مادر و کودک

مادران باردار و قرص پریناویت آیزن آپوویتال

مادران باردار به علت اینکه می بایست به طور همزمان مواد مورد نیاز بدن خود و نوزاد داخل شکم خود را تامین کنند با مشکلات بسیاری زیادی مواجه می شوند؛ البته در صورتی که مادران باردار و شیرده تغذیه مناسبی داشته باشند و بتوانن از مکمل های غذایی ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کنند، می توانند از مشکلات بارداری و شیردهی در امان باشند. یکی از بهترین مکمل های غذایی برای مادران باردار،  پریناویت آیزن آپوویتال می باشد.

این مکمل غذایی می تواند نیاز روزانه مادران باردار و شیرده را به انواع ویتامین های مورد نیاز و مواد معدنی برطرف نماید. این قرص حاوی ویتامین های مختلف و بعضی از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن مادران می باشد و می تواند با تامین این مواد معدنی و ویتامین های ذکر شده، سلامت جنین و مادران باردار را تامین نماید.

با  پریناویت آیزن آپوویتال بیشتر آشنا شویم

مادران باردار جزء افرادی هستند که دارای ریسک بالایی نسبت به بیماری های مختلف می باشند. دلیل این موضوع هم این است که مادران باردار و شیرده می بایست بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های دریافتی خود را به کودک خودشان بدهند و همین موضوع سبب می شود که افراد با مشکلاتی از قبیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مواجه شوند.

برند داروسازی آپوویتال از جمله برندهای داروسازی است که اقدام به تولید یک مکمل غذایی مناسب برای مادران باردار و شیرده کرده است. پریناویت آیزن آپوویتال نام یکی از بهترین مکمل غذایی است که می تواند برای مادران باردار مورد استفاده قرار گیرد. البته این محصول بیشتر مناسب مادران باردار است، اما می تواند در مواردی برای مادران شیرده هم مورد استفاده قرار گیرند.

این مکمل حاوی یک سری مواد معدنی و ویتامین های متنوع می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به ویتامین ث، ویتامین های گروه ب، آهن، ید، فولیک اسید و … اشاره کرد. هر یک از مواد ذکر شده می توانند نقش اساسی برای رشد جنین و حفظ سلامت مادر و جنین او داشته باشند.

از جمله ترکیبات بسیار مهمی که در  پریناویت آیزن آپوویتال به کار رفته است، آهن می باشد. مادران باردار از جمله افرادی هستند که معمولا با مشکل کمبود آهن مواجه می شوند و از این جهت که آهن نقش بسیار مهمی در انتقال اکسیژن خون به سلول های بدن را دارد و در صورت کمبود آهن در بدن، مادران باردار با مشکل آنمی فقدان آهن مواجه می شوند، لازم است که مادران از یک نمونه آهن مکمل استفاده کنند.

در کنار آهن به کار رفته در این مکمل، این مکمل حاوی ویتامین های خاصی می باشد. ویتامین فولیک اسید که همان ویتامین ب 9 هم می باشد، نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی و ذهنی جنین خواهد داشت. فقدان ویتامین ب 9 یا همان فولیک اسید باعث به دنیا آمدن کودکان با مشکلات جسمی و نقص های مختلف خواهد شد. لذا مکمل  پریناویت آیزن آپوویتال می تواند با تامین فولیک اسید مورد نیاز بدن، سلامت جنین را تضمین کند.

ید نیز، از ترکیباتی است که در  پریناویت آیزن آپوویتال به کار رفته است. این ماده معدنی می تواند نقش اساسی در سلامت غده تیروئید داشته باشد؛ اما نقش اساسی این ماده معدنی برای رشد نوزادان، رشد سیستم عصبی مرکزی جنین و کمک به رشد و استحکام استخوان های نوزادان و جنین ها می باشد.

به غیر از ترکیبات ذکر شده برای این مکمل غذایی، ویتامین های دیگری ویتامین ب 1، ویتامین ث، ویتامین ب 6، ویتامین ب 12 و … نیز در این مکمل وجود دارند که به اثربخشی و کارایی این محصول برای مادران باردار افزوده اند.

پریناویت آیزن آپوویتال ساخت شرکت او تی سی فارما می باشد. این محصول دارای کارایی فوق العاده خوبی است و به علت اینکه تحت لیسانس کشور آلمان تولید شده است، جزء بهترین مکمل های غذایی برای مادران باردار به شمار می رود. این محصول دارای بسته بندی مقوایی است که در هر یک از بسته بندی های این محصول، 30 عدد قرص به کار رفته است.

ویژگی های  پریناویت آیزن آپوویتال

پریناویت آیزن آپوویتال با تامین ریز مغذی ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جنین و مادران باردار و شیرده می تواند در پیشگیری از بسیاری از مشکلات در دوران بارداری موثر باشد. اثربخشی و کارایی این محصول به علت به کار رفتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در  پریناویت آیزن آپوویتال می باشد و بدیهی است که در صورت عدم استفاده از این محصول، امکان بروز مشکلاتی در بدن مادران باردار و یا حتی جنین وجود دارد.

پریناویت آیزن آپوویتال در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مکمل های بارداری است که با تامین بسیاری از مواد مورد نیاز بدن مادران از جمله آهن و فولیک اسید، می تواند در تقویت مقاومت بدن اشخاص در مواجهه با بیماری های مختلف بسیار موثر باشد. از جمله ویژگی های مختلف پریناویت آیزن آپوویتال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمک به تامین ویتامین ها و مواد مورد نیاز جنین و مادر باردار
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی مادر باردار
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • پیشگیری از به وجود آمدن آنمی فقر آهن در مادران باردار
  • کمک به رفع خستگی مادران باردار با تامین آهن و ویتامین های گروه ب
  • کمک به افزایش استحکام جنین
  • افزایش رشد بافتی و تقسیم سلولی در میان بدن مادر و جنی
  • پیشگیری از بیماری های مختلف در جنین

نکاتی درباره استفاده از  پریناویت آیزن آپوویتال

مادران باردار از جمله گروه هایی هستند که با داشتن ریسک بالای ابتلا به بیماری هایی همچون آنمی فقر آهن، می بایست از مکمل های غذایی حاوی آهن استفاده کنند. پریناویت آیزن آپوویتال یکی از انواع مکمل های غذایی است که می تواند برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه مصرف این محصول می تواند برای عموم مادران باردار و شیرده عالی و مفید باشد، اما به هر حال بهتر است که قبل از مصرف این مکمل به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • تداخلات دارویی: تداخل دارویی خاصی برای مصرف این مکمل مشخص نشده است؛ اما در صورتی که از مکمل های غذایی استفاده می کنید که حاوی ویتامین های به کار رفته در پریناویت آیزن آپوویتال می باشند، بهتر است به منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی با پزشک مشورت کنید.
  • بازه سنی مصرف: این مکمل غذایی برای مادران باردار و شیرده تولید شده است و بدیهی است که می تواند برای کلیه مادران باردار و شیرده در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
  • منع مصرف: منع مصرف خاصی برای پریناویت آیزن آپوویتال مشخص نشده است.
  • مصرف در مادران باردار و شیرده: این مکمل مناسب مادران باردار و شیرده می باشد؛ اما بهتر است که این افراد برای مصرف این مکمل با یک پزشک داروساز یا متخصص مشورت کنند.
  • عوارض جانبی دارو: تاکنون عوارض جانبی مشخصی ناشی از مصرف پریناویت آیزن آپوویتال مشاهده نشده است.

 

شیوه مصرف

در صورتی که پزشک متخصص برای مصرف  پریناویت آیزن آپوویتال شیوه مصرف خاصی را در نظر گرفته است، طبق نظر پزشک پیش بروید. در غیر این صورت می توانید روزانه 1 عدد از این کپسول را مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف این مکمل غذایی، جهت جلوگیری از تحریک معده، بعد از غذا و به همراه آب فراوان می باشد. از مصرف بیش از اندازه محصول خودداری کنید.

ترکیبات

در جدول زیر لیست ترکیبات به کار رفته در مکمل غذایی پریناویت آیزن آپوویتال را مشاهده می کنید. تمامی ترکیبات این محصول مناسب مادران باردار و شیرده می باشند.

نام ترکیب مقدار در 1 قرص
Vitamin B1 1.1 میلی گرم
Vitamin B2 1.4 میلی گرم
Vitamin B6 1.4 میلی گرم
Vitamin B12 25 میکروگرم
Vitamin C 80 میلی گرم
Folic Acid 600 میکروگرم
Eisen 17 میلی گرم
Iodine 150 میکروگرم

 

نتیجه گیری

پریناویت آیزن آپوویتال از جمله مکمل های غذایی است که می تواند برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد. این مکمل غذایی حاوی 30 عدد کپسول بوده و می تواند تا یک ماه برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامین های به کار رفته در این مکمل غذایی هم برای مادران باردار و هم برای مادران شیرده مفید خواهد بود. از طرفی این ویتامین ها و مواد معدنی می توانند برای سلامت جنین هم نقش موثری داشته باشند. بنابراین، توصیه می شود که مادران باردار و شیرده بسته به نیاز خودشان از این محصول استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *