پوست،مو و ناخن

مزایای استفاده از سرم صورت – 7 مزیت سرم صورت

مزایای استفاده از سرم صورت

اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید و محصول قوی‌تر از پاک کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید، سرم پوست گزینه بسیار مناسب و خوبی است. سرم صورت که برای تغذیه، محافظت و آبرسانی به پوست شما طراحی شده است، مرحله بعدی عالی بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن است. بیایید به مزایای استفاده از سرم صورت و اینکه چگونه انواع مختلف سرم ها می توانند برای پوست شما مفید باشند آشنا شویم. در ادامه با دارومارکت همراه باشید!

سرم صورت چیست؟

سرم ها محصولات موضعی با ویسکوزیته نازک هستند که حاوی مقادیر متمرکزی از مواد فعال هستند. مفهوم سرم این است که مقادیر بیشتری از مولکول‌های فعال به طور بالقوه برای اثربخشی بهینه به سطح پوست نفوذ می‌کنند. همچنین، به دلیل غلظت بالاتر، معمولاً زمان کمتری برای اثربخشی و مشاهده مطلوب مورد نیاز است.

همیشه جای سوال است که چرا بجای سرم نمی‌توان از یک مرطوب کننده یا کرم صورت استفاده کرد؟ در واقع هیچ قانونی برای استفاده از این محصولات متنوع وجود ندارد. بهتر است از هر محصولی روی پوستتان استفاده کنید و بر اساس کارکرد و کیفیت هر یک لایه بندی نمایید. از آنجایی که یک سرم سبک‌تر است و مواد فعال را به سرعت به پوست می‌رساند، ابتدا بعد از تمیز کردن پوست از سرم استفاده کنید.

اما برای اینکه فواید سرم به حداکثر برسد باید آن را روی صورت ثابت نگه دارید و در قدم بعدی بهتر است از یک مرطوب کننده یا کرم صورت استفاده نمایید. به یک سرم به عنوان سلاح مخفی برای درمان مشکلات پوستی مانند تغییر رنگ، تیرگی، خطوط ریز یا آکنه فکر کنید و یک مرطوب کننده را به عنوان کلید آبرسانی به پوست خود در نظر بگیرید.

انواع سرم صورت و مواد تشکیل دهنده آن

وقتی نوبت به انتخاب سرم پوست می رسد، مهم است که بدانید انواع مختلفی از سرم ها و همچنین مواد تشکیل دهنده خاصی وجود دارد که باید بر اساس اهداف خود آنها را انتخاب خواهید کرد:

به طور کلی سرم های صورت در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • سرم های ضد پیری
  • سرم های روشن کننده پوست
  • سرم های آبرسان
  • سرم های مبارزه با رادیکال های آزاد
  • سرم های پوست مستعد آکنه و حساسیت
  • سرم های ترمیمی و بهبود بافت

7 مورد از مزایای استفاده از سرم صورت

استفاده از سرم‌های صورت فواید زیادی دارد که به آسانی متوجه می‌شوید که چرا سرم‌ها یک محصول محبوب مراقبت از پوست هستند. در ادامه به مزایای سرم پوست اشاره می کنیم تا شما بهتر و مصمم تر نسبت به استفاده از آنها اقدام نمایید:

1.از بین بردن لکه های تیره پوست

یکی از مزایای سرم صورت از بین بردن لکه های تیره در پوست است. قرار گرفتن روزانه در معرض اشعه ماوراء بنفش و افزایش سن می تواند منجر به ظاهر شدن پوست کدر، تغییر رنگ و لکه های تیره شود. سرم ها معمولا با 10 درصد اسید گلیکولیک خالص، پوست را شفاف می کنند تا پوستی درخشان و چهره ای تازه به شم هدیه دهند.

با استفاده روزانه پس از دو هفته، لکه های تیره به وضوح بهبود می یابند و در عرض چهار هفته، خطوط ریز و چین و چروک به وضوح کاهش می یابد. سرم را شب بعد از پاکسازی بمالید و صبح ها کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک می توانند حساسیت پوست شما را به آفتاب افزایش دهند.

2.شفافیت پوست – مزایای استفاده از سرم صورت

شفافیت پوست به عنوان یکی از مهمترین مزایای استفاده از سرم صورت شمرده می شود. با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی شروع به از دست دادن درخشندگی می کند. قبل از رسیدن به هایلایتر، سرم را روی پوست تمیز  در صبح و عصر استفاده کنید. سرم روشن کننده با میکرو بازتاب دهنده های طلایی فرموله شده است تا به روشن شدن ظاهر پوست شما و تحریک تجدید سلولی کمک کند و پوستی جوان تر نشان دهد.

3.حجیم شدن پوست و کاهش چین و چروک

سرم های صورت نقشی حیاتی در هر روتین موثر مراقبت از پوست ضد پیری دارند. اگر متوجه ایجاد چین و چروک و خشکی شدید، سرمی را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک به شدت آبرسان باشد. این سرم‌ها که با غلظت بالایی از HA فرموله شده اند به سرعت جذب می شوند تا به نمایان شدن دوباره پوست تازه کمک کنند.

تنها پس از دو هفته، می توانید انتظار داشته باشید که خطوط و چین و چروک ها به وضوح کاهش یابد. ویتامین C یکی دیگر از مواد ضد پیری قوی است که هنگام انتخاب سرم باید به آن توجه کرد. باید سرمی را انتخاب کنید که حاوی درصد قابل توجهی از آنتی اکسیدان حیاتی باشد. سرم را بعد از پاکسازی صبح و بعد از ظهر استفاده کنید، سپس با یک مرطوب کننده آن را روی پوست تثبیت کنید.

4.جلوگیری از افتادگی پوست

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرم پوست جلوگیری از افتادگی پوست می باشد که با بالغ شدن، پوست شما به تدریج رطوبت و حجم خود را از دست می دهد، به خصوص در نواحی ظریف مانند استخوان گونه و زیر چشم. برای جبران حجم و احتباس رطوبت و مبارزه با افتادگی در این نواحی، به سراغ سرم هدفمند حاوی اسید هیالورونیک بروید. چند قطره را روی نوک انگشتان بریزید و روی تمام صورت خود بمالید و روی هر ناحیه افتاده تمرکز کنید تا زمانی که محصول کاملا جذب شود. سپس یک مرطوب کننده قوی را استفاده کنید.

5.کمک به  پوست مستعد آکنه –

سرم‌های پوستی تقریبا برای کمک به همه نگرانی‌های مربوط به مراقبت از پوست مفید هستند و راه حلی را ارائه می دهند و مطمئناً آکنه نیز شامل آن می‌شود. موادی که معمولا در سرم ها و محصولات مراقبت از پوست برای آکنه یافت می شوند عبارتند از: بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و حتی رتینول. این مواد به جلوگیری از آکنه در پوست کمک میکنند و می‌توانند فوق العاده مفید باشند.

6.لایه برداری پوست

لایه برداری پوست یکی دیگر از مزایای سرم صورت است که بسیار موثر واقع شده است. ممکن است عادت داشته باشید که پوست خود را با اسکراب های صورت بشویید، اما لایه بردارهای شیمیایی به طور فزاینده ای محبوب هستند و سرم های صورت راهی عالی برای امتحان کردن آنها می‌باشند. سرم‌های حاوی AHA و BHA، مانند اسید لاکتیک و اسید مالیک، می‌توانند برای لایه‌برداری مجدد پوست استفاده شوند تا پوست شما ظاهری صاف‌تر و یکنواخت‌تر داشته باشد.

7.آبرسانی به پوست – مزایای استفاده از سرم صورت

وقتی پوست شما فوق العاده خشک شده است، ممکن است یک مرطوب کننده به تنهایی آن را برطرف نکند. به جای استفاده از یک کرم، می توانید از یک سرم مرطوب کننده صورت زیر آن استفاده کنید تا پوست خشک خود را دوباره زنده نمایید. باز هم، سرم های فرموله شده با اسید هیالورونیک برای کمک به هیدراتاسیون عالی هستند. سرم را روی پوست مرطوب بمالید تا آبرسانی بیشتری داشته باشد.

چگونه از سرم صورت استفاده کنیم؟

بهترین راه برای استفاده از سرم صورت، به عنوان یک لایه پایه زیر محصولات سنگین تر مانند مرطوب کننده، ضد آفتاب و آرایش است. در حالی که پوست جوان‌تر معمولاً به پاک‌کننده‌های ملایم و کرم‌های ضدآفتاب با طیف گسترده روزانه نیاز ندارد، با یک رژیم مراقبت از پوست سالم و پیشگیرانه می‌تواند مفید باشد. انجام این کار ممکن است به جلوگیری از تغییر رنگ، آسیب اکسیداتیو، کم آبی و پیری زودرس پوست و چین و چروک کمک کند.

می توانید یک یا دو بار در روز پس از پاکسازی و تقویت پوست از سرم صورت استفاده کنید. این مرحله باید بعد از تمیز کردن و پاکسازی صورت باشد. تعداد دفعات استفاده از سرم روی صورت به هدف شما بستگی دارد.

در پایان

سرم صورت مزایای فوق العاده ای را داشته و استفاده از آن برای هر بانویی الزامیست. یکی از زیبایی هایی که بانوان به دنبال آن هستند، شفافیت و درخشندگی پوست صورت است که می‌توانند با یک برنامه ریزی و روتین پوست سالم و منظم به آن دست پیدا کنند. برای استفاده از محصولات سالم و معتبر می‌توانید به فروشگاه دارومارکت مراجعه کنید که تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی را با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت عالی به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *