سالمندان

راز جوانی پوست در سن بالا

کلاژینو بیوتی یکی از مهم ترین و اساسی ترین مکمل های سرشار از کلاژن و پروتئین می باشد که نقش بسیار مهمی در جوانی و تقویت پوست دارد. مکمل مورد نظر، از ترکیبات بسیار مؤثری تشکیل شده است به همین دلیل و با توجه به خاصیت های بسیار زیاد مکمل های تشکیل دهنده این نوع محصول در تقویت و بهبود پوست افراد، می تواند به عنوان یک محصول سرشار از خاصیت برای کمک به شادابی  و طراوت پوست افراد و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های ناشی از عوامل خارجی و افتادگی پوست افراد باشد.

راز جوانی پوست در سن بالا 

امروزه پروتئین های موجود در بدن نقش مؤثری در انعطاف پذیری عضلات، پوست و مو و زیبایی آن بر عهده دارند. به طوری که اگر پروتئین موجود در بدن که کلاژن یکی از موارد تأمین آن است به اندازه کافی باشد، موجب طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از هر گونه آکنه و زخم بر روی آن می شود. ولی اگر میزان پروتئین موجود در بدن افراد رو به کاهش باشد منجر به ایجاد چین و چروک و لک­ها و آکنه های قهوه ای و زرد رنگ و از طرفی دیگر منجر به شکننده شدن ناخن ها و عدم انعطاف پذیری استخوان ها و پوکی استخوان می شود که همه اینها، منجر به نوعی نگرانی برای فرد مبتلا است. پس با این وجود، پروتئین ها به عنوان یکی از مهمترین اجزای اصلی در پوست انسان هستند که به کلاژن معروف هستند و  نقش به سزایی را در تقویت اختلالات و عوارض گفته شده، بر عهده دارند.

پوست عضو مهمی از بدن انسان است و به عنوان سدی در برابر عوامل محیطی خارجی از قبیل تابش نور خورشید، دما، گرد و غبار، حمله باکتری ها و غیره عمل می کند. پیری پوست فرآیندی طبیعی و اجتناب ناپذیر است که شامل فعالیت اکسیداتیو در طول متابولیسم بدن می شود. حال پوست بدن که سرشار از کلاژن می باشد دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند در برابر عوامل خارجی از قبیل اشعه های خورشید و سایر عوامل خارجی دیگر مقاومت کند. زمانی که سن افراد بالا می رود، منجر به ایجاد یک سری از عوارض و اختلالات در پوست آن ها می شود که از جمله این عوارض می توان به خشک شدن پوست فرد و در نتیجه آن ایجاد چین و چروک در پوست اشاره کرد.

افتادگی پوست نیز یکی دیگر از عوارض مبتنی بر بالا رفتن سن می باشد. دلایل این اختلالات این است که بین بالا رفتن سن افراد و میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن رابطه معکوسی وجود دارد. به این معنی که هر چه سن افراد بالاتر رود، میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن افراد کاهش پیدا می کند. بنابراین، فرد باید به دنبال روش هایی برای تقویت پوست خود و مقابله با اختلالات ذکر شده باشد. بسیاری از افراد استفاده از مواد غذایی سرشار از پروتئین از قبیل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، انواع محصولات لبنی و تخم مرغ را در دستور کار خود قرار می دهند، اما، مواد غذایی مورد نظر نمی توانند همه کمبودهای کلاژن در بدن را جبران کنند. بنابراین، فرد باید در کنار استفاده از این مواد مغذی از انواع مکمل های سرشار از کلاژن و پروتئین استفاده کند تا بتواند تقویت و سلامتی پوست خود را به دست آورد.

یکی از مهم ترین مکمل های پیشنهادی به این افراد، استفاده از مکمل غذایی سرشار از پروتئین و کلاژن، کلاژینو بیوتی می باشد که با دارا بودن ترکیبات و عناصر بسیار مهمی از قبیل زینک، بیوتین، هیالورونیک اسید و ویتامین C، می تواند نقش بسیار مؤثری را در شفافیت و زیبایی پوست و انعطاف پذیری آن داشته باشد. ویتامین C یکی از مؤثرترین ترکیبات موجود در تشکیل مکمل غذایی مورد نظر می باشد که از مهم ترین خواص آن این است که می تواند با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، نقش به سزایی در شادابی و طراوت پوست افراد ایفا کند. از طرفی دیگر، هم چنین وجود ویتامین C در کنار هیالوونیک اسید موجود در کلاژن مورد نظر، به اثربخشی کامل تر و بهتر پوست کمک کرده است چرا که این پودر تمام نیازهای پوست را برای جلوگیری از چین و چروک و ایجاد آبرسانی برطرف می کند.

حال، علاوه بر بالا رفتن سن افراد، قرار گرفتن افراد در معرض اشعه های ماوراء بنفش و فرابنفش نیز دارای تآثیر فراوانی در افزایش میزان اختلالات و عوارض پوستی در بدن فرد از قبیل لکه های زرد رنگ و قهوه ای رنگ و هم چنین آکنه ها، کک و مک ها و خشکی پوست می شود. در این گونه شرایط نیز افراد باید به تقویت پوست خود و آب رسانی به آن کمک بسیار مهمی کنند که استفاده از مکمل مورد نظر دارای خواص بسیار زیادی در این زمینه می باشد. بدین صورت که وجود ترکیب موجود ویتامین C در مکمل کلاژینو بیوتی، خشکی و لک های پوستی را بر طرف کرده و زخم ها را ترمیم می کند و در نهایت از پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت می کند.

بنابراین، با توجه به توضیحات ارائه شده در فوق، با بالا رفتن سن افراد میزان کلاژن موجود در بدن افراد کاهش می یابد و این منجر به زودرس شدن فرآیند پیری در فرد می شود. علاوه بر تولید کم کلاژن در بدن، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و فرابنفش و آلودگی های محیطی نیز می تواند ابتلا به فرآیند پیری زودرس در فرد را تشدید کند. در سال های اخیر، استفاده از آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عنصر و ترکیب کاربردی بسیار قوی در رژیم غذایی افراد به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، یک عنصر محبوب که به عنوان آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شود، کلاژن بسیار معروف مکمل غذایی مورد بررسی می باشد.

این نوع مکمل، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و نشانه های پیری زودرس در فرد را کاهش می دهد. وقتی کلاژن مورد نیاز در بدن افراد کم باشد عوارضی از قبیل ایجاد چین و چروک و عدم فعالیت سلول ها را به دنبال دارد. در نتیجه برای جلوگیری از این اقدام، باید مقدار زیادی از کلاژینوی مورد نظر استفاده شود تا پوست بدن را سفت تر و صاف تر و در نتیجه، منجر به فعالیت بافت ها و سلول های بدن شود و از این طریق گردش خون موجود در بدن را تنظیم و بهبود بخشد و به سلامت و شادابی پوست افراد کمک کند. این مکمل همچنین آنتی اکسیدانی است که استفاده از آن، موجب جلوگیری از پیری زودرس و افرایش انرژی و سلامت بدن می شود.

ویتامین C به عنوان یکی از ترکیبات تولید این مکمل و به عبارتی دیگر یک نوع ویتامین ضروری موجود در این نوع مکمل است و تأثیرات شگفت انگیزی را بر روی پوست افراد دارد همچنین با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، نقش به سزایی در شادی و طراوت پوست ایفا می کند. این ویتامین با کلاژن سازی در بدن از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و علاوه بر این که منجر به شکوفایی و شادابی پوست می شود، زمینه های لازم را برای بهبود زخم ها و مشکلات پوستی از قبیل اگزما فراهم می کند. از طرف دیگر، موجود بودن ترکیب ویتامین C در مکمل کلاژینو بیوتی، خشکی و لک های پوستی را بر طرف و ترمیم می کند و در نهایت از پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت می کند. تا جایی که، ویتامین C و هیالوونیک اسید موجود در کلاژن موردنظر، به اثربخشی کامل تر و بهتر آن کمک کرده است. چرا که این پودر تمام نیازهای پوست را برای جلوگیری از چین و چروک و ایجاد آبرسانی برطرف می کنند. مقدار زینک موجود در این مکمل نیز به دلیل تحریک و تسریع فرایند پروتئین سازی در بدن، به بازسازی پوست فرد کمک کرده و و از ورود آسیب ها و اختلالات ناشی بدان جلوگیری می کند.

روش مصرف این قرص بدین شکل است که فرد باید مقداری از پودر را  که معمولاً روزانه 1 ساشه در روز می­باشد را در لیوانی ریخته و سپس با استفاده از مایع دلخواه، آب، چای، آب میوه، شیر و غیره آن را به طور کامل حل و سپس میل کند. فرد با مصرف 8 تا 16 هفته از این مکمل می تواند اثرات آن را به طور واضح تری بر پوست خود نمایان سازد. استفاده از مکمل غذایی مورد نظر برای عموم افراد اعم از زنان و مردان بزرگسال تجویز می شود. حال، در استفاده از مکمل مورد نظر استثنائاتی وجود دارد، از جمله این استثنائات این است که زنان بادار و شیرده برای استفاده از مکمل مورد نظر حتما باید قبل از مصرف با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. هم چنین افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند و یا در حال استفاده از داروهای دیگری می باشند، جهت استفاده از مکمل کلاژینوی مورد نظر بایستی قبل از مصرف با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. از مهم ترین ویژگی این نوع مکمل این است که فاقد هر گونه مواد نگهدارنده و طعم دهنده می باشد و به راحتی در انواع مایعات دیگر به جز آب، از قبیل شیر، آب میوه، چای، ماست و غیره قابل حل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *