موارد علمی

بهترین راه کمک به حفظ و نگهداشت بینایی طبیعی چیست؟

یکی از حساس ترین اعضای بدن، چشم می باشد که اگر از آن مراقبت نشود، ممکن است خطرات مختلفی برای چشم ایجاد شود. برخی از افراد دچار قدرت بینایی پایینی هستند و ناچارند از لنز و عینک استفاده کنند، البته در کنار این موارد باید از روش های مختلف تقویت بینایی نیز استفاده کرد.

بهترین راه کمک به حفظ و نگهداشت بینایی طبیعی چیست؟

یکی از حساس ترین اعضای بدن، چشم می باشد که اگر از آن مراقبت نشود، ممکن است خطرات مختلفی برای چشم ایجاد شود. برخی از افراد دچار قدرت بینایی پایینی هستند و ناچارند از لنز و عینک استفاده کنند، البته در کنار این موارد باید از روش های مختلف تقویت بینایی نیز استفاده کرد. برخی از افراد نیز قدرت بینایی کافی دارند و برای حفظ قدرت طبیعی چشم باید مراقبت های خاصی را به عمل آورند.

چشم یکی از اعضای بدن به شمار می رود که در طول روز به طور مداوم فعالیت دارد و به همین سبب ممکن است خستگی بیش از حد و مراقبت نکردن از آن، مشکلات جدی در طول زمان به وجود آورد.

بهترین راه ها برای تقویت بینایی

روش های مختلفی برای تقویت بینایی وجود و حفظ قدرت بینایی طبیعی وجود دارد که در این قسمت برخی از مهم ترین و موثرترین آن ها را برای شما معرفی می کنیم.

به میزان کافی ویتامین آ مصرف کنید.

یکی از بهترین راه ها برای حفظ قدرت طبیعی چشم و تقویت بینایی، مصرف میزان کافی از ویتامین آ می باشد. این ویتامین می تواند برای چشم و شبکیه ی آن بسیار مفید باشد و عملکرد بهتری از آن ها را به وجود آورد. در حقیقت در شبکیه ی چشم، سلول هایی وجود دارند که نور را احساس می کنند و آن را از طریق سیگنال به مغز می فرستند تا مغز بتواند تفسیری از آن ایجاد کند. مولکولی که باعث می شود این سیگنال به وجود آمده و فرستاده شود، نوعی از ویتامین آ می باشد. به همین سبب دریافت میزان کافی از این ویتامین برای بینایی بسیار ضروری می باشد.

از مهم ترین مواد غذایی که دارای این ویتامین هستند و باعث تقویت بینایی می شوند، می توان به هویج، کدو تنبل، تخم مرغ، سیب زمینی شیرین و … اشاره کرد. برای استفاده از اثرات این ویتامین باید هفته ای سه مرتبه از این مواد غذایی استفاده کنید.

در استفاده از وسایل الکترونیک احتیاط کنید.

در حال حاضر و با افزایش دستگاه های الکترونیکی مانند لپ تاپ های شخصی و گوشی های هوشمند، افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند و زمان زیادی از روز را صرف کار با آن ها می کنند. کار زیاد و مداوم با وسایل الکترونیکی می تواند فشار زیادی به چشم ها وارد کند و مشکلات مختلفی برای آن ها به وجود آورد.

به طور مثال زمانی که شما برای زمان طولانی از وسایل الکترونیک استفاده می کنید، کمتر پلک می زنید و ممکن است مشکل خشکی چشم برای شما به وجود آید. ایجاد تاری دید و چشم درد از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در طولانی مدت برای افراد به وجود آید.

اما برخی از افراد با وجود این مطالب مجبورند که از وسایل الکترونیک استفاده کنند. برای این افراد روشی وجود دارد که می توانند با استفاده از آن به تقویت بینایی خود کمک کنند. برای عمل به این روش باید هر 20 دقیقه به چشم های خود استراحت بدهید و در زمان استراحت به جسمی نگاه کنید که فاصله ی زیاد و حدود 6 متری از شما داشته باشد. در انتهای زمان استراحت،  20ثانیه روی جسم دور تمرکز کنید و بعد از آن کار خود را مجدد شروع کنید.

از عینک آفتابی استفاده کنید.

خورشید نور و پرتو هایی از خود منتشر می کند که برخی از آن ها برای چشم و بینایی افراد مضر هستند، به همین سبب افراد در زیر نور خورشید، باید از عینک آفتابی استفاده کنند تا این اشعه ها به چشم آن ها برخورد نکند. البته باید دقت داشته باشید که همه ی عینک های آفتابی مناسب نیستند و برای این امر باید از عینک های اصل و برند استفاده کنید. زیرا عینک های تقلبی می توانند از اشعه ی آفتاب نیز مضر تر باشند. زمانی که شما از عینک آفتابی استفاده می کنید، مردمک چشم شما بزرگ تر می شود و میزان آسیب نور خورشید به آن بیشتر می شود.

مراقبت قند خون خود باشید.

یکی از بیماری های خطرناک برای افراد و چشم های آن ها، بیماری دیابت می باشد. اگر قند خون شما بالا باشد، شما با بیماری دیابت روبرو خواهید شد که برای چشم های شما بسیار مضر می باشد زیرا عروق های خونی درون شبکیه ی چشم شما ضعیف می شود و باعث می شود که شما دید کمتری داشته باشید. برای تقویت بینایی خود باید مراقبت قند خون خود باشید و آن را کنترل کنید.

اگر شما نتوانید قند خون را کنترل کنید ممکن است مشکلات مختلفی برای بینایی و چشم شما به وجود آید. به طور مثال ممکن است عروق خونی شبکیه آسیب ببینند و برخی از سلول های چشم از بین برود. در این صورت دید شما خیلی کم می شود و ممکن است مبتلا به کم بینی و یا نابینایی شوید.

 

سیگار نکشید.

یکی از بهترین روش ها برای تقویت بینایی، ترک سیگار می باشد. زیرا سیگار می تواند به شبکیه ی چشم افراد آسیب بزند و به مرور زمان مشکلات مختلف دیگری نیز برای افراد به وجود آورد. تاری دید و ایجاد لکه های تیره روی چشم از مهم ترین مشکلاتی است که بر اثر مصرف زیاد سیگار برای افراد به وجود می آید.

مصرف سیگار باعث می شود که اکسیژن کافی به شبکیه نرسد و یا اینکه میزان اکسیژن به شدت کاهش پیدا کند. این اتفاق باعث می شود که عروق خونی در شبکیه با مشکل مواجه شود. برای تقویت بینایی و مصون نگه داشتن قدرت طبیعی چشم، باید حتما سیگار را کنار بگذارید و برای این کار هیچوقت دیر نیست.

تنظیم نور محیط

یکی از بهترین روش ها برای تقویت بینایی و حفظ قدرت طبیعی چشم، تنظیم نور محیط می باشد. در هنگام کار و مطالعه باید نور مناسب و ملایمی را ایجاد کنید تا آسیبی به چشم ها وارد نشود. در کنار این مورد باید دقت داشت که نور به طور مستقیم به چشم افراد نتابد زیرا نور های فلورسنت تاثیر بسیار منفی روی چشم افراد دارند. برای دوری از این مشکل باید سعی کنید در محیط های تاریک از تلویزیون، گوشی و کامپیوتر استفاده نکنید.

اگر احساس می کنید از خشکی چشم رنج می برید، سعی کنید علاوه بر نور ملایم از محیط مرطوب نیز استفاده کنید. برای این کار دستگاه بخور را برای فضا روشن کنید تا رطوبت کافی در فضا وجود داشته باشد. در کنار آن باید سعی کنید بیشتر پلک بزنید زیرا یکی از مهم ترین دلایل برای ایجاد خشکی چشم، پلک نزدن می باشد. استفاده از اشک مصنوعی نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 

سافت ژل ویتاویژن فورت والمارک چیست؟

یکی از بهترین مکمل های تغذیه ای برای حفظ کردن سلامتی چشم و قدرت بینایی طبیعی آن، سافت ژل ویتاویژن فورت والمارک نام دارد. این مکمل حاوی ترکیبات بی نظیری مانند ویتامین a، لوتئین، ویتامین e ، زیگزانتین و … است که همگی برای تقویت بینایی و حفظ سلامتی چشم مناسب می باشند.

ویتامین a می تواند قدرت طبیعی بینایی شما را حفظ کند و در کنار آن می تواند دید مناسب تری نیز به شما بدهد.

ویتامین e می تواند همانند یک آنتی اکسیدان قوی در برابر واکنش های اکسیداسیون عمل کند و به خوبی از سلول های چشم محافظت کند.

زیگزانتین و لوتئین از مهم ترین موادی هستند که به طور طبیعی در چشم و قسمت شبکیه ی آن قرار دارند. شما با استفاده از این مواد می توانید دید مرکزی بهتری داشته باشید.

از مهم ترین ویژگی های مثبت سافت ژل ویتاویژن فورت والمارک، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این مکمل غذایی، تقویت بینایی و کمک به حفظ قدرت دید افراد می باشد.
  • اگر به طور مداوم از کامپیوتر و گوشی استفاده می کنید، باید از این مکمل استفاده کنید. زیرا این مکمل می تواند خستگی چشم شما را به طور کامل از بین ببرد.
  • حفاظت از سلول های چشمی از دیگر ویژگی های مثبت این مکمل غذایی می باشد. زیرا این مکمل حالت آنتی اکسیدانی دارد.
  • برای استفاده از ویژگی های این مکمل باید روزانه یک عدد از آن را استفاده کنید و نیازی به استفاده ی بیشتر آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *