موارد علمی

بهترین روش برای شل شدن عضلات

شل شدن عضله می تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. ولی با انجام تمرین های ورزشی و مصرف مواد مغذی، می توان این مشکل را رفع کرد.

حتما برای شما هم پیش آمده است که با شل شدن عضلات خودتان مواجه شوید. بسیاری از افراد در هنگام کاهش وزن با شل شدگی عضلات مواجه می شوند. اگرچه شل شد عضله می تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. ولی به هر حال با روش هایی می توان شل شدن عضله را درمان کرد. ورزش ها و مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می توانند برای درمان شل شدگی عضلات مورد استفاده قرار گیرند.

اگر شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده اید، می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های اصولی برای کاهش وزن و درمان شل شدگی عضلات آشنا شوید.

کاهش وزن اصولی و شل شدن عضلات

زمانی که به فکر کاهش وزن می افتید، باید به دنبال این باشید که از شل شدن عضلات خودتان جلوگیری کنید. بسیاری از افرادی که اقدام به کاهش وزن می کنند، با شل شدن عضله های بازو، شکم و یا دیگر بافت های مختلف مواجه می شوند.

اگرچه شل شدن عضله می تواند مضراتی را به همراه داشته باشد. ولی به هر حال حاصل ورزش کردن و کاهش وزن است. اگر حس می کنید که بعد از کاهش وزن، با شل شدن عضلات مواجه شده اید؛ باید از روش های اصولی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

اگر کاهش وزن شما به صورت اصولی باشد و در کنار ورزش صورت گیرد، نباید شاهد شل شدن عضلات باشید. البته در صورتی که افراد تغذیه مناسبی نداشته باشند، باز هم می توانند در معرض شل شدگی عضلات قرار بگیرند و این مشکل برای آن ها رخ دهد.

درمان شل شدگی عضلات

شل شدگی عضلات به معنای ضعیف شدن عضلات است. زمانی که شما از عضلات خود کار نکشید، باید انتظار شل شدن آن ها را داشته باشید. امروزه، دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث شل شدن عضلات بدن گردند. ترک ورزش به مدت زمان خیلی زیاد، عدم استفاده از روش های اصولی برای ورزش کردن و کاهش وزن غیر اصولی و بدون تغذیه مناسب، از جمله عواملی هستند که باعث شل شدن عضلات می شوند.

البته اگرچه درمان شل شدن عضله می تواند ساده نباشد و افراد نیاز به انجام کارهای زیادی برای درمان این مشکل داشته باشند. ولی باز هم می توان با در نظر داشتن یک سری از راهکارها شاهد درمان شل شدگی عضلات بود.

راهکارهایی برای بهبود شل شدن عضله

اگر دارید این مقاله را مطالعه می کنید، حتما با شل شدن عضلات خود مواجه شده اید. راهکارهای زیادی وجود دارند که می توانند برای درمان شل شدن عضلات مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال مصرف یک سری از مواد مغذی و یا انجام تمرین های ورزشی مناسب، از جمله این روش ها می باشند. در ادامه این مقاله شما را با چندین روش و راهکار برای درمان شل شدن عضلات آشنا می کنیم.

·       تغذیه مناسبی داشته باشید …

داشتن تغذیه مناسب برای درمان شل شدن عضلات می تواند بسیار موثر باشد. اگر حس می کنید که عضلات شما شل شده اند و دیگر عملکرد اولیه خود را ندارند، می توانید از مواد غذایی مناسبی استفاده کنید. میوه ها و سبزیجات از جنبه های مختلفی باعث بهبود علائم شل شدن عضلات می شوند.

همچنین، مصرف برخی از مواد پروتئینی در بهبود علائم این مشکل موثر می باشد. هر چقدر رژیم غذایی پر پروتئینی داشته باشید، شاهد بهبود عملکرد بدن می باشید. پس در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب، تغذیه مناسبی داشته باشید. از مصرف مواد غذایی که ارزش غذایی پایینی دارند، خودداری کنید و تا حد امکان از مواد غذایی با کیفیت و بدون روغن استفاده کنید.

·       از مکمل های ورزشی برای درمان شل شدن عضله استفاده کنید!

امروزه، مکمل های ورزشی مختلفی وجود دارند که برای درمان شل شدن عضله مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به سلامت خودتان اهمیت می دهید، بهتر است که در کنار کاهش وزن از مکمل های ورزشی مناسب برای درمان شل شدن عضله نیز استفاده کنید.

مکمل های ورزشی حاوی پروتئین ها، می توانند باعث عضله سازی و سفت شدن آن ها شود. مکمل پروتئین وی، به عنوان یکی از بهترین مکمل های پروتئینی است که برای درمان شل شدن عضله مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند عضله سازی کند.

گینر از جمله مکمل هایی است با داشتن همزمان پروتئین و کربوهیدرات، باعث افزایش وزن و کاهش چربی می شود. این محصول را می توان برای افرادی که لاغر شده اند و نیاز بیشتری به مصرف کربوهیدرات دارند، مورد استفاده قرار داد.

ال گلوتامین به عنوان یکی از بهترین مکمل های ورزشی است که برای درمان شل شدن عضله قابل استفاده می باشد. این محصول یک اسید آمینه بوده که به خوبی باعث درمان شل شدن عضله می شود و می تواند از بروز یک سری از مشکلات پیشگیری کند. ال گلوتامین باعث ترشح بیشتر هورمون رشد در بدن می شود و از این رو در عضله سازی موثر است.

لازم به توضیح است که مصرف مکمل های ورزشی برای درمان شل شدن عضله زمانی مفید خواهد بود که افراد تمرین های ورزشی مناسبی داشته باشند.

·       آب کافی بنوشید.

همه ما برای اینکه سالم باشیم و بتوانیم امور مربوط به خودمان را به درستی انجام دهیم، نیاز به مصرف آب داریم. آب سطح وسیعی از بدن ما را تشکیل داده است و خواص زیادی برای بدن ما دارد. بدنسازان نیز باید از آب کافی استفاده کنند تا عضلات آن ها سفت و محکم شوند.

آب می تواند باعث عضله سازی شود و در سفت کردن عضلات نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

·       وزنه بزنید …

به طور کلی زمانی که به عضلات نیرو وارد کنید، عضله سازی بیشتر خواهد شد. قانون وولف می گوید که هر چقدر نیروی وارد شده به عضلات بیشتر شود، عضله سازی نیز بیشتر می شود. اگر حس می کنید که عضلات شما شل می شوند، باید وزنه بزنید. وزنه می تواند باعث افزایش نیروی وارد شده به عضله شود و عضله سازی را افزایش دهد.

افرادی که با مشکل شل شدن عضلات مواجه هستند، معمولا وزنه نزده اند و فقط روش های ساده تری را برای کاهش وزن و ورزش کردن استفاده کرده اند. برای اینکه عضلات شما بعد از کاهش وزن، لاغر و شل نشوند. سعی کنید که وزنه بزنید.

می توانید در کنار وزنه زدن، از مکمل های تغذیه ای مناسب نیز استفاده کنید. مکمل های حاوی پروتئین می توانند در کنار وزنه زدن باعث سفت شدن عضلات شما شوند.

·       عضلات شل شده را درگیر کنید.

عضلات خود را درگیر کنید و سعی کنید که ورزش بیشتری انجام دهید. درگیر کردن عضلات باعث می شود که عضلات شما سفت تر شوند. البته باید در نظر داشته باشید که برای این کار باید هر روز و به صورت منظم عضلات خود را درگیر کنید.

اگر عضله بازوی شما شل شده است، حتما ورزش های پشت بازو و جلو بازو را انجام دهید. اگر قادر به وزنه زدن نیستید، می توانید از روش های دیگری برای رفع این مشکل استفاده کنید. در نظر داشته باشید که شل شدن عضله در اثر لاغری نیست. بلکه در اثر کاهش وزن غیر اصولی می باشد.

·       به پزشک و یا مربی بدنساز مراجعه کنید.

اگر شل شدن عضله شما شدید است، سعی کنید که به پزشک و یا مربی بدنساز برای رفع این مشکل مراجعه کنید. مربی بدنساز می تواند در کنار اینکه به شما برنامه ورزشی مناسب بدهد، یک رژیم غذایی مناسب را به شما پیشنهاد کند.

اگر نزد یک مربی بدنساز رفتید، بهتر است که مطابق با نظر او پیش بروید و تمرین های ورزشی مناسبی را انجام دهید. کاهش وزن اگر تحت نظر مربی بدنساز باشد، می تواند اصولی تر و بدون شل شدن عضلات اتفاق بیفتد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ها را برای درمان شل شدن عضله ارائه کنیم. اگر شما هم بعد از کاهش وزن و یا ورزش کردن، شاهد شل شدن عضله خودتان بودید، می توانید اقدام به انجام هر یک از روش های بالا کنید.

به طور کلی اگر تغذیه مناسبی داشته باشید و یا تمرین های ورزشی مناسبی را انجام دهید، می توانید شاهد سفت شدن عضلات خود باشید. زیرا شل شدن عضلات در اثر تغذیه نامناسب خواهد بود. پس با مصرف یک سری از مواد غذایی، هم شل شدگی عضلات خود را درمان می کنید و هم عضله سازی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *