موارد علمی

چرا باید یک روز پر انرژی داشته باشیم؟

داشتن یک روز پر انرژی می تواند در تمام ابعاد زندگی ما تاثیرگذار باشد. در این مقاله به مزایای پر انرژی بودن اشاره شده است.

چرا پر انرژی باشیم؟

چرا باید یک روز پر انرژی داشته باشیم؟ ما مردم، با یکدیگر در ارتباط هستیم چه در رابطه با تعهدات کار، مدرسه یا زندگی اجتماعی (شاید حتی همه موارد فوق)، ما باید با خیلی چیزها در طول روز روبرو شویم!  با زندگی‌های فوق‌العاده شلوغی که داریم، یافتن انرژی کافی برای انجام همه کارها می‌تواند کمی سخت باشد. وقتی واقعا احساس پر انرژی بودن می کنیم، این بهترین حسی است که تا به حال تجربه کرده ایم، درست است؟!

ما به طور ناگهانی، انبوهی از انگیزه را احساس می کنیم. آماده ایم که تمام وظایف خود را به عهده بگیریم و مانع های رسیدن به اهداف خود را به گونه ای شکست دهیم که گویی مشکلی نیست. چه کسی نمی خواهد احساس کند که همانند یک خرگوش پر از انرژی است که در زندگی قدرت می گیرد و همه چیز را به انجام می رساند!

نگاهی عمیق تر به یک روز پر انرژی

احساس انرژی می کنید؟ این حس چه شکلی است؟ چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که احساس پر انرژی بودن، در واقع ریشه در یک احساس کلیدی دارد: شادی. اما بیایید کمی عمیق تر نگاه کنیم. ارتباط بین این احساسات بسیار مهم است.

در مورد آن فکر کنید: وقتی ما شادتر هستیم (و استرس کمتری داریم) تمایل داریم انرژی بیشتری داشته باشیم. آن هیجان، انگیزه و دیدگاه مثبتی که ما نسبت به زندگی داریم، وقتی ایجاد می شود که احساس انرژی می کنیم. بله، همه اینها به لذتی که ما احساس می کنیم مرتبط است.

به عنوان مثال، وقتی به چیزی علاقه دارید، از انرژی خود استفاده می کنید. هنگامی که شما کارتان را دوست دارید، در هر زمان، ممکن است ایده جدیدی برای پروژه در ذهنتان ایجاد شود! در آن زمان شما آنقدر انرژی و هیجان دارید که شما را وادار می کند تا بهترین کار را انجام دهید!

و در نقطه مقابل، به این فکر کنید که چه احساسی دارید، وقتی فوق العاده کم انرژی هستید. مانند وقتی که نمی توانید از تخت بیرون بیایید. ممکن است در پاهایتان احساس خستگی، تنبلی یا فرسودگی کنید که می تواند ناشی از هر گونه استرسی باشد که در حال حاضر تجربه می کنید. در اینجا واضح است، که استرس هیچ ارتباطی با شادی ندارد. استرس، انرژی شما را مستقیما از بین می برد.

راه های زیادی برای افزایش سطح انرژی وجود دارد، مانند خواب کافی، نوشیدن آب و اطمینان از اینکه تغذیه ی بدن شما سالم و کافی است. اما مهم است که توجه داشته باشید که سلامت روان شما به اندازه سلامت جسم شما مهم است! پس حتما مراقب هر دو باشید. شما لایق تمام شادی و انرژی دنیا هستید.

تاثیر در سلامت روان

از آنجایی که احساس پر انرژی بودن ریشه در شادی دارد، جای تعجب نیست که سلامت روانی ما در زمان افزایش انرژی به سطح بالایی برسد! این دو به هم مرتبط هستند، یادتان هست؟! وقتی خوشحال هستیم، بیشتر احساس انرژی می کنیم و بالعکس.

چگونه احساس انرژی به طور خاص بر سلامت روان ما تاثیر می گذارد؟ در اینجا برخی از علائم مثبت وجود دارد که ممکن است، متوجه تاثیر انرژی در سلامت روان شوید:

  • روحیه شما را بالا می برد
  • استرس و اضطراب را کاهش می دهد
  • توجه و تمرکز را افزایش می دهد
  • بهره وری را افزایش می دهد
  • جرقه خلاقیت می زند
  • مهارت های تحلیلی را بهبود می بخشد
  • افکار خوب را ترویج می کند
  • انگیزه را افزایش می دهد

هنگامی که ما خوشحال هستیم، مغز ما انتقال دهنده های عصبی دوپامین و سروتونین را در سراسر بدن آزاد می کند. در نتیجه، این هورمون های مثبت به شما انرژی لازم برای انجام همه کارها را می دهند!

تاثیر در سلامت جسم

وقتی یک روز پر انرژی داریم، احساس خوشحالی می کنیم، فواید فیزیکی آن نیز بسیار شگفت انگیز است! تقریباً مثل این است که بدن، به یک ذهن شاد واکنش مثبت نشان می دهد. در اینجا چند علامت فیزیکی وجود دارد که ممکن است در زمانی که احساس انرژی می‌کنید، در خود تجربه کنید:

  • سطح کورتیزول را کاهش می دهد
  • فشار خون را کاهش می دهد
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • خواب بهتری را فراهم می کند
  • هضم غذا را بهبود می بخشد
  • درد را کاهش می دهد
  • طول عمر را افزایش می دهد

اگر از ما بپرسید، می گوییم همه این علائم فیزیکی عالی به نظر می رسند. مخصوصا نکته آخر! چه کسی نمی خواهد بیشتر زندگی کند؟! پس این احساس پر انرژی بودن را بپذیر، ارزشش را دارد!

5 راه برای در آغوش گرفتن احساس پر انرژی بودن

حالا که شما یک روز پر انرژی دارید، چگونه این همه انرژی را مدیریت می کنید و از آن برای ارتقای سلامت روان خود به بهترین شکل استفاده می کنید؟ ما چند روش عالی برای شما داریم. همچنین اگر احساس انرژی فوق العاده ای ندارید می توانید از این روش ها استفاده کنید!

  1. بدن خود را حرکت دهید

ما یک کلمه برای شما داریم: اندورفین. ما می دانیم که ورزش باعث افزایش اندورفین می شود در نتیجه شما را خوشحال می کند! حتی اگر به فعالیت بدنی، علاقه نداشته باشید، راه های سرگرم کننده زیادی برای فعال شدن وجود دارد. به پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، صخره نوردی، یوگا بروید. در اتاق خود با یک موسیقی شاد، برقصید! به هر شکلی که دوست دارید، فقط حرکت کنید. ارزشش را دارد!

  1. در گفتگوی مهربانانه با خود شرکت کنید

اگر احساس تنبلی می کنید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به خودتان مهربانی نشان دهید. شما سزاوار مهربانی هستید، همیشه. حتی در بدترین روزهایتان! سعی کنید این عبارات را با صدای بلند به خودتان بگویید: من یک روز پر انرژی ندارم. من در این لحظه احساس خوشحالی و انگیزه نمی کنم، اما اشکالی ندارد. من می توانم از این بلاتکلیفی عبور کنم، من می توانم به اهدافم برسم.

  1. با یک دوست ارتباط برقرار کنید

وقتی سطح انرژی شما بالاست، چرا با یک دوست ارتباط برقرار نکنید؟! اگر نمی توانید شخصا ملاقات کنید، یک بازی با زوم یا فیس تایم انجام دهید.

  1. خلاق باشید

شعر بنویسید یا وبلاگ نویسی را امتحان کنید. یک ساز تمرین کنید، آواز بخوانید، برقصید! احساس انرژی واقعا می تواند شما را در موقعیت مناسبی برای خلاقیت قرار دهد.

  1. سپاسگزاری را تمرین کنید

شکرگزاری، می تواند توجه به چیزهای خوب زندگی و نشان دادن قدردانی از آنها باشد. شکرگزاری می تواند یک روز پر انرژی را برای ما رقم بزند. شکرگزاری، می تواند شامل نوشتن فهرستی از چیزهایی باشد که به شما شادی می‌دهد. هر چه که باشد، قدردانی برای همه احساس خوبی دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *