سالمندان, مولتی ویتامین

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال در سال 2023

مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال در سال 2023

اگر مردی بالای 50 سال هستید که به دنبال کمک در زمینه تغذیه هستید، مولتی ویتامین ها می توانند انتخاب خوبی باشند. بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تنها 12.5 درصد از بزرگسالان 51 ساله و بالاتر مقدار توصیه شده سبزیجات را در روز مصرف می کنند و مردان در معرض خطر بالایی از دریافت نکردن محصول کافی از هر نوع هستند. هرچه یک فرد میوه و سبزیجات کمتری در روز مصرف کند، ویتامین ها و مواد معدنی کمتری مصرف می کند که می تواند در دراز مدت بر سلامت کلی او تأثیر بگذارد.

اکثر مولتی ویتامین‌های پایه ویتامین‌ها و مواد معدنی را که فرد باید هر روز دریافت کند، فراهم می‌کند. در حالی که آنها جایگزینی برای غذاهای کامل نیستند، مولتی ویتامین ها مطمئناً می توانند به پر کردن شکاف های مواد مغذی کمک کنند. اگر خوردن همه میوه ها و سبزیجاتی که باید مصرف کنید سخت است باید مولتی ویتامین ها کمک بگیرید.

انواع مولتی ویتامین ها وجود دارند که افراد مختلف می‌توانند به کمک آنها مواد مغزی مورد نیاز بدن را تامین کنند. در ادامه با بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال همراه داروماکت باشید.

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای ۵۰ سال کدام است؟

مولتی ویتامین های زیادی هستند که برای مردان توصیه می‌شود، اما در ترکیبات با هم متفاوت اند. بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال باید دارای ترکیباتی باشد که بتواند تمامی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. مهم‌ترین ترکیبات یک مولتی ویتامین مناسب شامل B12، D، موارد معدنی، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد که همگی برای بدن افراد مسن مورد نیاز هستند.

انواع مکمل ها برای سالمندان

ترکیبات موثر موجود در مولتی ویتامین مردان بالای ۵۰ سال

ویتامین B12

ویتامین B12 میتواند سلول هایی که مربوط به خون هستند را سالم نگه دارد. یکی از دلایل احساس خستگی و کم حالی در سالمندان کمبود ویتامین B12 است. محصولات حیوانی، آجیل و دانه‌ها و غلات غنی شده دارای ویتامین B12 طبیعی هستند.

امگا 3

امگا3 یک چربی اشباع شده است که باید بعد از 50 سالگی مصرف شود. این ویتامین یکی از ویتامین‌های بسیار مهم بدن است که در غذاهایی مانند ماهی سالمون، ماهی خاردار و میگو به طور طبیعی و به وفور یافت می شود مصرف این غذاها را به میزان لازم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ویتامین D

با افزایش سن معمولا کمبود ویتامین D امری طبیعی است اما باید به شدت کنترل شود. کمبود ویتامین D می‌تواند زمینه ساز بیماری های استخوان، قلب و عروقی، دیابت و حتی سرطان شود. بنابراین کاهش این نوع ویتامین را باید جدی گرفت و از مصرف مواد غذایی مانند ماهی های چرب سالمون، غلات و غلات غنی شده، شیرغنی شده و زرده تخم مرغ که بطور طبیعی این ویتامین را دارند، غافل نشوید.

کلسیم

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال، کلسیم است. این ویتامین علاوه بر مردان برای زنان هم که بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند، بسیار ضروری است. سالمندان باید حتما این ویتامین را در برنامه غذایی خود جای دهند تا بتوانند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کنند. کلسیم فواید زیادی دارد از جمله از باعث عملکرد مناسب قلب شده و ماهیچه ها و اعصاب را سالم نگه می‌دارد. همچنین از پوکی استخوان و ابتلا به بیماری های دیابت و سرطان در این سن جلوگیری می‌کند. مواد غذایی مانند پنیر، انجیر خشک، لوبیا سفید و بادام شامل کلیسم هستند که مصرف آنها بسیار توصیه می‌شود.

پتاسیم

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال، پتاسیم است؛ زیرا از سکته جلوگیری می‌کند. بنابراین باید در برنامه غذایی خود مواد غذایی مانند موز، ماهی، گوشت، مرغ، اسفناج، گوجه فرنگی و کلم بروکلی را جای دهید که سرشار از این ویتامین های طبیعی هستند.

منیزیم

منیزیم برای جذب کلیسم استخوان ها امری ضروری است و به سلامت آنها بسیار کمک می‌کند. همچنین در کاهش فشار خون تاثیر بسزایی دارد. مواد غذایی مانند شکلات تلخ، آووکادو، آجیل و حبوبات سرشار از منیزیم طبیعی هستند که باید در برنامه غذایی خود جای دهید.

ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مردان بالای 50 سال

با افزایش سن، به دلیل تغییرات در تراکم استخوان، متابولیسم و سیستم گوارش، مقدار مواد مغذی مورد نیاز شما اندکی تغییر می کند. فعالیت بدنی (یا کمبود آن) و شرایط مزمن نیز می تواند در میزان ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما نقش داشته باشد.

در حالی که تفاوت زیادی در مقدار توصیه شده روزانه (RDA) ویتامین‌های خاص برای مردان بالای 50 سال در مقایسه با افراد جوان‌تر وجود ندارد، محققان و پژوهشگران به مردان 51 ساله و بالاتر توصیه می‌کنند رژیم غذایی خود را اصلاح کنند، از جمله:

  • کاهش مصرف سدیم به 2300 میلی گرم در روز
  • دریافت حداقل 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز
  • دریافت 1000 میلی گرم کلسیم در روز
  • با هدف دریافت 3400 میلی گرم پتاسیم در روز
  • دریافت 420 میلی گرم منیزیم در روز

آیا مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال ضروری است؟

اگر شما فردی هستید که به طور منظم از یک رژیم غذایی مغذی پر از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده می کنید و غذاهای فرآوری شده، غذاهای شیرین و گوشت قرمز را محدود می کنید، ممکن است نیازی به مولتی ویتامین نداشته باشید. با این حال، بهتر است قبل از ایجاد تغییر در رژیم سلامتی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و ببینید آیا مولتی ویتامین برای شما مناسب است یا خیر.

آیا مولتی ویتامین ها خطرناک اند؟

برای اکثر مردم، مولتی ویتامین ها بی خطر هستند. با این حال، ویتامین‌های خاصی که معمولاً در یک مولتی گنجانده می‌شوند، مانند ویتامین K، می‌توانند با داروهایی مانند رقیق‌کننده‌های خون تداخل داشته باشند. به دلیل این تداخل، مهم است که قبل از شروع مولتی ویتامین با پزشک خود صحبت کنید، زیرا آنها می توانند در مورد هرگونه تداخل احتمالی به شما کمک کنند.

در پایان

افراد برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن خود رژیم های متفاوتی را استفاده می کنند اما گاهی علی رغم تمامی تلاش هایشان کافی نبوده و باید از مولتی ویتامین ها استفاده کنند.همانطور که بیان شد بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال باید دارای مواد خاصی باشد تا بتواند بهترین اثر را بگذارد. استفاده از مولتی ویتامین ها را در هر سنی که هستید فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *