موارد علمی

راه های خانگی تسکین دردهای میگرن

همه ما در زندگی با سردردهای مختلف مواجه شده ایم. تنش های روحی و جسمی و خستگی های روحی باعث ایجاد فشارهای زیادی بر روی سر ما می شود. این عوامل، عوامل تشدید کننده سردرد هستند. سردرد میگرن، یکی از انواع سردردهایی است که اگر آن را تا به حال تجربه کرده باشید، متوجه می شوید که خیلی عذاب آور و ناراحت کننده است.

روش های مختلفی برای درمان دردهای میگرن وجود دارد. به طور مثال استفاده از طب سوزنی، خوردن مسکن های مختلف و … از جمله روش های درمان درد میگرن هستند. ولی در کنار این روش ها، روش های خانگی مختلفی نیز وجود دارند که با کمک آن ها می توانید دردهای میگرنی خود را کاهش دهید.

راه های خانگی تسکین درد میگرن چیست؟

درد میگرن، از جمله دردهای عذاب آوری است که به صورت عود کننده ایجاد می شود. این درد در ابتدا آرام است، ولی کم کم با فشار آوردن به اعصاب سر، درد شدیدی را ایجاد می کند. به طور کلی، دردهای میگرنی درمان خاصی ندارند و می بایست آن ها را کنترل کرد.

راه های مختلفی برای کنترل سردردهای میگرنی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به طب سوزنی، استفاده از مسکن ها، تزریق بوتاکس و … اشاره کرد. این روش های درمانی اگرچه گاهی خوب و پاسخگو هستند. ولی بهتر است که افراد با روش ها و راه های خانگی تسکین دردهای میگرن آشنا باشند.

امروزه، روش های مختلفی برای تسکین درد میگرن در خانه وجود دارند. شما می توانید با استفاده از هر یک از این روش ها، درد میگرن خود را کاهش دهید و احساس بهتری داشته باشید. در ادامه راه های خانگی تسکین درد میگرن را توضیح می دهیم.

تنظیم کردن خواب؛ راهی اصولی برای کاهش درد میگرنی

چه باور کنید چه باور نکنید، درد میگرن شما به صورت مستقیم به خواب شما بستگی دارد. اگر می خواهید که درد میگرن نداشته باشید و یا سردردهای خود را کنترل کنید، باید خواب خودتان را تنظیم کنید. سعی کنید که نظم خاصی برای خوابیدن داشته باشید. به طور مثال، هر شب ساعت 11 به خواب بروید و صبح ها ساعت 8 از خواب بیدار شوید.

نظم دادن به خواب، باعث کاهش فشار بر روی مغز می شود و همین موضوع باعث کنترل میگرن خواهد شد. پس بی خوابی و کم خوابی، برای شمایی که دردهای میگرنی دارید، ممنوع است!

از استرس دوری کنید …

استرس باعث ایجاد هر نوع دردی است! اگر می خواهید که احساس خوبی داشته باشید و درد میگرن خود را کنترل کنید، باید از استرس دور باشید. سعی کنید که در معرض موقعیت های استرس زا قرار نگیرید. فشار زیادی به اعصاب خودتان وارد نکنید و احساس آرامش داشته باشید. به طبیعت بروید و به خودتان آرامش دهید.

زمانی که استرس زیادی دارید، بهترین کار گرفتن یک دوش آب گرم است. دوش آب گرم تنش های ایجاد شده بر روی سر شما را کاهش می دهد و باعث کاهش فشار وارد شده به سر می شود. به همین خاطر، می توانید با دوش آب گرم و کاهش استرس خود، درد میگرن را کنترل کنید.

نوشیدن آب کافی

آب کافی بنوشید! نوشیدن آب باعث کاهش فشار وارد شده به سر می شود و می تواند دردهای میگرن را کنترل کند. نوشیدن آب کافی باعث کاهش استرس شما شده و تعادل میان مایعات بدن شما را تنظیم می کند. پس روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا شاهد کاهش حملات میگرنی باشید.

استفاده از روغن نعناع فلفلی برای رفع درد میگرن

نعناع فلفلی یکی از انواع گیاهانی است که با اثرات خنک کننده، در کاهش دردهای بدن موثر است. این گیاه دارای یک روغن بوده که می توانید روغن آن را از عطاری ها خریداری کنید. روغن نعناع فلفلی از دو طریق باعث کاهش درد میگرن می شود.

برای کاهش درد میگرن خود می توانید مقداری از روغن نعناع فلفلی را بو کنید. روش دیگری برای استفاده از این روغن وجود دارد. آن هم این است که مقداری از روغن نعناع فلفلی را بر روی پیشانی و گردن خود بزنید و به آرامی سر خودتان را ماساژ دهید.

این کار باعث کاهش درد میگرن ایجاد شده می شود و کم کم احساس خوبی به شما می دهد. روغن نعناع فلفلی با مهار فاکتورهای درد و ایجاد حس سردی بر روی اعصاب، باعث بی حسی می شود و تا مدت زمان زیادی درد میگرن را کنترل می کند.

کمپرس آب گرم یا کمپرس آب سرد!

به طور کلی هم کمپرس آب سرد برای کاهش درد میگرن مناسب است، هم کمپرس آب گرم! برای کاهش دردهای میگرنی خود می توانید به مدت 15 الی 20 دقیقه یک کمپرس آب سرد را بر روی پیشانی خود قرار دهید و شاهد گاهی درد خود باشید. حتما در این مدت زمان به خودتان استراحت بدهید و در یک محیط تاریک استراحت کنید.

برای کاهش درد میگرن، استفاده از کمپرس آب گرم بسیار توصیه می شود. برای این کار کمپرس را بر روی پیشانی و یا هر ناحیه ای که دارای درد می باشد قرار دهید تا درد شما تسکین پیدا کند. به جای کمپرس آب گرم می توانید، از دوش آب گرم استفاده کنید.

سیب بخورید.

سیب یک میوه عالی است که اگر هر روز آن را بخورید، از بسیاری از بیماری ها دور می مانید. برای کاهش درد میگرن خود و یا پیشگیری از سردردهای میگرنی، هر روز سیب بخورید. می توانید برای کاهش سردرد خودتان سیب را رنده کنید و با مقداری گلاب مخلوط کنید

شبانه مخلوط سیب رنده شده و گلاب را مصرف کنید تا شاهد کاهش سردرد میگرن خودتان باشید.

انجام حرکات کششی سر و گردن برای تسکین درد میگرن

بسیاری از ورزش ها و حرکات کششی که برای سر و گردن مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در کاهش علائم سردرد میگرن مناسب باشند. این حرکات کششی را باید به صورت اصولی و چند بار در روز انجام دهید. هر روز سعی کنید مقداری از گردن خود را به سمت راست و چپ متمایل کنید.

برای انجام این حرکات، می توانید از کف دست خود به عنوان یک تکیه گاه استفاده کنید. کف دست خود را بر روی پیشانی بگذارید و پیشانی خود را به کف دستتان فشار دهید. سپس، به آرامی کف دست خود را به پیشانی فشار دهید. این عمل باعث کاهش فشار ایجاد شده در سر می شود و می تواند درد میگرن سینوسی و غیر سینوسی را کاهش دهد.

دارچین؛ یک ادویه عالی برای رفع درد میگرن

دارچین از جمله ادویه هایی است که حتی بو کردن آن هم برای رفع سردرد میگرنی توصیه می شود. اگر می خواهید درد خود را کنترل کنید، اولا می توانید از چای دارچین استفاده کنید. مصرف خوراکی دارچین در کاهش دردهای میگرنی موثر است.

در کنار چای دارچین، می توانید خود را دارچین را با کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیری در بیاید. سپس، مقداری از خمیر را بر روی پیشانی و شقیقه خودتان بزنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید. پس از آن می توانید دارچین استفاده شده را بشویید.

زنجبیل؛ گیاهی عالی برای بهبود دردهای میگرنی

زنجبیل از جمله گیاهانی است که با داشتن ترکیبات عالی، نقش بسیار موثری درد میگرن دارد. زنجبیل می تواند باعث افزایش خون رسانی و گشاد شدن عروق شود. به همین خاطر از اعمال فشار بر روی سر جلوگیری کرده و باعث محافظت از اعصاب می شود.

زنجبیل را می توانید به صورت خوراکی و به صورت چای بنوشید. زنجبیل نباید از یک حدی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا باعث تحریک گلو می شود. در صورتی که علاقه ای به خوردن زنجبیل ندارید، می توانید مقداری از پودر زنجبیل را به همراه آب خمیر کنید و روی پیشانی خود قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد که روش های مختلفی که برای بهبود دردهای میگرنی مورد استفاده قرار می گیرند، توضیح داده شوند. این روش های خانگی به صورت سریع در کاهش درد میگرن شما موثر هستند. ولی برای کنترل میگرن خودتان باید روش های ذکر شده با دقت و با مداومت انجام دهید.

به طور مثال هر روز سیب بخورید. ورزش های کششی گردن و صورت انجام دهید. دوش آب گرم بگیرید و یا از هر یک از روش های ذکر شده برای کاهش درد خودتان استفاده کنید. با رعایت کردن این موارد، خیلی زود شاهد کاهش سردرد خود خواهید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *