پوست،مو و ناخن

فواید اوره برای پوست

فواید اوره برای پوست

اوره مصنوعی یک ماده معمولی است که در محصولات مراقبت از پوست برای کمک به لایه برداری و مرطوب کردن پوست استفاده می شود. بدن به طور طبیعی اوره می سازد، اما دانشمندان می توانند آن را در آزمایشگاه نیز بسازند و از آن به عنوان اوره مصنوعی یاد کنند. طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و آرایشی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی حاوی این نوع اوره هستند.

در این مقاله اوره، ففواید اوره برای پوست، دفعات استفاده و خطرات احتمالی مورد بحث قرار می گیرد. با دارومارکت همراه باشید.

اوره چیست؟

اوره توسط کبد ساخته می‌شود که به آن کاربامید نیز می‌گویند که پس از تجزیه پروتئین‌ها در بدن، یک محصول زائد است. در حالی که ادرار حاوی اوره است، همچنین یک ترکیب آلی است که به طور طبیعی در پوست سالم وجود دارد. اوره می تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند. مرطوب کننده ها با کشیدن آب به داخل پوست کار می کنند تا به پوست کمک کنند صاف و مرطوب بماند. اوره به عنوان یک منبع معتبر نقش مهمی در حفظ رطوبت و سلامت پوست دارد.

فواید اوره برای پوست

اوره می تواند فواید زیر را برای پوست افراد داشته باشد:

  • شکستن لایه بیرونی پوست برای ترویج رشد سلول های جدید
  • مرطوب کننده سلول های پوست
  • تحریک تسکین دهنده
  • افزایش عمق نفوذ محصولات به پوست

همچنین اوره به عنوان یک افزودنی در محصولات مقابله با پیری مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به گفته محققان اوره می‌تواند به بهبود علائم قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش – آسیب نوری – بر روی پوست کمک کند.

فواید اوره برای پوست

غلظت اوره و فواید آن

غلظت اوره بین محصولات مختلف متفاوت است. با توجه به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، غلظت آن بین 3 تا 40 درصد است و دارای مزایای زیر است:

کرم هایی با غلظت 10 درصد اوره به آبرسانی پوست کمک می کنند. محصولات با 20 تا 30 درصد اوره می توانند شامل مزایای زیر باشند:

  • کاهش خارش
  • تجزیه کراتین
  • کاهش ضخامت خارجی ترین لایه پوست
  • بهبود شرایط پوسته پوسته مانند ایکتیوز
  • محصولات با محتوای اوره 40 درصد پروتئولیتیک هستند، به این معنی که پروتئین ها را تجزیه می کنند
  • ممکن است از فرآورده اوره 40% برای حل کردن یا کندن ناخن های دیستروفیک استفاده شود، ناخن هایی که ضخیم شده یا تغییر رنگ یا تغییر شکل داده اند.

 

موارد استفاده و فواید اوره برای پوست

فواید اوره برای پوست مختلف است. تولید کنندگان از اوره مصنوعی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنند، از جمله:

  • کرم ها
  • ژل ها
  • لوسیون ها
  • شامپوها

همچنین ممکن است فرد بتواند محصولات مراقبت از مو را پیدا کند و انواع خاصی از آرایشی که استفاده می کند ممکن است حاوی اوره باشد.

اوره برای پوست خشک پا استفاده می شود!

یک بررسی سیستماتیک در سال 2017 به بررسی انواع مرطوب‌کننده‌ها پرداخت که برای درمان خشکی پوست پا، وضعیتی که به عنوان خشکی پوست شناخته می‌شود، مؤثر هستند. مشخص شد که اوره رایج‌ترین ماده موجود در کرم‌ها است. اگرچه محققان خاطرنشان می‌کنند که کیفیت کلی نداشته و نمی‌توانستند تایید کنند که اوره مرطوب‌کننده برتر است یا خیر. با این حال، بر اساس نوشته های موجود، تحقیقات بیشتر درمان های حاوی اوره به عنوان ماده اصلی را بررسی کرده است.

فواید اوره برای پوست

موارد استفاده اوره برای ناخن

علاوه بر فواید اوره برای پوست، میتوان به فواید آن برای ناخن نیز اشاره کرد. مقاله‌ای در سال 2019 استفاده از اوره را برای بهبود و درمان بیماری‌های ناخن، مانند عفونت قارچی، بررسی کرد. داروهای ضد قارچ مختلف می توانند با موفقیت این بیماری را درمان کنند. با این حال، محققان در سال 2019 به این نتیجه رسیدند که استفاده از اوره موضعی می‌تواند اثربخشی درمان‌های ضد قارچی خوراکی یا موضعی را به دلیل عملکرد آن به عنوان یک منبع قابل اعتماد تقویت‌کننده نفوذ، افزایش دهد.

عوارض اوره برای پوست

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که اوره یک افزودنی بی خطر است که اکثر مردم آن را بدون عوارض خاصی استفاده می کنند. اکثر افرادی که از محصولات حاوی اوره استفاده می کنند عوارض جانبی منفی را تجربه نمی کنند. با این حال، افراد نباید از اوره در اطراف نواحی حساس مانند چشم ها و لب ها استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث تحریک شود. عوارض اوره برای درصد کمی از افراد شامل موارد زیر است:

  • نیش زدن
  • خارش
  • تحریک
  • سوزش

با این حال، این عوارض معمولاً نادر، خفیف و موقتی هستند. والدین یا مراقبان نیز باید محصولات حاوی اوره را به طور ایمن از کودکان دور نگه دارند. دانشمندان به طور کامل استفاده از اوره را در افراد باردار مطالعه نکرده اند. هر فردی که باردار است باید از مصرف اوره اجتناب کند، زیرا اثرات آن بر جنین در حال رشد ناشناخته است. به همین ترتیب، افرادی که در دوران شیردهی هستند نباید از محصولات حاوی اوره استفاده کنند. اگر کسی علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی حمایت اوره از سلامت پوست یا خطرات آن است، باید با یک متخصص پوست یا سایر متخصصان پزشکی صحبت کند.

دارومارکت ارائه دهنده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *