پوست،مو و ناخن

کار اصلی کرم آبرسان پوست چیست؟

استفاده از کرم آبرسان پوست در روتین پوستی ضروری است. زیرا این آب است که صورت را شاداب نگه می دارد. در ادامه به کار آبرسان پرداخته ایم.

تفاوت کرم آبرسان پوست و مرطوب کننده

استفاده از کرم آبرسان پوست و مرطوب کننده، یکی از مواردی است که باید در روتین پوستی خود قرار دهید. محصولات آبرسان پوستی، کمک می کنند تا آب بوسیله ی خارجی ترین لایه ی پوست جذب شود. درحالی که کرم مرطوب کننده با حفظ چربی معتادل پوست، به جلوگیری از خروج آب کمک می کند.

بسیاری از محصولاتی که تحت عنوان مرطوب کننده به فروش می رسند، هم خاصیت آبرسانی دارند و هم مرطوب کنندگی. بسیاری از افراد هستند که تفاوت میان کرم آبرسان پوست با مرطوب کننده را نمی دانند. ساده ترین راهی که بتوانید تفاوت این دو کرم را از هم تشخیص دهید این است که بدانید آبرسان به هیدراسیون و آب اشاره دارد در حالی که کرم های مرطوب کننده به حفظ چربی پوست می پردازند. گرچه محصولاتی هستند که هر دوی این مواد را با هم دارند.

آبرسان

کرم آبرسان پوست، دارای فرمولاسیونی است که بوسیله ی جذب آب، باعث افزایش رطوبت پوست می شود. این کرم ها قادرند که آب را از درونی ترین لایه ی پوست یعنی درم به خارجی ترین لایه ی پوست یعنی اپیدرم، برسانند. برخی از مواد هستند که به صورت طبیعی به آبرسانی پوست کمک می کنند مانند عسل، ژلاتین، اوره، سوربیتول، پانتنول، گلیسرین، اسید هیالورونیک و آلفا هیدروکسی اسید ها.

هیدراسیون پوست، روتینی ضروری است و محدود به پوست خشک نمی شود. هنگامی که احساس می کنید پوست شما کم آب است و شادابی خود را از دست داده است، شما به یک کرم آبرسان پوست نیاز دارید. اما اگر پوست حالت خشک به خود گرفت و پوسته پوسته شد، چربی صورت کاهش یافته و شما به یک کرم مرطوب کننده برای بازگشت و حفظ چربی پوست نیاز دارید.

هیدراتور در مقابل مرطوب کننده ها: چه تفاوتی با هم دارند؟

از نظر علمی، مرطوب کننده ها به محصولات مختلفی اطلاق می شوند که از خشکی پوست شما جلوگیری می کنند:

Squalene، مایعی است که در بسیاری از حیوانات و گیاهان از جمله سبوم (چربی طبیعی پوست) انسان یافت می شود.

Emollients، عوامل مرطوب کننده ای که ترک های سد پوست شما را ترمیم می کنند تا آن را صاف تر و نرم تر کنند.

Occlusive، روغن هایی که اغلب با آب و emulsifier مخلوط می شوند و با ایجاد لایه ای روی پوست به کاهش از دست دادن آب کمک می کنند. مرطوب کننده ها، حاوی مواد مبتنی بر روغن مانند روغن های معدنی، نفت خام و روغن های گیاهی هستند. عملکرد مرطوب کننده ها به گونه ای است که با ایجاد مهر و موم بر روی سطح پوست، به جلوگیری از خروج آب کمک می کند. مرطوب کننده ها، پوست را نرم کرده و آن را کمتر خشک می کنند. پوست شما حاوی یک سد طبیعی چربی است که به جلوگیری از خروج آب کمک می کند. با افزایش سن، سد چربی شروع به شکستن می کند و باعث می شود پوست، رطوبت خود را از دست بدهد.

عملکرد آبرسان پوست

یک کرم آبرسان پوست، رساندن آب به پوست را از طریق مرطوب کننده ها انجام می دهد. در نتیجه هنگامی که رطوبت به پوست متصل شد، جذب آن برای پوست آسان تر می شود. یک نمونه عالی از هیدراتاتور اسید هیالورونیک است که روی انواع پوست به خوبی عمل می کند.

چگونه بفهمیم پوست شما به مرطوب کننده نیاز دارد یا خیر؟

اگر نوع پوستی دارید که تمایل به خشکی دارد، احتمالاً فکر می کنید چیزی که نیاز دارید یک مرطوب کننده است. ممکن است اینطور باشد، اما ممکن است پوست شما کم آب شده باشد و به جای آن به یک آبرسان نیاز دارید.

پوست خشک و پوسته پوسته: اگر می خواهید بدانید که آیا پوست شما کم آب شده است، وضعیت آن را بررسی کنید. پوست شما دارای یک لایه چربی طبیعی است که در برابر از دست دادن آب و آسیب محافظت می کند.

اگر پوست شما تمایل به پوسته پوسته شدن دارد و به سرعت خشک می شود، نشانه آن است که سلول های چربی کافی برای تشکیل یک سد محافظ ندارد. ‌این باعث می شود نتواند رطوبت را حفظ کند و استفاده از مرطوب کننده را ضروری می کند.

کار یک مرطوب کننده این است که مقدار آبی که از پوست شما تبخیر می شود را کاهش می دهد و در نتیجه از دست دادن آب ترانس اپیدرمی را کاهش می دهد. از دست دادن آب ترانس اپیدرمی (TEWL) زمانی است که آب از پوست شما تبخیر می شود.

چهره کم رنگ: اگر پوست شما کدر است و خطوط و چین و چروک های ریز بیشتر مشهود است، با کم آبی روبرو هستید. کم آبی باعث خشکی سلول های پوست می شود. سلول ها چروک می شوند و باعث می شوند پوست حجم خود را از دست بدهد. در این صورت چیزی که نیاز دارید یک آبرسان برای بازگرداندن آبرسانی به پوست است.

چگونه آبرسان یا مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید محصولات پوستی هزاران محصول مختلف را در بازار پیدا خواهید کرد. بنابراین ممکن است انتخاب آبرسان یا مرطوب کننده مناسب، سخت به نظر برسد.

اکثر محصولات پوستی حاوی ترکیبی از مواد نرم کننده و مرطوب کننده هستند. این بدان معنی است که آنها به طور همزمان پوست شما را هیدراته و مرطوب می کنند. کرم، موم، ژل یا روغن، شکل محصولات بر عملکرد آنها تأثیری ندارد. مواد تشکیل دهنده مهم ترین عاملی هستند که بر نتایجی که به دست می آورید تأثیر می گذارد.

برای پوست های بسیار خشک، وازلین بهترین راه حل است. اگر می خواهید از مواد صنعتی اجتناب کنید، روغن سویا یا روغن کانولا جایگزین های مناسبی هستند.

پوست خشک: اگر پوست شما رطوبت کمی دارد، باید آن را به طور مداوم آبرسانی کنید. یک سرم آبرسان با اسید هیالورونیک انتخاب کنید. این مواد در نگهداری آب موثر عمل می کند. ترکیبات مناسب برای استفاده عبارتند از آلوئه ورا، اسید هیالورونیک و عسل.‌

پوست چرب: پوست های چرب نیز کم آب می شوند و نیاز به آبرسانی دارند. پوست چرب کم آب می تواند مشکلات شدید پوستی ایجاد کند. هنگامی که پوست شما چرب است، عملکرد سد چربی آسیب پذیرتر  می شود و جذب رطوبت را برای پوست سخت می کند. همانطور که رطوبت از پوست خارج می شود، آن را نیز کم آب می کند و باعث تولید چربی بیشتر می شود.

آبرسانی صحیح به پوست و مرطوب کردن آن، این چرخه معیوب را می شکند. آبرسان ها و مرطوب کننده های مبتنی بر آب که منافذ مسدودی ایجاد نمی کنند در این مورد به شما کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *