موارد علمی

قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

در این مقاله با عنوان «قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف» مجموعه ای از اطلاعات درباره این قرص گردآوری کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. مخاطب ما، افرادی هستند که تصمیم دارند برای مصرف این قرص اقدام کنند و به دنبال دانستن در این باره هستند. با مطالعه این مقاله می‌توانند ابتدا آگاهی های لازم را کسب کنند.

قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف یکی از مکمل های ویتامینی موجود در بازار است که انتخاب بسیاری از افراد می‌باشد. در ادامه به بررسی مشخصات، ترکیبات و سایر موارد در رابطه با این محصول می‌پردازیم.

با قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف بیشتر آشنا شویم:

مصرف قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف (Vitamin Life B Complex C) از جهات زیادی اهمیت دارد. این قرص شامل تمام ویتامین های خانواده B و همچنین ویتامین C است. این مکمل ویتامینی برای حفظ سلامت کلی بدن، بهبود عملکرد سیستم عصبی، سلامت پوست، موها و ناخن ها ضروری است. ویتامین های خانواده ب که مجموع آنها را «ویتامین ب کمپلکس» می‌نامیم، نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند. در واقع کاری که ویتامین های خانواده ب انجام می‌دهند، راه اندازی کار آنزیم های مختلف در بدن انسان است. آنزیم ها برای شروع فعالیت خود، نیاز به یک بخش عملکردی به نام «کوآنزیم» دارند. ویتامین ب کمپلکس همان کو آنزیمی است که برای شروع فعالیت آنزیم ها، به آن نیاز است. از این رو ویتامین های این خانواده هم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی و هم برای تنظیم عملکرد ماهیچه ها، لازم هستند.

تنها نقشی که ویتامین ب کمپلکس دارد، نقش کوآنزیمی نیست بلکه این ویتامین، کمک می‌کند تا انرژی ذخیره شده در چربی ها آزاد شود و بدن بتواند از این انرژی استفاده کند. این مکمل ویتامینی همچنین از کم خونی جلوگیری می‌کند. البته تمام انواع کم خونی با ویتامین های خانواده ب قابل درمان نیستند. اگر کم خونی ناشی از فقر ویتامین B12 باشد، با مصرف قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف، می‌توان آن را درمان کرد.

کار دیگری که ویتامین به کمپلکس انجام می‌دهد، تقویت سیستم ایمنی است زیرا این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. آنتی اکسیدان ها در تقویت سیستم ایمنی، نقش پررنگی دارند.

ویتامین B1 به حفظ انرژی بدن کمک می‌کند و برای متابولیسم ضروری است.

ویتامین B2 عملکرد آنتی اکسیدانی دارد و از سلول های خونی محافظت می‌کند. این ویتامین همچنین به رشد و حفاظت از ساختار سلول های پوستی کمک می‌کند. این ویتامین همچنین به جلوگیری از تخریب های بافتی در اثر رادیکال های آزاد کمک می‌کند.

ویتامین B6 برای تکامل سیستم عصبی و سیستم ایمنی ضروری است.

ویتامین B12 برای ساخت سلول های خونی و سنتز DNA مورد نیاز است. نقش این ویتامین در بهبود عملکرد سیستم عصبی نیز پررنگ است.

ویتامین B5 با کمک به تجزیه چربی ها، متابولیسم را بهبود می‌بخشد. این ویتامین همچنین به سلامت پوست، موها، چشم و کبد کمک زیادی می‌کند.

ویتامین C با کمک به بازسازی و احیای بافت ها، قلب را در برابر بیماری ها محافظت می‌کند. وجود این ویتامین از ابتلا به آسکوروی نیز جلوگیری می‌کند.

بیوتین موجود در قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف برای حفظ سلامت موها، ناخن ها و جوانسازی پوست لازم است.

ویتامین9  B که به اسید فولیک نیز مشهور است، برای تشکیل سلول های خونی و حفظ عملکرد آنها، ضروری است. این مکمل تغذیه ای قبل از بارداری برای بانوان تجویز می‌شود تا احتمال بروز نقایص مادرزادی در جنین را به حداقل برساند. وجود این ویتامین برای جلوگیری از نقایص سیستم عصبی در جنین ضروری است.

ویژگی های قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

  1. حفظ سلامت پوست، موها و ناخن ها
  2. بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی و محیطی
  3. تقویت سیستم ایمنی کل بدن
  4. پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12
  5. بهبود عملکرد قلب و دستگاه گردش خون
  6. پیشگیری و درمان سردردهای تنشی و میگرن
  7. سرشار از آنتی اکسیدان های قوی
  8. تامین انرژی در بدن و رفع خستگی
  9. جلوگیری از بروز نوسانات خلقی
  • جلوگیری از اختلالات گوارشی
  • محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد
  • پیشگیری از سرطان
  • فراهم کردن امکان چربی سوزی در اثر متابولیسم کامل
  • تقویت حافظه و بهبود قدرت یادگیری
  • کاهش احتمال بروز افسردگی و استرس

 

نکاتی درباره استفاده از قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

  • در صورتی که قبلا این دارو را مصرف کرده اید و به هریک از اجزای آن حساسیت دارید، قبل از مصرف مجدد این دارو با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که قبلا داروهایی با ترکیبات مشابه استفاده کرده اید و واکنش های آلرژیک در بدن شما بروز پیدا کرده است، بهتر است قبل از مصرف با پزشک یا داروساز در این باره صحبت کنید.
  • در صورتی که به هر یک از بیماری های دیابت و اختلالات کبدی مبتلا هستید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
  • مراقب تداخل دارویی قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف با داروهای مصرفی خود باشید. سیس پلاتین، آنتی بیوتیک هایی مانند کلرامفنیکل، داروهای ضد تشنج مانند فنی توئین و لوودوپا و برخی مکمل های تغذیه ای ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند.
  • در دوران بارداری و شیردهی این دارو را زیر نظر پزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.
  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد و همچنین در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • دارو را دور از نور خورشید قرار دهید.

شیوه مصرف قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

شیوه مصرف نرمال قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف به این صورت است که باید روزانه یک عدد قرص به همراه یک لیوان آب، میل شود. در صورتی که پزشک، مصرف به شکل دیگری را توصیه کرده باشد، باید دستور پزشک را انجام دهید.

ترکیبات قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

نام ترکیب مقدار در 350 میلی گرم
ویتامین B1 (تیامین) 3.6 mg
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) 4.2 mg
ویتامین B3 (نیاسین) 14 mg
ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) 15 mg
ویتامین B6 (پیریدوکسین) 4.5 mg
ویتامین B7 (بیوتین) 90 µg
ویتامین B9 (فولیک اسید) 600 µg
ویتامین B12 (سیانوکوبالامین) 7.2 µg
ویتامین C (آسکوربیک اسید) 300 mg

 

مشخصات فنی قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف

  • نام تولید کننده : شرکت دارویی سام آرین اکسیر
  • جنس مصرف کننده: عمومی
  • نوع محصول عرضه شده: قرص
  • نام انگلیسی محصول: Vitamin Life B Complex C 30 Tablets
  • نوع بسته بندی: جعبه مقوایی
  • نام برند: Vitamin Life، ویتامین لایف
  • کشور سازنده: ایران
  • هر بسته مقوایی حاوی 30 عدد قرص

نتیجه گیری

ویتامین ها، فاکتورهای ضروری برای رشد و متابولیسم می‌باشند. با توجه به ضعیف شدن کیفیت رژیم غذایی اکثر افراد در سال های اخیر، جذب ویتامین های ضروری بدن از جمله ویتامین های خانواده B از طریق غذا بسیار ناچیز و اندک است. تنها راه حل برای جذب ویتامین های مورد نیاز بدن از طریق مصرف مکمل های غذایی است.

با یک آزمایش خون ساده می‌توان فهمید که سطح کدام یک از ویتامین ها در بدن کم است و باید مکمل مصرف کرد. بیشتر افراد دچار کمبود ویتامین قرص ویتامین ب کمپلکس هستند. بنابراین باید برای جبران این کمبود، قرص ویتامین ب مصرف کنند یا آمپول های ب کمپلکس تزریق کنند.

اما یکی از ویتامین های ضروری بدن، ویتامین سی است که لازم است همیشه آن را مصرف کنیم. ویتامین C به خاطر اینکه در آب محلول است، در بدن ذخیره نمی‌شود و میزان اضافی آن از طریق ادرار دفع می‌شود. به همین دلیل، لازم است که ما به صورت روزانه از این ویتامین استفاده کنیم.

قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف این امکان را به ما می‌دهد که ویتامین های خانواده B را به همراه ویتامین C در قالب یک قرص مصرف کنیم. با این کار، در واقع با یک تیر دو نشان زده ایم و بدن ما هر دو ویتامین را جذب خواهد کرد.

هدف تولید کننده از تولید این محصول، دو جنبه مهم دارد:

  1. با مصرف قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف هر دو ویتامین ب و سی دریافت می‌شود. با استفاده از این محصول دیگر نیازی به استفاده جداگانه از هر یک از این محصولات نیست.
  2. وجود ویتامین سی به همراه ویتامین ب، به جذب ویتامین ب کمک زیادی خواهد کرد. در واقع ویتامین سی به عنوان یک ویتامین کمکی برای جذب ویتامین های خانواده B، عمل می‌کند.

 

مصرف روزانه قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف در مدت کوتاه جوابگوی نیازهای بدن نیست به ویژه اگر بدن دچار کمبود ویتامین باشد. حداقل یک دوره مصرف یک ماهه لازم است تا نتیجه حاصل شود. پس از حداقل یک ماه، نتایج مصرف این دارو کاملا قابل مشاهده خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *