موارد علمی

تاثیر سفیده تخم مرغ بر روی پوست

داشتن پوستی زیبا و شاداب یکی از آرزوهای ما است. بسیاری از ما تمایل داریم که از مواد غذایی مختلف برای زیباتر کردن موها پوست خود استفاده کنیم. ولی همه مواد غذایی نمی توانند خواص خوبی برای پوست داشته باشند. سفیده تخم مرغ، به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ها و پروتئین ها، نقش بسیار موثری در حفظ سلامت موها دارد. افرادی که با مشکلات پوست و مو مواجه هستند، می توانند از سفیده تخم مرغ برای کاهش این مشکلات استفاده کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تاثیر استفاده از سفیده تخم بر روی پوست و مو را به شما توضیح دهیم. بنابراین، در صورتی که علاقه مند هستید از سفیده تخم مرغ برای رسیدن به پوست و مویی جذاب استفاده کنید، با ما همراه باشید.

سفیده تخم مرغ و مواد مغذی موجود در آن

یکی از موضوعاتی که باعث محبوبیت سفیده تخم مرغ شده است، مواد مغذی بسیار زیادی است که در ماده غذایی وجود دارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که تخم مرغ منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است.

پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ به اندازه 4 گرم می باشد. البته بسته به اندازه تخم مرغ، این میزان پروتئین می تواند کمتر باشد. پروتئین نقش اساسی برای سفتی و زیبایی پوست دارد و جزء ترکیبات ضد چروک محسوب می شود.

مواد معدنی و برخی از ویتامین ها نیز می توانند باعث بهبود سلامت پوست شما شوند. سفیده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند باعث بهبود سلامت پوست و مو شود.

با خواص بی شمار سفیده تخم برای پوست و مو آشنا شوید!

همانطور که اشاره کردیم، سفیده تخم مرغ دارای ترکیبات بسیار زیادی می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به پروتئین اشاره کرد. به هر حال هر یک از ترکیبات، می توانند برای پوست اهمیت زیادی داشته باشند و باعث بهبود سلامت پوست شوند.

از جمله خواص بی شماری که برای سفیده تخم مرغ برای پوست و مو وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.      سفت کردن پوست صورت

با توجه به اینکه سفیده تخم مرغ دارای پروتئین زیادی می باشد، می تواند برای سفت کردن پوست مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، افرادی که در اثر افزایش سن، با شلی و افتادگی پوست مواجه هستند، می توانند با مصرف سفیده تخم مرغ شاهد کاهش چین و چروک های پوستی باشند.

پوست صورت در اثر افزایش سن استحکام خود را از دست می دهد و با چین و چروک های پوستی مختلفی مواجه می شود. به همین خاطر، پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ، استحکام پوست را افزایش می دهد و منجر به جوانی پوست می شود.  

2.    کاهش ریزش مو

بسیاری از افراد تخم مرغ را برای کاهش ریزش مو مورد استفاده قرار می دهند. واقعیت این است که تخم مرغ با داشتن مواد مغذی مختلف، نقش موثری در سلامت موها دارد و می تواند منجر به کاهش ریزش مو گردد.

برای استفاده از سفیده تخم مرغ برای پوست و مو، بهتر است که ابتدا سفیده از زرده جدا شود. سپس، سفیده بر روی کف سر قرار بگیرد و به مدت چند ساعت نیز بر روی کف سر بماند. برای این کار می توانید پس از قرار دادن سفیده تخم مرغ، یک کلاه مناسب را بر روی پوست سر خود قرار دهید تا هم پوست سر گرم شود و جذب مواد مغذی بیشتر شود و هم، تاثیر تخم مرغ افزایش پیدا کند.

3.    بستن منافذ باز پوست

اگرچه منافذ باز پوست اهمیت بسیار زیادی برای پوست دارند و نباید بسته شوند. ولی به هر حال، در صورتی که منافذ به شدت باز باشند، ترشح چربی در پوست هم افزایش پیدا کرده و این اتفاق منجر به بروز جوش ها و آکنه های پوستی می شود.

با بستن منافذ باز پوستی، می توانید ترشح چربی در پوست و مو را کاهش دهید. برای این کار می بایست مقداری از سفیده تخم مرغ را با آبلیموی طبیعی مخلوط کنید. سپس، ماسک ایجاد شده را بر روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از گذشت 15 دقیقه، می توانید پوست صورت خود را بشویید.

4.    کشیدن پوست و کاهش چین و چروک های پوستی

یکی از اصولی ترین روش ها و بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک های پوستی، استفاده از سفیده تخم مرغ می باشد. اگر احساس می کنید که پوست شما با چین و چروک های پوستی مختلفی مواجه است، می توانید مقداری از سفیده تخم مرغ را بر روی پوست خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را تمیز کنید و با یک شوینده مناسب، پوست را از هر گونه آلودگی تمیز نمایید.

سپس، مقداری از سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید تا سفیده تخم مرغ بر روی پوست خشک شود. می توانید برای اثربخشی بیشتر تخم مرغ، یک دستمال کاغذی بر روی پوست آغشته شده به تخم مرغ قرار دهید و پس از گذشت 15 دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

5.    حذف موهای ریز صورت با سفیده تخم مرغ!

یکی از خواص جالب سفیده تخم مرغ خاصیت چسبندگی آن است. اگر دارای موهای ریز زیادی بر روی پوست خودتان می باشید، می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگرچه این روش برای حذف موهای پوست، اصولی نیست و شاید برای بسیاری از افراد پاسخگو نباشد. ولی باز هم می توانید آن را امتحان کنید و چون سفیده تخم مرغ برای پوست فواید بی شماری دارد، هیچ گاه از مصرف آن ضرر نخواهید کرد.

برای حذف موهای زائد پوست، می بایست ابتدا سفیده تخم مرغ را بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید. سپس، یک دستمال کاغذی را بر روی پوست آغشته به سفیده تخم مرغ بگذارید تا به پوست بچسبد. پس از گذشت چند دقیقه و خشک شدن کامل سفیده تخم مرغ، دستمال کاغذی ها را محکم بکشید تا موهای ریز صورت شما کنده شوند.

6.    کاهش چربی ترشح شده بر روی پوست

همانطور که اشاره کردیم، سفیده تخم مرغ باعث سفتی پوست و مو می شود. افرادی که دارای منافذ باز پوستی زیادی هستند، می توانند با سفیده تخم مرغ ترشح چربی پوست را کنترل کنند. برای این کار لازم است که صورت خود را به طور کامل شستشو دهید. سپس، یک لایه از سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت بزنید و پس از اینکه سفیده تخم مرغ بر روی پوست خشک شد، آن را با آب سرد یا ولرم بشویید.

این روش باعث کنترل چربی پوست و به دنبال آن کنترل بروز جوش ها و آکنه های پوستی می شود. با این کار هم شما شاهد کاهش چربی پوست خودتان هستید و هم می توانید از بروز جوش های چرکی و غیر چرکی در اثر ترشح چربی بیش از حد جلوگیری کنید.

7.    کنترل چربی پوست سر و کاهش چربی

یکی از خواص فوق العاده سفیده تخم مرغ این است که می تواند باعث کنترل چربی پوست سر شود. افرادی که دارای مشکل ترشح چربی زیاد در پوست سر می باشند، می توانند با کمک سفیده تخم مرغ چربی ترشح شده را کنترل کننده و کاهش دهند. چربی پوست سر منجر به بروز شوره و ریزش موی شدید می شود.

سفیده تخم مرغ می تواند با کنترل ترشح چربی در پوست سر، از ریزش مو در اثر چربی جلوگیری کند. همچنین، این ماده مغذی باعث می شود که فولیکول های مو محکم تر شوند و منافذ باز پوست سر نیز بسته شوند. این موضوع باعث کنترل شدن ترشح چربی در پوست سر شده و ریزش مو را کاهش می دهد.

برای کاهش ترشح چربی در پوست و مو، می بایست مقداری از سفیده تخم مرغ را بر روی پوست سر بزنید. برای این کار یک قاشق عسل را به یک سفیده تخم مرغ اضافه کنید و بر روی پوست کف سر بمالید. در نهایت می توانید سفیده تخم مرغ را 10 دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید و سپس، موهای خود را آبکشی کنید و در صورت نیاز از یک شامپوی ملایم نیز استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *