پوست،مو و ناخن

تفاوت سرم ضد ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو در چیست؟

امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی از قبیل استرس و اضطراب، اختلالات در هورمون ها، بارداری و سایر دلایل ذکر شده در متن، دچار عوارض و اختلالاتی در موهای خود از قبیل ریزش موها می شوند. بنابراین، بایستی برای جلوگیری از این اختلالات اقدامات مؤثری را انجام دهند. یکی از راه های مقابله با این اختلالات، استفاده از شامپو ضد ریزش مو و سرم ضد ریزش مو می باشد که هر دو از مواد معدنی و گیاهی بسیار قوی ای تشکیل شده اند. تفاوت این دو عنصر، در نحوه مصرف آن ها می باشد. بدین نحو که فرد از شامپو در شست و شوی موهای سر خود استفاده کرده، حال آن که پس از شستن موهای سر و خشک شدن موها، به حدی که مقداری رطوبت در آنها وجود داشته باشد، از چند قطره سرم موردنظر بر روی کف دست ریخته و پوست سر خود را ماساژ می دهد و بدین ترتیب، به رشد و تقویت موهای خود کمک می کند. در متن زیر توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه شده است.

تفاوت سرم ضد ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو در چیست؟

امروزه مو و توجه به آن به یکی از مهم ترین دغدغه های افراد تبدیل شده است. به گونه ای که افراد برای زیبایی موهای خود سالانه هزینه های زیادی را صرف کمک به بهبود و تقویت آن ها می کنند. حال اینکه، ریزش مو یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد بنا به دلایلی از قبیل بالا رفتن سن و عدم وجود رژیم غذایی مناسب و سالم و سایر دلایل دیگر به آن دچار می شوند.

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به کمبود پروتئین و مواد مغذی در بدن، مصرف سیگار و سایر دخانیات، مبتلا بودن به برخی از بیماری ها از قبیل سرطان، عوامل هورمونی و تغییرات آنها، عوامل ژنتیکی، وجود انواع عفونت ها و  داشتن استرس و فشارهای عصبی اشاره کرد.

در برخی از موارد دیگر نیز، رژیم غذایی پاسخگوی نیازهای افراد نیست که این منجر به نازک شدن موهای فرد و کم پشت شدن آن ها می شود و در نتیجه این امر منجر به ریزش موهای فرد شده، به این ترتیب که در برخی از افراد ریزش مو به شدت صورت گرفته و در برخی دیگر نیز موجب طاسی و یا کم پشتی موهای آنها می شود. همچنین با بالا رفتن سن افراد و کاهش میزان پروتئین های موجود در بدن آنها، موهای این افراد شروع به ریزش کرده و ممکن است عمل طاسی در آنها شکل گیرد. این گونه افراد به دنبال راههایی برای تأمین میزان پروتئین موجود در بدن و کمک به تقویت و رشد موهای خود هستند. بنابراین افراد به دنبال روش های مختلفی برای غلبه کردن بر این اختلالات هستند. برخی از آنها به دنبال کاشت مو می روند و با استفاده از این عمل به تجدید و بازسازی موهای خود کمک می کنند، اما برخی دیگر با مصرف انواع مکمل ها، به بازسازی و رشد و تقویت موهای خود کمک می کنند. برخی از افراد نیز از داروهایی برای درمان ریزش موهای خود استفاده می کنند که نسبت به کاشت مو کم خطر می باشد.

زمانی که ساقه موهای فرد دچار آسیب شود منجر به ریزش موهای وی می شود که این عامل به خاطر مراقبت های ضعیف فرد از موهای سر می باشد که منجر به ایجاد ریزش مو در فرد شده است. در این حالت، فرد باید از شامپوی بسیار مناسبی متناسب با جنس موهای خود استفاده کند. به گونه ای که اگر دارای موهای خشک و وز وزی می باشد باید از انواع شامپوهای نرم کننده استفاده کند تا موهای فرد بیش از حد خشک  و شکننده نشده و در نتیجه منجر به ریزش مو نشود.

شامپوهای ضد ریزش مو به عنوان یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از ریزش موهای فرد استفاده می شوند که به خاطر مواد معدنی و عصاره های گیاهی موجود در آن ها، تا حدود زیادی به جلوگیری و یا کاهش در میزان ریزش موهای فرد مؤثرند. این شامپوها به خاطر قدرت بسیار بالایی که در کاهش میزان ترشح چربی مو و التهاب پوست سر دارند می توانند به بهبود در ریشه موها و تقویت مو و استحکام آن ها کمک کنند. به ویژه برای مصرف بانوان که به خاطر شرایط بارداری و قاعدگی ماهانه، میزان زیادی از آهن بدن آن ها کم می شود و این منجر به ریزش شدیدتر موهای آن ها می شود. بنابراین، آن ها باید به خاطر داشته باشند که از مواد مغذی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها و هم چنین از وسایل پیشگیری از ریزش موها از قبیل شامپوهای مورد نظر و سرم های ضد ریزش مو استفاده کنند. بنابراین، افراد اعم از آقایان و خانم هایی که بنا به دلایل مختلفی به ریزش مو دچار می شوند باید از مواد موردنیازی که منجر به گردش خون در پوست سر می شود و متابولیسم سلول ها و مولکول های مو را افزایش می دهند استفاده کرده و بدین طریق، منجر به تقویت و بهبود موهای خود در برابر عوارض و اختلالاتی از قبیل ریزش مو و یا سفید شدن موهای خود شوند.

سرم های ضد ریزش مو نیز، یکی از عوامل بسیار مؤثر برای حفاظت کردن از مو در برابر آسیب های وارد شده ناشی از اشعه های مضر نور خورشید و سایر عوارض دیگر می باشند. این نوع سرم ها، قیمت های بسیار مناسبی دارند و برای انواع موها مناسب می باشند و مخصوص موهای خاصی تولید نمی شوند. استفاده از سرم مو برای هر سن و جنسی قابل استفاده می باشد به گونه ای که به موهای فرد نمی چسبد و ظاهری تازه و براق برای فرد ایجاد می کند. سرم های مو از مواد حاوی مواد شیمیایی تشکیل نشده اند و هیچ گونه آسیبی به موهای فرد نمی رسانند و فرد باید در جریان باشد که در موقع استفاده، از زدن این مواد به ریشه های مو خودداری کند چرا که در این صورت منجر به ریزش موهای فرد می شود. بهترین زمان برای استفاده از این سرم ها، استفاده از آن ها در زمانی که موهای فرد مرطوب می باشد است. در نتیجه از سرم های مو بیشتر برای براق کردن موهای فرد استفاده می شوند.

استفاده از سرم ضد ریزش مو، دارای عملکردی چند جانبه در جهت توقف کردن ریزش موهای فرد و کمک کردن به افزایش رشد موها می باشد. اکثر سرم های مو برای پیشگیری از ریزش موهای فرد، حاوی عصاره جنسینگ بوده که گیاهی مؤثر برای تقویت میزان گردش خون در پوست سر افراد و دارای کاربرد بسیاری می باشد. هم چنین این نوع سرم ها سرشار از پروتئین ها و مواد معدنی بسیار ضروری برای کمک به تقویت و رشد موهای فرد و جلوگیری از ریزش آن ها می باشد. استفاده از این محصول به افراد کمک می کند تا استحکام و ضخامت موهای خود را به دست آورند و از دیگر خصوصیات و ویژگی های سرم های ضد ریزش مو این است که از ایجاد حالت چربی و سنگینی بر روی موهای فرد جلوگیری می کند. از مهم ترین ویژگی های سرم های ضد ریزش مو این است که به مهار آنزیم 5- آلفا ردوکتاز که از مهم ترین عوامل ریزش موهای فرد می باشد کمک بسیار مؤثری می کند. حاوی عصاره های ریشه ماکا با اثرات اثبات شده در رویش مجدد موهای فرد، تقویت کننده گردش خون در پوست سر افراد جهت تسریع اکسیژن رسانی به فولیکول های موی سر و در نتیجه تنظیم ترشح غدد چربی پوست سر از دیگر عوامل و ویژگی های موجود استفاده از سرم های ضد ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

بنابراین استفاده از شامپو ضد ریزش مو و سرم ضد ریزش مو هم برای استفاده آقایان و هم برای استفاده خانم ها توصیه می شود. از مهم ترین خواص استفاده از هر دو ماده این است که هر دو موجب استحکام و تقویت موهای فرد شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، هر دوی این مواد تقویتی از مواد معدنی بسیار غنی و مفیدی از قبیل عصاره گیاه جنسینگ تشکیل شده اند. حال با این تفاوت که طرز استفاده و مصرف این دو داروی تقویتی برای کمک به جلوگیری از ریزش موهای فرد با یک دیگر فرق دارد. بدین نحو که از شامپوی تقویتی ضد ریزش برای شستن موهای فرد استفاده می شود. حال آن که استفاده کردن از سرم ضد ریزش بعد از شسته شدن موها و خشک شدن آن ها، در صورتی که موها رطوبت بسیار کمی داشته باشند از سرم مورد نظر برای کمک به حفاظت از مو در برابر ریزش و حفظ براقی و درخشندگی آن ها استفاده می شود. نحوه استفاده از سرم بدین شکل می باشد که چند قطره از سرم را روی پوست سر مالیده و فرد می بایست چند دقیقه موهای سر خود را ماساژ دهد. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از سرم مورد نظر، برای دو هفته اول به صورت روزانه انجام می شود حال آن که از هفته های بعد به صورت 4-2 بار در هفته کافی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *