات پوستی نیز موثر می باشد. حتما قبل از خواب و یا بعد از رسیدن به منزل، صورت خود را شستشو دهید. این کار باعث می شود که پوست شاداب و جوانی داشته باشید.

شستشوی صورت با صابون

صابون به عنوان یکی از پرطرفدارترین لوازم شوینده پوست صورت شناخته می شود. بسیاری از افراد نیز هنوز بر این باور هستند که با استفاده از صابون، می توانند پوست خود را شاداب تر و سرزنده تر کنند. ولی واقعیت این نیست! در سال های گذشته، پژوهش های علمی مختلفی مشخص کردند که شستشوی صورت با صابون زیاد هم مفید نیست.

موضوع اینجا بود که صابون دارای PH قلیایی است. این PH می تواند چربی پوست را در خود حل کند و باعث خشکی پوست شود. اگرچه خشک شدن پوست برای بسیاری از افراد خوشایند است. ولی باز هم باید بدانید که خشکی بیش از حد پوست، ملاک تمیزی نیست.

سبوم یا همان میزان چربی ترشح شده در پوست صورت، می تواند در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، سلامت و زیبایی پوست موثر باشد. به طور کلی این میزان چربی ضروری و حیاتی است و نباید از بین برود. زمانی که پوست صورت با صابون شسته می شود، این چربی مفید پوست از بین رفته و باعث ایجاد خشکی بسیار زیادی بر روی پوست می گردد.

به همین خاطر، توصیه می شود که افراد برای شستشوی صورت خودشان، از پن صورت استفاده کنند. این محصولات با تنوع بسیار بالا و خواص متنوعی به تولید می رسند و از این رو می توانند در بهبود سلامت پوست نقش موثری داشته باشند.

پن صورت و تفاوت آن با صابون

پن صورت به عنوان یکی از بهترین مواد شوینده ای است که برای پاکسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است که بدانید ساختار پن صورت بسیار مشابه با ساختار صابون است. در واقع، هر دو جامد هستند و می توانند برای تمیز کردن پوست صورت استفاده شوند.

ولی تفاوت های بسیار زیادی برای پن صورت با صابون وجود دارد. پن صورت دارای ترکیبات قلیایی نمی باشد. در واقع، در هنگام ساخت این پن ها، PH آن ها متناسب با پوست تولید می شود. یک پن صورت PH اسیدی تری نسبت به صابون دارد. به همین خاطر، نمی تواند باعث از بین بردن چربی مفید پوست صورت شود.

طبق توضیحات داده شده، پن صورت با صابون تفاوت زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • پن صورت با ترکیبات مفید بیشتر و تخصصی تری به تولید رسیده است. این محصولات می توانند عملکرد بسیار متفاوت و تخصصی تری نسبت به صابون های صورت داشته باشند.
  • پن صورت دارای PH اسیدی تری می باشد. از این رو نمی تواند با خاصیت قلیایی خود، پوست صورت را خشک کند.
  • مصرف پن صورت باعث خشکی پوست صورت نشده و در بهبود علائم خشکی پوست صورت نیز می باشد.
  • این پن ها در تنوع بیشتری نسبت به صابون های موجود در بازار تولید شده اند. از این رو می توانند بسته به نوع پوست مورد استفاده قرار گیرند و اثربخشی خوبی نیز داشته باشد.

انواع پن صورت چیست؟

همانطور که اشاره کردیم پن صورت دارای تنوع بسیار زیادی است. دلیل این موضوع این است که در کشور ایران و حتی کشورهای دیگر، تنوع پوست بسیار زیاد شده است. برخی از افراد دارای پوست خشک، برخی دیگر دارای پوست چرب، برخی دیگر دارای پوست مختلط و … می باشند.

به هر حال پن صورت می تواند در دو دسته مختلف قرار گیرد.

پن صورت از نظر نوع پوست

 اینکه نوع پوست شما چیست، در انتخاب نوع پن برای شما بسیار اهمیت دارد. افرادی که دارای پوست خشک می باشند، می بایست از پن های صورت مناسب پوست خشک استفاده کنند.

افرادی که دارای پوست چرب می باشند، می بایست حتما از پن های صورت مناسب پوست چرب استفاده نمایند. پس قبل از خرید پن صورت برای شستشوی صورت، حتما نوع پوست خود را بشناسید و سپس اقدام به خرید پن کنید.

پن صورت از نظر عملکرد

 پن صورت از لحاظ عملکرد نیز می تواند تنوع زیادی داشته باشد. برخی از پن های صورت برای کاهش جوش مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، ترکیبات این پن ها ضد التهاب می باشند و از این رو می توانند از بروز جوش خودداری کنند.

برخی از پن های صورت برای لایه برداری استفاده می شوند. این پن ها بیشتر برای سفید کردن پوست و لایه برداری مورد استفاده قرار می گیرند و دارای ترکیبات خاصی نیز می باشند. پن های دیگری تحت عنوان پن صورت روشن کننده، پن صورت جوان کننده و … وجود دارند که هر کدام با توجه به ترکیبات خاصی که دارند، باعث حفظ سلامت پوست می گردند.

نحوه استفاده از پن صورت

بسیاری از افراد به این دلیل اقدام به خرید پن صورت نمی کنند، چون نمی دانند که نحوه استفاده از پن صورت چگونه است. برخی از افراد نیز تصور می کنند که پن های صورت دشوارتر از صابون های قلیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

ولی واقعیت این است که تفاوتی میان استفاده از پن صورت و صابون وجود ندارد. افرادی برای استفاده از پن صورت، باید پوست صورت خود را خیس کنند. سپس، پن را بر روی پوست صورت بکشند تا کف کند. سپس، می توانند صورت خود را آبکشی کنند.

می توانید در هفته چند بار از پن صورت استفاده کنید. البته نحوه مصرف این پن ها و مدت زمان آن می تواند بسته به نوع پن متفاوت باشد. لذا قبل از مصرف پن صورت، توصیه های مصرف آن را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *