غضروف و مفاصل, موارد علمی

مکمل افزایش قد | قرص تالسیم سیمرغ دارو

قرص تالسیم سیمرغ دارو

مکمل افزایش قد | قرص تالسیم سیمرغ دارو

رشد جسمی کودکان از همان ابتدا حیاتی و زیر نظر بهداشت بوده است. از این رو رشد قدی وزنی کودکان تا سن نوجوانی به طور مداوم برسی و محاسبه می گردد.

در این مقاله از دارومارکت می خواهیم شما را با یک مکمل معجزه آسا آشنا کنم.

برای افزایش قد چه کنیم؟

افزایش قد و جلوگیری از کوتاه ماندن قد یکی از دغدغه های همه خانواده ها بوده است! اما چگونه می توان این هدف را به تحقق رسوند؟

رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی و ویتامین‌ها به نسبت صحیح و متعادل باشد. خوردن انواع پروتئین‌های بدون چربی و سبزیجات برگ‌دار و مواد غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم و اللخصوص غذا های دارای زینک و روی سبب می گردند تا رشد قدی مناسبی را در کودک خود شاهد باشید.

انجام تمرینات کششی

مکمل افزایش قد

تحقیقات نشان داده است که حرکت های کششی قادرند سبب کشیده شدن ستون فقرات شده و همچنین به بهبود سلامت جسمانی کودکتان کمک نماید؛ از این رو ورزش هایی همچون یوگا و ژیم ناستیک که سرشار از حرکات کششی می باشند می توانند به افزایش قد کودک شما کمک کنند.

پریدن، دویدن، طناب زنی، شنا کردن، آویزان شدن از بارفیکس همه از جمله تکنیک های ورزشی موثر در افزایش قد می باشند.

خواب کافی

داشتن خواب کافی و همچنین تنظیم خواب راس ساعتی مشخص می تواند به افزایش ترشح هورمون … که عامل افزایش قد می باشد کمک کنید.

همچنین دقت داشته باشید که کودک شما نیازمند خوابی نزدیک به 8 ساعت در طول شب می باشد و بهتر است این خواب قبل از نیمه شب شروع شود. به طور تقریبی ترشح هورمون رشد از ساعت 10 به بعد صورت می پذیرد و پس از نیمه شب ترشح آن به مرور کمتر خواهد شد. پس کودک شما حداقل باید 10 شب به خواب رفته باشد تا نتیجه بهتری برای رشد قدی آن صورت گیرد.

ویتامین D

ویتامین D یکی از ویتامین های مهم و تاثیرگذار در افزایش رشد قد می باشد. ویتامین D به رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند همچنین سبب جذب بیشتر کلسیم که ماده اصلی تشکیل دهنده استخوان می باشد می شود.

حفظ وضعیت بدنی

حفظ وضعیت بدنی در وضعیتی صحیح و اصولی می تواند رشد قدی را کاهش و یا افزایش دهد. قوز کردن یا خمیده ایستادن یا نشستن و غیره می‌تواند فشار غیرضروری به ستون فقرات وارد کند و نه تنها که سبب کاهش رشد قدی می گردد بلکه در درازمدت می تواند آسیب هایی جدی بر ستون فقرات و وضعیت جسمانی کودک بگذارد.

حفظ تعادل وزن

چاقی و اضافه وزن سبب تغییر فرم ستون فقرات گشته و رشد قدی کوک و نوجوان را کاهش و حتی توقف رشد قدی کودک و نوجوان می گردد.

نوشیدن آب

نوشیدن آب تاثیرات زیادی بر تعادل سیستم بدنی انسان میگذارد و باعث می گردد که سموم بدن دفع و جذب ویتامین های افزایش قد زیاد شود؛ پس سعی کنید تا به میزان کافی 8 لیوان در روز آب بنوشید.

اجتناب از بازدارنده های رشد

سیگار و الکل و مواد مخدر جزو مهارکننده‌های رشد به شمار می‌آیند و استعمال آنها در سنین نوجوانی رشد طبیعی بدن را متوقف می‌کند.

مکمل های رشد

با توجه به اهمیت رشد قد مکمل های فراوانی جهت تقویت استخوان ها و افزایش هورمون رشد و افزایش قد تولید و عرضه شده اند.

قرص تالسیم سیمرغ دارو

قرص تالاسیم سیمرغ دارو

یکی از این دسته دارو ها قرص تالسیم سیمرغ دارو می باشد.

این قرص به دلیل داشتن ویتامین هایی همچون E و D3 و B6 و کلسیم و ویتامینزینک و منیزیم می تواند سبب افزایش قد کودک و نوجوان شما شود.

موارد مصرفی قرص تالسیم سیمرغ دارو

قرص تالسیم سیمرغ دارو می تواند در جهت کمک به عضله سازی، تحریک ترشح هورمون رشد و همچنین تقویت سیستم ایمنی استفاده گردد.

شیوه مصرف قرص تالسیم سیمرغ دارو

برای مصرف این دارو معمولا یک عدد در روز کافیست مگر آنکه پزشک شما شیوه و میزان متفاوتی را برای شما تایین کرده باشد.

موارد منع قرص تالسیم سیمرغ دارو

قرص تالسیم سیمرغ دارو برای افراد با نارسایی کلیوی، افراد تحت درمان با داروهای ضد فشارخون و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، سرطان، سارکوئیدوز، پرکاری تیروئید و هایپرکلسمی قبل از مصرف این فرآورده با پزشک مشورت شود.

دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف این فراورده قطع شود.

در بیماران با سابقه سکته هموراژیک منع مصرف دارد.

عوارض قرص تالاسیم سیمرغ دارو

شایع ترین عوارض جانبی که با مصرف این فرآورده دیده می شود شامل حالت تهوع، اسهال، استفراغ، سوءهاضمه، ناراحتی دستگاه گوارش، یبوست، دل درد، نفخ، سردرد، خواب آلودگی، حساسیت و تشدید علائم آسم، کاهش فشارخون و بثورات پوستی می باشد. که درصورت بروز هرکدام از موارد بالا بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخل دارویی با قرص تالاسیم سیمرغ دارو

اگر از مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) مانند لوزارتان، والسارتان و داروهای ادرارآور مانند اسپیرونولاکتون و تریامترن با ال-آرژینین استفاده می کنید به دلیل خطر هیپرکالمی باید در مصرف قرص تالاسیم سیمرغ دارو با احتیاط بیشتری مصرف شود.

مصرف ال-آرژینین با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت مانند آسپیرین، هپارین و وارفارین خطر افزایش خونریزی را به همراه دارد، بنابراین با احتیاط استفاده شود.

داروهای ضد فشار خون، به ویژه مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACEI) مانند کاپتوپریل و انالاپریل با ال-آرژینین و ویتامین B6 موجود در قرص تالاسیم سیمرغ دارو تداخل اثر دارند و مصرف همزمان باعث تشدید کاهش فشار خون می شود.

ویتامین B6 موجود در این قرص تالاسیم سیمرغ دارو با آمیودارون تداخل اثر داشته و حساسیت به نور ناشی از آمیودارون را تشدید می کند.

استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین E در طول شیمی‌درمانی می‌تواند فعالیت برخی از داروهای شیمی درمانی که رادیکال آزاد ایجاد می کنند را کاهش دهد.

مصرف مکمل ها در بیماران سرطانی فقط با تجویز پزشک متخصص و درمانگر بلامانع است.

مصرف همزمان سلومتینیب با این فرآورده بدلیل حضور ویتامین E تداخل اثر داشته، قبل از استفاده با پزشک مشورت شود.

بیس فسفونات ها (آلندرونیت)، آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزید (جنتامایسین، استرپتومایسین)، لوودوپا، دیگوکسین، دیورتیک های نگهدارنده پتاسیم (تریامترن، اسپیرونولاکتون، آمیلوراید)، سفالکسین، پنیسیلامین، آنتی بیوتیک های تتراسیکلینی و کینولون ها (مانند داکسی سایکلین، سیپروفلوکساسین)، آتورواستاتین، کلسی پوترین، دیلتیازم، داروهای (Dolutegravir، Elvitegravir)، لووتیروکسین، وراپامیل و سوتالول با این فرآورده به دلیل حضور منیزیم، زینک، کلسیم و ویتامین D تداخل اثر دارند.

خرید قرص تالاسیم سیمرغ دارو

برای خرید و ثبت سفارش قرص تالاسیم دارو می توانید آن را از دارومارکت تهیه نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این زمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *