پوست،مو و ناخن

راز جوانسازی پوست با قرص کلاژن رویال ایکس مارت

جوانسازی پوست یکی از مهم ترین عوامل افزایش عزت نفس در افراد می باشد. افرادی که بنابر دلایل ذکر شده در متن، دچار اختلالاتی در پوست خود می شوند، می بایست برای تقویت پوست خود از مکمل های سرشار از کلاژن هیدرولیز شده استفاده کنند که استفاده از قرص کلاژن رویال ایکس مارت یک نمونه از آن می باشد. در متن زیر اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه شده است.

راز جوانسازی پوست با قرص کلاژن رویال ایکس مارت

قرص کلاژن رویال ایکس مارت یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد می باشد که دارای نقش به سزایی در از بین بردن اختلالات پوستی از قبیل چین و چروک، افتادگی پوست، آکنه ها، لکه های رنگی و کک و مک می باشد. این عوارض پوستی بنا به دلایل مختلفی بر روی پوست افراد ایجاد می شوند. متأسفانه، میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن با افزایش سن شروع به تحلیل می‌کند و ژنتیک افراد نیز می‌تواند روی سرعت این تخریب تأثیر به سزایی داشته باشد. دکتر رابینسون می گوید: «ما سال به سال کلاژن را از دست می دهیم و کلاژن با کیفیت پایین تری تولید می کنیم.

رادیکال های آزاد به کلاژن آسیب می رسانند. دکتر زایشنر می گوید: عوامل محیطی (مانند اشعه ماوراء بنفش یا آلودگی)، عادات بد سبک زندگی (سیگار کشیدن) و رژیم غذایی نامناسب (مثلاً رژیم غذایی سرشار از قند) همگی باعث تشکیل رادیکال های آزاد می شوند که تجزیه کلاژن را سرعت می بخشد. بنابراین این عوامل همگی، دشمن پوست ما هستند.

حال برای مقابله با این اختلالات، یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی که افراد می توانند برای تقویت و جوانسازی پوست خود انجام دهند این است که هرگز سیگار نکشند یا اگر سیگار می کشند آن را ترک کنند. تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن به رادیکال های آزاد اجازه می دهد تا به فیبرهای کلاژن حمله کنند و آنها را ضعیف و بی کیفیت کنند. سیندی یاگ هاوارد، مدیر عامل و رئیس مرکز پوست یاگ هاوارد در ناپل، می‌گوید، بنابراین، جای تعجب نیست که پوست افراد سیگاری آسیب دیده و چروکیده به نظر برسد، به خصوص در اطراف دهان.

کلاژن از سه آمینو اسید گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین تشکیل شده است. مولکول کلاژن به شکل یک مارپیچ سه گانه است که با سایر مولکول های کلاژن در پوست ترکیب می شود و شبکه ای شبکه مانند در درم را تشکیل می دهد که لایه ای از پوست در زیر اپیدرم و بالای زیر پوست است. دکتر یاگ هاوارد می گوید پروتئین نقش مهمی در بدن دارد. کلاژن به بافت‌های بدن ساختار، استحکام و بافت می‌دهد و وجود آن در پوست، شبیه به لایه ای از چرم است. یاگ هاوارد می گوید و هنگامی که با الیاف الاستیک مخلوط می شود، به پوست استحکام و انعطاف پذیری می دهد.

به گفته کلینیک کلیولند، وقتی کلاژن در پوست شروع به تحلیل می‌کند و سطح آن در بدن کاهش می‌یابد، ممکن است افراد متوجه چین و چروک، تاندون‌ها و رباط‌های سفت‌تر، عضلات ضعیف‌تر، درد مفاصل و حتی مشکلات گوارشی شوند. واضح است که کلاژن برای سلامت هر سیستم بدن فرد حیاتی است. در داخل پوست، مصرف حداکثر 10 گرم پپتید کلاژن در روز می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی، آبرسانی و تراکم کلاژن پوست کمک کند. علاوه بر این، مروری در مجله آنتی اکسیدان ها در فوریه 2020 نشان می دهد که مصرف کلاژن هیدرولیز شده به طور بالقوه به لطف اثرات آنتی اکسیدانی آن، هم چنین می تواند از ملاسما ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و مشکلات پوستی را که با تکه هایی از تغییر رنگ روی پوست صورت مشخص می شود را از بین ببرد. وقتی صحبت از چین و چروک پوست و مشکلات پوستی به میان می آید، مطالعه ای که در ژانویه 2017 در مجله منتشر شده است، نشان می دهد که از 139 بزرگسال جوان مبتلا به چین و چروک پوست که روزانه 5 گرم پپتید کلاژن به مدت 12 هفته مصرف کرده اند در مقایسه با گروه دارونما، گروهی که مکمل کلاژن دریافت نکرده بودند، پوستی شفاف و صاف تر داشتند، شاید به این دلیل است که پروتئین‌ها در بدن باعث ترمیم آسیب‌های ریز در پوست شده و التهابی را که منجر به ناراحتی می‌شود، کاهش می‌دهند.

هم چنین با افزایش سن و ابتلای افراد به یائسگی نیز، میزان کلاژن موجود در بدن آن ها کاهش پیدا می کند بنابراین به اختلالات و عوارض پوستی از قبیل خشکی پوست و چین و چروک در آن مبتلا می شوند. این افراد با استفاده از مکمل های سرشار از کلاژن می توانند به جوانسازی پوست خود کمک های بسیار مؤثری کنند. هم چنین، یکی از مزایای شگفت انگیزتر این است که برای سلامت قلب و عروق آن ها نیز می تواند مؤثر باشد. بر اساس یک مطالعه کوچک بر روی بزرگسالان سالم که در مجله آترواسکلروز و ترومبوز در ماه مه 2017 منتشر شد، شرکت‌کنندگانی که تری پپتید کلاژن را به مدت شش ماه مصرف کردند، در کلسترول و سفتی شریانی بهبود یافتند که نشان می‌دهد کلاژن ممکن است به کاهش خطر بیماری عروق کرونر کمک کند.

در این جا یک واقعیت وجود دارد: رابینسون می گوید: هر سال بعد از 30 سالگی، افراد میزان کلاژن موجود در بدن خود را از دست می دهند و توانایی آن ها برای تولید کلاژن با کیفیت بالا می تواند کاهش پیدا کند. او استفاده از مواد موضعی را توصیه می کند که تولید کلاژن را افزایش می دهد تا به دوباره سازی ذخایر کلاژن کمک کند. یکی رتینوئیدها یا رتینول ها هستند که اغلب در کرم ها و سرم های ضد پیری فرموله می شوند. مطالعه ای که در مارس 2016 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که رتینوئیک اسید و رتینول سنتز کلاژن را در پوست تحریک می کنند. Zeichner اضافه می کند که استفاده از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها، مانند اسید گلیکولیک، و پپتیدها می تواند باعث تشکیل کلاژن شود.

چندین روش درمانی وجود دارد که در مطب نزد متخصص پوست انجام می شود و به افزایش کلاژن کمک می کند. یاگ هاوارد می‌گوید: «مطالعات ثابت می‌کنند که روش‌های مختلف قادر به افزایش تولید کلاژن و بهبود ظاهر پوست هستند. او می گوید که این ها شامل لیزر، فرکانس رادیویی، اولتراسوند، میکرونیدلینگ و پرکننده ها می باشند. هم چنین با حفظ یک رژیم غذایی سالم بهترین افراد می توانند بهترین خدمت را به سلامتی پوست خود و جوانسازی آن داشته باشند. غذاهای غنی از پروتئین آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن برای تولید کلاژن را تامین می کنند.

طبق گفته کلینیک کلیولند، از سایر مواد مغذی مانند ویتامین C، از قبیل روی و مس نیز می توان استفاده کرد. برای به حداکثر رساندن تولید کلاژن، باید از یک رژیم غذایی متنوع پر از غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی و آجیل استفاده کرد.

علاوه بر بالا رفتن سن افراد و ابتلای خانم ها به یائسگی، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز می توانند عوارض قابل توجهی را در پوست افراد ایجاد کنند که از جمله این عوارض همان طور که در فوق اشاره شد می توان به خشکی پوست، چین و چروک، آکنه ها، کک و مک و لکه ها اشاره کرد. این عوامل فرایند پیری زودرس فرد را افزایش می دهند. بنابراین، برای جلوگیری از این عوارض و اختلالات استفاده از کلاژن و به ویژه کلاژن هیدرو لیز شده بسیار مهم می باشد. یکی از مهم ترین مکملی که استفاده از آن می تواند به افزایش میزان کلاژن هیدرولیز شده در بدن کمک شایان توجهی کند استفاده از قرص کلاژن رویال ایکس مارت می باشد که با سرشار بودن از میزان کلاژن هیدرولیز شده دارای نقش بسیار مهمی در کمک به تقویت و جوانسازی پوست می باشد. میزان موجود کلاژن هیدرولیز شده در قرص مکملی مورد نظر، 833 میلی گرم است که افراد با مصرف روزانه یک عدد از قرص مورد نظر به همراه با وعده های غذایی و آب فراوان به صورت مستمر، می توانند به بهبود و تقویت پوست خود و انعطاف پذیری آن کمک کنند. کلاژن هیدرولیز شده یعنی این که کلاژن به ذرات ریز تری تبدیل شده باشد و بدین طریق به آسانی جذب در بدن افراد می شود. بنابراین، مکمل مورد نظر آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که حالت ارتجاعی داشته و منجر به جوانسازی پوست می شود. آبرسانی پوست، پیشگیری از چین و چروک ها و رفع لکه های قهوه ای رنگ و زرد رنگ و هم چنین آکنه های موجود بر روی پوست نیز از دیگر خواص و ویژگی های استفاده از مکمل خوراکی مورد نظر می باشد. با توجه به اهمیت بسیار فراوان این مکمل بر روی پوست افراد، افراد مصرف کننده نمی توانند میزان مصرف آن را بدون نسخه پزشک افزایش دهند و بهترین راه این است که قبل از مصرف مکمل مورد نظر، حتماً با پزشک موردنظر خود مشورت کنند. به ویژه خانم هایی که باردار و یا شیرده می باشند و یا افرادی که به بیماری های خاص مبتلا و یا از داروهای خاصی استفاده می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *