موارد علمی

عوامل کمک به کاهش اسپاسم عضلانی

بدن برای رشد و عملکرد مناسب به ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مختلفی نیاز دارد که منیزیم و ویتامین ب دو مورد از مهم ترین آنها به شمار می روند. افراد باید با داشتن یک رژیم غذایی درست این مواد را به بدن برسانند و اگر احساس می کنند در این کار توانا نیستند، باید از برخی مکمل ها مانند قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنند.

عوامل کمک به کاهش اسپاسم عضلانی

بدن برای رشد و عملکرد مناسب به ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مختلفی نیاز دارد که منیزیم و ویتامین ب دو مورد از مهم ترین آنها به شمار می روند. افراد باید با داشتن یک رژیم غذایی درست این مواد را به بدن برسانند و اگر احساس می کنند در این کار توانا نیستند، باید از برخی مکمل ها مانند قرص جوشان منیزیم ب 6  استفاده کنند.

منیزیم یک ریز مغذی می باشد که می تواند بسیاری از نیاز های بدن را تامین کند و باعث شود که سلامتی بدن افزایش پیدا کند. علاوه بر آن منیزیم باعث می شود که کلسیم به شکل بهتری جذب بدن شود و بدن از اسکلت مستحکم تری برخوردار شود.

 

اسپاسم عضلانی چیست؟

بدون شک شما در طول زندگی خود حتما تجربه ی اسپاسم عضلانی یا همان گرفتگی عضلات را داشته اید که می تواند به سرعت رفع شود و یا اینکه مدت طولانی با شما باشد و شما را آزار دهد. این اتفاق به صورت ناگهانی رخ می دهد و می تواند مشکلات زیادی نیز برای شما به وجود آورد.

در حقیقت زمانی که این گرفتگی در بدن شما به وجود می آید نشان می دهد که شما مشکلی در بدن خود دارید و باید به درمان آن بپردازید.

دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خستگی بیش از اندازه ی ماهیچه ها
  • کمبود مواد معدنی و انواع ویتامین ها
  • حرکت و کشش های نا مناسب
  • ورزش کردن در گرما
  • کم آبی بدن

روش های درمانی زیادی برای اسپاسم عضلانی و گرفتگی وجود دارد اما اگر می خواهید علاوه بر کاهش این مشکل، نیاز های بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را نیز تامین کنید ، باید از مکمل های غذایی مختلف استفاده کنید. به طور مثال قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی یکی از بهترین و محبوب ترین نمونه ها می باشد که می توانید نیاز بدن به منیزیم و ویتامین ب 6 را تامین کنید و مشکل گرفتگی عضلات و ماهیچه ها را در بدن خود کاهش دهید. زیرا کاهش منیزیم می تواند موجب گرفتگی عضله ها در بدن افراد شود.

 

اثر منیزیم و ویتامین ب روی بدن

منیزیم و ویتامین ب دو ماده ای هستند که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود هرکدام از آن ها می تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد. برای آشنایی با این دو ماده و اثرات آن به موارد زیر دقت کنید.

منیزیم

یکی از ضروری ترین املاح که بدن به آن نیاز دارد، منیزیم می باشد که بعد از پتاسیم به عنوان دومین ماده ی معدنی فراوان در بدن شناخته می شود. این ماده ی معدنی اثرات بسیار مهمی روی بدن افراد دارد که از مهم ترین آن ها می توان به آرام شدن اعصاب، کاهش اسپاسم عضلانی، افزایش سلامت قلب، خواب منظم، کاهش سردرد، دوری از افسردگی، کاهش استرس، تنظیم فشار خون و …. اشاره کرد. برای استفاده از منیزیم باید میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید و یا اینکه سعی کنید از مکمل هایی مانند قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنید تا نیاز بدن به منیزیم تامین شود.

ویتامین ب 6

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که باید برای بدن تامین شود، ویتامین ب 6 است، که به صورت محلول در آب می باشد. بدن نمی تواند به خودی خود ویتامین ها و املاح را تولید کند، در نتیجه افراد باید با استفاده از یک رژیم غذایی درست و مکمل های تغذیه ای، نیاز بدن به ویتامین ها و املاح را تامین کنند. اگر نمی توانید به وسیله ی رژیم غذایی نیاز بدن به ویتامین ب را تامین کنید، باید از قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنید. ویتامین ب 6 اثرات مختلفی روی بدن دارد که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش انرژی ، ایجاد هموگلوبین و …. اشاره کرد.

 

معرفی قرص جوشان منیزیم ب 6 

در حال حاضر مکمل های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها بخشی از نیاز های بدن به مواد معدنی و ویتامین ها را تامین می کنند. یکی از معروف ترین و اثرگذار ترین این مکمل ها، مکمل قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی می باشد که نیاز بدن به ویتامین ب 6 و منیزیم را برطرف می کند.

منیزیم و ویتامین ب موادی هستند که کمبود هر کدام از آن ها می تواند مشکلات مختلفی برای بدن به وجود آورد. از مهم ترین مشکلات کمبود این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش گرفتگی عضلانی، میگرن، ایجاد مشکلات قلبی، افزایش فشار خون، بی خوابی، سردرد های زیاد و …. از مهم ترین آن ها می باشد.

اگر احساس می کنید نمی توانید به وسیله ی رژیم غذایی خود، منیزیم و ویتامین ب 6 را برای بدن تامین کنید، باید حتما از مکمل های مختلف مانند قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنید.

برای مصرف این قرص جوشان همانطور که از نامش پیداست باید آن را درون آب حل کنید و روزانه یک عدد از آن را نوش جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر این قرص، بهتر است آن را با غذا و آب زیاد میل کنید.

دوران بارداری یکی از حساس ترین دوره های زندگی برای هر خانمی است و باید در این زمان مراقبت های خاصی را از خود و جنین به عمل آورد. احتمال فشار خون و پوکی استخوان در این دوران برای خانم ها بسیار زیاد است و برای جلوگیری از این اتفاقات می توانید از قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنید. البته قبل از مصرف باید با پزشک مشورت داشته باشید.

 

خواص قرص جوشان منیزیم ب 6 

این مکمل دارای خواص بیشماری است که سبب شده است افراد زیادی از آن استفاده کنند. از مهم ترین خواص مکمل قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش اسپاسم عضلانی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین خواص این مکمل غذایی، کاهش اسپاسم عضلانی می باشد. زیرا درون این قرص منیزیم زیادی وجود دارد و از بروز گرفتگی های مداوم جلوگیری می کند. همانطور که می دانید کمبود منیزیم باعث می شود که گرفتگی های زیادی در قسمت عضلات شما به وجود آید و درگیر آن شوید. اما با استفاده از این قرص کمتر دچار این مشکلات خواهید شد.

جلوگیری از بروز حملات میگرن

میگرن یک نوع سردرد می باشد که بسیار شدید است و فرد را بسیار آزار می دهد. میگرن زمانی رخ می دهد که رگ های خونی مغز انقباض شدید داشته باشند. فردی که دچار میگرن می شود با سردرد های شدید، حالت تهوع، نورگریزی و … همراه می شود. اگر قصد دارید از حملات میگرن جلوگیری کنید و کمتر دچار آن شوید، حتما از قرص جوشان منیزیم ب 6 نیچرز پلنتی استفاده کنید.

تسکین اعصاب

یکی از خواص مهم این مکمل غذایی، تسکین اعصاب و سیستم عصبی فرد می باشد. اگر شما با مشکلاتی مانند سردرد، استرس و اضطراب، بی خوابی، پرخاشگری و … روبرو هستید، می توانید با مصرف این قرص جوشان تمام آن ها را برطرف کنید و اعصابی راحت تر داشته باشید.

نکات مهم در مورد قرص جوشان منیزیم ب 6 

اگر قصد دارید از قرص جوشان منیزیم ب 6  استفاده کنید، باید نکات مختلفی در مورد آن را به یاد داشته باشید. از مهم ترین آن ها می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • این محصول یک مکمل غذایی می باشد و نباید آن را با دارو های پیشگیری و درمانی اشتباه گرفت.
  • اگر از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت داشته باشید.
  • اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، این مکمل می تواند برای شما بسیار مفید باشد اما قبل از مصرف آن حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
  • اگر از بیماری های کلیه و نارسایی کلیوی رنج می برید، نباید از این مکمل استفاده کنید. زیرا منیزیم موجود در این مکمل برای آن ها مضر می باشد.
  • این محصول را دور از نور خورشید و رطوبت نگهداری کنید تا مشکلی برای قرص های جوشان به وجود نیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *