مولتی ویتامین

برای تقویت سیستم ایمنی کودکان باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

راه در امان ماندن کودکان از بیماری هایی که شیوع آنها در فصول سرد سال افزایش می یابند و بیماری هایی که به راحتی قابل انتقال هستند، به ویژه عفونت های آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است که به عنوان سپری در برابر میکروب ها عمل می کند. قوانین ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان عبارتند از: واکسینه شدن کامل کودک، …

برای تقویت سیستم ایمنی کودکان باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

راه در امان ماندن کودکان از بیماری هایی که شیوع آنها در فصول سرد سال افزایش می یابند و بیماری هایی که به راحتی قابل انتقال هستند، به ویژه عفونت های آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است که به عنوان سپری در برابر میکروب ها عمل می کند. قوانین ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان عبارتند از: واکسینه شدن کامل کودک، اطمینان از اینکه تغذیه او کافی و متعادل است، اهمیت دادن به الگوی خواب کودک و فراهم نمودن شرایط محیطی سالم برای زندگی او!

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه باید کرد؟

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، تغذیه کودک با شیر مادر در سال اول زندگی و سپس داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین بسیار مهم است که غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را از سفره خود حذف نکنیم.

واکسن های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، هپاتیت A، هپاتیت B، سرخک، سرخجه، اوریون، واریسلا، پنوموکوک، مننژیت باید تکمیل شود تا کودکان قبل از آغاز رفتن به مدرسه از بیماری های عفونی جدی محافظت شوند.

در این زمینه اکیدا توصیه می شود افراد در معرض خطر (همه کودکان 6-59 ماهه، همه بزرگسالان بالای 50 سال و مبتلایان به بیماری های مزمن ریوی، قلبی، کلیوی) با آغاز فصول سرد سال و از ابتدا تا اواسط پاییز علیه بیماری آنفولانزا واکسینه شوند.

خواب و استراحت کافی برای پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به بیماری ها مفید است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و همچنین برای موفقیت در درس و تحصیل لازم است که بچه ها زود به رختخواب بروند تا بتوانند صبح ها به راحتی از خواب بیدار شوند و استراحت کافی را داشته باشند. داشتن خواب و استراحت کافی مسئله ای است که مخصوصاً وقتی کودکان به مدرسه می روند، اهمیت بیشتری می یابد.

همچنین فراهم کردن شرایط محیطی سالم برای مصون ماندن کودکان از انواع بیماری ها مهم است.

آیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان ویتامین ها یا داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی را توصیه می کنید؟

 

در داروخانه ها و بازارها می توان محصولاتی مانند انواع مکمل های گیاهی و ویتامین ها را که در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان تاثیرگذارند، پیدا کرد. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از این نوع مکمل ها تاثیر قابل توجهی بر تقویت سیستم ایمنی بدن افراد دارند. در میان آنها، داده هایی وجود دارد که اثبات می کند ویتامین C و روی تا حد بسیار بالایی از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. هر چند که بهتر است سعی کنیم از طریق غذاهای طبیعی بستر این حمایت را در بدن کودک خود فراهم کنیم اما در اغلب موارد به دلیل مشغله های روزمره والدین، عدم تمایل کودکان به مصرف غذاهای مفید و مقوی، سبک زندگی صنعتی امروز و … تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان با تغذیه امکان پذیر نبوده و نیاز به مصرف مکمل های غذایی چون انواع ویتامین و مولتی ویتامین ها برای این منظور ضروری تلقی می شود.  جهت تهیه انواع ویتامین و مولتی ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان از جمله شربت کیندر رویال ژلی می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

علاوه بر ثبت سفارشات خرید، کارشناسان کادر پشتیبانی ما در دارومارکت آماده پاسخگویی به پرسش های شما پیش از خرید انواع ویتامین و مکمل های غذایی می باشند؛ برای این منظور کافی است با شماره تلفن های مربوطه تماس حاصل نمایید.

آیا غذای خاصی وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک کند؟

 

همانطور که گفتیم بهتر است در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان به تغذیه صحیح و کامل آنها اهمیت ویژه ای قائل شوید و تا حد امکان سعی کنید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک از طریق رژیم غذایی سالم و مقوی او تامین شود. ساده ترین اقدام برای افزایش مقاومت طبیعی بدن، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه است. به سبب ویتامین C، کاروتن، لیکوپن، آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در آنها، افرادی که سبزیجات و میوه ها را به مقدار کافی مصرف می کنند، سیستم ایمنی قوی تری دارند و کمتر به انواع بیماری های قلبی و عروقی دچار می شوند.

مصرف منظم مواد غذایی حاوی ویتامین C به محافظت از بدن ما در برابر انواع بیماری ها کمک می کند. مرکبات به خصوص پرتقال، نارنگی و سایر میوه های تازه سرشار از ویتامین C هستند.

میوه ها و سبزیجات قرمز، نارنجی و زرد مانند هویج، کدو تنبل، گوجه فرنگی، گریپ فروت، هندوانه و هلو حاوی رنگدانه هایی به نام کاروتن و لیکوپن هستند که هر دو در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند و با اثرات آنتی اکسیدانی خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

آجیل ها مانند گردو و بادام، غذاهای حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ، ماهی و سایر غذاهای دریایی سرشار از روی هستند که همگی تاثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

امگا 3؛ روغن های مصرف شده با ماهی و غذاهای دریایی نه تنها برای سلامت قلب و عروق مفید است، بلکه از واکنش های التهابی ناشی از عفونت ها نیز جلوگیری می کند. بایستی در برنامه غذایی کودکان خود مصرف ماهی، حداقل دو بار در هفته، را بگنجانید تا شاهد اثرات مثبت این خوراکی بر تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان خود باشید.

سیر؛ مطالعات علمی انجام شده در این باره نشان می دهند که ترکیبات ارگانوسولفور موجود در سیر اثر پیشگیرانه در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی- عروقی دارند. این ترکیبات با انواع سموم مبارزه می کنند و به نوعی بدن را در برابر حمله انواع عوامل بیماری زا مقاوم می نمایند. سیر هم اثر ضد باکتری و هم ضد ویروسی دارد و در برابر شایع ترین بیماری های این فصل مانند سرماخوردگی و آنفولانزا اثر محافظتی از خود نشان می دهد. توصیه می شود سیر را له کرده و به صورت خام مصرف کنید تا حداکثر فایده را از مصرف آن ببرید.

علاوه بر این، با تهیه دمنوش های گیاهی مانند لیمو، زنجبیل، عسل، چای سیب و … برای کودک خود در هنگام بیماری، هم می توانید به کاهش سوزش گلوی او کمک نمایید و هم مطمئن شوید که بدن کودک تان مایعات کافی دریافت می کند.

نقش شرایط محیطی سالم برای مصون ماندن از بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن

 

برای کمتر دچار شدن به انواع بیماری ها ما باید زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانیم؛ اما با سرد شدن هوا زمان سپری شدن در هوای آزاد به سبب ترس از سرما کاهش می یابد. هر چه زمان بیشتری در مناطق بسته و شلوغ سپری شود، انتقال بیماری ها آسان تر است. برای گذراندن وقت با فرزندانمان در ماه های زمستان، باید به جای انتخاب مراکز خرید شلوغ یا زمین های بازی سرپوشیده که تمیز نیستند، مکان هایی را انتخاب کنیم که بتوان در آنها تا حد امکان هوای تازه دریافت کرد.

همچنین در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، مراقب دود سیگار باشید! فرقی نمی کند که فرد مصرف کننده سیگار باشد یا در معرض دود سیگار فردی دیگر قرار گیرد، در هر صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار، حساسیت به عفونت را افزایش می دهد. دود سیگار یکپارچگی بافت های پوشاننده مجرای تنفسی را از بین می برد، موهایی به نام مژک که وظیفه پاکسازی مجاری تنفسی را دارند، با آسیب دیدن در اثر دود سیگار نمی توانند این کار را به درستی انجام دهند و در نتیجه فرد بیشتر مستعد ابتلا به انواع بیماری ها می شود. قرار گرفتن در معرض دود سیگار، حتی در محیط های باز، باعث می شود کودک ما راحت تر بیمار شود.

قوانین عمومی بهداشتی را اعمال و آموزش دهیم؛ کودکان باید در مورد شستن دست ها قبل و بعد از توالت و همچنین قبل و بعد از غذا آموزش ببینند. شستن کامل دست ها با آب و صابون پس از سرفه و عطسه یا استفاده از ضدعفونی کننده های حاوی الکل در مورد به حداقل رساندن انتقال انواع بیماری ها موثر عمل می کند. در این مورد همچنین استفاده از ماسک در صورت تماس با افراد بیمار، تهویه مکرر محیطی که افراد بیمار در آن مستقر هستند و … ضروری است. برخی از ویروس ها می توانند 2 تا 8 ساعت روی سطوحی مانند دستگیره در، میز، لیوان زنده بمانند؛ تمیز کردن مکرر این سطوح نیز خطر آلودگی را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *