پوست،مو و ناخن

11 روش برای کاهش پیری زودرس پوست

کاهش پیری زودرس پوست

کاهش پیری زودرس پوست یکی از مواردی است که افراد بخصوص بانوان در سنین میانسالی به فکر آن هستند. پوست ما به دلایل مختلف پیر می شود و ما نمی‌توانیم از آن جلوگیری کنیم درحالی که با انجام برخی از روش ها قادر خواهیم بود از بروز زودرس آن تا میزان زیادی جلوگیری کنیم. روند طبیعی پیری چیزی است که ما نمی توانیم آن را تغییر دهیم اما چگونگی کاهش این روند نقش مهمی دارد. همه ما با گذشت زمان چین و چروک های قابل مشاهده ای روی صورت خود پیدا می کنیم. طبیعی است که صورت ما کمی از گردی جوانی خود را از دست بدهد.

عوامل دیگری هم هستند که به طور خودکار بر روند پیری پوست صورتمان تاثیر می گذارند. محیط اطراف ما و انتخاب های سبک زندگی ممکن است پوست ما را زودرس کند. پیری بیرونی یک عبارت پزشکی برای این نوع پوسیدگی است. ممکن است با رعایت برخی اقدامات احتیاطی از عواقب این نوع پیری بر روی پوست خود جلوگیری کنیم.

برای جلوگیری از کاهش پیری زودرس پوست با دارومارکت همراه باشید تا روش های مختلف را با هم بررسی کنیم.

روش های کاهش پیری زودرس پوست

راه های مختلفی برای محافظت از پوست در برابر پیری زودرس وجود دارد. در حالی که به دنبال راه حل هستید، تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که برای شروع هیچ وقت زود یا دیر نیست. هر چه زودتر شروع کنید، برای کاهش پیری زودرس پوست بهتر است. هنگامی که در جوانی از پوست خود مراقبت می کنید، پوست شما به طور موثرتری پاسخ می دهد. در ادامه روش های کاهش پیری زودرس پوست را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

1. رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها

مطالعات انجام شده توسط موسسه ملی سلامت نشان می دهد، افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، با افزایش سن، پوست آنها کمتر دچار چین و چروک می‌شوند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دود سیگار، آلاینده ها و مواد شیمیایی کمک می کنند.

2. استفاده از ضد آفتاب و دوری از نور خورشید

مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از پیری زودرس پوست انجام دهید، استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 و اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید تا حد امکان است. آسیب خورشید باعث آسیب رادیکال های آزاد می شود که روند پیری را سرعت می بخشد. حتما از کرم ضد آفتاب روی صورت، گردن، دکلته، دست ها و گوش ها استفاده کنید.

3. ترک سیگار در کاهش پیری زودرس پوست

سیگار باعث بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، تغییر رنگ پوست و پیری زودرس می شود. دود اکسیژن رسانی به سلول ها را کاهش می دهد و کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می کند و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک می شود. سیگار با باریک کردن رگ‌های خونی باعث کاهش جریان خون در صورت می‌گردد. بنابراین برای کاهش پیری زودرس پوست از دسیگار دست بکشید.

4. محافظت از دستان خود در برابر شرایط آب و هوایی سخت و مواد شیمیایی

شرایط آب و هوایی سخت مانند زمستان های سرد، بادهای شدید، گرمای شدید یا قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند منجر به خشکی و ترک دست شود. هنگام بیرون رفتن از خانه در زمستان باید دستکش بپوشید و هنگام استفاده از مواد شیمیایی خشن در خانه از دستان خود محافظت کنید.

5. استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل

پوست دور چشم شما بسیار ظریف است و ممکن است در برابر نور خورشید آسیب ببیند. شما باید با عینک های آفتابی باکیفیت که 100% از UVA و UVB محافظت می کنند، از چشمان خود در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید محافظت کنید. با مشورت پزشک شما می توانید عینک آفتابی متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید.

6.استفاده از مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست

هوای خشک می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن پوست شما شود، بنابراین حتماً در ماه‌های زمستان در خانه یا محل کار خود مرطوب‌کننده داشته باشید. اگر دستگاه مرطوب‌کننده ندارید، حتماً مایعات زیادی بنوشید.

7.استفاده از پارچه مرطوب برای دور چشم قبل از آرایش

این به آبرسانی پوست اطراف چشم و نرم شدن آن برای پاک کردن راحت تر آرایش در شب کمک می کند. برای کاهش پیری زودرس پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط ریز می توانید از مرطوب کننده دور چشم نیز استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، کرم دور چشمی را انتخاب کنید که برای درمان علائم پیری مانند سیاهی زیر چشم و خطوط ریز طراحی شده است.

8. استفاده از رتینول یا سرم گلیکولیک

رتینول ها مواد طبیعی مشتق شده از ویتامین A هستند که به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها کمک می کنند و در عین حال تولید کلاژن را افزایش می دهند. اسید گلیکولیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش می دهد. هر دوی این مواد در صورت استفاده منظم به خوبی برای کاهش علائم پیری زودرس عمل می کنند. از این مواد در هفته یک الی دو بار در شب استفاده کنید.

9. استفاده از پاک کننده گلیکولیک یا سالیسیلیک

استفاده از پاک کننده های قوی و مناسب یکی دیگر از روش های کاهش پیری زودرس پوست است. اینها برای درمان آکنه و از بین بردن سلول های مرده پوست که به جوانسازی پوست کمک می کنند عالی هستند. برای از بین بردن خشکی بیش از حد صورت خود، سرم گلیکولیک را دنبال کنید. از این مواد در هفته یک الی دو بار استفاده کنید تا به کاهش پیری زودرس پوست کمک نمایید.

10. فیشال پوست صورت در کاهش پیری زودرس پوست

فیشال‌ها روشی عالی برای کاهش پیری زودرس پوست هستند، زیرا سلول‌های مرده پوست را لایه‌برداری می‌کنند و منافذ را تمیز می‌کنند و سموم و آلودگی‌هایی را که می‌توانند منافذ را مسدود کنند، از بین می‌برند. فیشال باعث می شود پوست شما جوان، صاف و نرم شود.

11. شستشوی صورت مناسب

هنگامی که صورت خود را می شویید، انتخاب یک شوینده مناسب ضروری است. باید روی صورت شما ملایم و نرم باشد. شستشوی صورت بدون پارابن و سولفات و بدون مواد شیمیایی را انتخاب کنید. قبل از استفاده از کرم روی صورت، آن را روی دست خود آزمایش کنید. همچنین، هنگامی که صورت خود را تمیز می کنید، مطمئن شوید که با ملایمت این کار را انجام میدهید. یک مالش سبک در یک حرکت دایره ای می تواند به پوست کمک کند تا احساس شادابی و سرزندگی داشته باشد.

درمان پیری زودرس

کارهای بسیار دیگری وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از پیری زودرس و محافظت از پوست خود در برابر آن انجام دهید. یکی از کارهای مهم این است که از پوست خود مراقبت کنید و برای بدن خود مفید باشید. خود را هیدراته نگه دارید و از برنزه کردن و سایر فعالیت های این چنینی خودداری کنید. برنزه کردن بدن شما را آشکارا در معرض اشعه های مضر UV قرار می دهد. بنابراین، وقتی می خواهید پوستتان جوان و لطیف شود، به یاد داشته باشید که کار درست را انجام دهید و به یاد داشته باشید که هر چه زودتر شروع کنید.

دارومارکت ارائه دهنده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به همراه متخصصان و کارشناسان پوست شما را در انتخاب هر نوع ماده آرایشی همراه می کند. جهت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *