موارد علمی

قرص جوشان ویتامین c

با توجه به نیاز تمامی افراد به ویتامین سی، مصرف قرص جوشان ویتامین c می تواند باعث تامین ویتامین سی مورد نیاز روزانه شود. این قرص جوشان در تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به فرم شدید بیماری ها، جلوگیری از پیری زودرس پوست و … بسیار موثر می باشد.

بسیاری از مردم ویتامین سی را می شناسند و با خواص این ویتامین آشنا هستند. ویتامین سی می تواند از طریق مصرف برخی از مکمل های تغذیه ای و یا مواد غذایی برای بدن تامین شود. این ویتامین محلول در آب بوده و مصرف آن برای بدن مضر نخواهد بود؛ اما افراد باید به صورت حساب شده از ویتامین سی استفاده کنند تا مشکلی برای سیستم بدنی آن ها رخ ندهد. قرص جوشان ویتامین c به عنوان یک مکمل تغذیه ای فوق العاده عالی شناخته می شود که می تواند در بهبود شرایط جسمی نقش موثری را ایفا کند. این قرص جوشان در رفع بیماری های ویروسی نقش موثری را ایفا می کند و در عین حال می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

قرص جوشان ویتامین c در طعم های مختلفی به تولید رسیده است و کاملا در آب حل خواهد شد. لذا افرادی که تمایلی به مصرف شربت و یا مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین سی (به فرم کپسولی) نیستند، می توانند از این قرص جوشان برای تامین ویتامین سی مورد نیاز روزانه خودشان استفاده کنند.

با قرص جوشان ویتامین c بیشتر آشنا شویم

ویتامین ها به عنوان یکی از مهم ترین ترکیبات مورد نیاز برای بدن شناخته می شوند که از طریق روش های مختلفی برای بدن قابل تامین می باشند. ویتامین سی از جمله ویتامین هایی است که خوشبختانه بسیاری از مردم با آن آشنا دارند. این ویتامین به فرم های مختلفی به تولید می رسد و می تواند از طریق مکمل های تغذیه ای برای بدن تامین شود.  از جمله شکل های گوناگون مکمل های ویتامین سی می توان به مکمل های ساشه ای، مکمل های قرصی، مکمل های جوشان و شربت ها اشاره کرد. هر یک از این مکمل ها دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی هستند.

مصرف قرص جوشان ویتامین سی، می تواند باعث تامین ویتامین سی مورد نیاز برای بدن شود. قرص جوشان ویتامین c در طعم های مختلفی به تولید می رسد و معمولا دارای دوز مشخص ویتامین سی می باشد. ویتامین سی به کار رفته در قرص های جوشان می تواند باعث کاهش مضرات ناشی از بیماری های ویروسی و تنفسی شود.

طبق پژوهش های علمی و بالینی که برای مصرف قرص جوشان ویتامین c وجود دارد، این ویتامین می تواند در کاهش مضرات ناشی از بیماری های جسمی مانند بیماری های تنفسی و ویروسی تنفسی فوقانی نقش مهم و موثری را ایفا کند. در واقع، ویتامین سی یک ویتامین آنتی اکسیدان بوده که در رفع اثرات مضر رادیکال های آزاد نقش موثری را ایفا می کند.

این ویتامین دارای خاصیت میکروب کشی مناسبی است و باعث می شود که میکروب ها و عوامل خارجی بیماری زا در بدن به سرعت کاهش پیدا کنند و تخریب شوند. طبق مطالعات بالینی، افرادی که ویتامین ث روزانه مشخصی مصرف می کنند دارای نقاهت کوتاه تری برای درمان بیماری های خودشان هستند. ویتامین سی می تواند در کاهش شدت و مدت زمان بیماری های ویروسی تنفسی فوقانی نقش مهم و ویژه ای را ایفا کند.

اما ویتامین سی به غیر از دارا بودن ویژگی های ذکر شده، می تواند در سلامت پوست و زیبایی آن نیز نقش مهمی را ایفا کند. ویتامین سی قادر به سنتز کلاژن در بدن و به ویژه در پوست به صورت طبیعی می باشد. به همین خاطر مصرف ویتامین سی به صورت خوراکی باعث می شود که افراد پوست جوان تر و با استحکام بیشتری داشته باشند. در واقع، ویتامین سی باعث افزایش استحکام پوست شده و به تدریج از چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

از طرفی این ویتامین به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، می تواند نقش موثری را در کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد موجود در بدن ایفا کند و از این جهت برای سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. رادیکال های آزاد موجود در بدن می توانند باعث تخریب سلول ها شوند و در نهایت مضرات زیادی برای پوست و مو داشته باشند. حال ویتامین سی می تواند با خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد در زیبایی و سلامت پوست نقش موثری را داشته باشد.

قرص جوشان ویتامین c به فرم جوشان به تولید رسیده و می تواند به عنوان یک مکمل تامین کننده ویتامین سی مورد استفاده قرار گیرد. این قرص جوشان دارای قابلیت حل در آب بوده و به راحتی می تواند به بدن جذب شود. از طرفی مصرف قرص های جوشان حاوی ویتامین سی، برای بدن فواید بسیار زیادی دارد و از طرفی می تواند باعث تامین آب مورد نیاز برای بدن شود. این قرص جوشان به علت دارا بودن ویتامین ث، در کاهش خستگی و در عین حال در افزایش انرژی خانم ها و آقایان نقش موثری را ایفا می کند.

ویژگی های قرص جوشان ویتامین c

قرص جوشان ویتامین c دارای قابلیت حل در آب می باشد و به همین منظور می تواند به راحتی مصرف شود. با توجه به اینکه این قرص جوشان قادر به تامین ویتامین سی مورد نیاز روزانه افراد می باشد، دارای ویژگی ها و خواص متعددی است. از جمله خواص و ویژگی های مختلف قرص جوشان ویتامین c شامل موارد زیر می باشند.

  1. موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. کمک به تامین انرژی مورد نیاز بدن
  3. موثر در افزایش جذب آهن به بدن
  4. بهبود سلامت عمومی جسمی
  5. کمک به کاهش دوره نقاهت بیماری ها به ویژه بیماری های تنفسی فوقانی
  6. موثر در کاهش روند پیشرفت بیماری های جسمی مختلف
  7. بهبود علائم بالینی بیماری های جسمی
  8. کمک به سنتز کلاژن و افزایش استحکام پوست
  9. کمک به کاهش چین و چروک های پوستی
  10. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  11. مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن
  12. جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال های آزاد موجود در بدن

نکاتی درباره استفاده از قرص جوشان ویتامین c

قرص جوشان ویتامین c به علت اینکه ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین می کند و از طرفی ویتامین سی جزء ویتامین های ضروری برای بدن شناخته می شود، می توان این قرص جوشان را برای طیف وسیعی از مردم مورد استفاده قرار داد.

اما به هر حال بهتر است که قبل از مصرف هر نوع مکمل تغذیه ای مانند قرص جوشان ویتامین c به یک سری از نکات مصرف توجه داشته باشید و سپس از این مکمل های تغذیه ای استفاده کنید.

  • تداخلات دارویی: تداخل دارویی خاصی برای استفاده و مصرف قرص جوشان ویتامین c تعیین و مشخص نشده است. در صورت مصرف هر مکمل تغذیه ای حاوی ویتامین سی و یا برخی از داروها، بهتر است که با پزشک داروساز برای مصرف این قرص جوشان ویتامین ث مشورت کنید.
  • بازه سنی مصرف: قرص جوشان ویتامین c می تواند بسته به نیاز افراد برای بازه های سنی مختلف و حتی برای افراد بالای 12 سال هم مورد استفاده قرار گیرد.
  • منع مصرف: افرادی که به هر یک از ترکیبات به کار رفته در قرص جوشان ویتامین c حساسیت دارند، مجاز به مصرف این محصول نیستند.
  • مصرف در مادران باردار و شیرده: مادران باردار و شیرده در صورت تجویز پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین سی مورد نیاز خود، می توانند از قرص جوشان ویتامین c استفاده کنند.
  • عوارض جانبی دارو: تاکنون عارضه جانبی جدی ناشی از مصرف قرص جوشان ویتامین c گزارش نشده است. در موراد نادری، احتمال بروز واکنش های گوارشی مانند نفخ، رفلاکس و … وجود دارد.

شیوه مصرف

  • بزرگسالان می توانند مطابق با دستور پزشک به صورت روزانه از قرص جوشان ویتامین c استفاده کنند.
  • قرص جوشان ویتامین c باید روزانه 1 عدد به همراه یک لیوان آب مصرف شود. حتما قرص جوشان را در آب بریزید و اجازه دهید کاملا در آب حل شود. سپس، مصرف نمایید.

ترکیبات

در جدول زیر میزان دوز ویتامین سی به کار رفته در قرص جوشان ویتامین c را مشاهده می کنید.

نام ترکیب مقدار در 1 قرص جوشان
Vitamin C 500 میلی گرم

 

نتیجه گیری

قرص جوشان ویتامین c یک مکمل تغذیه ای رایج بوده که در بسیاری از خانه ها و برای اعضای خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص جوشان در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود علائم بیماری ها، پیشگیری از چین و چروک های پوستی و پیری زودرس پوست، کاهش دوره نقاهت بیماری های ویروسی تنفسی و … نقش موثری را ایفا می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *