مکمل بدنسازی

معرفی ال گلوتامین

با ال گلوتامین  آشنا شویم

عضلات ما انسان ها از پروتئین ها تشکیل شده اند. خود پروتئین ها نیز متشکل از انواع اسیدهای آمینه می باشند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. هر یک از اسیدهای آمینه ای که باعث تشکیل پروتئین های عضلات می شوند، عملکرد خاص خودشان را دنبال می کنند. در میان تمامی این اسیدهای آمینه، اسید آمینه ال گلوتامین بهترین اسیدهای آمینه برای بهبود عضله سازی محسوب می شود.

ال گلوتامین با عملکرد خاصی که دارد، می تواند منجر به عضله سازی بیشتر شود. به همین خاطر، به ورزشکاران توصیه می شود که در کنار فعالیت های ورزشی خودشان از اسیدهای آمینه مختلف نیز استفاده کنند. ال گلوتامین از جمله اسیدهای آمینه ای است که برای محافظت از بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید آمینه ضمن کاهش خستگی های عضلانی باعث بهبود ریکاوری بعد از ورزش می شود.

ال گلوتامین یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که برای تامین ال گلوتامین مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر مکمل های تغذیه ای و ورزشی که حاوی ال گلوتامین می باشند، به صورت اختصاصی دارای این اسید آمینه هستند و ترکیب دیگری در آن ها وجود ندارد. ولی این مکمل علاوه بر داشتن ال گلوتامین، دارای ویتامین سی نیز می باشد.

مصرف ال گلوتامین از طریق این مکمل باعث بهبود شرایط جسمی شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. ال گلوتامین و ویتامین سی 400 گرمی اف بی آر یک مکمل تغذیه ای عالی برای ورزشکاران محسوب می شود. ال گلوتامین موجود در این محصول، باعث بهبود عضله سازی ورزشکاران می شود.

افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات خودشان می باشند، می توانند به صورت روزانه و یا قبل و بعد از ورزش از مکمل ال گلوتامین استفاده کنند. مکمل ال گلوتامین برای بهبود ریکاوری بدن بعد از ورزش هم مناسب است. در واقع، در زمان ریکاوری اکثر عضلات بدن دارای انقباض و دردهای شدید می باشند. ولی با مصرف ال گلوتامین، این مشکلات برطرف می شوند.

ال گلوتامین و ویتامین سی 400 گرمی اف بی آر جزء محدود مکمل های تغذیه ای است که حاوی ال گلوتامین می باشد و دارای طعم نیز هست. این مکمل با طعم لیموناد قابل تهیه بوده و به همین خاطر، یک نوشیدنی عالی برای ورزشکاران محسوب می شود.

با توجه به اینکه بدن ورزشکاران در اثر تمرین های ورزشی سخت، با مشکل مواجه می شود و افت سیستم ایمنی بدن اتفاق می افتد. می توان با مصرف ال گلوتامین و ویتامین سی 400 گرمی اف بی آر از بروز این مشکل جلوگیری کرد. زیرا این محصول حاوی ویتامین سی و ال گلوتامین به صورت همزمان می باشد. هر دوی این ترکیبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردند.

کپسول ال گلوتامین ۱۲۰ عددی پی ان سی

مشخصه ها
کمک به بازسازی و ذخیره سازی گلیکوژن عضلات افزایش حجم و قدرت عضلات
پیشگیری از تحلیل عضلات پس از مسابقه
تقویت سیستم ایمنی بدن
کاهش کوفتگی عضلات
تاخیر در بروز خستگی
افزایش کارایی بدن

روش مصرف
گلوتامین مختص هر ۳ دوره ، سبک ، متوسط و سنگین ورزشی می باشد .
۰.۱ گرم گلوتامین به ازاء ۱ کیلوگرم وزن بدن ، نیم ساعت قبل از تمرین ، ۰.۱ گرم گلوتامین به ازای ۱ کیلوگرم وزن بدن ، نیم تا یک ساعت بعد از تمرین و ۰.۱ گرم گلوتامین به ازای ۱ کیلوگرم وزن بدن ، قبل از خواب توصیه می شود .

ویژگی های ال گلوتامین 

ال گلوتامین  یک محصول با کیفیت برای تامین ویتامین سی و ال گلوتامین برای بدن ورزشکاران می باشد. این محصول به دلیل داشتن این دو ترکیب، برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

خواص بی نظیری برای ال گلوتامین وجود دارد که اگر ورزشکاران از آن ها مطلع باشند، حتما اقدام به مصرف این مکمل می کنند. ال گلوتامین فقط برای ورزشکاران مناسب نیست. بلکه همه مردم با فعالیت های بدنی متفاوت می توانند از مکمل های حاوی ال گلوتامین استفاده نمایند. در ادامه خواص و ویژگی های مختلف ال گلوتامین را ذکر می کنیم.

  1. کمک به بهبود عضله سازی در روند ورزش
  2. موثر در بهبود درد عضلات پس از ریکاوری
  3. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. پیشگیری از تحلیل رفتن ماهیچه ها
  5. کمک به بهبود عضله سازی بعد از ورزش
  6. موثر در افزایش تولید هورمون رشد در بدن
  7. کاهش مشکلات جسمی با مصرف ال گلوتامین

نکاتی درباره استفاده از ال گلوتامین

ال گلوتامین یک محصول فوق العاده عالی برای ورزشکاران محسوب می شود. در صورتی که افراد قصد مصرف این محصول را دارند، بهتر است که ابتدا به نکات زیر توجه داشته باشند.

  • تداخلات دارویی: ال گلوتامین تداخل دارویی خاصی با محصولات و مکمل های ورزشی دیگر ایجاد نمی کند. لذا می تواند همزمان با دیگر محصولات مورد استفاده قرار گیرد.
  • بازه سنی مصرف: ال گلوتامین برای بازه سنی بزرگسال قابل مصرف است.
  • منع مصرف: در صورتی که به هر یک از ترکیبات به کار رفته در ال گلوتامین حساسیت دارید، از مصرف این محصول خودداری کنید.

در صورت داشتن بیماری زمینه ای خاص و به ویژه اختلالات متابولیسمی، بهتر است قبل از مصرف ال گلوتامین و ویتامین سی با پزشک مشورت نمایید.

  • مصرف در مادران باردار و شیرده: مصرف ال گلوتامین  در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. ولی در صورت نیاز به مصرف این محصول با پزشک مشورت کنید.
  • عوارض جانبی دارو: در حال حاضر، هیچ عارضه جانبی خاصی ناشی از مصرف ال گلوتامین مشاهده نشده است. فقط در موارد بسیار محدودی این احتمال وجود دارد که ال گلوتامین باعث ایجاد عوارض گوارشی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *