مادر و کودک

معرفی شربت اتنتالین سیمرغ داروی عطار

متاسفانه بسیاری از کودکان به دلیل شرایط زندگی خاصی که دارند، با مشکلاتی همچون استرس، اضطراب و بیش فعالی مواجه هستند که البته این واکنش ها برای آن ها اختیاری نبوده و لازم است که والدین توجه ویژه ای برای بهبود این واکنش های روحی داشته باشند. برخی از گیاهان دارویی به دلیل ترکیبات خاصی که دارند می توانند در رفع علائم استرس و اضطراب کودکان نقش موثری داشته باشند. شربت اتنتالین با داشتن ترکیبات گیاهی و برخی از ویتامین ها در رفع مشکلات کودکان مانند بیش فعالی، استرس و اضطراب آن ها موثر بوده و می تواند باعث بهبود شرایط جسمی کودکان شود.

این شربت به دلیل خواص فوق العاده خوبی که دارد، برای کودکان و در بازه های سنی مختلف قابل استفاده می باشد و از این رو جزء شربت های فوق العاده موثر برای بهبود شرایط جسمی شناخته می شود.

با شربت اتنتالین بیشتر آشنا شویم

گیاهان دارویی مختلف بر اساس خواص و ویژگی های خاصی که دارند، می توانند باعث بهبود شرایط جسمی و پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها شوند. در سال های اخیر، پژوهشگران مختلفی در حوزه گیاهان دارویی تلاش به تولید داروهای گیاهی کرده اند و از طرفی بر روی اثرات درمانی بسیار از گیاهان، تحقیقات بسیار گسترده ای انجام شده اند.

یکی از معضلات بسیاری از کودکان امروزی، استرس و اضطراب غیر قابل کنترل آن ها است که در اثر شرایط زندگی برای آن ها به وجود می آید. بسیاری از کودکان نیز به واسطه شرایط خاصی که دارند با مشکل بیش فعالی مواجه هستند و والدین نمی توانند واکنش های کودکان را کنترل کنند.

به همین منظور یک شربت داروسازی اقدام به تولید شربتی گیاهی به نام شربت اتنتالین کرده است که به دلیل داشتن ترکیبات ایمن و در عین حال موثر، می تواند نقش موثری در بهبود شرایط جسمی و فیزیولوژیک کودکان داشته باشد. این شربت کاملا گیاهی است و فقط از برخی از ویتامین ها تشکیل شده است.

گیاه رازک به عنوان یکی از ترکیبات گیاهی به کار رفته در شربت اتنتالین شناخته شده که می تواند باعث درمان استرس و اضطراب کودکان شود. این گیاه به علت خاصیت خاصی که دارد در رفع اختلالات خواب و بی خوابی موثر بوده و می تواند باعث کاهش بی قراری و تحریک پذیری کودکان شود. طبق پژوهش های علمی، گیاه رازک در رفع مشکل عدم تمرکز، بیش فعالی و عصبانیت کودکان هم موثر است.

آکاسیا به عنوان یکی از بهترین گیاهانی است که باعث افزایش جذب بهتر مواد به بدن می شود. این گیاه دارای فیبرهای پروبیوتیک بوده و از این جهت به تعادل فلور روده کمک خواهد کرد.

بسیاری از افراد نام گیاه بادرنجبویه را به عنوان یک گیاه فوق العاده در رفع مشکلات روحی شنیده اند. این گیاه در  شربت اتنتالین به کار رفته است. گیاه بادرنجبویه آرامبخش بوده و باعث درمان بی خوابی، بی قراری و استرس و اضطراب می شود. این گیاه می تواند در درمان بیش فعالی و عدم تمرکز کودکان نیز موثر باشد. مزیت این گیاه این است که به خوبی به مغز می رسد و می تواند با سرعت زیادی باعث ایجاد حس آرامش شود.

بهارنارنج به عنوان یک گیاه فوق العاده عالی جهت کاهش فشارهای عصبی در مغز شناخته می شود که می تواند باعث افزایش اشتها شود. مصرف بهارنارنج باعث رفع دردهای معده عصبی خواهد شد. گل ساعتی به عنوان یکی دیگر از ترکیبات به کار رفته در شربت اتنتالین بوده که با داشتن اثرات آرامبخش، در رفع بی خوابی مناسب است. مصرف گل ساعتی باعث کاهش اضطراب و استرس شده و می تواند در رفع بیش فعالی کودکان نیز موثر باشد.

گیاه کوشاد یکی از گیاهان جدید و در عین حال پر فایده ای است که در شربت اتنتالین به کار رفته است. این گیاه دارای خاصیت آرامبخشی بوده و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. گیاه کوشاد دارای اثر ضد افسردگی می باشد.

ویتامین ب 6 و منیزیم دیگر ترکیباتی هستند که در شربت اتنتالین به کار رفته اند. ویتامین ب 6 در تامین انرژی موثر بوده و منیزیم نیز می تواند باعث تنظیم تعادل عصبی در کودکان شود. مصرف همزمان ترکیبات ذکر شده، برای کودکان بسیار مفید خواهد بود.

شربت اتنتالین ساخت کشور ایران بوده و در شرکت سیمرغ داروی عطار به تولید رسیده است. این شربت برای کودکان بالای 2 سال قابل مصرف می باشد. هر یک از بسته بندی های این محصول حاوی 120 میلی لیتر شربت می باشند.

ویژگی های شربت اتنتالین

اختلالات روحی کودکان می بایست در همان کودکی درمان شود تا کودکان در سنین بالا با مشکلاتی مواجه نشوند. امروزه گیاهان متفاوتی وجود دارند که به صورت ایمن برای کودکان نیز قابل مصرف می باشند و می توانند در کاهش اختلالات روحی کودکان موثر باشند.

با توجه به ترکیبات بسیار زیاد به کار رفته در شربت اتنتالین، این شربت خواص بسیار زیادی دارد و می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات کودکان مصرف شود. به هر حال کودکان دارای بیش فعالی و همچنین، استرس و اضطراب شدید، می توانند از این شربت استفاده نمایند. از جمله ویژگی ها و خواصی که می توان برای شربت اتنتالین اشاره کرد، شامل موارد زیر می باشند.

  1. کمک به بهبود بیش فعالی کودکان
  2. موثر در بهبود بی قراری و استرس کودکان
  3. کمک به افزایش تمرکز کودکان دارای بیش فعالی
  4. موثر در کاهش حواس پرتی
  5. بهبود تعادل رفتاری و احساسی در کودکان
  6. کمک به کاهش علائم اختلالات خواب کودکان
  7. موثر در حفظ آرامش کودکان و جلوگیری از عصبانیت و پرخاشگری آن ها
  8. دارای ترکیبات کاملا ایمن برای مصرف کودکان

نکاتی درباره استفاده از شربت اتنتالین

شربت اتنتالین به عنوان یکی از بهترین شربت های تولید شده در کشور ایران بوده که دارای کیفیت بالایی می باشد. این شربت در رفع مشکلات رفتاری و اختلالات کودکان موثر هستند. در صورتی که قصد مصرف این شربت برای کودک خود را دارید، بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • تداخلات دارویی: این شربت با برخی از داروها تداخل شدید دارد که از جمله این داروها، می توان به میدازولام و داروهای دسته MAOI اشاره کرد. مصرف همزمان این داروها و این شربت ممنوع است.

در صورت مصرف داروهای سرکوب کننده CNC، بهتر است که برای مصرف این شربت با پزشک مشورت کنید.

در صورت مصرف هر نوع مکمل تغذیه ای حاوی ویتامین، جهت مصرف این شربت با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • بازه سنی مصرف: شربت اتنتالین برای کودکان بالای 2 سال قابل استفاده می باشد.
  • منع مصرف: افرادی که دارای زخم معده و یا زخم گوارشی می باشند، بهتر است که از این شربت استفاده نکنند.

کودکانی که از داروهای شیمیایی درمان بیش فعالی استفاده می کنند و یا در حال مصرف داروهای درمان کننده اختلالات خلقی می باشند، نباید از شربت اتنتالین استفاده کنند.

کودکان زیر 2 سال مجاز به مصرف این محصول نمی باشند.

 

  • مصرف در مادران باردار و شیرده: این محصول برای کودکان به تولید رسیده است و حاوی گیاهان مختلفی است. لذا مصرف آن برای مادران باردار و شیرده اصلا توصیه نمی شود.
  • عوارض جانبی دارو: هر یک از ترکیبات گیاهی به کار رفته در شربت اتنتالین می توانند عوارض جانبی خفیفی را به دنبال داشته باشند که از جمله آن ها می توان به تهوع، خواب آلودگی، احساس بی حالی، درد شکم، اسهال و … شود. بروز این عوارض جانبی به صورت محدود، مشکلی ندارد؛ اما در صورت تشدید علائم حتما مصرف دارو را قطع کنید.

شیوه مصرف

  • نحوه مصرف شربت در کودکان 2 تا 4 سال: کودکان 2 تا 4 سال می توانند روزانه 1 قاشق مربا خوری (حدود 5 سی سی) از این شربت، بعد از صبحانه و نهار میل کنند
  • نحوه مصرف شربت در کودکان بالای 4 سال: کودکان بالای 4 سال می توانند روزانه 2 قاشق مربا خوری ( حدود 10 سی سی) از این شربت، بعد از صبحانه و نهار میل کنند.

ترکیبات

در جدول زیر ترکیبات به کار رفته در شربت اتنتالین را مشاهده می کنید.

نام ترکیب مقدار در 5 میلی لیتر
Acacia Arabica 750 میلی گرم
Humulus Lupulus Extract 75 میلی گرم
Melissa Officinalis Extract 75 میلی گرم
Citrus Aurantium Extract 75 میلی گرم
Passiflora Incarnate Extract 75 میلی گرم
Gentiana Acaulis Extract 75 میلی گرم
Vitamin B6(as pyridoxine HCL) 0.35 میلی گرم
Magnesium (as Magnesium Gluconate) 0.1 میلی گرم
Phosphorus (as Sodium Phosphate) 0.03 میلی گرم

 

نتیجه گیری

شربت اتنتالین به عنوان یک شربت گیاهی برای بهبود علائم مشکلات خلقی کودکان استفاده می شود. این شربت ساخت کشور ایران بوده و با کیفیت بالایی برای کودکان بالای 2 سال قابل مصرف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *