پوست،مو و ناخن

راههای داشتن ناخن های محکم و قوی

ناخن های بلند یکی از مهم ترین عناصری است که ظاهری زنانه در خانم ها ایجاد می کند. برای اینکه ناخن به طول دلخواه رشد کند باید محکم و سالم باشد. متأسفانه بیشتر خانم ها نمی دانند چگونه ناخن های خود را به روشی سالم رشد دهند؛ به عبارت دقیق تر، چون آنها از نکات ترمیم ناخن های شکسته، رطوبت رسانی به ناخن و بهبود رشد طبیعی ناخن اطلاعی ندارند …

راههای داشتن ناخن های محکم و قوی

ناخن های بلند یکی از مهم ترین عناصری است که ظاهری زنانه در خانم ها ایجاد می کند. برای اینکه ناخن به طول دلخواه رشد کند باید محکم و سالم باشد. متأسفانه بیشتر خانم ها نمی دانند چگونه ناخن های خود را به روشی سالم رشد دهند؛ به عبارت دقیق تر، چون آنها از نکات ترمیم ناخن های شکسته، رطوبت رسانی به ناخن و بهبود رشد طبیعی ناخن اطلاعی ندارند ناخن هایشان شکننده و بی روح می شود که این موضوع آنها را از داشتن دست های جذاب و زیبا تر محروم می کند.

در این مقاله که فکر می کنیم به کمک خانم هایی که ناخن های حساس و شکننده دارند می آید، بایدها و نبایدهایی را برای ترمیم ناخن های شکسته و داشتن ناخن هایی بلند و محکم آورده ایم. به نکات زیر توجه کنید و آنها را به کار گیرید تا ناخن های خود را به روشی سالم تر رشد دهید.

عادت ناخن جویدن خود را کنار بگذارید

اگر می خواهید ناخن های سالمی داشته باشید و چنین عادت بدی دارید، ابتدا باید آن را ترک کنید. پس از عمل ناخن جویدن، تصویر بسیار ناخوشایندی روی انگشتان ایجاد می شود. علاوه بر این، با توجه به باکتری هایی که احتمالاً از طریق دهان وارد بدن می شوند، این رویداد از نظر سلامتی نیز خطراتی دارد.

جویدن ناخن یک اعتیاد نیست، یک عادت است. اگرچه ترک عادات به مقداری عزم و اراده نیاز دارد، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. قبل از هر چیز می توان با آمادگی روانی، زدن لاک تلخ و مشغول نگه داشتن دست با وسایلی مانند توپ استرس، از شر این عادت بد خلاص شد.

استفاده از ناخن به عنوان ابزار برش و جرم گیری

اگر فکر می‌کنید که ناخن‌هایتان برای کندن، جدا کردن و بریدن اشیا به وجود آمده اند، سخت در اشتباهید. از ناخن برای باز کردن حلقه کلید، پوست کندن برچسب ها و حتی باز کردن پوسته پسته استفاده نکنید. چنین فرآیندهایی هم ناخن های شما را فرسوده می کند و هم باعث می شود که باکتری ها زیر ناخن ها لانه کنند.

برای ترمیم ناخن های شکسته، مطمئن شوید که تمام ویتامین های لازم را دریافت می کنید

 

بیوتین که ویتامین H نیز نامیده می شود، یک ویتامین محلول در آب است. بیوتین که به عنوان ویتامین زیبایی نیز شناخته می شود، برای سلامت و رشد مو و ناخن بسیار مهم است. اگرچه میزان بیوتین مصرفی روزانه توسط متخصصان به طور واضح بیان نشده است، اما مصرف فراوان ماهی سالمون، گوشت قرمز، پنیر، قارچ، موز، گل کلم، تخم مرغ، آجیل و محصولات غلات کامل که منابع غنی از بیوتین هستند برای ترمیم ناخن های شکسته و داشتن ناخن هایی سالم و زیبا توصیه می شود. از طرفی توجه داشته باشید که آویدین موجود در تخم مرغ خام از جذب بیوتین جلوگیری می کند و به همین دلیل نباید تخم مرغ را به صورت خام مصرف کرد.

ویتامین مهم دیگری که رشد سالم و قوی ناخن ها را تضمین می کند اسید فولیک است. اسید فولیک که با نام ویتامین B9 نیز شناخته می شود، بیشتر در سبزیجات برگ سبز تیره یافت می شود. کلم بروکلی، کاهو، اسفناج، فلفل قرمز، ماهی و سویا غذاهای غنی از اسید فولیک هستند.

ویتامین های A و C نیز برای تقویت ناخن ها و ترمیم ناخن های شکسته مهم هستند. ویتامین A در اسفناج، جعفری، هویج، سیب زمینی، خربزه، هندوانه، نخود فرنگی، جگر، شیر، تخم مرغ، پنیر و ماست فراوان است. برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن نیز مصرف فلفل سبز، پرتقال، کلم و توت فرنگی تا حد ممکن توصیه می شود.

در صورت عدم داشتن تغذیه سالم و عدم تامین این ویتامین ها از طریق رژیم غذایی، ترمیم ناخن های شکسته و بهبود رشد طبیعی ناخن مشکل خواهد بود. اگر رژیم غذایی شما تامین کننده این ویتامین ها در بدن تان نمی باشد می توانید از انواع مکمل های ویتامین و مولتی ویتامین ها استفاده نمایید. تامین تمام نیازهای بدن به انواع ویتامین ها و مواد معدنی از طریق رژیم غذایی اندکی دشوار به نظر می رسد و عواملی از جمله زندگی پر دغدغه شهری، عدم داشتن برنامه غذایی سالم و تغذیه از طریق مواد با ارزش غذایی پایین به دلیل مشکلات اقتصادی بر این مسئله تاثیرگذارند. اما در صورت وجود این مشکلات نباید نگران تامین ویتامین های مورد نیاز بدن خود باشید؛ شما می توانید با تهیه مکمل های غذایی انواع ویتامین ها و مولتی ویتامین های حاوی چندین نوع ویتامین و مواد معدنی، این کمبودها را جبران نمایید.

وقتی ویتامین های ضروری برای ترمیم ناخن های شکسته و بهبود رشد طبیعی ناخن های شما فراهم باشند، داشتن ناخن های سالم، بلند و زیبا برای شما رویا نخواهد بود و از این طریق می توانید زیبایی و جذابیت دست های خود را بیشتر نمایید. جهت تهیه انواع ویتامین و مولتی ویتامین های ضروری بدن خود می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین داروماکت استفاده کنید. کارشناسان ما در کادر پشتیبانی داروخانه آنلاین دارومارکت آماده پاسخگویی به پرسش های شما پیش از خرید محصولات نیز می باشند.

استفاده صحیح از فایل ناخن

 

استفاده صحیح از فایل یا سوهان ناخن برای داشتن ناخن هایی زیبا و سالم مهم است. یکی از رایج ترین اشتباهات در استفاده از سوهان ناخن، شروع استفاده از قسمت وسط ناخن است. توصیه می شود این کار را از لبه ها شروع و به سمت مرکز حرکت کنید.

هر چند که ناخن های کوتاه همیشه جذاب تر و زیباتر به نظر می رسند اما برخی افراد به ناخن بلند علاقه بیشتری دارند؛ هنگام بلند کردن ناخن های خود دقت داشته باشید که لبه‌های تیز و زاویه‌دار ناخن ها می‌توانند با گیر کردن در اجسام اطراف و یا بر اثر ضربه، شکسته و آسیب ببینند. بنابراین لبه های تیز ناخن های بلند خود را با سوهان یا فایل ناخن به شکل بیضی سوهان کنید.

لاک ناخن را بر روی روکش پایه بزنید

 

اشتباهی که اکثر ما هنگام استفاده از لاک انجام می دهیم این است که از استفاده از لاک پایه صرف نظر می کنیم. لاک های پایه که می توان آنها را به عنوان یک پیش لاک محافظ توصیف کرد، هم از ناخن های ما محافظت می کنند و هم باعث ماندگاری لاک ناخن می شوند. مواد نگهدارنده شفاف و حالت پوششی لاک پایه از نفوذ رنگدانه های رنگی لاک ناخن به ناخن و در نهایت از زرد شدن ناخن ها جلوگیری به عمل می آورد.

در مورد قرارگیری ناخن ها در آب، تعادل را حفظ کنید و به ناخن های خود استراحت دهید

 

مهم ترین عاملی که باعث رشد سریع مو و ناخن می شود آب است. آب مایه حیات است، زندگی می بخشد و ناخن ها با قرارگیری در داخل آن تغذیه کرده و رشد می کنند. اما بایستی توجه داشته باشید، ناخن هایی که برای مدت طولانی در معرض آب قرار می گیرند، در برابر عوامل خارجی حساس، نرم و شکننده تر می شوند؛ به همین دلیل توصیه می شود که در کنار توجه به قراردادن آنها در داخل آب، این کار را برای ساعات طولانی انجام ندهید و ناخن های خود را به دلیل نرم شدن و افزایش خطر شکنندگی مدت زیادی زیر آب نگذارید.

ناخن های دارای لاک 24 ساعته، متأسفانه ناخن های ناسالمی هستند. در روزهای خاصی از هفته لاک خود را بردارید و بگذارید ناخن هایتان نفس بکشند. به این ترتیب از مشکل زرد شدن ناخن ها نیز خلاص خواهید شد.

مخلوط درمان ناخن، متشکل از روغن های طبیعی را آماده و استفاده کنید

روغن های طبیعی رشد سریع ناخن ها را تقویت کرده و آنها را قوی تر می کنند. برای این کار از روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کنید. روغن بادام باعث درخشندگی ناخن ها می شود، روغن زیتون ناخن ها را تقویت می کند و روغن نارگیل برای ضخیم تر شدن ناخن ها ضروری است.

یک قاشق غذاخوری از هر یک از این روغن های طبیعی را با هم مخلوط کرده و به ناخن های خود بمالید. این مخلوط روغن ها را که می توانید در یک بطری خالی و تمیز لاک ناخن نگهداری کنید، هر چند وقت یکبار که می خواهید روی ناخن های خود بمالید. همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده دست و وازلین را برای ترمیم ناخن های شکسته و بهبود رشد طبیعی ناخن های خود فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *