مادر و کودک, موارد علمی

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو | تقویت کودکان

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو | تقویت کودکان

رشد صحیح و طبیعی کودکان از همان ابتدای تولد مهم و مورد توجه خانواده ها بوده است. رشد کودک و تامین ویتامین های لازمه رشد سالم آنقدر مورد اهمیت است که اگر از همان دوران نوزادی به آن توجه نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری را در آینده کودکتان رقم بزنید.

برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با ما در دارومارکت همراه شوید.

اهمیت ویتامین A و D در رشد کودک

همانطور که در بالاتر اشاره کردم تامین ویتامین های ضروری بدن از مهم ترین عوامل رشد و سلامت کودک محسوب می گردد؛ در این میان ویتامین های A و D از همیتی دو چندان برخوردار هستند.

اهمیت ویتامین A درکودکان

تاثیر ویتامین A در حفظ سلامت کودکان بسیار ضروری می باشد. این ویتامین باعث رشد استخوان‌ها و تقویت ایمنی بدن کودکان، تقویت بینایی، رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن به ویژه در موها، ناخن و پوست می گردد.

طبق برسی های انجام شده یک کودک یک تا سه ساله حدودا ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی یا ۳۰۰ میکروگرم RAE ویتامین A در روز و همچین برای کودکان چهار سال و بالاتر  ۱۳۳۳ واحد یا ۴۰۰ میکروگرم RAE ویتامین A در روز نیاز دارند.

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

 

اهمیت ویتامین D درکودکان

ویتامین D یکی از مهم ترین ریز مغذی‌هایی است که همراه باکلسیم به استخوان سازی و تقویت استخوان ها کمک می کند؛ همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی شده و به تعادل هورمون های بدن کمک می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده کودکان زیر 12 ماه هر روز به 400 IU و کودکان 12 تا 24 ماهه به 600 واحد بین المللی ویتامین D نیاز دارند و همچنین یک کوک سالم نیز به تقریب روزانه 600 تا 1000 واحد بین الملل ویتامین D نیاز دارند.

تامین ویتامین A و D به روش خانگی

همانگونه که در بالاتر اشاره کردیم بدن ما بخصوص بدن کودکان برای رشد و حفظ سلامت نیازمند انواع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد از این رو شما می‌توانید نیاز روزانه خود و کودکتان را با روش های ذکر شده تامین نمایید.

تغذیه مناسب

تغذیه یک عامل اساسی در تامین ویتامین های بدن می باشد؛ هر نوع ماده غذایی با یک ویتامین خاص شناخته می شود.

شما می توانید ویتامین A مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف هویج، اسفناج،کدو حلوایی، سبزیجات، گرمک، زردآلو، فلفل دلمه‌ای قرمز، انبه، جو دوسر، گوجه فرنگی، تخم مرغ، هلو، عدس تامین نمایید.

برای تامین ویتامین D بدن نیز موثر ترین راه آفتاب و بعد آن مواد غذایی مانند روغن ماهی خوراکی، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، قارچ. هر قارچی که در معرض نور خورشید بوده محتوی 375واحد ویتامین D است، تن ماهی، آب پرتقال ، شیر و غذاهای غنی از ویتامین D، تخم مرغ استفاده نمایید.

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

استفاده از مکمل ها

همانگونه که می دانید ویتامین موردنیاز بدن را معمولا نمی توان تنها از طریق تغذیه تامین نمود؛ از این رو برای حفظ سلامتی شما و فرزندانتان دانشمندان و داروسازان دست به تولید انواع مکمل ها زده اند که بهترین آن ها که به طور تخصوصی بر تامین ویتامین A و D کار کرده است قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو می باشد.

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

حتما شما هم همیشه نگران کمبود ویتامین A و D کودکان هستید چرا که تامین این ویتامین های مورد نیاز کودکان اللخصوص نوزادان از طریق تغذیه کمی سخت می باشد. از این رو ما به شما قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو که در واقع یک مکمل دارویی فوق العاده برای تامین ویتامین A و D می‌باشد را پیشنهاد می کنیم.

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو شامل ویتامین  A به صورت پالمیتات، ویتامینD3 کوله کلسیفرول، ساکاروز، گلیسرین، سیتریک اسید، طعم  دهنده شیر، پتاسیم سوربات، پلی سوربات، آب مقطرد می باشد و می تواند به ویتامین A و D کودک شما را تا میزان زیادی تامین نماید.

شیوه مصرف قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

برای مصرف کودکان زیر 4 سال 1 میلی لیتر در روز می باشد، در صورت نیاز به افزایش این میزان حتما با پزشک مشورت نمایید.

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

عوارض جانبی قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو مانند هر نوع داروی مکمل دیگری درصورت مصرف بیش از اندازه می تواند سبب بروز مشکلاتی شود، با این حال اگر کودک شما دچار تهوع، اسهال، بثورات پوستی، خستگی و یا سردرد شد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

موارد منع مصرف قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

برای مصرف این قطره ویتامین در صورتی که دچار مشکلاتی همچون نارسایی کلیوی و یا ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و دیابت هستید باید زیر نظر پزشک باشد.

همچنین مصرف قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو برای  افراد حساس به ترکیبات کبالت و بیماران با سابقه سکته هموراژیک ممنوع می باشد.

خرید قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو

در صورت تمایل به خرید قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو می توانید به صفحه فروشگاهی ما مراجعه و از مشاورین ما در این زمینه راهنمایی دریافت نمایید.

ممنون از همراهی شما تا انتهای مقاله قطره سیموویت مولتی ویتامین سیمرغ دارو از دارومارکت؛ امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *