پوست،مو و ناخن

کاهش بیوتین باعث ریزش مو

ساشه کلاژینو چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ساشه کلاژینو صحبت کنیم، می بایست در رابطه با کلاژن بیشتر بدانیم. کلاژن یک پروتئین ضروری برای بدن است که در بسیاری از بافت ها از جمله پوست و مو یافت می شود. این پروتئین استحکام بخش طبیعی بافت ها است. به همین خاطر اگر بدن با کمبود این پروتئین مواجه شود، احتمال بروز یک سری مشکلات در بدن افزایش پیدا می کند.

در سن بالای 20 سالگی، هر سال 1 درصد از میزان کلاژن موجود در بدن کاهش پیدا می کند. همین موضوع ایجاب می کند که افراد به صورت خوراکی کلاژن مصرف نمایند. ساشه کلاژینو نیز به منظور تامین کلاژن مورد نیاز بدن در سنین بالاتر طراحی و تولید شده است. در حال حاضر می توان این ساشه را با قیمت مناسب خریداری نمود و به صورت روزانه مصرف کرد.

نحوه مصرف ساشه پودری کلاژینو چگونه است؟

ساشه های کلاژینو در هر رنگی که باشند، به صورت پودری به تولید رسیده اند. به همین خاطر، می بایست در آب، آبمیوه و یا هر مایع و نوشیدنی که دوست دارید، مخلوط شوند و مورد استفاده قرار گیرند. برای اینکه هر یک از ساشه ها را مورد استفاده قرار دهید، می بایست 1 عدد ساشه را در یک لیوان نوشیدنی محبوب خود حل کنید و میل نمایید.

دقت داشته باشید که مطابق با توصیه شرکت سازنده این ساشه، شما فقط می توانید روزانه 2 عدد از این ساشه را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین، مصرف بیش از 2 عدد ساشه کلاژینو در طول روز به افراد توصیه نمی گردد. زیرا می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای افراد گردد و یک سری عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم توضیحات خوبی در رابطه با ساشه کلاژینو بدهیم. افرادی که علاقه مند به مصرف این ساشه می باشند، می توانند با خیالی راحت از این ساشه استفاده کنند تا شاهد بهبود مشکلات پوست و موی خود باشند.

در حال حاضر، امکان خرید ساشه کلاژینو از طریق داروخانه های آنلاین وجود دارد. افراد می توانند این ساشه را خریداری کنند و به صورت روزانه مصرف نمایند. معمولا پس از گذشت 1 ماه از مصرف این ساشه، اثربخشی آن را به خوبی مشاهده می کنید.

چرا کمبود ویتامین ب 7 اتفاق می افتد؟

بیوتین از جمله ویتامین هایی است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود. در موارد بسیار کمی، احتمال بروز کمبود ویتامین ب 7 در بدن وجود دارد. ولی با توجه به اینکه این ویتامین از طریق روده جذب می شود، در صورت بروز بیماری های روده ای احتمال کمبود ویتامین ب 7 در بدن افزایش پیدا می کند.

آیا کمبود بیوتین باعث ریزش مو می شود؟!

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که آیا کمبود ویتامین ب 7 یا همان بیوتین باعث ایجاد ریزش مو می گردد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این ویتامین خواص بی شماری برای پوست و بدن دارد. به همین خاطر، بدیهی است که با کمبود این ویتامین، احتمال بروز ریزش مو افزایش پیدا می کند.

اگرچه احتمال کمبود بیوتین در بدن بسیار کم است؛ ولی به هر افرادی که از داروهای مختلف استفاده می کنند و یا سن بالاتری دارند، بیشتر در معرض کمبود بیوتین قرار می گیرند. در این صورت است که میزان بیوتین در بدن کاهش پیدا می کند و ریزش مو اتفاق می افتد.

بنابراین، کاهش بیوتین در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. از این رو لازم است که افراد در سنین مختلف، اقدام به مصرف مکمل های تغذیه ای کنند که حاوی بیوتین می باشند. در این صورت می توان ویتامین ب 7 مورد نیاز بدن خود را به صورت اصولی تامین نمود.

دلایل ریزش مو در اثر کمبود این ویتامین

ریزش مو با کمبود بیوتین در بدن اتفاق می افتد. ولی بسیاری از افراد دلیل این اتفاق را نمی دانند. ویتامین ب 7 که به ویتامین H نیز معروف است، خواص بسیار زیادی برای موها دارد که از جمله آن ها می توان به افزایش ضخامت موها اشاره کرد.

در صورتی که ویتامین ب 7 در بدن کاهش پیدا کند، ضخامت تارهای مو نیز کاهش پیدا می کنند. با کاهش ضخامت تارهای مو، کم کم موها نازک و نازک تر می شوند و در نهایت نیز احتمال بروز یک سری از عوارض جانبی افزایش پیدا می کند. با نازک شدن موها، دیگر فولیکول های مو قادر به نگه داشتن تارهای مو نیستند. همین موضوع به تدریج ریزش مو را نیز افزایش می دهد.

از طرف دیگر بیوتین باعث تولید پروتئین برای موها می شود. این ویتامین در تولید پروتئین بیشتر برای موها نقش بسیار موثری دارد و در صورتی که میزان پروتئین مورد نیاز موها افزایش پیدا کند و بیوتین به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد، احتمال ریزش مو افزایش پیدا می کند.

به همین خاطر است که می گوییم کمبود بیوتین در بدن باعث افزایش ریزش مو می شود. بیوتین فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به تبدیل کربوهیدرات به انرژی در بدن اشاره کرد. همچنین، این ویتامین می تواند در زمان بارداری، باعث بهبود رشد جنین گردد.

نحوه مصرف بیوتین برای رفع کمبود این ویتامین؛ هیرویت بهترین روش برای تامین این ویتامین

بیوتین به عنوان یک ویتامین ضروری برای بدن، پوست و مو و ناخن ها شناخته می شود. این ویتامین باید از طریق مکمل های تغذیه ای برای بدن تامین گردد. هیرویت یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که حاوی بیوتین می باشد. یکی از مزیت های هیرویت این است که علاوه بر بیوتین، دارای ترکیبات مختلف دیگری است که هر کدام برای پوست و مو مفید و ضروری محسوب می گردند.

هیرویت را می توان به صورت روزانه برای تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست مورد استفاده قرار داد. افرادی که به سلامت پوست و موهای خود اهمیت می دهند، می توانند از این مکمل تغذیه ای استفاده کنند.

هیرویت برای کاهش ریزش مو، افزایش ضخامت موها، بهبود رشد ناخن ها، جلوگیری از شکستن ناخن ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از ترکیبات مختلف موجود در هیرویت اشاره می کنیم.

  • زینک
  • بیوتین
  • مخمر
  • ال سیستئین
  • آهن
  • ویتامین ب 6
  • ویتامین ب 12
  • کلاژن

عوارض جانبی مصرف ویتامین ب 7 چیست؟

ویتامین ب 7 از جمله ویتامین های محلول در آبی است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. ویتامین های محلول در آب، هضم راحت تری دارند. در صورتی که مصرف این ویتامین ها در بدن افزایش پیدا کند، احتمال بروز عوارض مختلفی در بدن افزایش پیدا می کند.

بیوتین به عنوان یک ویتامین محلول در آب، باید به صورت روزانه برای بدن تامین شود. در صورتی که میزان مصرف بیوتین افزایش پیدا کند، مقدار بیشتر بیوتین از طریق ادرار دفع خواهند شد. از این رو لازم است که افراد هیچ نگرانی برای مصرف بیوتین نداشته باشند. زیرا این ویتامین باعث ایجاد مسمومیت نمی گردد.

بیوتین از جمله ویتامین هایی است که در هیرویت به کار رفته است. مصرف بیوتین باعث می شود که سلامت پوست و مو بهبود پیدا کند و مشکلات مختلفی از جمله نازک شدن ناخن ها، شکننده شدن ناخن ها، کاهش ضخامت تارهای مو و … اتفاق نیفتند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم بیشتر در رابطه با مضرات کاهش بیوتین برای موها صحبت کنیم. بیوتین به عنوان یک ویتامین محلول در آب، خواص بی شماری برای پوست و مو دارد. در صورتی که این ویتامین در بدن کاهش پیدا کند، احتمال بروز عوارض جانبی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین، در صورتی که دارای ریزش موی شدید می باشید، توصیه می کنیم که بیوتین مورد نیاز خود را از طریق مکمل های تغذیه ای و شامپوها تامین کنید. بیوتین خواص بی شماری برای پوست دارد و می تواند منجر به افزایش استحکام موها شود. هیرویت به عنوان یک مکمل تغذیه ای کامل برای تامین بیوتین و مواد مغذی موها شناخته می شود که به صورت روزانه قابل مصرف است.

همه ما در بازه های زمانی خاصی از زندگی خودمان، ریزش مو را تجربه کرده ایم. ریزش مو هم برای آقایان و هم برای خانم ها احتمال وقوع دارد. اما معمولا طاسی سر در آقایان بیشتر دیده می شود. به همین خاطر توصیه می شود که افراد از روش های مناسبی برای کاهش ریزش موی خود استفاده کنند. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند ریزش مو را تشدید کنند. یک سری از این عوامل مربوط به کمبود ویتامین ها در بدن می باشند. کمبود بیوتین در بدن آقایان و خانم ها می تواند منجر به ریزش مو شود. به همین خاطر، بیشتر مکمل های تغذیه ای تخصصی پوست و مو مانند هیرویت دارای بیوتین می باشند.

بسیاری از افراد در رابطه با تاثیر بیوتین در سلامت موها اطلاعات کافی ندارند. همین موضوع باعث شده است که افراد زیادی علاقه مند به مصرف این ویتامین نباشند. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با تاثیر بیوتین برای موها صحبت کنیم. پس اگر دارای ریزش مو هستید و یا با مشکل نازک شدن تارهای مو مواجه شده اید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بیوتین چیست؟

بیوتین از جمله ویتامین های ضروری برای بدن محسوب می شود که خواص بسیار زیادی دارد. این ویتامین نقش موثری در سلامت عمومی بدن و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد. بیوتین با نام ویتامین ب 7 و ویتامین H نیز شناخته می شود. این ویتامین در گروه ویتامین های گروه ب قرار می گیرد و می تواند خواص بی نظیری برای پوست و مو داشته باشد.

بیوتین نقش موثری در تولید انرژی از طریق کربوهیدرات را دارد. به همین خاطر، مصرف بیوتین باعث افزایش انرژی در بدن می گردد. این ویتامین به دلیل اینکه محلول در آب است، برای بدن ضرری ندارد. ولی به هر حال کمبود بیوتین در بدن به ندرت اتفاق می افتد.

مصرف برخی از داروها نیز باعث می شود که بیوتین در بدن کمتر جذب شود. به همین خاطر، افرادی که دارای بیماری های زمینه ای خاص می باشند و یا از داروهای خاصی استفاده می کنند، بیشتر در معرض کمبود بیوتین قرار دارند.

اما به طور کلی، کمبود این ویتامین در بدن به ندرت اتفاق می افتد و معمولا می توان با مصرف مواد غذایی مختلف، بیوتین مورد نیاز بدن را تامین نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *