پوست،مو و ناخن

چند روش برای جلو گیری ریزش مو بانوان

خرید کلاژینو و استفاده از آن، به خاطر دارا بودن ترکیبات و عناصر بسیار مغذی و مفید، می تواند نقش بسیار مهمی را در پیشگیری از ریزش موهای افراد به ویژه بانوان داشته باشد. در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.

چند روش برای جلو گیری ریزش مو بانوان

امروزه توجه به مو و زیبایی آن به خاطر اعتماد به نفس و عزتی که در فرد و به ویژه بانوان تقویت می کند دارای ارزش و اهمیت فراوانی است. زمانی که بانوان دارای موهای شفاف و بلند و افشانی باشند، باعث می شود وقتی در مراسم ها و مناسبت ها شرکت می کنند احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند. حال در این موضوع ما به دنبال این هستیم که ریزش مو در بانوان چه پیامدهایی دارد و علت آن چیست و مؤثرترین راه های جلوگیری از ریزش مو در بانوان کدامند؟ افراد به ویژه بانوان باید در جریان باشند که اگر قسمت هایی از تار موهای آن ها نازک شده اند و یا به عبارتی  روزانه بیش از 125 تار از موهای آن ها در حال ریزش است، این احتمال وجود دارد که دچار ریزش مو شده باشند. در این گونه موارد باید شروع به انجام اقدامات درمانی کنند که مهم ترین اقدام این است که در وهله اول به متخصص پوست و مو مراجعه کرده تا بتوانند با استفاده از داروهای تجویزی توسط متخصص موردنظر، اقدامات درمانی لازم را در زمینه درمان موهای خود انجام دهند.

باید بدانیم که ریزش مو در بانوان زمانی به وجود می آید که یک زن ریزش موی غیر منتظره و شدیدی را تجربه کند و یا به طور کلی، روزانه بین 50 تا 100 تار از موهای وی می ریزد که این میزان تقریباً طبیعی است ولی زمانی که میزان ریزش مو بیش تر از این مقدار در طول روز باشد می گوئیم که ریزش مو از حد طبیعی خود خارج شده و فرد به ریزش مو دچار شده است. زمانی که موهای فرد ریزش پیدا کند و در عوض موهای جدید جایگزین شده و رشد کنند این می تواند بخشی از یک تعادل طبیعی باشد ولی در غیر این صورت یعنی زمانی که تعادل قطع شود یعنی وقتی مو می ریزد موهای کمتری رشد کنند به این عمل ریزش مو گفته می شود. مو تقریباً در تمام سطوح پوست فرد رشد می کند به استثنای کف دست ها، کف پاها، لب ها و یا پلک ها. به موهایی که روشن، ظریف و کوتاه می باشند موهای زائد گفته می شود. هر دختر و یا زنی ممکن است که دچار ریزش مو شود. اما لازم به ذکر است که معمولاً این اختلال در زنان بزرگ تر از 40 سال، زنانی که به تازگی بچه دار شده اند، زنانی که شیمی درمانی کرده اند و کسانی که تحت تأثیر سایر داروها قرار گرفته اند، خانم هایی که اغلب موهای خود را می کشند (از قبیل دم اسب تنگ و یا بافته های تنگ) و یا از مواد شیمیایی بسیار خشن بر روی موهای خود استفاده می کنند و هم چنین زنان یائسه، شایع تر می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، هم چنین می توان بیان کرد که شوره سر و داشتن استرس نیز می تواند باعث ریزش دائمی موهای زنان شود. مدل موی فرد نیز می تواند باعث ریزش مو شود، این در صورتی است که موهای فرد به گونه ای چیده شده باشد که ریشه های مو را بکشد، مانند دم اسبی تنگ، بافته یا ردیف های ذرت. به این نوع ریزش مو، آلوپسی کششی می گویند. در این صورت، اگر که فولیکول های مو آسیب ببینند، ریزش موهای فرد می تواند دائمی باشد. هم چنین می توان بیان کرد که عواملی از قبیل کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی، رژیم گرفتن به همراه با کاهش وزن سریع و رژیم های محدود کننده نیز  می توانند هر کدام به نوعی در ریزش موهای بانوان نقش بسیار مؤثری داشته باشند.

حال که با ریزش مو و عوامل مؤثر در ریزش آن آشنا شدیم در این جا می خواهیم به روش ها و تکنیک های مقابله با ریزش مو در بانوان بپردازیم. تکنیک ها و کارهای زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش و یا توقف کردن ریزش موهای خود از آن ها استفاده کنند. برخی از شرایط از قبیل ریزش مو پس از دوران بارداری ممکن است که خود به خود برطرف شود. حال زمانی که ریزش موهای افراد به صورت مداوم می باشد، ارائه ‌دهنده مراقبت ‌های بهداشتی فرد ممکن است بتواند تشخیص دهد که ریزش مو ناشی از مواردی مانند مشکلات تیروئید، استرس، عفونت ‌های پوست سر، آلوپسی آندروژنیک یا صرفاً افزایش سن است. مهم ترین اقدامی که بانوان می بایست برای جلوگیری از ریزش موهای خود انجام دهند داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از سبزیجات خام و گیاهان تازه و انواع میوه ها است. علاوه بر این، استفاده از مواد غذایی و مکمل های سرشار از پروتئین و کلاژن و سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند در این زمینه اثر گذار باشد. تحقیقات انجام گرفته نشان داده اند که فولیکول های مو بیش تر از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. به گونه ای که یک مطالعه انجام شده در سال 2017 بر روی 100 فرد مبتلا به ریزش مو به کمبودهای تغذیه ای متعددی در شرکت کنندگان اشاره کرد، از جمله اسیدهای آمینه که به عنوان بلوک های سازنده پروتئین عمل می کنند.

در حالی که محققان خاطر نشان می کنند که انجام مطالعات بیش تری در این زمینه مورد نیاز است حال، خوردن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به جلوگیری از ریزش موهای فرد کمک کند. انتخاب های سالم در این زمینه شامل غذاهایی از قبیل تخم مرغ، آجیل، لوبیا و نخود، ماهی، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و بوقلمون است. هم چنین، ویتامین A در بخشی از رتینوئیدها تشکیل شده است که نشان داده شده است که سرعت رشد مو را افزایش می دهد. استفاده از این ویتامین هم چنین ممکن است به تولید سبوم کمک کند و پوست سر را سالم تر نگه دارد و بتواند موهای بیش تری  از فرد را حفظ کند. علاوه بر این، غذاهای غنی از ویتامین A در برگیرنده غذاهایی از قبیل سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای و اسفناج می باشد. حال، در ادامه بحث قصد داریم که یکی دیگر از روش های مؤثر در پیشگیری از ریزش مو در بانوان را معرفی کنیم و آن این است که خانم ها باید در صورت مشاهده هر گونه ریزش مو در خود، نسبت به خرید کلاژینو اقدام کنند. کلاژینو مکملی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که به خاطر دارا بودن ترکیبات و عناصری بسیار غنی، می تواند نقش مؤثری را در تقویت موهای افراد و جلوگیری از ریزش آن ها داشته باشد. بانوان باید در جریان باشند که با خرید کلاژینو و استفاده از آن به خاطر دارا بودن مقدار زیادی اسید آمینه و مواد مغذی می توانند به تقویت و درخشندگی موهای خود و جلوگیری از ریزش آن ها کمک های بسیار مؤثری کنند. لازم به ذکر است که بیان کنیم که مهم ترین ترکیبات  موجود در مکمل مورد بررسی، ترکیبات کلاژن ماهی و فاقد چربی، کلسترول و سایر مواد افزودنی دیگر می باشد. خرید کلاژینو و مصرف آن برای تمامی بزرگسالان اعم از زنان و مردان مجاز می باشد و افراد باید در جریان باشند که مکمل مورد نظر قابل حل شدن در انواع مایعات از قبیل آب، آب میوه، شیر، چای و غیره را دارد و باید استفاده از این مکمل را به صورت مستمر ادامه دهند تا بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند. بانوان هم چنین باید در جریان باشند که از دیگر ویژگی های مکمل مورد نظر این است که به خاصیت ارتجاعی و استحکام کردن ریشه موهای آن ها و هم چنین جلوگیری از ریزش و سفید شدن آن ها کمک های بسیار مؤثری می کند. هم چنین خرید کلاژینو این امکان را به فرد می دهد که مصرف آن به خاطر دارا بودن اکسیدان های کافی، بتواند به مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به فولیکول های مو کمک کند. لازم به ذکر است که رادیکال های آزاد، ترکیباتی هستند که در نتیجه استرس، آلاینده های هوا، سیگار کشیدن، انتخاب نامناسب رژیم غذایی، الکل و سایر تأثیرات محیطی در بدن فرد ایجاد می شود.

در استفاده از این نوع مکمل، برای برخی از افراد محدودیت هایی وجود دارد از جمله افرادی از قبیل زنان باردار و شیرده و هم چنین بانوانی که دارای بیماری های خاص و مزمنی از قبیل بیماری های سرطان، قلبی، دیابت و غیره بوده و یا در حال استفاده از داروهای خاصی می باشند، باید در نظر داشته باشند که از خرید کلاژینو برای مصرف خودداری کنند و در صورت تمایل به مصرف حتماً قبل از خرید کلاژینو با پزشک موردنظر خود مشورت کنند. هم چنین باید ذکر کنیم که افراد باید مکمل مورد نظر را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و نور مستقیم خورشید نگه داری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *