پوست،مو و ناخن

استفاده از ضدآفتاب در پاییز – آیا لازم است در پاییز از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

استفاده از ضدآفتاب در پاییز

به راحتی می توان فهمید که چرا کرم ضد آفتاب در تابستان مهم است. بدون محافظت مناسب از پوست، گذراندن ساعت‌ها در بیرون از خانه زیر نور آفتاب داغ می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شدید و در نهایت منجر به سرطان پوست شود. با این حال، استفاده از ضد آفتاب تنها به فصل تابستان ختم نمی‌شود و باید در فصول سرد سال یعنی در پاییز و زمستان هم استفاده شود. هوای سرد منجر به کاهش آسیب نور خورشید به پوست ما نمی‌شود. بنابراین در زمستان و پاییز هم باید از کرم های مرغوب ضدآفتاب برای پوستتان کمک بگیرید.

بنابراین در پاسخ به سوال آیا لازم است در پاییز از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ باید بگوییم بله! اما چرا؟ برای آگاهی از این دلایل در ادامه همراه با دارومارکت باشید.

همچنین می‌توانید برای انتخاب نوع ضدآفتاب خود به مقاله راهنمای خرید ضدآفتاب مراجعه کنید.

چرا باید در پاییز از ضد آفتاب استفاده کنید؟

با شروع سرد شدن هوا و تغییر رنگ برگ ها، ممکن است فکر کنید که می توانید ضد آفتاب را برای فصل کنار بگذارید. اما آیا می دانستید که در پاییز همچنان باید از ضد آفتاب استفاده کنید؟
در ادامه چهار دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان را بازگو کرده‌ایم:

  • پرتوهای خورشید در پاییز به همان اندازه در تابستان قوی هستند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.
  • ضد آفتاب می تواند از شما در برابر سرطان پوست محافظت کند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب آسان است و می تواند بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

بنابراین، دفعه بعد که برای یک روز زیر آفتاب پاییزی بیرون رفتید، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید!

آیا باید در زیر نور آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید؟

هر روز در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرید که احتمال ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست را افزایش می دهد. این آسیب خورشید با گذشت زمان شروع به جمع شدن کرده است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به محافظت از پوست شما در برابر سرطان و تغییر رنگ آن کمک کند.

چرا در ماه های سرد هنوز به کرم ضد آفتاب نیاز دارید؟

در حالی که اشعه‌های UVB کوتاه‌تر هستند و در ماه‌های سرد و خشک وجود ندارند، پرتوهای UVA طول موج بیشتری دارند و در تمام طول سال وجود دارند. پوستی که در معرض اشعه ماوراء بنفش دائمی و بدون هیچ نوع محافظتی قرار می گیرد، می تواند منجر به علائم اولیه پیری (چروک، خطوط ریز)، پرپیگمانتاسیون، آفتاب سوختگی یا حتی سرطان پوست شود. به همین دلیل است که در تمام طول سال به ضد آفتاب نیاز دارید. کرم ضد آفتاب لایه ای از محافظت از پوست شما را فراهم می کند و به سلامت کلی پوست شما کمک کرده و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر مواردی مانند پیری زودرس و سرطان پوست عمل می کند.

با این حال، آفتاب تنها چیزی نیست که ضد آفتاب می تواند از شما در برابر آن محافظت کند. کرم ضد آفتاب همچنین از قرار گرفتن در معرض نور آبی و عوامل محیطی خشن محافظت می کند. نور آبی از نوری می‌آید که از دستگاه‌های تکنولوژیکی که ما روزانه از آن استفاده می‌کنیم، مانند تلفن، تلویزیون، صفحه‌نمایش رایانه و … خارج می‌شود.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان

از جمله مزایایی که استفاده از ضدآفتاب در پاییز و زمستان دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد آفتاب از انعکاس اشعه ماوراء بنفش یخ و برف محافظت می کند

تحقیقات نشان داده است که اشعه UVA می تواند در زمستان از سطوح معمولی مانند برف و یخ منعکس شود. آنها حتی می توانند در روزهای آفتابی کمتر که هوا سرد است از میان ابرها نفوذ کنند. این اشعه‌ها خطرناک‌تر هستند زیرا عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کنند و با انعکاس سطوحی مانند یخ یا شیشه می‌توانند به پوست آسیب برسانند. حتی نور منعکس شده همچنان می تواند به پوست شما نفوذ کند. بیشتر مردم از اینکه پوستشان حتی در حال آسیب است غافل هستند، زیرا احساس نمی‌کنند پوستشان مانند ماه‌های گرم یا تابستان گرم می‌شود. ممکن است متوجه نباشید که دچار آفتاب سوختگی شده اید تا زمانی که به خانه بروید و نشانه ای از آفتاب سوختگی احتمالی را تجربه کنند. به همین دلیل مهم است که از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی زمانی که هوا سرد است.

ضد آفتاب از پیری زودرس جلوگیری می کند

یکی از بهترین فواید ضد آفتاب این است که به ضد پیری کمک می کند. اشعه مضر UV می تواند به دو پروتئین که به الاستیسیته پوست شما کمک می کند آسیب برساند: الاستین و کلاژن. برخی از علائم اولیه پیری عبارتند از: چین و چروک، خطوط ظریف، تغییر رنگ.

استفاده از SPF 30 یا بیشتر در روز می تواند به کند کردن روند پیری کمک کند.

کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به ملانوما را کاهش می دهد

ملانوما جدی ترین شکل سرطان پوست است و می تواند در نتیجه قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش و اشعه بدون محافظت کافی یا هیچ گونه محافظتی رخ دهد. زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های تولیدکننده رنگدانه (سلول‌هایی که به پوست رنگ می‌دهند) شروع به رشد خارج از کنترل می‌کنند و سرطانی می‌شوند. گاهی اوقات تشخیص آن روی پوست سیاه‌پوست دشوارتر است، بنابراین مهم است که بررسی کنید که چه شکلی می‌تواند در افراد ملانیت بیشتر به نظر برسد.

چگونه از پوست خود در ماه های زمستان محافظت کنیم؟

از آنجایی که از فعالیت های خارج از منزل در ماه های پاییز و زمستان لذت می برید، مهم است که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید! در زمستان، مهم است که بدانید چه نوع پوستی دارید، چرب یا خشک. اگر پوست خشک تری دارید، ماه های زمستان زمانی است که باید به پوست آبرسانی کنید. حتی اگر معمولاً پوست خشکی ندارید، مهم است که پوست خود را مرطوب کنید. در طول ماه های زمستان، هوای سرد و سخت پوست را کم آب می کند. کم آبی می تواند پوست را بسیار سفت و خشک کند که می تواند منجر به ترک شود و آنها باز می توانند پوست را مستعد عفونت کند. پیشنهاد می‌شود از یک مرطوب کننده سنگین یا سروم برای تامین رطوبت پوست خود استفاده کنید.

در پایان

استفاده از ضدآفتاب در روزهای سرد سال همانند روزهای گرم اهمیت دارد. بنابراین از محافظت از آن غافل نشوید. برای تهیه ضدآفتاب مناسب پوست خود می‌توانید به فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی دارومارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *