مادر و کودک

اهمیت مکمل های دوران بارداری چیست؟

چرا مصرف انواع مکمل بارداری در این دوران، حائز اهمیت ویژه است؟ مکمل های مخصوص مصرف در دوران حاملگی چه تفاوتی با سایر مکمل ها دارند؟ کدام نوع ویتامین ها و مواد معدنی در مکمل های بارداری وجود دارند؟ مصرف انواع مکمل بارداری را از چه زمانی باید شروع کرد؟ آیا ممکن است مکمل های حاملگی دارای عوارضی برای جنین یا مادر باشند؟

اهمیت مکمل های دوران بارداری چیست؟

 

چرا مصرف انواع مکمل بارداری در این دوران، حائز اهمیت ویژه است؟ مکمل های مخصوص مصرف در دوران حاملگی چه تفاوتی با سایر مکمل ها دارند؟ کدام نوع ویتامین ها و مواد معدنی در مکمل های بارداری وجود دارند؟ مصرف انواع مکمل بارداری را از چه زمانی باید شروع کرد؟ آیا ممکن است مکمل های حاملگی دارای عوارضی برای جنین یا مادر باشند؟ برای دریافت پاسخ تمامی پرسش های خود در این زمینه با ما همراه باشید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای دریافت انواع مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است، اما گاهی اوقات، حتی اگر سالم غذا بخورید، ممکن است در تامین برخی از مواد مغذی مهم در بدن خود دچار کمبود باشید. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، انواع ویتامین ها و مولتی ویتامین های بارداری می توانند به رفع تمام نیازهای شما کمک کنند. البته انواع مکمل بارداری در برخی موارد پس از اتمام این دوره و در زمان شیردهی نیز مصرف شده و می توانند تمام نیازهای بدن مادر و نوزاد به انواع ویتامین و مواد معدنی را تامین نمایند.

ویتامین های دوران بارداری چه تفاوتی با سایر ویتامین ها دارند؟

 

ویتامین های دوران حاملگی حاوی اسید فولیک و آهن بیشتری نسبت به ویتامین های استاندارد بزرگسالان هستند. دلایل این امر عبارتند از:

  • اسید فولیک به جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک می کند. این نقص ها ناهنجاری های جدی مغز و نخاع هستند.
  • آهن از رشد و نمو جنین حمایت می کند. آهن همچنین در شرایطی که خون فاقد تعداد کافی گلبول قرمز سالم باشد می تواند این مشکل را برطرف نماید. این عنصر همچنین به پیشگیری از کم خونی کمک می کند.
  • علاوه بر اینها، برخی تحقیقات نشان داده اند که ویتامین های دوران بارداری خطر تولد نوزاد کم وزن را کاهش می دهند.

آیا مصرف مکمل بارداری کافی است یا باید نگران تامین سایر مواد مغذی در بدنم نیز باشم؟

بهتر است بدانید که ویتامین های استاندارد بارداری حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیستند. امگا3 می تواند به رشد مغز کودک کمک کند؛ در این مورد توصیه می کنیم اگر نمی توانید ماهی یا غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 زیاد مصرف کنید، به توصیه پزشک معالج خود علاوه بر ویتامین های دوران حاملگی، از مکمل های اسید چرب امگا 3 نیز استفاده نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که کلسیم و ویتامین D نقش مهمی را در این دوران ایفا می کنند، به خصوص در سه ماهه سوم حاملگی که رشد و تقویت استخوان جنین شما به سرعت اتفاق می افتد. برای تامین ویتامین D و کلسیم مورد نیاز بدن خود و جنین تان علاوه بر ویتامین های دوران بارداری، شیر کم چرب غنی شده با ویتامین D بنوشید یا از غذاهای غنی از کلسیم که حاوی ویتامین D هستند استفاده کنید. اگر شیر نمی خورید یا غذاهای غنی از کلسیم مصرف نمی کنید، برای دریافت مکمل های کلسیم و ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین مارک مکمل بارداری چیست؟

ویتامین های دوران حاملگی تقریباً در همه داروخانه ها به صورت بدون نسخه در دسترس هستند. در این مورد پزشک شما ممکن است برند خاصی از ویتامین دوران بارداری را توصیه کند یا انتخاب را به عهده شما بگذارد.

مکمل بارداری باید حاوی کدام ویتامین ها و مواد معدنی باشد؟

 

در تهیه مکمل مورد استفاده در دوران بارداری، بایستی خرید مکمل شامل موارد زیر ترجیح داده شود:

  • اسید فولیک
  • کلسیم
  • آهن
  • ویتامین C
  • روی
  • مس
  • ویتامین B6
  • ویتامین D

نکته مهم در مصرف انواع مکمل بارداری

به یاد داشته باشید که ویتامین های مورد استفاده در دوران بارداری جایگزین یک رژیم غذایی خوب نمی شوند، بلکه آنها با یک رژیم غذایی سالم تکمیل می شوند. پس ویتامین های مورد استفاده در بارداری ممکن است 100٪ نیاز ویتامین و مواد معدنی شما را برآورده نکنند. علاوه بر این، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که بر اساس شرایط بدنتان مقدار بیشتری از مواد مغذی خاص مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر نوزادی با نقص لوله عصبی به دنیا آورده اید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که مکمل جداگانه ای با غلظت اسید فولیک بالاتر (به عنوان مثال، 4 میلی گرم در 4000 میکروگرم) (قبل و در طول بارداری های آینده) مصرف کنید.

مصرف مکمل بارداری از چه زمانی باید شروع شود؟

 

در حالت ایده آل، ویتامین های دوران بارداری را قبل از بارداری مصرف کنید. لوله عصبی کودک، که شامل مغز و نخاع است، در ماه اول بارداری در حال رشد است، شاید حتی قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید!

اگر بلعیدن ویتامین های به صورت قرص سخت باشد چه؟

اگر در بلعیدن ویتامین های استاندارد دوران بارداری مشکل دارید، می توانید ویتامین های جویدنی را امتحان کنید یا از پزشک خود در مورد جایگزین های مختلف آن سوال کنید.

چه مدت باید ویتامین های دوران بارداری را مصرف کنم؟

هر چند که مصرف ویتامین های دوران بارداری برای همان دوران بارداری مناسب است اما ممکن است پزشک به شما توصیه کند که پس از زایمان نیز به مصرف این ویتامین ها ادامه دهید (مخصوصاً اگر در دوران شیردهی هستید).

آیا ویتامین های دوران بارداری می توانند برای مادر یا جنین عوارض جانبی داشته باشند؟

 

برخی از زنان پس از مصرف ویتامین های دوران بارداری دچار حالت تهوع می شوند. اگر این اتفاق برای شما هم افتاد، می توانید مکمل بارداری را با یک میان وعده سبک یا یک شام سبک قبل از خواب مصرف کنید.

در مواردی دیگر، ویتامین های مورد استفاده در دوران حاملگی می توانند باعث یبوست شوند. برای جلوگیری از یبوست ناشی از مصرف مکمل های بارداری در این دوران، عمل به توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید
  • غذاهای حاوی فیبر بیشتر را به وعده های غذایی خود اضافه کنید
  • فعالیت بدنی را مطابق با نظر پزشک معالج تان به زندگی روزمره خود اضافه کنید.
  • در موارد شدیدتر می توانید در مورد استفاده از نرم کننده های روده از پزشک خود سوال کنید.

اگر این نکات کارساز نبود، از پزشک خود در مورد جایگزین های دیگر مشورت نمایید. او ممکن است نوع دیگری از ویتامین های قبل از حاملگی را توصیه کند یا از مکمل های کلسیم و آهن به همراه اسید فولیک و ویتامین D به طور جداگانه استفاده کنید.

خرید اینترنتی مکمل بارداری

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره کردیم انواع مکمل های بارداری به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه هستند. هر چند که برای تهیه و خرید این مکمل ها می توانید به داروخانه های سطح شهر نیز مراجعه کنید اما بهترین، سریع ترین و آسان ترین راه برای این کار استفاده از خدمات داروخانه های آنلاین است. به دلیل گسترش استفاده از اینترنت برای انجام امور روزمره، امروزه کمتر کسی برای انجام اموری که انجام آنها به صورت آنلاین ممکن است از خانه یا محل کار خود خارج می شود. داروخانه های آنلاین مراکزی هستند که هر چند نسخه پیچی در آنها انجام نمی شود اما تهیه انواع ویتامین و مکمل ها و محصولات داروخانه ای بدون نسخه با استفاده از خدمات آنها امکان پذیر می باشد. ما در داروخانه آنلاین دارومارکت با فراهم نمودن بستر خرید انواع مکمل های بارداری، خرید و استفاده از این مکمل ها برای تامین ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن و رشد جنین شما به صورت کامل فراهم نموده ایم.

مادرانی که قبل از حاملگی یا در حین این دوران در مورد تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جنین خود نگران هستند می توانند با مراجعه به پزشک در مورد نیاز بدن خود به مصرف انواع مکمل ها آگاه شوند. در برخی موارد بسته به شرایط بدن مادر، پزشک مصرف مکمل ها را به صورت جداگانه (یعنی مصرف چند ویتامین به صورت جدا) توصیه می کند و در برخی موارد دیگر مولتی ویتامین ها و مکمل های بارداری حاوی انواع مواد مغذی برای این منظور توصیه می شوند.

کارشناسان کادر پشتیبانی ما در داروخانه آنلاین دارومارکت در صورت داشتن پرسش هایی قبل از ثبت سفارش خرید انواع مکمل های بارداری نیز پاسخگوی پرسش های شما هستند. امکان سفارش در کمترین زمان ممکن، تحویل محصول در سریع ترین زمان ممکن، ارائه محصولات داروخانه ای متنوع و خرید انواع محصولات به قیمت مناسب از جمله مزایای استفاده از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *