پوست،مو و ناخن

10 راهکار ساده برای مراقبت از پوست در سفر – چگونه در سفر از پوست خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر یکی از راهکارها برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی است. زمانی که شما به شهر یا کشور دیگر سفر می کنید که به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی ممکن است پوست‌تان دچار آسیب شود. بنابراین مهم است که در سفر از پوست خود مراقبت کنید تا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار نگیرد. اما چگونه؟

در ادامه راهکارهایی را برای مراقبت از پوست در سفر به شما معرفی خواهیم کرد که بسیار راحت بوده و میتوانید با آسان ترین راهکارها از پوست خود مراقبت کنید.

 

تاثیر سفر روی پوست

ابتدای شروع سفر کمی استرس‌زاست. از راه افتادن با وسایل نقلیه مانند هواپیما، قطار، خودروی شخصی و … گرفته تا سالم رسیدن و موارد این چنین. همین استرس‌ها باعث شده تا پوست تحت تاثیر هورمون ها قرار گرفته و آسیب ببیند. طبیعتا قبل از شروع هر سفری ذهن شما درگیر موضوعات مختلفی است. جمع کردن وسایل، موارد ضروری، اطمینان از امنیت منزل و … .

شاید آخرین چیزی که به ذهنتان برسد جمع کردن محصولات پوستی است و اصلا به آنها فکر هم نکرده باشید. مراقبت از پوست در سفر یکی از مسائل مهم است اما آنقدرها پیچیده و سخت نیست که دهنتان را مشغول کند.

برای مراقبت از پوست در سفر نیازی به وسائل زیاد و خاصی ندارید تنها باید چند فعالیت را به صورت روتین و مرتب انجام دهید. احتمالا در سفر استفاده از غذاهای مختلف و معمولا ناسالم و قرار گرفتن در شرایط جوی مختلف میتواند پوست را تحت تاثیر قرار دهد. پس برای جلوگیری از آسیب پوست با ما همراه باشید.

 

 

تغییرات آب و هوایی در طول سفر

یکی از عوامل آسیب زا خشکی پوست است. اگر با هواپیما سفر می کنید یا به منطقه خشک میروید احتمالا خشکی پوست بگیرید. همچنین در سفر اغلب افراد فراموش می کنند که آب کافی بنوشند بنابراین باید نسبت یه رفع خشکی پوست اقدام کرد.

 

تغییر روتین روزانه مراقبت از پوست در سفر

زمانی که در سفر هستید شما وقت ندارید که به روتین مراقبت از پوست بپردازید. حتی در هواپیما، قطار و اتومبیل شخصی نمیتوانید به مراقبت از پوست بپردازید. بنابراین زمانی که پوست تمیز نیست، سلول های مرده روی پوست جمع شده و ناهمواری ها و جوش ها روی پوست شکل میگیرد.

 

تغییر محصولات مراقبت از پوست در سفر

زمانی که وارد هتل می شوید با محصولاتی که هتل برای مراقبت از پوست در سفر به شما ارائه داده روبرو شده و ترقیب می شوید که آنها را استفاده کنید. اما توجه کنید که این محصولات اولا مشکلات خاصی را برطرف نمی کند و از طرفی برای پوست شما تولید نشده است. بنابراین اگر پس از مصرف این محصولات با جوش و آکنه روی پوست مواجه شدید، زیاد غیرطبیعی نیست.

 

10 راهکار ساده برای مراقبت از پوست در سفر

برای مراقبت از پوست در سفر تنها کافیست چند روش را بطور مرتب و با دقت انجام دهید تا آسیب به پوست به حداقل برسد. در ادامه با معرفی این راهکارها را با ما همراه باشید.

 

 

 

دو بار شست و شو صورت در روز

شاید شستن صورت در طول سفر خیلی دور از انتظار نباشد اما گاهی افراد آنقدر سرگرم فعالیت های دیگر هستند که وقتی برای شست و شو ندارند. اما برای جلوگیری از هرگونه آسیب به پوست بهتر است بطور مرتب شست و شو را داشته باشید مطمئنا پوستتان قدردان شما خواهد بود.

 

اجتناب از آب داغ

شست و شوی پوست صورت با آب داغ در حمام کاملا طبیعی است. اما بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. با توجه به اینکه به کدام نقطه سفر کرده اید، سختی آب متفاوت است و میتواند پوست را خشک کند و مواد معدنی متفاوتی داشته باشد. برای جلوگیر از آسیب آب داغ به پوست، بهترین گزینه استفاده آب ولرم است.

 

شیرپاک کن و پاک کننده ها برای مراقبت از پوست در سفر

بهتر است در سفر بیشتر از هفته ای یکبار آرایش نکنید، اجازه دهید پوستتان نفس بکشد و آزاد باشد. فقط به لذت بردن از سفر فکر کنید. اما با این حال هم اگر آرایش می کنید از شیر پاک کن و پاک کننده ها استفاده کنید تا پوست‌تان از مواد آرایشی پاک شود.

 

جلوگیری از خشک شدن پوست بعد از پاک کردن

برای اینکه صورتتان را پس از شست و شو خشک کنید بهتر است حوله را از بالا به پایین بکشید تا جاذبه به بیشترین حد خود برسد و تغییراتی را در پوست‌تان ایجاد کند. پس بجای اینکه حوله را برای خشک بگذارید و بردارید، آن را از بالا به پایین بکشید.

 

خرید یک مرطوب کننده خوب برای مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر می تواند برای شما کمی هزینه‌بر باشد، اما هرچقدر هم که هزینه کنید می ارزد. بهتر است به پوستتان در سفر بیشتر اهمیت دهید. استفاده از کرم های مرطوب کننده یا جوان کننده میتواند گزینه مناسبی برای تغذیه و مراقبت از پوست باشد.

 

خرید لوازم مراقبت از پوست در اندازه کوچک

نیازی نیست تمامی وسایل آرایشی را همراه خود ببرید، اکثر محصولات معمولا در اندازه های کوچک و مسافرتی فروخته می شود و در داروخانه های معمولا موجود است. میتوانید لوازم خود را در اندازه های کوچک محدود کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

 

درمان های خاص برای مراقبت از پوست در سفر

بهتر است برای مراقبت از سفر از ماسک های لایه بردار استفاده کنید، هر هفته یک بار یا هر دو هفته دوبار میتواند مفید باشد. به کمک ماسک های لای بردار منافذ پوست کاملا باز می شود و لکه های تیره را از بین میبرد و سلول ها را بازسازی می کند.

 

 

مراقبت از پوست در سفر با کرم ضد آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید باعث آسیب دیدن پوست می شود. برای رفع این مشکل بهتر است از ضد آفتاب های حاوی SPF استفاده کنید. بهتر است هر نیم ساعت ضدآفتاب خود را تمدید کنید مخصوصا اگر در ساحل یا مناطق بیابانی به مسافرت رفته اید.

 

حداقل برای یک ماه از یک محصول استفاده کنید

بهتر است از هر محصول به مدت یک ماه استفاده کنید. خرید چیزهای مناسب کار راحتی است و این سبب می شود تا شما به طور مداوم آن را عوض کنید اما این روش مناسب نیست. با استفاده محصول به مدت یک سال میتوانید عملکرد آن را تست کرده و نتایجش را ببینید. برای رسیدن به نتیحه دلخواه پوستتان به زمان مفید نیاز دارد.

 

مراقبت را ساده بگیرید

برای مراقبت از پوست در سفر با توجه به پوست‌تان به سه تا 5 محصول نیاز دارید. فکر نکنید باید روش های پیچیده و فانتزی را پیش بگیرید، تنها موارد ساده ای مانند پاک کننده، ماسک و مرطوب کننده و محافظ میتواند از پوست به میزان زیادی مراقبت کند.

دیگر محصولات مفید برای پوست، سرم پوست، کرم دور چشم و یا مخلوطی از روغن ها هم به عنوان مراقب های پوست مفید هستند.

نکته: نوشیدن آب به میزان زیاد و خوردن غذاهای مقوی و مفید میتواند باعث شفافیت و بهتر شدن پوست شود. برای مراقبت از پوست در سفر این کارها را حتما در اولویت قرار دهید.

 

برای سفارش هرگونه محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست به سایت دارومارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *