پوست،مو و ناخن

چند روش مؤثر برای کاهش ریزش مو

مکمل کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل های سرشار از کلاژن و پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو می باشد. در متن زیر به اطلاعات بیش تری در این باره اشاره شده است..

چند روش موثر برای کاهش ریزش مو

امروزه مو و توجه به آن به یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه افراد و به ویژه دختران تبدیل شده است. آن ها دوست دارند که همواره موهای افشان و لطیفی داشته باشند و بتوانند در مجالس و مناسبت ها با موهای زیبایی شرکت کنند چرا که موی زیبا یکی از نشانه های بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت در افراد می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها همواره به دنبال روش هایی برای بهبود و تقویت موهای خود می باشند. بسیاری از آن ها به مراکز زیبایی پوست و مو مراجعه می کنند تا بتوانند با استفاده از داروها و روش های تجویز شده توسط متخصص پوست و مو به زیبایی موهای خود دست یابند. چه بسا که استفاده از این روش ممکن است برای بسیاری از آن ها نیز کارآمد نباشد و به همین دلیل، آن ها ممکن است که نه تنها نتیجه مناسب و خوبی را نگیرند بلکه ممکن است در عوض موهای آن ها به داروهای تجویز شده حساس شده و شروع به ریزش و یا سفید شدن کنند.

حال، برخی از افراد دیگر نیز ممکن است در کنار استفاده از این روش و یا به جای استفاده از این روش به دنبال روش دیگری از جمله کراتینه کردن موهای خود باشند که این روش نیز موقتی بوده و ممکن است که پس از چند ماه زیبایی خود را از دست بدهد. بنابراین، افراد همواره به زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دهند. حال می خواهیم بدانیم که چه عواملی موجب ایجاد اختلال در موهای افراد می شود. یکی از اختلالاتی که در موها بسیار رایج می باشد، ریزش مو می باشد. زمانی که فرد از مواد مغذی درستی استفاده نمی کند به عمل ریزش موهای وی منجر می شود. علاوه بر نامناسب بودن مواد غذایی مورد استفاده، یکی دیگر از علل ایجاد ریزش مو در افراد، بالا رفتن سن آن ها است. زمانی که سن افراد بالا می رود میزان تولید پروتئین و کلاژن طبیعی در بدن آن ها کاهش پیدا می کند. در اینجا، کلاژن که یکی از عوامل بسیار مؤثر در تقویت و استحکام موهای فرد می باشد، کمبود آن باعث ایجاد اختلال در موها و سفید شدن آن ها می شود و از طرفی دیگر موها استحکام خود را از دست می دهند و در نتیجه این عامل منجر به ریزش موهای آن ها می شود. بنابراین، افراد بایستی در این گونه موارد اقدامات لازم و ضروری را برای جلوگیری از اختلال در موهای خود از جمله ریزش مو به عمل آورند.

اولین اقدامی که این گونه افراد باید انجام دهند این است که از مواد مغذی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت ماهی، تخم مرغ، لبنیات، میوه ها، سبزیجات و دیگر غذاهایی که سرشار از ویتامین E، ویتامین D، ویتامین C، زینک، آهن، فسفر و غیره می باشد استفاده کنند. علاوه بر استفاده از مواد غذایی ذکر شده، این گونه افراد هم چنین می توانند از انواع مکمل های خوراکی و مغذی که خود نیز سرشار از ویتامین های ذکر شده و مواد معدنی می باشند استفاده کنند تا بتوانند رشد و تقویت و زیبایی موهای خود را به دست آورند. زمانی که افراد بتوانند استفاده از این دو روش را به صورت مستمر در برنامه غذایی خود قرار دهند، می توانند نتیجه آن را نیز به گونه ای مؤثر دریافت کنند. اگر بخواهیم در ارتباط با مکمل ها به بررسی بپردازیم، می توانیم بیان کنیم که امروزه مکمل های سرشار از مواد آلی و معدنی زیادی وجود دارند که می توانند به افراد نه تنها در زمینه تقویت مو و استحکام تار و ریشه آن ها و جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن ها به طور مؤثری کمک کننده باشند، بلکه می توانند در کنار همه این ها، به استحکام استخوان ها و تقویت آن ها و نیز جلوگیری از سائیدگی و پوکی استخوان ها و هم چنین از بین بردن لک و کک و مک و سایر عوارض و اختلالات موجود در پوست از قبیل چین و چروک و هم چنین استحکام ناخن ها و جلوگیری از شکننده شدن آن ها کمک های بسیار مفیدی کنند.

بنابراین، ما در اینجا می خواهیم یکی از انواع این نوع مکمل ها را به افراد معرفی کنیم که می توانند با استفاده مستمر از آن، کمک بسیار مؤثر و مفیدی به تقویت موهای خود داشته باشند و از ریزش مو جلوگیری کنند. مکمل مورد بررسی ما در این متن، مکمل کلاژینو می باشد که از مواد معدنی و ویتامین های بسیار مفیدی تشکیل شده است که افراد آن را به عنوان نوعی مکمل خوراکی برای تقویت موهای خود استفاده می کنند. استفاده از مکمل موردنظر، برای تمامی بزرگسالان اعم از زن و مرد تجویز می شود. البته لازم به ذکر است که برخی از افراد باید در استفاده از مکمل مورد نظر احتیاط کرده و قبل از استفاده با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند که در ادامه بحث به معرفی این افراد خاص اشاره می شود.

کلاژینو فراوان ترین نوع پروتئین موجود در بدن افراد می باشد که افراد می توانند با مصرف غذاهایی از قبیل آبگوشت استخوان نیز میزان آن را در بدن خود افزایش دهند. از مهم ترین فایده مکمل کلاژینو، تقویت کردن موهای فرد و جلوگیری از ریزش آن ها می باشد. باید بدانیم که مو در درجه اول از پروتئین کراتین تشکیل شده است. با این حال، استفاده از مکمل کلاژینو می تواند به فراهم کردن آمینو اسیدهایی برای ساختن موها کمک های بسیار مؤثری نماید. چرا که بدن، از چندین نوع آمینو اسید برای ساخت کراتین استفاده می کند که برخی از آن ها در کلاژن یافت می شوند.

از دیگر خاصیتی که مکمل موردنظر برای کمک به تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن دارد این است که می تواند به مبارزه با آسیب فولیکول های مو کمک کند. از آن جایی که کلاژینو به عنوان نوعی آنتی اکسیدان عمل می کند، می تواند با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه کند. حال ممکن است بپرسیم که رادیکال های آزاد چیست؟ رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که در نتیجه استرس، آلاینده های هوا، سیگار کشیدن، انتخاب های غذایی نامناسب، الکل و سایر تأثیرات محیطی دیگر در بدن افراد ایجاد می شوند. زمانی که میزان رادیکال های آزاد بیش از حد می باشند، می تواند به سلول ها، پروتئین ها و حتی DNA فرد آسیب های فراوانی برساند. به گونه ای که تحقیقات نشان می دهند که رادیکال های آزاد ممکن است به فولیکول های مو نیز آسیب برسانند. علاوه بر این، از آن جایی که دفاع بدن فرد در برابر رادیکال های آزاد با افزایش سن کاهش پیدا می کند، افراد مسن بیش تر در معرض آسیب های ناشی از مو از قبیل ریزش مو قرار می گیرند. بنابراین، برای مبارزه با رادیکال های آزاد و تقویت موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو و یا سفید شدن آن ها، بدن ما افراد به آنتی اکسیدان نیاز دارد. به گونه ای که چندین مطالعه نشان داده اند که استفاده کردن از مکمل کلاژینو می تواند دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی بسیار قوی باشد.

لازم به ذکر است که ماده کلاژن تقریباً 70 درصد از درم فرد را تشکیل می دهد، درم و یا همان لایه میانی پوست، دربرگیرنده ریشه هر تار مو می باشد. حال استفاده کردن از مکمل کلاژینو به خاطر دارا بودن خاصیت ارتجاعی می تواند به استحکام درم کمک های قابل ملاحظه ای نماید. با افزایش سن افراد، بدن فرد در تولید کلاژن و بازسازی سلول های درم بسیار ضعیف تر عمل می کند که این خود می تواند منجر به نازک شدن موهای افراد به مرور زمان شود. بنابراین، می توان با استفاده مستمر از مکمل کلاژینو، به حفظ درم سالم و جلوگیری از نازک شدن موها کمک های مؤثری نمود. به گونه ای که، یک مطالعه هشت هفته ای انجام شده بر روی 69 زن 35 تا 55 ساله نشان داده است که مصرف مکمل های کلاژن روزانه به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست را در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد. از آنجایی که نشان داده شده است که کلاژن با رادیکال های آزاد در لوله های آزمایش مبارزه می کند، در تئوری نیز ممکن است به جلوگیری از آسیب به سلول های تولید کننده مو کمک کند.

لازم به ذکر است که استفاده از مکمل مورد نظر، برای کلیه زنان باردار و شیرده و یا تمام افرادی که به بیماری های مزمنی از قبیل سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و غیره مبتلا می باشند و هم چنین تمامی افرادی که در حال استفاده از داروهای خاصی می باشند ممنوع می باشد و باید قبل از استفاده و در صورت نیاز به استفاده حتماً با پزشک موردنظر خود مشورت کنند. افراد باید روزانه یک عدد از ساشه مکمل موردنظر را در آب و یا سایر مایعات حل کرده و از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *