پوست،مو و ناخن

لک های قهوه ایی در صورت نشان چیست

لک های قهوه ایی رنگ و وجود آکنه ها و زخم های حاصل از آن بر روی پوست صورت افراد به یکی از مهم­ ترین دغدغه ها در افراد و به ویژه در خانم ها تبدیل شده است. متن زیر به بررسی این اختلالات و استفاده از مکمل های مختلف، به عنوان عاملی مؤثر برای کمک به رفع زخم ها و آکنه های پوست در افراد مبتلا می پردازد.

 

لک های قهوه ایی در صورت نشان چیست

افراد به دلایل بسیاری از قبیل قرار گرفتن در معرض مستقیم تابش نور خورشید موجب ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست خود می شوند که از جمله این اختلالات می توان به لک های قهوه ایی رنگ و زرد رنگ و هم چنین آکنه ها و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد این نوع اختلالات بر روی پوست افراد، کمبود پروتئین موجود در بدن آن ها می باشد. بدین ترتیب که با بالا رفتن سن افراد، میزان کلاژن موجود در بدن آن ها کاهش پیدا می کند و از اثرات آن ایجاد چین و چروک در پوست فرد و افتادگی پوست و به دنبال آن ایجاد لک های قهوه ایی در پوست آن ها می باشد. بدین ترتیب، فرد باید با استفاده از رژیم غذایی بسیار سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به افزایش میزان پروتئین موجود در بدن خود کمک کند و از این گونه عوارض و اختلالات جلوگیری نمایند.

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و هر چه سن افراد بالاتر می رود میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آنها رو به کاهش می رود و این عمل، منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در فرد می شود. از دیگر موارد استفاده از این نوع کلاژن این است که منجر به جلوگیری از سایر بیماری های پوستی و انعطاف پذیری و افزایش رطوبت رسانی بهتر به پوست می شود. این مکملی است که استفاده از آن برای بسیاری از افراد نتیجه بخش بوده و توانسته خطوط ریز و درشت ایجاد شده بر روی پوست و همچنین لکه ها، زخم ها و موانع قهوه ای رنگ و زرد رنگ موجود بر روی پوست را در حداقل زمان ممکن از بین ببرد.

از  مهم ترین خصوصیات  مکمل های غذایی این است که موجب بهبود و تقویت بافت های سلولی در پوست افراد می شود که این به نوبه خود منجر به انعطاف پذیری بیشتر در پوست می شود و افراد مسن می توانند با استفاده از این مکمل شروع به کلاژن  سازی کنند و کلاژن کاهش یافته خود را دوباره به دست آورند. استفاده از این نوع مکمل خوراکی به صورت پودر و یا قرص، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از چین و چروک و آفتاب سوختگی و موانع ناشی از آن از قبیل آکنه ها و زخم ها جلوگیری می کند.

مکمل های کلاژن ساز قوی و بسیار مؤثر که حاوی ترکیب های با اهمیتی از قبیل ویتامین C و هیالورونیک می باشند، شادابی و طراوت پوست فرد را به دست می آورند. استفاده از این مکمل ها، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و نشانه های پیری زودرس در فرد را کاهش می دهد. وقتی کلاژن مورد نیاز در بدن افراد کم باشد عوارضی از قبیل ایجاد چین و چروک و عدم فعالیت سلول ها را به دنبال دارد. در نتیجه برای جلوگیری از این اقدام، باید به طور مستمر از محصول مورد نظر استفاده شود تا پوست بدن را سفت تر و صاف تر و در نتیجه، منجر به فعالیت بافت ها و سلول های بدن شود و از این طریق گردش خون موجود در بدن را تنظیم و بهبود بخشد و به بهبود زخم ها و آکنه های پوستی افراد کمک کند.

توجه به پوست و سلامتی آن یکی از مهم ترین معیارهای سنجش میزان سلامت درونی بدن افراد می باشد. از طرفی دیگر، افراد با داشتن پوستی سالم و شاداب می توانند عزت نفس خود را بالا برده و با اعتماد به نفس بالایی در جلسات و دورهمی های دوستانه، کاری و خانوادگی شرکت کنند. بنابراین، داشتن پوستی سالم و زیبا از مهم ترین علائم و نشانه های بالا بردن میزان اعتماد به نفس در افراد می باشد. بسیاری از افراد از وجود آکنه ها، لکه ها و رنگدانه های پوستی و قهوه ای رنگ، چین و چروک ها، خشکی، افتادگی و نیز سایر اختلالات و عوارض ایجاد شده بر روی پوست خود بر اثر آفتاب سوختگی و سایر دلایل دیگر ناراحت می باشند و به دنبال راه هایی برای از بین بردن این علائم و اختلالات می باشند.

علاوه بر کمبود میزان کلاژن در بدن، هم چنین قرار گرفتن افراد در معرض مستقیم نور خورشید و نیز اشعه های ماوراء بنفش و فرابنفش و انواع آلودگی های محیطی نیز می تواند منجر به ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست افراد شوند و این عوامل نیز به فرآیند پیری زودرس فرد کمک می کند و بدین گونه پوست سلامت و شادابی خود را از دست می دهد.

با این وجود، افراد مبتلا به این گونه عوارض و اختلالات پوستی، همواره به دنبال استفاده از روش هایی می باشند تا بتوانند با استفاده از آن ها میزان سلامت پوست خود را به دست آورند.

وجود رادیکال های آزاد و افزایش آن ها به کلاژن آسیب می رسانند. دکتر زایشنر می گوید: عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش یا آلودگی، عادات بد سبک زندگی از قبیل سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب از قبیل رژیم غذایی سرشار از قند همگی باعث تشکیل رادیکال های آزاد می شوند که تجزیه کلاژن را سرعت می بخشد. بنابراین این عوامل همگی، دشمن پوست افراد هستند.

حال برای مقابله با این اختلالات، یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی که افراد می توانند برای تقویت و جوانسازی پوست خود انجام دهند این است که هرگز سیگار نکشند یا اگر سیگار می کشند آن را ترک کنند. تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن به رادیکال های آزاد اجازه می دهد تا به فیبرهای کلاژن حمله کنند و آنها را ضعیف و بی کیفیت کنند.

مراقبت از پوست برای انواع پوست ها و یا هر نوع ژنتیکی بسیار مهم است چرا که موجب می شود فرد پوستی سالم و شفاف داشته باشد و از بروز علائم پیری زودرس در فرد جلوگیری کند. بنابراین، امروزه افراد برای داشتن پوستی سالم و جوان باید پروسه های نگهداری و مراقبت از آن را مدنظر قرار دهند. بسیاری از افراد برای نگهدای و مراقبت از پوست خود که عامل بسیار مؤثری در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس فرد آنها است، از روش های مختلفی برای روشن و جوان سازی پوست خود استفاده می کنند. پوست صورت دارای ظرافت و حساسیت خاصی بوده و به همین دلیل در برابر عوامل مختلفی از قبیل بیماری های پوستی آسیب پذیرتر است.

اگرچه یکی از مهمترین عواملی که موجب خراب شدن پوست و ایجاد لکه های تیره و زرد رنگ و آکنه بر روی پوست می شود، تابش مستقیم نور آفتاب است که این عامل می تواند آسیب هایی جدی را به پوست وارد کند و منجر به ایجاد بیماری های پوستی در افراد از قبیل سرطان پوست شود، با این وجود افراد نه تنها در فصل تابستان در معرض ابتلا به این نوع بیماری ها هستند به خاطر اینکه نور آفتاب شدید و آسیب پذیرتر است، بلکه در سایر فصول سال نیز برای جلوگیری از اشعه فرابنفش باید از پوست خود محافظت کنند.

لک صورت یکی از اختلالات و مشکلات بزرگی است که بنا بر دلایل مختلفی بر روی پوست ایجاد می شود که هر کدام از انواع این لک ها را می توان به شیوه شیمیایی با مراجعه به کلینیک ها و یا به شیوه خانگی درمان کرد. لکه های صورت بنا به دلایل مختلفی بر روی صورت به وجود می آیند که یکی از مهم ترین دلایل وجود آنها، نور آفتاب و ایجاد کک و مک، لکه های ایجاد شده ناشی از زخم ها، لکه های موجود ناشی از جوش دوران بلوغ و ماه گرفتگی می باشد.

امروزه وجود لک ها، آکنه ها و زخم های حاصل از آن بر روی پوست به یکی از مهم­ترین دغدغه های افراد به ویژه در خانم ها تبدیل شده است. بدین ترتیب، این افراد به دنبال روش هایی برای رهایی از این نوع عوارض و اختلالات هستند. یکی از دلایلی که منجر به بوجود آمدن این لک های قهوه ایی و تیره بر روی پوست می شوند، اثرات ناشی از تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست و اشعه های ماوراء بنفش است که ایجاد این موانع و لک ها را تشدید می کند. افراد زیادی برای رفع این لک ها و زخم های موجود بر روی پوست به متخصصان پوست مراجعه کرده و از داروها، قرص ها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده می کنند. حال آن که، بسیاری از این افراد، در کنار داروهای پزشک، از روش های خانگی دیگری نیز استفاده می کنند تا این اختلالات که منجر به کاهش اعتماد به نفس در آنها شده است را از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *