غضروف و مفاصل

بهترین راه درمان درد مفاصل

مکمل آوودین با دارا بودن ترکیبات بسیار مؤثر، یکی از مفیدترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به درمان درد مفاصل می باشد. در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره پرداخته شده است.  

بهترین راه درمان درد مفاصل

در بدن همه ما افراد مفاصل و استخوان ها وجود دارند. همان طور که می دانیم، مفاصل به قسمت هایی از بدن افراد گفته می شود که استخوان ها در آن جا به یک دیگر می رسند. به گونه ای که از مهم ترین وظایف مفاصل این است که به استخوان های اسکلت فرد اجازه حرکت می دهند حال اگر بخواهیم شناخت کامل تری از مفاصل داشته باشیم می توانیم بیان کنیم که مفاصل عبارتند از شانه ها، باسن، آرنج ها و زانوها. مفاصل نیز به مانند دیگر اعضای بدن دچار درد و ناراحتی می شود. بنابراین، می توان گفت که درد مفاصل به ناراحتی و درد در هر یک از مفاصل بدن افراد اشاره دارد. به گونه ای که این نوع درد یک درگیری رایج است که نیازی به مراجعه به بیمارستان و پزشک نمی باشد. علاوه بر این، می توان گفت که هر از گاهی، درد ناشی در ناحیه مفاصل، می تواند نتیجه یک بیماری یا آسیب باشد. به گونه ای که می توانیم آرتریت را یکی از علل شایع درد مفاصل نامید. با این حال، اگرچه می تواند ناشی از دلایل و یا عوامل دیگری نیز باشد. در این بحث به دنبال آن می باشیم که به بررسی درد مفاصل، دلایل به وجود آمدن آن و در نهایت راه های مقابله با آن پرداخته شود.

یکی از شایع ترین علل های موجود در زمینه درد ناشی در ناحیه مفاصل، آرتروز می باشد که به دو شکل اصلی آرتریت استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید خود را نشان می دهد. زمانی که غضروف و استخوان مفاصل افراد به مرور زمان از بین می روند، به آرتروز مبتلا می شوند. به گونه ای که نوع اول در بزرگسالان بالای 40 سال رایج تر می باشد. این نوع آرتریت به کندی پیشرفت می کند و تمایل دارد که مفاصل رایج دیگری از قبیل مچ دست، دست ها، باسن و زانوها را تحت تأثیر قرار دهد. شکل دوم آرتریت نیز بر اساس گزارش بنیاد آرتریت، آرتریت روماتوئید به طور کلی حدود 1.5 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است. جالب است ذکر شود که این نوع از آرتریت زنان را بیش تر از مردان مبتلا می کند و به مرور زمان می تواند منجر به تغییر شکل مفاصل شده و آن ها را ضعیف کند. هم چنین می تواند منجر به درد، التهاب و تجمع مایعات در مفاصل نیز شود. چرا که سیستم ایمنی بدن به غشایی که مفاصل را می پوشاند حمله می کند.

از دیگر علل ناشی از ایجاد درد مفاصل در فرد؛ می توان به مواردی از قبیل بورسیت یا التهاب بالشتک های اطراف مفاصل، لوپوس، نقرس، برخی از بیماری های عفونی از قبیل اوریون، آنفولانزا و هپاتیت، کندرومالاسی کشکک و یا به عبارتی شکستگی غضروف کشکک زانو، انجام یک جراحت، تاندونیت یا التهاب تاندون، عفونت استخوان یا مفصل، استفاده و کار بیش از حد کشیدن از مفصل، سرطان، فیبرومیالژیا، پوکی استخوان، سارکوئیدوز و در نهایت راشیسم اشاره کرد.

در برخی موارد ممکن است که درد در ناحیه مفاصل فرد به اندازه ای باشد که نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد. در بهترین حالت یعنی زمانی که افراد علائم غیر قابل توضیح دیگری را تجربه می کنند، باید یک قرار ملاقات حضوری با پزشک خود داشته باشند. یا در مواردی که ناحیه اطراف مفصل متورم، قرمز، حساس و یا در لمس گرم شده باشد بهتر است که به پزشک مراجعه کند. حال علاوه بر این، زمانی که درد موجود به مدت سه روز و یا بیش تر ادامه داشته باشد و فرد دارای تب می باشد در صورتی که علائم دیگری از آنفولانزا را ندارد؛ بهتر است به پزشک مراجعه نماید.

در حال حاضر هیچ گونه درمانی وجود ندارد که درد مفاصل مرتبط با آرتریت را به طور کامل از بین ببرد و یا از بازگشت آن جلوگیری کند. بنابراین، افراد باید در جریان باشند که همواره از راه هایی برای کنترل درد استفاده کنند. تحقیقات بررسی شده نشان داده است که استفاده از مسکن های موضعی و یا مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می توانند برای کاهش درد، تورم و التهاب بسیار مؤثر و مفید باشند. علاوه بر این افراد بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که از نظر بدنی همواره فعال باشند و یک برنامه تناسب اندام با تمرکز بر ورزش متوسط را برای خود دنبال کنند. لازم به ذکر این نکته ضروری می باشد که این افراد می بایست قبل از ورزش، به انجام حرکات کششی بپردازند تا بتوانند دامنه حرکتی خوبی در مفاصل خود داشته باشند. راهکار دیگر این است که تا جایی که برای آن ها مقدور می باشد، وزن بدن خود را در محدوده ای نسبتاً سالم نگه دارند، چرا که انجام دادن این کار باعث کاهش فشار بر روی مفاصل می شود. حال زمانی که درد مفاصل فرد ناشی از آرتریت نمی باشد می تواند از یک داروی ضد التهابی بدون نسخه و یا اقدامات دیگری از قبیل ماساژ، حمام آب گرم، حرکات کششی مکرر و استراحت کافی استفاده کند.

برخی از مردم فکر می کنند که افزایش سن به معنای ایجاد درد مفاصل است، اما این لزوماً ایده درستی نمی باشد. سن افراد نمی تواند هیچ گونه ارتباطی با درد مفاصل داشته باشد و هم چنین درد مفاصل چیزی نیست که افراد بتوانند آن را نادیده بگیرند. افراد باید همواره در جریان باشند که اگر در مفاصل خود احساس درد و تورم دارند، هر چه سریع تر پیگیری های لازم را انجام دهند.

علاوه بر روش های مراقبت از خود برای کمک به درمان درد مفاصل که در بالا به آن ها اشاره شد، ما در این جا می خواهیم یکی از مکمل های بسیار مؤثر و مفید را در این زمینه به افراد معرفی کنیم. مکمل موردنظر ما در این جا مکمل آوودین می باشد. از ویژگی های اصلی مکمل مورد نظر این است که کاملاً طبیعی و غضروف ساز می باشد و از عصاره بسیار مفیدی به نام آووکادو- سویا تشکیل شده است که از مهم ترین کارکرد و نقش این ترکیب، این است که به تولید کلاژن در بدن کمک های بسیار مؤثری می کند. کلاژن نیز خود دارای نقش بسیار مفیدی در استحکام استخوان ها و مفاصل افراد و مقابله با هر گونه علائم ناشی از سائیدگی و پوکی استخوان و هم چنین درد مفاصل می باشد. از دیگر ترکیب بسیار مؤثری که در ایجاد مکمل مورد نظر به کار رفته است می توان به زنجبیل اشاره کرد که از خاصیت آن این است که با مهار کردن آنزیم ها، به کاهش دادن میزان درد و التهاب در بدن کمک های بسیار مؤثری می کند. همان طور که می دانیم ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن افراد برای کمک به تقویت استخوان ها و مفاصل می باشد. حال این که مکمل آوودین نیز خود دارای ویتامین D3 می باشد که این نوع ویتامین از منابع طبیعی و غیر حیوانی تهیه شده است. از دیگر خاصیت های این نوع ویتامین موجود در مکمل مورد نظر این است که فاقد لانولین می باشد. افراد برای این که بتوانند نتیجه بسیار مناسبی را از مکمل مورد نظر در راستای کمک به درمان  درد مفاصل بگیرند، بایستی روزانه یک عدد از مکمل مورد نظر را به همراه با آب فراوان مصرف کنند. مصرف این نوع مکمل برای تمامی بزرگسالان اعم از زن و مرد تجویز شده است. از دیگر ویژگی های مهم مکمل مورد بررسی این است که می تواند با مسدود کردن و بستن مواد شیمیایی ضد التهابی، از تخریب شدن سلول ها جلوگیری کند و بدین طریق بتواند در حفاظت از مفاصل و استخوان های افراد نقش بسیار مؤثری را بازی کنند. کاهش دادن دردها و التهاب مفاصل ناشی از آرتروز، جلوگیری از تخریب پیشرونده غضروف ها، سهولت در تحرک مفاصل در افراد مبتلا، کاهش نیاز به داروهای مسکن و آرام بخش، بازسازی کردن بافت های پیوندی و غضروفی نیز می تواند از دیگر خواص و ویژگی های مکمل مورد نظر یعنی آوودین باشد.

لازم به ذکر است که افراد بایستی مکمل مورد نظر را به دور از دسترسی کودکان و هم چنین به دور از نور آفتاب و در دمای مناسب نگه داری کنند. تاکنون هیچ گونه عوارض و اختلالی از مصرف مکمل آوودین توسط افراد گزارش نشده است. حال این که در صورتی که افراد دچار اسهال، استفراغ، سردرد و یا سایر علائم مشابه شوند این نوعی از اختلالاتی است که ممکن است به ندرت و یا در برخی از افراد به وجود آید. بنابراین، نباید نگران باشند.

در استفاده از مکمل مورد نظر باید زنان شیرده و باردار و هم چنین افرادی که به مصرف مکمل مورد نظر حساسیت دارند و در نهایت بیماران دیابتی و با فشار خون بالا احتیاط کنند. چرا که مصرف کردن عصاره زنجبیل ممکن است منجر به کاهش قند خون و فشار خون شود و در این صورت این افراد باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *