پوست،مو و ناخن

چه زمانی مناسب است برای استفاده از ماسک صورت

پوست صورت تاثیر زیادی روی زیبایی افراد دارد و شفافیت آن باعث می شود که شما زیباتر و جوان تر به نظر آیید. به همین سبب باید توجه زیادی به آن شود و برای شادابی آن از ماسک صورت استفاده کرد. در حال حاضر ماسک های بسیار متنوع و مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای پوست خود استفاده کنید.

چه زمانی مناسب است برای استفاده از ماسک صورت

پوست صورت تاثیر زیادی روی زیبایی افراد دارد و شفافیت آن باعث می شود که شما زیباتر و جوان تر به نظر آیید. به همین سبب باید توجه زیادی به آن شود و برای شادابی آن از ماسک صورت استفاده کرد. در حال حاضر ماسک های بسیار متنوع و مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای پوست خود استفاده کنید.

پوست خود را بشناسید.

اگر قصد دارید از ماسک صورت استفاده کنید، قبل از هر کاری باید پوست صورت را خود را بشناسید. زیرا هر ماسک برای پوست خاصی تعبیه شده است و اگر شما اطلاعاتی در مورد پوست خود نداشته باشید، ممکن است ماسک اثرات منفی روی پوست شما داشته باشد و پوست شما را خشک تر و یا چرب تر کند.

برخی از ماسک ها باعث می شوند که چربی اضافه صورت از بین برود و پوست شما حالت نرمال و طبیعی به خود بگیرد. زیرا چربی های اضافه باعث جوش زدن در قسمت های مختلف صورت می شود.

برخی از ماسک ها برای پوست های خشک مناسب هستند و باعث می شوند که رطوبت از دست رفته ی پوست دوباره به آن برگردد. پوست های بسیار خشک مشکلات مختلفی مانند پوسته پوسته شدن برای افراد به وجود می آورند.

اگر پوست شما نرمال است می توانید از ماسک های براق کننده استفاده کنید. این ماسک ها باعث می شوند که سلول های مرده ی پوست از بین بروند و پوست شما حالت شفاف تری به خود بگیرد.

 

ماسک صورت را قبل از دوش گرفتن استفاده کنید یا بعد از آن؟

ماسک های صورت تنوع زیادی دارند و هر کدام از آن ها را می توان در زمان مشخصی استفاده کرد. البته استفاده کردن از ماسک در هر زمانی بهتر از استفاده نکردن آن می باشد. در نتیجه شما در هر زمان که وقت کافی برای انجام آن دارید، می توانید از ماسک صورت استفاده کنید. اما اگر قصد دارید بهترین نتیجه را از ماسک بگیرید، باید دقت کنید که ماسک شما از چه نوعی است تا آن را در زمان مشخص و قبل یا بعد از دوش گرفتن استفاده کنید. به طور مثال به موارد زیر دقت کنید.

اگر ماسک های شما خاصیت پاکسازی عمیق دارد، بهتر است ابتدا دوش بگیرید و سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید. این ماسک ها بیشتر برای پوست های ترکیبی و روغنی مناسب است و به همین سبب بهتر است ابتدا دوش بگیرید تا چربی های اضافه از صورت شما پاک شود. ماسک های زغالی و گل از این نمونه ماسک ها هستند.

اگر شما پوست خشکی دارید و از ماسک های مرطوب کننده و آبرسان استفاده می کنید، باید قبل از دوش گرفتن از ماسک استفاده کنید. زیرا این کار رطوبت رسانی به پوست را افزایش می دهد و خشکی پوست شما درمان می شود.

برخی از ماسک ها به صورت ورقه ای هستند و باید بعد از زمان مورد نیاز برای ماسک و برداشتن آن، پوست شما ماساژ داده شود تا اثرات آن را مشاهده کنید. به همین سبب بهتر است این ماسک ها را بعد از دوش گرفتن استفاده کنید.

ماسک های دیگری نیز در بازار وجود دارند که به آن ها ماسک شب گفته می شود و این ماسک ها باعث می شوند که پوست شما تا صبح استراحت کند و عمل رطوبت رسانی و پاکسازی تا صبح روی آن انجام شود. به همین سبب بهتر است در انتهای شب دوش بگیرید و پس از آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید تا ماسک در تمام طول شب روی پوست شما باقی بماند.

 

ماسک صورت بهتر است در روز یا شب استفاده شود؟

افرادی که قصد دارند از ماسک صورت استفاده کنند، همیشه سوال می پرسند که آن را در روز استفاده کنند یا در شب؟ شما با توجه به شرایط زندگی خود می توانید ماسک های صورت را هر زمان که دوست دارید استفاده کنید اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را از ماسک خود بگیرید، باید به زمان استفاده ی آن دقت داشته باشید.

اگر ماسک مورد استفاده ی شما خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد بهتر است آن را در روز و هنگام صبح استفاده کنید. زیرا زمانی که شما این ماسک صورت را در صبح استفاده می کنید، پوست شما برای طول روز آماده می شود تا بهترین درخشندگی را داشته باشد. از دیگر مزایای استفاده از ماسک صورت در زمان صبح می توان به نرم شدن پوست، با طراوت بودن پوست در طول روز، جذب راحت تر محصولات پوستی و … اشاره کرد. در نتیجه برخی از ماسک ها را بهتر است در زمان صبح استفاده کنید.

اما اگر ماسکی که قرار است استفاده کنید، خاصیت لایه برداری و پاک کنندگی دارد، بهتر است آن را در زمان شب و استراحت پوست استفاده کنید. زیرا در زمان شب، پوست صورت مانند دیگر اعضای بدن، استراحت می کند و سعی می کند به ترمیم و جوانسازی خود بپردازد. در نتیجه استفاده از ماسک صورت در زمان شب و خواب، باعث می شود که سلول های پوستی بهتر بازیابی شوند و شما پوست سالم تر و شاداب تری داشته باشید.

 

مهم ترین نکات در مورد استفاده از ماسک

اگر قصد دارید که از ماسک صورت استفاده کنید باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید زیرا رعایت این نکات باعث می شود که شما نتایج بهتری از ماسک بگیرید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اگر احساس می کنید که پوست صورت شما نیاز به ماسک دارد باید در ابتدای امر پوست خود را بشناسید و بدانید پوست شما چرب است یا خشک. به این صورت می توانید بهترین ماسک را انتخاب کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید از ماسک استفاده کنید، باید حتما صورت خود را از گرد و غبار و وسایل آرایشی پاک کنید تا ماسک بتواند تاثیرات مثبت خود را روی پوست شما بگذارد.
  • ماسک صورت را به پوست صورت خود بزنید و به آرامی آن را ماساژ دهید. مواد را به دور چشم های خود نزنید تا مواد به درون چشم شما وارد نشود. سعی کنید از مواد ماسک به روی گردن خود نیز ماساژ دهید تا پوست صورت و گردن شما حالت یکدست به خود بگیرد.
  • اجازه بدهید ماسک برای حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت شما باقی بماند تا اثرات آن به خوبی روی پوست قرار بگیرد.
  • برای شستن پوست و مواد ماسک از روی صورت عجله نکنید و به آرامی مواد را از روی صورت پاک کنید. برای این کار می توانید از آب ولرم و پارچه ی نرم استفاده کنید تا فشاری به پوست صورت شما وارد نشود.

 

بهترین ماسک های صورت

همانطور که بیان کردیم ماسک های مختلفی برای پوست صورت و گردن وجود دارد که از بهترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ماسک زغالی

یکی از بهترین ماسک ها برای صورت، ماسک زغالی نام دارد که از ترکیبات قوی تشکیل شده است به همین سبب نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا می تواند چربی،  آلودگی و باکتری های روی پوست را به راحتی از بین ببرد. از این ماسک صورت می توانید ماهی یک بار استفاده کنید.

ماسک نقابی

یکی دیگر از ماسک های محبوب در بین افراد، ماسک نقابی می باشد. این ماسک صورت برای پوست های بسیار خشک مناسب است زیرا خاصیت آبرسانی قوی دارد و می تواند به خوبی منافذ پوست را باز کند. این ماسک را تا زمانی که خیس است باید استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که از این ماسک زیاد استفاده نکنید. یک بار در هفته برای استفاده از آن کافی می باشد.

ماسک ژله ای

یکی از بهترین ماسک ها برای افزایش کلاژن پوست، ماسک ژله ای می باشد. این ماسک می تواند مواد مورد نیاز پوست را به آن برساند و باعث درخشندگی و صافی پوست شود. از مهم ترین مزایای این ماسک می توان به از بین بردن سلول های مرده، رفع مواد سمی پوست، کاهش التهاب پوست و … اشاره کرد. این ماسک شباهت زیادی به ماسک زغالی دارد و باید آن را همراه با مرطوب کننده های استاندارد استفاده کرد. از این ماسک می توان دوبار در ماه استفاده کرد و بیشتر از این مورد مجاز نمی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *