پوست،مو و ناخن

راهنمای کامل مراقبت از پوست حساس

اگر محصولات زیادی را برای مراقبت از پوست حساس خود امتحان کرده اید و با وجود این، شما همچنان به دنبال کاهش حساسیت پوست خود و تسکین آن هستید، مطالب ارائه شده در این راهنما می تواند برای رفع مشکل شما مفید باشد. اول از همه، ما می توانیم با گفتن اینکه پوست حساس یک وضعیت غیر قابل حل نیست، خیالتان را از بابت غیر پیچیده بودن موضوع راحت کنیم.

راهنمای کامل مراقبت از پوست حساس

 

اگر محصولات زیادی را برای مراقبت از پوست حساس خود امتحان کرده اید و با وجود این، شما همچنان به دنبال کاهش حساسیت پوست خود و تسکین آن هستید، مطالب ارائه شده در این راهنما می تواند برای رفع مشکل شما مفید باشد. اول از همه، ما می توانیم با گفتن اینکه پوست حساس یک وضعیت غیر قابل حل نیست، خیالتان را از بابت غیر پیچیده بودن موضوع راحت کنیم. اما ابتدا اجازه دهید کمی عمیق تر به مسئله نگاه کنیم و به علل و تفاوت های پوست حساس با پوست های نرمال بپردازیم.

چه چیزی باعث ایجاد پوست حساس می شود؟ و آن علائم کدامند؟

هیچ دلیل واحدی برای ایجاد پوست حساس وجود ندارد. به طوری که بسیاری از متخصصان پوست به سختی می توانند این وضعیت را به دلیل خاصی نسبت دهند. با این حال، شایع ترین دلایل آن به شرح زیر است:

سد پوستی ضعیف

منافذ پوست که راه تبادل بدن با محیط هستند، اجازه می دهند رطوبت به پوست بچسبد و از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت کند. هنگامی که سد پوستی ضعیف می شود، پوست و لایه های آن در برابر عوامل خارجی بسیار آسیب پذیرتر می شوند. بنابراین، آلرژن هایی که ممکن است از بیرون به پوست نفوذ کنند، نفوذپذیری بیشتری از راه سد پوستی دارند. در این صورت پوست حساس شده و شروع به واکنش می کند.

بدن آلرژیک

واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به مواد، آلرژی نامیده می شود. امروزه بسیاری از مردم به ندرت با این وضعیت مواجه می شوند، زیرا در اغلب قریب به اتفاق موارد، بدن افراد از طریق انتقال ژنتیکی خود را با شرایط جغرافیایی محل زندگی خود وفق می دهد. با این حال، بدن برخی از افراد ممکن است حتی به بسیاری از موادی که به طور طبیعی در هوا و آب یافت می شود، حساسیت بیش از حد نشان دهد. از آنجایی که پوست بخشی از بدن است که مستقیماً در معرض این آلرژن ها قرار دارد، در برخی موارد به دلیل داشتن بدن آلرژیک، حساسیت دائمی در پوست افراد ایجاد می شود.

علائم دیگری که به این دو دلیل ایجاد می شوند واکنش پذیری بیش از حد پوست، تمایل به آتوپی و قرمزی آن است. در نهایت می توان گفت، حساسیت پوست می تواند توسط عوامل محیطی، سلامت عمومی و انواع محصولات مراقبت از پوست ایجاد شود. پوست حساس خود را با علائمی نظیر سوزش، خارش، قرمزی، بثورات پوستی، تنش و به ویژه خشکی نشان می دهد. به خصوص در نتیجه شرایطی مانند کم آب شدن پوست، استفاده زیاد از محصولات حاوی الکل و تضعیف سد پوستی، ممکن است پوست حساس شده و علائم مختلف مربوط به حساسیت پوستی را نشان دهد.

برای مراقبت از پوست حساس چه باید کرد؟

 

برای مراقبت از پوست حساس، استفاده از محصولات مراقبت از پوست تایید شده و بدون الکل که برای تعدیل وضعیت پوست، ملایم، تسکین دهنده و ضد حساسیت هستند (کمترین احتمال ایجاد آلرژی را دارند) ضروری است. با این حال، باید به این نکته اشاره کنیم که برای همه پوست‌های حساس محصولات مراقبت از پوست مشابهی اعمال نمی‌شود. با این وجود، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که توصیه‌های ما مؤثرترین مراقبت را برای پوست حساس شما فراهم می‌کند.

جهت تهیه بهترین و موثرترین محصولات مراقبت از پوست حساس می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید. کارشناسان کادر پشتیبانی ما در مورد محصولات مناسب پوست شما به ارائه مشاوره پزشکی به صورت رایگان می پردازند و می توانند در تهیه بهترین محصولات برای مراقبت از پوست حساس شما کمک کننده باشند.

تفاوت پوست حساس با پوست های نرمال در چیست؟

حساسیت پوستی ناراحتی است که معمولاً از بیرون مشاهده نمی شود. سوزش، خارش و سوزن سوزن شدن اغلب از نشانه های پوست حساس هستند. مشکلات پوستی مانند قرمزی و بثورات در موارد آلرژیک یا پوست های مستعد آلرژی مطرح می شوند. نکته مهم این است که علاوه بر تقویت سد پوستی در پوست های حساس و آلرژیک، تسکین این احساس ناراحتی ضروری است. محصولاتی مانند نیاسینامید، سرامید، کره شی (شی باتر) و … که به عنوان محصولات تقویت کننده سد پوستی شناخته شده اند می توانند پوست را تسکین داده و سد پوستی افراد دارای پوست حساس را تقویت کنند.

پاکسازی صورت برای پوست های حساس

 

ما می دانیم که تمیز کردن صورت دارای پوست حساس شاید سخت ترین کار در مراقبت از پوست برای شما باشد. زیرا بعد از هر بار شستشو، پوست شما خشک می شود و حتی ممکن است احساس ناراحتی تان بیشتر شود. برای جلوگیری از این امر، باید از یک پاک کننده صورت بدون SLS استفاده کنید که بدون خشک کردن، پوست شما را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی نماید.

لایه برداری برای پوست های حساس

برای پوست های حساس، لایه برداری یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست است. در این مورد ما استفاده از لایه برداری های فیزیکی را برای مراقبت از پوست حساس شما توصیه نمی کنیم. البته مانند تمامی انواع پوست‌، پوست شما نیز به دلیل عواملی مانند باقی‌مانده‌های آرایش در منافذ آن، پوست مرده و کثیفی های روی پوست‌ به لایه برداری و پاکسازی نیاز دارد، اما باید این کار را با ملایمت بیشتری انجام دهید. شما باید لایه برداری با مواد لایه بردار ملایم را تا حد امکان کم ترجیح دهید؛ در غیر این صورت، ممکن است باعث تضعیف بیشتر سد پوستی خود شوید و احساس ناراحتی ناشی از پوست حساس شما بیشتر و آزار دهنده تر شود.

ماسک برای پوست های حساس

 

اگر قصد دارید از ماسک بر روی پوست حساس خود استفاده کنید، باید برای این کار محصولات مرطوب کننده و تسکین دهنده را انتخاب کنید. به این ترتیب قرمزی پوست تان کاهش و احساس سوزش و خارش آن تسکین می یابد. با این حال، نباید فراموش کنید که ماسک ها در این زمینه تسکین آنی خواهند داشت و استفاده منظم از آنها برای مشاهده نتایج طولانی مدت ضروری است.

مرطوب کننده پوست های حساس

استفاده از مرطوب کننده برای پوست های حساس مهم ترین شرط مراقبت اصولی از پوست حساس است! در این مورد بسیار مهم است که مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که به شدت پوست شما را مرطوب و تسکین دهد و در برابر عوامل محیطی مختلف از آن محافظت کند. مرطوب کننده ای که مخصوص محافظت از سد پوستی افراد دارای پوست حساس ایجاد شده و این هدف در مورد تولید آن در اولویت قرار داشته است، نباید حاوی الکل و عطر باشد.

کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس

یکی از بزرگترین کارهایی که می توانید برای مراقبت از پوست حساس خود انجام دهید این است که با استفاده منظم از کرم ضد آفتاب از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید. قرمزی و سوزش پوست صورت شما که علاوه بر ظاهر نازیبا بسیار آزار دهنده نیز می باشد ممکن است با قرارگیری در معرض آفتاب بیشتر آشکار و آزار دهنده شود. علاوه بر این، توجه داشته باشید که اشعه های خورشید حتی در هوای ابری و در محیط های بسته نیز پوست را تهدید می کنند. گزارشات علمی زیادی وجود دارند که ثابت کرده اند تاثیر اشعه ماورای بنفشی که از انعکاس این اشعه توسط دانه های برف به پوست انسان می رسد بسیار مخرب تر و آسیب رسان تر از تابش مستقیم نور آفتاب می باشد. در این راستا، توصیه می شود که استفاده از کرم ضد آفتاب را به فصل خاصی از سال اختصاص ندهید و در تابستان، زمستان، هوای آفتابی یا ابری، در محیط های باز یا بسته و … حتما از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست حساس خود استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم که در انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست تان نیز نهایت دقت را داشته باشید؛ به جای ترجیح هرگونه کرم ضد آفتاب، انتخاب موادی که با پوست حساس سازگاری بیشتری دارند، برای مراقبت از پوست حساس شما  مفیدتر است.

تاثیر پوست بر زیبایی طبیعی افراد بر هیچکس پوشیده نیست و همه افراد به خصوص خانم ها همواره به دنبال بهترین محصولات مراقبتی متناسب با نوع پوست خود هستند. جهت تهیه بهترین محصولات پوستی از جمله لوسیون ها، کرم های لایه بردار، کرم های مرطوب کننده و کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های حساس می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *