مادر و کودک

استفاده از ژل بهداشتی بانوان در دوران بارداری چه خطراتی دارد؟

ژل بهداشتی بانوان محصولی است که استفاده از آن می تواند سلامت واژن زنان و دختران را تضمین کند. اما پرسشی که در این متن مطرح می شود و در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد این است که آیا استفاده از این محصول در دوران بارداری نیز مفید است یا خیر؟

ژل بهداشتی بانوان محصولی است که استفاده از آن می تواند سلامت واژن زنان و دختران را تضمین کند. اما پرسشی که در این متن مطرح می شود و در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد این است که آیا استفاده از این محصول در دوران بارداری نیز مفید است یا خیر؟ خطراتی که استفاده از ژل بهداشتی بانوان برای خانم های باردار ایجاد می کند کدامند؟جهت کسب اطلاعات سودمند در این مورد تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت بالای حفظ سلامت واژن در دوران بارداری

واژن زنان نیز در دوران بارداری همچون برخی از اندام های دیگر آنها مانند سینه ها یا شکم دچار تغییراتی می شود. یکی از این تغییرات افزایش ترشحات واژن می باشد که به دلیل افزایش جریان و حجم خون در بدن، افزایش ترشح هورمون هایی چون استروژن و پروژسترون اتفاق می افتد. این ترشحات در حالت عادی رنگ سفیدی داشته، رقیق هستند و با نزدیک شدن به ماه های آخر بارداری غلیظ تر می شوند.

خطرات و بیماری هایی که در این دوران حساس، سلامت واژن بانوان را تحت تاثیر منفی قرار می دهند می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست (این بیماری ها غالبا به  دلیل تغییرات هورمونی و تغییر در پی اچ واژن در دوران بارداری اتفاق می افتند):

عفونت قارچی واژن

مصرف بیش از حد مواد قندی در دوران بارداری می تواند باعث عفونت قارچی واژن شود. این گونه عفونت هر چند که برای جنین مشکل آفرین نیست اما به دلیل بروز علائمی همچون سوزش و خارش در واژن، ترشحات پنیری شکل واژن و … می تواند برای مادر آزار دهنده باشد.

عفونت باکتریایی واژن

عفونت باکتریایی واژن زمانی به وجود می آید که تعادل باکتری های واژن شامل باکتری های مفید و مضر در آن بهم بخورد. در این حالت ترشحات واژن خاکستری رنگ شده و بویی مشابه بوی ماهی خواهند داشت. این بیماری بر خلاف عفونت قارچی برای جنین خطرناک است. زایمان زودرس، وزن کم نوزاد به هنگام تولد و سقط جنین از جمله خطرات عفونت باکتریایی واژن برای جنین می باشد.

عفونت تریکوموناس واژن

این عفونت یا بیماری از طریق رابطه جنسی با فرد مبتلا ایجاد می شود و نشانه هایی از جمله ترشحات زرد یا سبز رنگ، بوی نامطبوع واژن، احساس خارش در واژن، قرمزی واژن و احساس درد به هنگام نزدیکی و ادرار را دارد. بیماری تریکوموناس واژن نیز می تواند برای جنین خطرناک باشد و سبب پاره شدن کیسه آب پیش از موعد زایمان و یا زایمان زودرس شود.

اما برای جلوگیری از دچار شدن به این مشکلات چه باید کرد؟ آیا توصیه های بهداشتی خاصی در این مورد وجود دارد؟ آیا با استفاده از ژل بهداشتی بانوان می توان اقدام به حفظ سلامت واژن در این دوران نمود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه هایی بهداشتی جهت مراقبت از سلامت واژن در زمان بارداری

 

در اینجا چندین توصیه بهداشتی را که می توانند در دوران بارداری به حفظ سلامت واژن شما و در نتیجه حفظ جنین تان تا زمان نرمال پایان بارداری کمک کنند، اشاره می کنیم:

  • از لباس زیر گشاد استفاده کنید.
  • پس از دستشویی رفتن، برای خشک کردن واژن خود از دستمال توالت های بدون عطر استفاده نموده و آن را به صورت جلو به عقب اعمال نمایید.
  • برخی از خانم ها به دلیل افزایش ترشحات واژن در دوران بارداری ترجیح می دهند از پدهای بهداشتی استفاده نمایند؛ در این مورد دقت داشته باشید که پدهای مورد استفاده تان معطر نباشند.
  • پس از شنا و استحمام جهت خشک کردن واژن خود می توانید از سشوار استفاده نمایید. در این مورد سشوار را روی درجه کم گذاشته و واژن خود را به طور کامل با آن خشک کنید.
  • از دئودورانت ها یا اسپری های بهداشتی مخصوص واژن استفاده نکنید.
  • مصرف منظم ماست را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.
  • مصرف مواد قندی را تا حد امکان کاهش دهید.
  • آب زیاد بنوشید.
  • در کنار توجه به رژیم غذایی خود، ورزش کردن را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید. ورزش های سبک مخصوص دوران بارداری به حفظ سلامت شما و جنین تان کمک کرده و می توانند بر تسهیل پروسه زایمان نیز اثرگذار باشند.
  • لباس زیر تمیز بپوشید و در مواقع لازم آن را عوض کنید.
  • به هنگام مشاهده ترشحات غیر طبیعی از واژن و یا احساس سوزش و خارش در آن به پزشک متخصص مراجعه و بدون مشورت با پزشک اقدامی انجام ندهید.

استفاده از ژل بهداشتی بانوان در دوران بارداری

ژل بهداشتی بانوان می تواند از طریق مقابله با باکتری های مضر واژن موجب حفظ تعادل طبیعی آن شود. علاوه بر این، این ژل بر رفع بوی بد واژن و جوانسازی پوست آن نیز تاثیر می گذارد. افراد در دوران بارداری نیز می توانند رابطه جنسی برقرار کنند، مگر در موارد نادری که این عمل از طرف پزشک منع شده باشد و با استفاده از ژل بهداشتی بانوان پس از هر بار رابطه می توانند واژن خود را از باکتری های مضر بیرونی پاک و از ورود آنها به داخل واژن و ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری نمایند.

پس با توجه به این موارد، استفاده از ژل بهداشتی بانوان در دوران بارداری نه تنها مضر و خطرناک نیست بلکه می تواند به طور موثری مفید هم باشد اما دقت داشته باشید که غشای مخاطی واژن در دوران بارداری حساس تر می شوند و استفاده از محصولات نامرغوب در این زمینه میتواند منجر به کاهش سلامت واژن شود. ژل بهداشتی بانوان در دوران بارداری شستشوی اصولی واژن از انواع آلودگی ها را میسر کرده و کمک شایانی به حفظ تعادل شرایط واژن و ناحیه تناسلی بانوان می کند. جهت خرید ژل بهداشتی بانوان مرغوب و با کیفیت تضمینی می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید. چه در دوران بارداری و چه در زمان های دیگر حفظ سلامت واژن هم برای شما و هم برای شریک جنسی تان حائز اهمیت ویژه است. با استفاده از محصولات مراقبتی با کیفیت بالا و مرغوب می توانید سلامت واژن خود را حفظ نموده و زندگی جنسی مطلوبی داشته باشید.

توجه داشته باشید که برخی افراد برای شستشوی واژن و ناحیه تناسلی خود استفاده از صابون را بر ژل بهداشتی بانوان ترجیح می دهند در حالی که صابون نه تنها موجب حفظ تعادل طبیعی واژن نمی شود بلکه آن را از شرایط نرمال خارج کرده و تعادل طبیعی واژن را نیز بهم می زند. مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیب صابون ها باعث ایجاد اختلال در زیستگاه باکتری های واژن شده و با از بین بردن باکتری های مفید واژن در کنار باکتری های مضر، تعادل طبیعی واژن را بهم می زنند. از بین بردن باکتری های مفید واژن خود می تواند عاملی بسیار مهم برای ابتلا به عفونت های دستگاه تناسلی بانوان باشد.

خرید اینترنتی ژل بهداشتی بانوان

 

در حال حاضر اغلب مردم برای خرید انواع محصولات مراقبتی و بهداشتی داروخانه ای نیز همچون سایر کالاها استفاده از خدمات آنلاین را بر مراجعات حضوری ترجیح می دهند. این موضوع نه تنها منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود بلکه افراد را از خطر ابتلا به انواع بیماری های شایع مسری در جامعه، آلودگی هوا و … مصون نگه می دارد. توجه به این نکته در خانم های باردار که سیستم ایمنی ضعیف تر و شرایط حساس تری دارند بیشتر مورد تاکید می باشد. داروخانه های آنلاین مراکزی هستند که انواع محصولات داروخانه ای از جمله داروهای بدون نسخه، مکمل های تغذیه ای و محصولات آرایشی و بهداشتی را در بستر اینترنت به فروش می رسانند. از آنجایی که هزینه های نگهداری محصولات در داروخانه های آنلاین نسبت به داروخانه های آفلاین کمتر است قیمت محصولات آنها نیز پایین تر از قیمت بازار می باشد.

علاوه بر این داروخانه های آنلاین تخفیفات ویژه ای را نیز برای محصولات خود در نظر می گیرند که خرید آنها را با صرفه اقتصادی بیشتری همراه می کند. علاقمندان به استفاده از خدمات ما علاوه بر ثبت سفارشات خرید و تهیه انواع محصولات داروخانه ای از جمله ژل بهداشتی بانوان از مجموعه ما می توانند از مشاوره پزشکی رایگان کارشناسان کادر پشتیبانی دارومارکت نیز استفاده نمایند. برای دریافت پاسخ پرسش های خود قبل از خرید هر محصول می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *