مولتی ویتامین

درباره کپسول کوبالین نوتراکس بیشتر بدانید

ویتامین ب 12 به عنوان یکی از بهترین ویتامین های ضروری در بدن شناخته می شود که در مکانیسم ها و واکنش های حیاتی بدن نقش بسیار موثری دارد. این ویتامین برای رفع مشکلات جسمی، پیشگیری از برخی از بیماری ها و … نقش موثری دارد و کمبود آن برای بدن مضر خواهد بود. افرادی که با کمبود ویتامین ب 12 مواجه هستند، می توانند با مصرف کپسول کوبالین نوتراکس این ویتامین را برای بدن خودشان تامین کنند. کمبود ویتامین ب 12 باعث بروز خستگی، کاهش وزن، احساس نفس نفس زدن، شنیدن صدای قلب و … می شود که هر کدام می توانند با مصرف ویتامین ب 12 بهبود پیدا کنند.

کپسول کوبالین نوتراکس به دلیل داشتن مولکولی به نام کوبالت، نقش موثری در ساخت دی ان ای و آر ان ای داشته و می تواند باعث حفظ عملکرد سلول های عصبی شود. مصرف این ویتامین باعث پیشگیری از کم خونی و آنمی ناشی از فقر آهن و آنمی ناشی از کمبود ویتامین ب 12 می شود.

با کپسول کوبالین نوتراکس بیشتر آشنا شویم

ویتامین های گروه ب از جمله ویتامین های ضروری برای بدن محسوب می شوند که خواص بسیار زیادی برای بدن دارند و می توانند در حفظ سلامت عمومی بدن و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر باشند. ویتامین های گروه ب در انواع مختلفی در بدن یافت می شوند که از جمله آن ها می توان به ویتامین ب 1، ویتامین ب 6، ویتامین ب 9، ویتامین ب 12 و … اشاره کرد.

هر یک از این ویتامین ها نقش موثری در فرآیندها و واکنش های بدن بر عهده دارند. به طوری که کمبود آن ها برای بدن مضر بوده و باعث ایجاد یک سری مشکلات در بدن خواهد شد. ویتامین ب 12، از جمله ویتامین هایی است که در گروه ویتامین های ب قرار می گیرد و شاید جزء بزرگ ترین و پیچیده ترین ویتامین های گروه ب می باشد.

ویتامین ب 12، دارای مولکول هایی است که به نام کبالت معروف هستند و این مولکول ها نقش بسیار مهمی در فعالیت های زیستی بر عهده دارند. این ویتامین خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و کمبود آن باعث ایجاد آنمی مگالوبلاستیک می شود. افرادی که با این نوع کم خونی مواجه هستند، می بایست از مکمل های تغذیه ای مناسب حاوی ویتامین ب 12 استفاده نمایند.

ویتامین ب 12، می تواند باعث خون سازی در بدن شده و در ساخت گلبول های قرمز خون نقش موثری داشته باشد. به همین خاطر اگر ویتامین ب 12 در بدن کاهش پیدا کند، افراد با آنمی یا همان کم خونی مواجه می شوند. کپسول کوبالین نوتراکس یکی از انواع مکمل های تغذیه ای بوده که دارای ویتامین ب 12 و مولکول های کوبالین می باشد.

این محصول می تواند باعث تامین ویتامین ب 12 مورد نیاز بدن شده و همچنین، در حفظ واکنش های حیاتی بدن مانند خون سازی نقش موثری داشته باشد. تولید دی ان ای و آر ان ای سیستم مغزی، با کمک این کپسول بهتر قابل انجام خواهد بود.

این کپسول می تواند باعث افزایش رشد سلول های بدن به ویژه گلبول های قرمز خون، مغز استخوان و … شود. مصرف ویتامین ب 12 باعث بهبود متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها شده و می تواند نقش موثری در حفظ و نگهداری از سیستم های عصبی و قلبی بر عهده داشته باشد. مصرف ویتامین ب 12 از جنبه های مختلفی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم خواهد شد. این ویتامین می تواند باعث بهبود عملکرد آهن در بدن شده و همچنین در نگهداری از سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی و قلبی نقش موثری داشته باشد.

کمبود ویتامین ب 12 معمولا شایع نیست؛ اما در صورت بروز کمبود این ویتامین، احتمال بروز خستگی، کمبود انرژی، افزایش ضربان قلب، نفس نفس زدن و کاهش وزن وجود دارد. لذا می توان این ویتامین را از طریق منابع غذایی حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت و … دریافت کرد. همچنین، در صورت نیاز به مصرف بیشتر ویتامین ب 12، می توان از کپسول کوبالین نوتراکس برای تامین ویتامین ب 12 استفاده نمود.

کپسول کوبالین نوتراکس به ویژه برای میانسالان، بانوان یائسه، افرادی که فعالیت های بدنی سختی دارند و … مناسب می باشد. این کپسول ساخت کشور ایران بوده و در شرکت پارس حیان به تولید رسیده است. هر یک از بسته بندی های این محصول حاوی 30 عدد کپسول دارای ویتامین ب 12 می باشند.

ویژگی های کپسول کوبالین نوتراکس

کوبالت نام مولکولی است که در ویتامین ب 12 یافت می شود و باعث ایجاد خواص مختلفی برای این ویتامین شده است. ویتامین ب 12 دارای ساختار پیچیده ای بوده و نسبت به ویتامین های مشابه خود، در فعالیت های بسیار زیادی شرکت می کند. مصرف ویتامین ب 12 از طریق مواد غذایی لبنی و گوشتی بسیار توصیه می شود.

همچنین، می توان این ویتامین را از طریق مصرف مکمل های تغذیه ای مناسب تامین کرد. کپسول کوبالین نوتراکس به علت داشتن ویتامین ب 12 نقش موثری در حفظ سلامت عمومی بدن داشته و می تواند باعث بهبود شرایط جسمی و حفظ عملکرد نرمال بدن شود. مصرف این کپسول به ویژه برای افراد میانسال، بانوان یائسه و افرادی که دارای فعالیت های جسمی شدیدی هستند، توصیه می شود. از جمله خواص و ویژگی هایی که می توان برای کپسول کوبالین نوتراکس ذکر کرد، شامل موارد زیر می باشند.

  1. تامین ویتامین ب 12 مورد نیاز بدن
  2. کمک به فعالیت صحیح و نرمال سیستم عصبی
  3. کمک به ساخت گلبول های قرمز خون و مغز استخوان
  4. بهبود متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها
  5. کمک به تامین انرژی مورد نیاز بدن
  6. بهبود جذب آهن و عملکرد آهن در بدن
  7. پیشگیری از کم خونی (کم خونی ناشی از فقر آهن و کم خونی مگالوبلاستیک)
  8. موثر در افزایش انرژی و رفع خستگی و بی حالی افراد
  9. محافظت از سیستم عصبی و قلب و عروق

نکاتی درباره استفاده از کپسول کوبالین نوتراکس

کپسول کوبالین نوتراکس به عنوان یک مکمل تغذیه ای عالی جهت تامین ویتامین ب 12 شناخته می شود که می تواند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. در صورتی که قصد مصرف این کپسول حاوی کوبالین را دارید، ابتدا بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • تداخلات دارویی: مصرف ویتامین ب 12 می تواند با برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک های گلیکوزیدی (جنتامایسین، نئومایسین و توبرامایسین)، کلشی سین، آمینو سالیسیلیک اسید و املاح آن، محصولات ضد تشنج (فنی توئین، فنوباربیتال و پریمیدون)، الکل، کلرامفنیکل، متفورمین، داروهای مهار کننده مغز استخوان (متوتروکسات، پیریمتامین) و دوز بالای ویتامین ث، مهار کننده های پمپ پروتون (لانزوپرازول، امپرازول و …) و آنتاگونیست های H2 مانند فاموتیدین و رانیتیدین تداخل دارویی ایجاد کند. لذا در صورت مصرف این داروها، حتما با پزشک جهت مصرف این کپسول مشورت کنید.
  • بازه سنی مصرف: کپسول کوبالین نوتراکس برای بازه سنی بزرگسال به تولید رسیده است.
  • منع مصرف: کپسول کوبالین نوتراکس در افرادی که دارای بیماری نوروپاتی ارثی عصب بینایی لبر و همچنین، کم خونی ناشناخته می باشند، نباید مصرف شود.

مصرف این کپسول در افرادی که دارای کم خونی ناشی از فقر آهن و کم خونی مگالوبلاستیک می باشند، باید با احتیاط پزشک صورت گیرد.

در صورت وجود اورمی و عفونت در بدن، برای مصرف این کپسول با پزشک مشورت کنید. در صورتی که افراد با مشکل کمبود پتاسیم در سطح سرمی خون مواجه هستند و یا از بیماری هایی نظیر پانکراتیت، سابقه جراحی معده و روده و بیماری های معده و روده مانند کرون و کولیت و نیز سابقه پرتو زدگی روده کوچک و … رنج می برند، باید حتما با پزشک جت مصرف این کپسول مشورت کنند.

  • مصرف در مادران باردار و شیرده: کپسول کوبالین نوتراکس باید با مشورت پزشک در دوران شیردهی و بارداری مصرف شود.
  • عوارض جانبی دارو: در صورت بروز حساسیت های پوستی، احساس سرگیجه و تهوع، بی قراری و اضطراب و … مصرف این کپسول را قطع کنید.

شیوه مصرف

  • بزرگسالان می توانند روزانه 1 عدد از کپسول کوبالین نوتراکس را به همراه مقداری آب مصرف نمایند.

ترکیبات

در جدول زیر ترکیبات به کار رفته در کپسول کوبالین نوتراکس را مشاهده می کنید.

نام ترکیب مقدار در 1 کپسول
Vitamin B12 (Cyanocobalamin) 1000 میکروگرم

 

نتیجه گیری

کپسول کوبالین نوتراکس، یک مکمل تغذیه ای حاوی ویتامین ب 12 بوده که برای بهبود خونسازی، افزایش متابولیسم کربوهیدرات ها و حفظ فعالیت صحیح سیستم عصبی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *