پوست،مو و ناخن

راه های رسیدن به یک پوست شاداب

داشتن یک پوست شاداب و زیبا بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که با محصولات مناسب از پوست خود مراقبت کنید. البته این کار را هر روز انجام دهید و نگذارید روتین مراقبت پوستی شما به تعویق بیفتد.

داشتن یک پوست شاداب و زیبا بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که با محصولات مناسب از پوست خود مراقبت کنید. البته این کار را هر روز انجام دهید و نگذارید روتین مراقبت پوستی شما به تعویق بیفتد. هنگامی که به طور منظم با محصولات مناسب از پوست خود مراقبت می کنید، به راحتی می توانید به پوستی شاداب، زیبا و جوان دست پیدا کنید. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، تا انتهای متن با ما همراه باشید!

برای داشتن یک پوست شاداب به شما توصیه می کنیم محصولات مراقبتی با ترکیباتی مانند آلوئه ورا و اسید هیالورونیک را انتخاب کنید که پوست شما را مرطوب و احیا می کند. با استفاده از این محصولات مراقبت از پوست، می توانید پوست خود را عمیقاً مرطوب کرده و آن را بسیار سالم تر نشان دهید. بنابراین توصیه می کنیم که به طور مرتب با محصولات حاوی این مواد از پوست خود مراقبت کنید و آن را به یک روتین تبدیل کنید.

از پاک کننده هایی که بدون خشک کردن، پوست شما را تمیز می کنند استفاده کنید:

پاکسازی اصولی پوست برای دستیابی به یک پوست شاداب بسیار مهم است. با این حال، در این مرحله، توصیه می کنیم از پاک کننده های پوستی استفاده کنید که می توانند پوست شما را بدون خشک کردن تمیز کنند و در حین تمیز کردن آن را مرطوب کنند. یکی از موارد مورد توصیه ما در این زمینه ژل های پاک کننده آلوئه ورای هیالورونیک هستند.

این ژل پاک کننده که هر روز می توانید برای داشتن پوستی تمیز و شاداب از آن استفاده کنید، با فرمول حاوی هیالورونیک اسید و آلوئه ورا، پوست شما را بدون خشک کردن تمیز می کند. به طور معمول، ما بعد از پاک‌سازی پوستمان، سفتی و خشکی آن را تجربه کنیم، اما با محصولات پاک کننده ای همچون ژل های پاک کننده آلوئه ورای هیالورونیک هرگز چنین مشکلی نخواهیم داشت و برعکس، احساس طراوت بیشتری در پوستمان ایجاد می شود. با استفاده از این ژل های پاک کننده در مرحله پاکسازی که اولین مرحله از روتین مراقبت از پوست شماست، می توانید به احساس شادابی و زیبایی در پوست خود برسید.

فراموش نکنید که آرایش خود را پاک کنید

همچنین تمیز کردن پوست از مواد آرایشی بسیار مهم است. وقتی آرایش چشم، لب و پوست خود را به خوبی تمیز می کنید، آرامش واقعی را روی پوست خود احساس می کنید! هنگامی که آرایش خود را با محصولات پاک کننده مناسب تمیز کنید، می توانید ظاهری درخشان را روی پوست خود مشاهده کنید و در کنار آن احساس آرامش بدون آرایشی را نیز تجربه نمایید.

برای داشتن پوست مرطوب و چاق

بعد از پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، نوبت به مرحله استفاده از مرطوب کننده می رسد! با استفاده از مرطوب کننده های مناسب، می توانید پوست خود را در عین زیبایی، مرطوب نگه دارید. استفاده از مرطوب‌کننده محدود به فصل خاصی نیست و در فصول تابستان و زمستان می توان پوست را با استفاده از مرطوب کننده های مناسب عمیقاً مرطوب کرد. مرطوب کردن پوست به معنای چرب کردن آن نیست و محصولات مخصوص مرطوب کردن پوست تنها به منظور رطوبت بخشیدن به پوست به کار می روند.

21 راه برای داشتن یک پوست شاداب و سالم

 

در اینجا 21 نکته را که یک جمع بندی کلی برای داشتن یک پوست شاداب و سالم هستند متذکر می شویم:

  • خواب منظم داشته باشید

خواب خوب برای زیبایی و داشتن یک پوست شاداب بسیار مهم است. 7-8 ساعت خواب در روز کافی است تا پوست شما خسته به نظر نرسد.

  • مرکبات زیاد مصرف کنید

سم زدایی پوست با مصرف انواع مرکبات میسر می شود. در حالی که با لیمو بین اندام های سالم و پوست خود ارتباط برقرار می کنید، می توانید ویتامین C مورد نیاز خود را نیز با مصرف پرتقال دریافت کنید.

  • پوست خود را ماساژ دهید

قبل از رفتن به رختخواب، پس از تمیز کردن پوست، پوست خود را با مرطوب کننده مناسب ماساژ دهید. در حین انجام ماساژ، دقت داشته باشید که حتما کرم به صورت کامل به خورد پوست شما برود.

  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

 

بیشتر خانم ها می خواهند برنزه شوند، اما اشعه خورشید می تواند آسیب جدی به پوست شما وارد کند. برای سلامت پوست خود از ضد آفتاب و کرم های با SPF بالا استفاده کنید.

  • با آکنه مبارزه کنید

فشار دادن جوش ها در این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما اگر جوش هایی با نوک سفید شده دارید، آن ها را با پنبه از دو طرف فشار دهید و کاملا تمیز کنید.

  • جوش های سر سیاه روی پوست خود را از بین ببرید

نقاط سیاه، پوست را بسیار کثیف نشان می دهند. برای داشتن پوستی زیبا از محصولات از بین برنده جوش های سرسیاه استفاده کنید.

  • شکلات مصرف کنید

این یک واقعیت است که شکلات باعث آکنه می شود، اما آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ برای پوست شما مفید هستند. برای متعادل کردن این وضعیت، شکلات را در مقادیر بسیار کم مصرف کنید.

 

  • به طور منظم ورزش کنید

فواید ورزش بی شمار است. برای سلامت پوست خود ورزش منظم را فراموش نکنید. سفت بودن پوست یکی از نشانه های سالم بودن آن است.

  • آب فراوان بنوشید

آب، بیرون و داخل بدن شما را تغذیه می کند. برای سلامت پوست خود با نوشیدن آب فراوان سم زدایی کنید. به خصوص هر روز صبح یک لیوان آب گرم با معده خالی مصرف کنید.

  • از ماسک های طبیعی یا آماده مناسب بر روی پوست خود استفاده کنید

حداقل هفته ای یکبار از ماسک بر روی پوست خود استفاده کنید. این ماسک ها را هم می توانید خودتان در خانه درست کنید و هم به صورت آماده تهیه و استفاده نمایید.

  • از دمنوش های گیاهی استفاده کنید

دمنوش های گیاهی پوست را تغذیه می کنند. برای حفظ سلامت پوست خود از دمنوش های گیاهی مفید به ویژه چای سبز استفاده کنید.

  • صورت خود را مسواک بزنید

اگر پوست شما کدر است، با مسواک زدن صورت خود دو بار در هفته، گردش خون را در پوست تسریع کرده و به پوست خود رنگ دهید.

  • کم آرایش کنید

آرایش از تنفس پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل تا حد امکان از موادی مانند فونداسیون و پودر که منافذ پوست شما را می بندد و از تنفس پوست شما جلوگیری می کنند، استفاده نکنید.

  • از دستمال مرطوب استفاده کنید

 

داشتن بسته دستمال مرطوب را در کیف خود فراموش نکنید و پوست خود را مرتباً با این دستمال مرطوب پاک کنید.

  • یک دوش خوب بگیرید

آب نه تنها با نوشیدن، بلکه با روش های مختلف پوست را تغذیه می کند. به خصوص با دوش گرفتن با آب گرم، منافذ مسدود شده پوست خود را باز کنید.

  • از برس صورت برقی استفاده کنید

اگر نمی توانید به اندازه کافی صورت خود را ماساژ دهید، از یک برس برقی صورت استفاده کنید. با تسریع گردش خون با این برس ها که با کشیدن دایره وار صورت شما را ماساژ می دهند، پوست خود را شاداب تر نشان دهید.

  • از مرطوب کننده لب استفاده کنید

از لب های خود که یکی از مهم ترین قسمت های پوست شماست غافل نشوید. هر زمان که می توانید به لب های خود مرطوب کننده بزنید.

  • بادام بخورید

سعی کنید غذاهایی مانند بادام و فندق که سرشار از امگا 3 و ویتامین E هستند را اغلب با وعده های غذایی خود به مقدار کم مصرف کنید.

  • مراقب چشمان خود باشید

چشمان شما جزو پوست تان نیستند، اما اهمیت زیادی در چهره دارند زیرا در مرکز پوست شما قرار می گیرند. اگر چشمان شما خسته به نظر برسند، پوست شما نیز همینطور به نظر می رسد. به همین دلیل از مراقبت از چشمان خود غافل نشوید.

  • از رژگونه استفاده کنید

اگر می خواهید آرایشتان حتی با آرایش کم هم عالی به نظر برسد، به استفاده از رژگونه توجه کنید. پوست خود را بدون زیرسازی یا پودر آرایش کنید و فقط رژگونه بزنید تا به زیباترین حالت چهره خود برسید.

  • لبخند بزنید

زیباترین ویژگی پوست شما لبخند شماست. زیاد لبخند بزنید تا سرزنده تر و سالم تر به نظر برسید.

جهت تهیه بهترین محصولات مراقبت از پوست می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *