موارد علمی

چرا مصرف کلسیم د لازم است؟

افراد برای داشتن یک بدن سالم و پر انرژی باید ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم را استفاده کنند. برای تامین این موارد افراد باید یک رژیم غذایی درست و سالم را برنامه ریزی کنند اما اگر برخی از آن ها نتوانند با خوردن مواد غذایی این مواد مغذی را تامین کنند، باید از مکمل های غذایی مانند کلسیم د دینه استفاده کنند.

چرا مصرف کلسیم د لازم است؟

افراد برای داشتن یک بدن سالم و پر انرژی باید ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم را استفاده کنند. برای تامین این موارد افراد باید یک رژیم غذایی درست و سالم را برنامه ریزی کنند اما اگر برخی از آن ها نتوانند با خوردن مواد غذایی این مواد مغذی را تامین کنند، باید از مکمل های غذایی مانند کلسیم د دینه استفاده کنند.

کلسیم و ویتامین D از مهم ترین موادی هستند که باید به بدن برسند زیرا کمبود هر کدام از آن ها می تواند مشکلات مختلفی برای افراد به وجود آورد. بسیاری از مواد غذایی مانند شیر، لبنیات، گوشت و …. حاوی این مواد هستند که خوردن آن ها می تواند نیاز بدن را تامین کند. اما در حال حاضر با مصرف بیش از اندازه ی غذا های حاضری و فست فود، نیاز های بدن تامین نمی شود و مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی رسد و افراد حتما باید از مولتی ویتامین ها و مکمل های غذایی مختلف استفاده کنند. یکی از بهترین این مکمل ها، مکمل کلسیم د دینه نام دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

اثرات کلسیم و ویتامین د روی بدن چیست؟

کلسیم D یکی از مهم ترین موادی است که باید در بدن وجود داشته باشد زیرا کمبود آن می تواند مشکلات مختلفی برای بدن به وجود آورد.

اثر کلسیم روی بدن

کلسیم یکی از فراوان ترین و مهم ترین مواد معدنی است که در بدن وجود دارد و برای افزایش استحکام استخوان ها و دندان ها بسیار مفید و ضروری می باشد. زیرا بیشتر از 90 درصد کلسیمی که وارد بدن می شود، به استخوان ها می رود و جذب آن خواهد شد. زمانی که افراد در سنین رشد هستند، کلسیم بیشتر جذب استخوان ها می شود و باعث می شود که تراکم آن ها بالا رود. علاوه بر آن کلسیم می تواند کمک کند که شما دندان هایی سالم تر و محکم تر داشته باشید.

اثر ویتامین D روی بدن

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که باید به بدن برسد، ویتامین D می باشد زیرا این ویتامین می تواند سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کند و از بروز بیماری های عفونی و ویروسی به خوبی جلوگیری کند. خانم ها نیاز بیشتری به این ویتامین دارند زیرا تحقیقات ثابت کرده است که آن ها بیشتر از آقایان در معرض خطر کمبود ویتامین D می باشند. از مهم ترین اثرات این ویتامین روی بدن می توان به جلوگیری از بروز عفونت های زنانه، کاهش سرطان سینه، کاهش بیماری های قلبی، کاهش بیماری افسردگی، بهبود عملکرد سیستم عصبی و …. اشاره کرد.

 

معرفی کلسیم د دینه

در حال حاضر مکمل های غذایی مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از بهترین آن ها کلسیم د دینه نام دارد. در این مکمل ترکیبات مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کلسیم، ویتامین D و … اشاره کرد. به دلیل رژیم های غذایی نادرستی که افراد در حال حاضر دارند، باید از مکمل های غذایی استفاده کنند تا نیاز های بدن را بتوان به خوبی تامین کرد. مکمل مولتی ویتامین کلسیم د دینه، مناسب تمام افراد است و هر کسی در هر سنی می تواند از آن استفاده کند. به طور مثال این مولتی ویتامین را می توان برای کودکان و افراد پیر نیز استفاده کرد.

در این مکمل ترکیب کلسیم و ویتامین D قرار داده شده است تا این ویتامین اجازه ندهد که کلسیم در رگ ها رسوب کند. در نتیجه می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

برای مصرف مکمل کلسیم د دینه می توانید روزانه یک عدد از آن را همراه با آب و غذا استفاده کنید تا اثرات آن را به خوبی مشاهده کنید. بهتر است این مولتی ویتامین را به همراه دارو های دیگر استفاده نکنید تا اثر آن کاهش پیدا نکند. این مکمل را به فاصله ی دو تا سه ساعت از دیگر داور ها استفاده کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

مهم ترین خواص کلسیم د دینه

این مکمل غذایی خواص بیشماری دارد به همین سبب بسیاری از افراد از کلسیم د دینه استفاده می کنند. از مهم ترین خواص کلسیم د دینه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی از مهم ترین خواص این مولتی ویتامین، جلوگیری از بروز پوکی استخوان می باشد زیرا درون مکمل کلسیم د دینه، میزان زیادی کلسیم وجود دارد که باعث می شود استخوان ها و مفاصل استحکام بیشتری پیدا کنند و در برابر آسیب ها و ضربه های جزئی دچار شکستگی نشوند. احتمال بروز پوکی استخوان در خانم ها بیشتر از آقایان است به همین سبب خانم ها باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و کلسیم بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهند. کلسیم د دینه باعث می شود که تراکم استخوانی افزایش پیدا کند و احتمال شکستگی آن ها کاهش پیدا کند.

کاهش گرفتگی عضلات

ماهیچه های بدن برای عملکرد بهتر و تکمیل فرایند انقباض به مواد مختلفی همانند کلسیم نیاز دارند. اگر میزان کلسیم در بدن افراد کاهش پیدا کند ماهیچه ها نمی توانند به راحتی عمل انقباض را انجام دهند و فرد به طور مکرر دچار گرفتگی عضلات می شود. اسپاسم مزمن عضلانی یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید. افرادی که با این مشکلات روبرو می شوند، باید از کلسیم د دینه استفاده کنند تا این مشکلات کاهش پیدا کند.

تنظیم چربی و فشار خون

یکی از خواص مهم مکمل کلسیم د دینه، تنظیم چربی و فشار خون می باشد که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. افرادی که با کمبود کلسیم مواجه هستند، به احتمال زیاد دچار مشکلاتی مانند فشار خون و چربی بالای خون خواهند شد. در نتیجه شما باید میزان کلسیم و ویتامین D بدن خود را تامین کنید تا این مشکلات از بین بروند. زیرا فشار خون و چربی می تواند مشکلات مختلف دیگری را نیز برای افراد به وجود آورد. مصرف مکمل کلسیم د دینه باعث می شود که تنظیم چربی و فشار خون به خوبی انجام شود.

بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی

یکی از مهم ترین خواص کلسیم د دینه، کمک به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی می باشد. به دلیل ترکیبات خاص و بی نظیری که این محصول دارد، می توان آن را از دوران کودکی و نوجوانی استفاده کرد. علاوه بر آن رشد ذهنی کودکان با این مولتی ویتامین به شکل بهتری انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *