مکمل بدنسازی

بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع

بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع

بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع یکی از روش های مورد علاقه ورزشکاران است. افزایش حجم بدن یکی از مواردی است که بدنسازان می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی به آن دست پیدا کنند. اما میدانیم که تنها با ورزش کردن و انجام تمرینات سخت نمیتوان حجم بدن و عضلات را افزایش داد. بنابراین باید در کنار این تمرینات از مکمل های بدنسازی استفاده کنند تا افزایش حجم با سرعت بیشتری شکل گیرد. البته فراموش نکنید همیشه باید از روش های درست و اصولی استفاده کرد تا کمترین آسیب به بدن وارد نشود. توصیه ما استفاده از .رزش های مناسب و تغذیه درست است، مکمل ها تنها به عنوان یک کمک می‌توانند شما را زودتر به هدفتان برسانند.

اما سوال اینجاست که چه مکمل های ورزشی باید استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع را به شما عزیزان معرفی کنیم، در ادامه همراه با دارومارکت باشید!

چرا مکمل ها بهترین راه افزایش حجم عضلات

مهم ترین وظیفه مکمل‌ها سرعت بخشیدن به روند عضله سازی است. در واقع آنها به کمک مواد مغذی از جمله پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و… به افزایش حجم عضلات کمک می‌کنند. بدیهی است که افراد تنها با استفاه از موادغذایی این حجم از مواد مغذی را نمیتوانند دریافت کنند. بنابراین استفاده از مکمل ها در کنار ورزش و تغذیه صحیح بهترین راه افزایش حجم عضلات است.

مزایای استفاده از مکمل ها برای افزایش حجم عضلات

  • تامین انرژی بدن و برطرف کردن خستگی
  • جلوگیری از تخریب و تحلیل رفتن عضلات
  • افزایش سرعت ریکاوری بدن
  • افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی
  • بهبود روند عضله سازی در طول تمرین

 

بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع کدام اند؟

مکمل ها از ترکیبات و مواد خاصی تولید می‌شوند که باید کاملا زیر نظر متخصصان و کارشناسان مواد غذایی باشد، زیرا با کوچکترین اشتباه و ترکیبات اشتباه زیان های جبران ناپذیری متوجه بدنسازان خواهد بود. در سال های اخیر شرکت های زیاد سعی داشته اند تا مکمل های ورزشی با بازدهی بالا تولید کنند که بسیاری از آنها در این زمینه موفق بوده اند. در ادامه بهترین مکمل ها برای عضله سازی سریع را معرفی خواهیم کرد:

1.مکمل کراتین مونوهیدارت

کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در سلول های ماهیچه ای ما وجود دارد و یکی از منابع اولیه انرژی سلولی است. هر زمان که چشمان خود را پلک می‌زنید، آرنج خود را می‌خراشید، غذای خود را می‌جوید یا بیشتر حرکات دیگر را انجام می‌دهید، این کراتین است که به شما انرژی می‌دهد. کراتین یکی از مهمترین انواع مکمل افزایش وزن است.

کراتین در سلول ها فشار اتمسفری ایجاد می کند و به این ترتیب بیشتر جذب بدن شود و حجم بدن افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر به عنوان یک محرک هورمون رشد، از تحلیل رفتن عضلات در هنگام انجام ورزش های سخت جلوگیری می کند.

فواید مکمل کراتین مونوهیدرات

  • افزایش توده عضلانی بدون چربی، به ویژه با تمرینات قدرتی
  • بهبود قدرت عضلانی
  • کاهش درد عضلانی و کاهش سطح التهاب ناشی از ورزش
  • بهبود جریان خون در طول تمرین
  • بهبود عملکرد در طول تمرینات با شدت بالا

 

2.مکمل بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه غیر ضروری است که به طور طبیعی از طریق غذاهای غنی از پروتئین وارد بدن می شود. جنبه افزایش عملکرد بتا آلانین (BA) به دلیل توانایی آن در افزایش سطوح داخل عضلانی کارنوزین است. افزایش بتا آلانین از طریق مکمل ممکن است سطح کارنوزین را بیش از 60 درصد در مدت چهار هفته افزایش دهد.

این مورد مهم است زیرا در طول تمرینات شدید، بدن ما مقدار زیادی یون هیدروژن را جمع می کند که باعث کاهش pH خون می شود. این اسیدی شدن می تواند باعث خستگی شدید، کاهش عملکرد عضلانی و کوتاه شدن زمان نارسایی عضلانی شود. آنچه مردم به آن اسید لاکتیک می گویند در واقع از هیدروژن تولید می‌شود. به گفته محققان بتا آلانین این یون‌ها را «بافر» می‌کند، تجمع خون را به تأخیر می‌اندازد و به شما کمک می کند تا در تمرینات انرژی بیشتری داشته باشید و در دراز مدت به ایده آل خود دست یابید.

فواید مکمل بتا آلانین

  • خستگی تاخیری در تمرینات شدید
  • افزایش حجم کل تمرین
  • افزایش عضله سازی
  • بهبود استقامت در طول تمرینات سخت
  • افزایش اثربخشی کراتین

 

3.مکمل آمینو اسید BCAA

دسته دیگری از مکمل های عضله سازی که ورزشکاران و بدنسازان برای بهبود نتایج خود از آنها استفاده می کنند آمینو اسیدهای BCAA هستند. از 20 اسید آمینه ای که پروتئین را تشکیل می دهند، فقط سه اسید آمینه به عنوان BCAA شناخته می شوند: لوسین، ایزولوسین و والین. این‌‌ها آمینو اسیدهای خاصی هستند که نشان داده اند سنتز پروتئین را تحریک می کنند و به تنظیم متابولیسم پروتئین کمک می کنند.

مزایای مکمل BCAA

  • افزایش سطح سنتز پروتئین ماهیچه ای
  • کاهش سطح آسیب عضلانی در طول ورزش
  • کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش
  • بهبود استقامت در طول ورزش

 

4.مکمل کافئین

فرمول‌های قبل از تمرین معمولاً شامل کافئین هستند که به شما کمک می‌کنند تا با سرعت کامل کار کنید. کافئین علاوه بر اینکه شما را برای ورزش کردن تحریک می کند، می تواند احساس فعالیت، خستگی و حتی درد بعد از تمرین را کاهش دهد. مکمل‌های قبل از تمرین به شما کمک می‌کنند سخت‌تر تمرین کنید و ذهن و بدنتان را برای مدتی بیشتر در تمرین نگه می‌دارند. محرک کافئین می تواند بین تمرینی که عضله را حفظ می کند و تمرینی که عضله می سازد تفاوت ایجاد کند.

فواید مکمل کافئین

  • افزایش انگیزه برای ورزش کردن
  • تاخیر در خستگی عضلات
  • افزایش استقامت

 

5.مکمل کازئین

برای اینکه افزایش حجم بدن با موفقیت انجام شود و مکمل هایی که مصرف کرده اید نتیجه دهد باید بدن را در حالت آنابولیک نگه دارید. مکمل کازئین به عنوان یک مکمل دیرهضم به تدریج در بدن آزاد شده و بطور مکرر عضلات را تغذیه می کند. زمانی که شما خواب هستید مکمل کازئین عضله سازی را انجام داده و این عمل را در طول استراحت شما فعال نگه میدارد.

در پایان

اگر قصد دارید تا در مدت زمان کوتاهی به بدن ایده آل خود دست یابید مکمل های ورزشی را فراموش نکنید. البته مکمل آقایان بدنساز و مکمل بانوان بدنساز با هم کمی متفاوت است زیرا ساختار بدن آنها با یکدیگر فرق دارند. بنابراین قبل از مصرف هر یک از مکمل های نام برده شده بایدبا مربی خود مشورت کنید.

همچنین میتوانید برای دریافت رژیم غذایی و مصرف مکمل با کارشناسان دارومارکت تماس بگیرید و انواع محصولات ما را از فروشگاه دارومارکت با قیمت های مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *