مادر و کودک

چگونه می توانیم جنسیت نوزاد را تعیین کنیم؟

برای بعضی از خانواده ها تعیین جنسیت نوزاد موضوع بسیار مهمی است. زیرا آنها تاکید دارند که حتما دختردار یا پسردار شوند. برای تعیین جنسیت روش های بسیار زیادی وجود دارد. البته باید در نظر بگیرید در تمام روش ها احتمال خطا وجود دارد و هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد. در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

 پیشگفتار

تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری یک مسئله بسیار مهم است. زیرا امروزه زوج های جوان تمایل زیادی به فرزندآوری ندارند و می خواهند در بارداری اول و یا دوم، دختردار یا پسردار شوند. همانطور که میدانید فرهنگ خانواده ها متفاوت است و امکان دارد خانواده ای به دختردار شدن یا پسردار شدن اهمیت فراوانی دهند. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه تعیین جنسیت کنیم و یا اصلا این کار امکان دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

جنسیت نوزاد چگونه تعیین می شود؟

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص روش های تعیین جنسیت نوزاد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، بهتر است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که اصلا چگونه جنسیت نوزاد تعیین می شود؟ به طور کلی خانم ها دو کروموزوم X و آقایان یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y دارند. اسپرم و تخمک ها حامل یک کروموزوم هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که تمامی تخمک ها دارای کروموزوم X هستند. با این حساب تفاوت اصلی در کروموزوم های موجود در اسپرم مرد است. حتما متوجه شدید که جنسیت جنین به مرد بستگی دارد، نه زن. حال اگر کروموزوم X زن در کنار یک اسپرم که حامل کروموزوم Y است قرار بگیرد، جنسیت جنین پسر می شود. اما در صورتی که اسپرم حامل کروموزوم X باشد، جنین دختر می شود. بنابراین کروموزوم Y جنسیت را به همراه خواهد داشت.

بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که کروموزوم Y در مقایسه با کروموزوم X ضعیف تر و سبک تر است. همچنین اندازه آن کوچکتر می باشد. بنابراین اگر در هنگام تخمک گذاری سرعت تخمک از اسپرم حاوی کروموزوم Y بیشتر باشد، جنسیت جنین دختر می شود. عوامل بسیار زیادی باعث افزایش شانس زنده ماندن کروموزوم Y در اسپرم مردان می شوند. به همین دلیل در تعیین جنسیت برای دختردار شدن یا پسردار شدن، باید عوامل تاثیرگذار بر این کروموزوم تقویت یا تضعیف شوند.

 

روش های مختلف تعیین جنسیت نوزاد قبل از تشکیل لقاح

همانطور که میدانید زمانی که اسپرم و تخمک با یکدیگر ادغام شوند، عمل لقاح انجام می شود. به همین دلیل شما می توانید برای تعیین جنسیت نوزاد قبل از عمل لقاح، از روش زیر استفاده کنید.

  • روش علمی

این روش که کاملا بر پایه علم پزشکی برای تعیین جنسیت مشخص شده است، با درصد بالایی به موفقیت می رسد. بنابراین می توان گفت اکثر کسانی که از این روش برای تعیین جنسیت استفاده می کنند، به نتیجه دلخواهشان می رسند. این روش که به نوعی تشخیص ژنتیکی قبل از لقاح است طی پروسه IVF انجام می شود. این روش در آزمایشگاه و با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می شود و نتیجه آن مشخص می کند که اسپرم حاوی کروموزوم Y کدام است. سپس از طریق انتقال اسپرم به رحم زن عمل لقاح انجام می شود و خانم با جنسیت تعیین شده باردار می شود.

  • روش غیر علمی

در این روش که آن را غیر علمی می نامند، تعیین جنسیت نوزاد بر پایه تغذیه است. البته در این روش درصد خطا نیز وجود دارد اما به احتمال بسیار بالا از این روش نیز نتیجه مطلوب حاصل می شود. ممکن است بسیاری از افراد از این روش غیر علمی تحت نظر پزشک تغذیه استفاده کنند و گاهی ممکن است به طب سنتی رجوع کنند و از آن برای تعیین جنسیت کمک بگیرند.

 

چگونه می توان با اصلاح تغذیه تعیین جنسیت نوزاد را انجام داد؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، اصلاح در تغذیه و برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب، به تعیین جنسیت نوزاد کمک زیادی می کند. زیرا تغذیه روی تمام اندام ها و ارگان های بدن تاثیر می گذارد. به همین علت می خواهیم در این بخش به بررسی موضوع تغذیه بپردازیم.

مواد غذایی روی دستگاه تولید مثل خانم ها تاثیر زیادی می گذارد. کسانی که می خواهند پسردار شوند، باید تغذیه شان به گونه ای باشد که که کروموزوم تخمک زن ضعیف تر از کروموزوم اسپرم مرد شود. از این رو زوج هایی که قصد پسردار شدن را دارند، باید بیشتر از غذاهایی که حاوی سدیم و پتاسیم هستند استفاده کنند. همچنین کسانی که می خواهند دختردار شوند باید از مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم استفاده کنند.

برای پسردار شدن چه کارهایی انجام دهیم؟

برای پسردار شدن باید از چند روش مختلف به طور همزمان استفاده کنید تا به نتیجه برسید.

  • اصلاح رژیم غذایی برای تعیین جنسیت نوزاد

اگر به دنبال تعیین جنسیت نوزاد هستید، باید از یک الی دو ماه قبل از تصمیم به بارداری تغذیه تان را اصلاح کنید. تغذیه مرد باید غنی از مواد غذایی حاوی پتاسیم و سدیم باشد. به همین منظور بهتر است آقا بیشتر از مواد خوراکی مانند روغن کنجد، موز، گوشت قرمز تازه، خرما، فلفل، شربت زعفران و… استفاده کند. خصوصا استفاده از شربت زعفران به دلیل طبع گرمی که دارد باعث پسردار شدن می شود. همچنین خانم باید تغذیه اش را به گونه ای تغییر دهد که محیط واژن قلیایی شود. این موضوع به پسردار شدن کمک زیادی می کند.

  • شستشوی واژن برای تعیین جنسیت نوزاد

در این روش شما باید محلولی حاوی آب و جوش شیرین تهیه کنید و واژن را با آن شستشو دهید. این کار باعث قلیایی شدن واژن می شود. به همین علت به دنبال آن کروموزوم های Y اسپرم با سرعت بیشتری به سمت تخمک حرکت می کنند.

  • نزدیکی برای تعیین جنسیت نوزاد

در این روش شما باید بر اساس تقویم تخمک گذاری نزدیکی کنید. با تعیین روز تخمک گذاری شما می توانید نزدیکی را شروع کنید. هر چه زمان نزدیکی به زمان تخمک گذاری نزدیک تر باشد، احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. همچنین خوب است تا بدانید ارضای همزمان زن و مرد احتمال پسردار شدن را تا حد زیادی افزایش می دهد. بنابراین با رعایت این نکات می توانید جنسیت دلخواهتان را تعیین کنید.

برای دختردار شدن چه کارهایی انجام دهیم؟

در صورتی که می خواهید جنین شما دختر شود، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • اصلاح تغذیه برای تعیین جنسیت نوزاد

برای دختردار شدن تغذیه شما باید بیشتر به سمت مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم باشد. استفاده از انواع لبنیات به شما کمک می کند تا صاحب فرزند دختر شوید. البته به خاطر داشته باشید مصرف مواد غذایی و خوراکی مانند خرما، روغن کنجد و… شانس دختردار شدن را از شما می گیرد. همچنین در صورتی که مواد غذایی مصرفی شما بیشتر حالت قلیایی داشته باشند، نه اسیدی بدن را برای بارداری دختر آماده می کنند.

 

  • شستشوی واژن برای تعیین جنسیت نوزاد

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، شستشوی واژن تاثیر بسیار زیادی بر تعیین جنسیت می گذارد. اگر می خواهید از روش شستشوی واژن برای دختردار شدن استفاده کنید، باید قبل از نزدیکی یک لیوان سرکه سفید را در مقداری آب بریزید و واژن خود را با آن شستشو دهید. این کار باعث قلیایی شدن محیط واژن و دختر دار شدن می شود. زیرا در این صورت کروموزوم های X اسپرم با سرعت بیشتری به سمت تخمک حرکت می کنند و شما به هدف خود می رسید.

  • تعیین زمان تخمک گذاری برای دختردار شدن

هر چقدر زمان تخمک گذاری از زمان نزدیکی فاصله داشته باشد، شانس دختردار شدن بیشتر می شود. معمولا 2 یا 4 روز قبل از تاریخ تخمک گذاری، زمان مناسبی برای نزدیکی است. زیرا در این صورت شانس بیشتری برای دختردار شدن به وجود می آید.

کلام آخر

در این بخش به طور کامل در خصوص تعیین جنسیت نوزاد با شما صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. به خاطر داشته باشید در نهایت تولد فرزند سالم مهم است. شاید شما آرزوی دختردار شدن یا پسردار شدن را داشته باشید اما این را به خاطر بسپارید که لطف و اراده خدای منان، برتر و سرور همه چیز است. پس در صورتی که حتی از روش های علمی نیز نتیجه مطلوب نگرفتید، به تقدیر خدای یکتا راضی باشید و تمرکزتان را روی سلامت جنین تان بگذارید. خوب است تا بدانید در تمام روش هایی که برای تعیین جنسیت تعریف شده است، درصد و احتمال خطا وجود دارد و هیچ روشی به صورت صد در صد تضمینی نیست. پس با در نظر گرفتن این موضوع سعی کنید از این روش ها استفاده کنید اما اجازه ندهید به هدف نرسیدن شما را به ناشکری وادار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *