سالمندان

اهمیت مکمل در سن بالای 50

افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف در سنین بالا و لزوم استفاده از مکمل سالمندان

در سنین بالا، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف افزایش پیدا می کند. بیماری های مختلفی از جمله آلزایمر، زوال عقل، پوکی استخوان و … از جمله بیماری هایی هستند که در سن بالای 50 سال به شدت دیده می شوند. مکمل سالمندان به منظور کاهش علائم این بیماری ها و یا کاهش شدت این بیماری ها استفاده می شود.

مکمل سالمندان می تواند برای بهبود شرایط جسمی، کاهش علائم بیماری های مختلف و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف استفاده شود. در مکمل سالمندان ترکیبات متنوعی برای پیشگیری از آلزایمر و کاهش حافظه وجود دارند که از جمله آن ها می توان به عصاره های گیاهان مختلفی از جمله جینسینگ اشاره کرد.

افت عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن

با توجه به افت عملکرد سیستم ایمنی بدن سالمندان، لازم است که افراد بالای 50 سال، اقدام به مصرف مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین سی و ترکیبات آنتی اکسیدان کنند. این مکمل های سالمندان برای بهبود سلامت عمومی بدن و بهبود عملکرد مناسب سیستم ایمنی بسیار عالی عمل می کنند.

چه نوع مکملی را برای افراد بالای 50 سال از داروخانه آنلاین خریداری کنیم؟

در حال حاضر مکمل های سالمندان با تنوع ترکیبات بسیار خوبی به تولید می رسند. ولی شاید برخی از افراد برای خرید مکمل سالمندان از داروخانه آنلاین دچار تردید شوند. مکمل سالمندان بالای 50 سال، باید دارای ترکیبات بسیار متنوعی باشد. ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باید در مکمل های سالمندان وجود داشته باشند.

برخی از ترکیبات گیاهی مانند عصاره جینسینگ نقش موثری در بهبود خواص مکمل سالمندان دارند. بنابراین، سعی کنید که اقدام به خرید مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف کنید. در حال حاضر، امکان خرید مکمل سالمندان بالای 50 سال با ترکیبات تخصصی وجود دارد.

دلایل مصرف مکمل سالمندان برای افراد بالای 50 سال

در سال های اخیر پزشکان و متخصصین تغذیه توجه بسیار زیادی به مصرف مکمل های تغذیه ای و ویتامین ها و مواد معدنی دارند. زیرا طبق تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده اند مشخص شده است که کمبود مواد معدنی و ویتامین ها، باعث ایجاد بیماری های جسمی مختلفی می شود.

از این رو توصیه می شود که افراد حتما از مکمل های تغذیه ای مختلفی برای بهبود شرایط جسمی خودشان استفاده کنند. اگرچه مصرف مکمل های تغذیه ای به همه بازه های سنی توصیه می شود؛ ولی افراد بالای 50 سال به دلیل حساسیت های سنی که دارند، نیاز بیشتری به مصرف مکمل سالمندان دارند.

در حال حاضر، مصرف مکمل سالمندان به عنوان یکی از الزامات برای افراد بالای 50 سال تبدیل شده است. ولی خب برخی از افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی در رابطه با لزوم مصرف مکمل های تغذیه ای بالای 50 سال ندارند، اقدام به خرید این محصولات نمی کنند. در ادامه چند دلیل مهم برای مصرف مکمل سالمندان را ذکر می کنیم.

در سنین بالای 50 سال، یک سری از مواد مغذی در بدن تولید نمی شوند …

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد بالای 50 سال نیاز به مصرف مکمل سالمندان داشته باشند، این است که در سنین بالای 50 سال یک سری از ویتامین ها و مواد مغذی در بدن تولید نمی شوند یا میزان تولید آن ها در بدن کاهش پیدا می کند. بدن نیز برای برخی از ویتامین ها و مواد مغذی، سیستم ذخیره سازی مناسبی ندارد. به همین خاطر، یک سری از مواد مغذی مورد نیاز بدن در سنین بالا تولید نمی شوند و در بدن کاهش پیدا می کنند.

به طور مثال، کلاژن از جمله مواد مغذی است که در گروه پروتئین ها قرار می گیرد. میزان تولید کلاژن در بدن در اثر افزایش سن به شدت کاهش پیدا می کند. همین موضوع باعث آسیب رسیدن به پوست، غضروف ها، مفاصل و استخوان ها می شود.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا مکمل سالمندان جزء مکمل های ضروری برای سنین بالای 50 سال محسوب می شوند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با نحوه مصرف مکمل سالمندان و لزوم آن صحبت کنیم. پس اگر خودتان سن بالای 50 سال دارید و یا اطرافیان شما دارای سن بالای 50 سال می باشند، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

افزایش نیاز بدن به مصرف یک سری از مواد مغذی و ویتامین ها و مواد معدنی

در سنین بالا بسیاری از افراد اقدام به مصرف داروهای مختلف می کنند. برخی از داروها می توانند جذب مواد معدنی و ویتامین ها را در بدن کاهش دهند. به همین خاطر، نیاز بدن به مصرف یک سری از ویتامین ها و مواد معدنی در سنین بالا افزایش پیدا می کند. توصیه می شود که افراد از یک سری از مواد مغذی و ویتامین ها برای رفع کمبود این ویتامین ها و مواد مغذی استفاده کنند.

مکمل سالمندان به منظور تامین کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدن در سنین بالای 50 سال به تولید رسیده است. از این رو اگر به ترکیبات مکمل های سالمندان دقت کنید، تخصصی بودن ترکیبات آن ها را مشاهده می کنید.

کاهش تولید هورمون های مختلف در بدن به ویژه در خانم ها

در سنین بالای 50 سال، یک سری از هورمون های موجود در بدن کاهش پیدا می کنند. در واقع، بدن قادر به تولید این هورمون ها نیست. این اتفاق برای خانم ها بیشتر می افتد. آقایان نیز در سنین بالای 70 سالگی با مشکل کمبود تولید یک سری از هورمون ها مواجه می شوند.

  • تاثیر کاهش هورمون استروژن در بدن خانم ها

هورمون استروژن از جمله هورمون هایی است که تا سن 50 سالگی و قبل از یائسگی به خوبی در بدن ترشح می شود. پس از یائسه شدن خانم ها، هورمون استروژن در بدن خانم ها کاهش پیدا می کند. هورمون استروژن باعث جذب کلسیم به استخوان ها می شود و می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. ولی اگر میزان هورمون استروژن در بدن کاهش پیدا کند، کلسیم به خوبی جذب استخوان نمی شود و احتمال پوکی استخوان افزایش پیدا می کند.

به همین خاطر، در سنین بالای 50 سال احتمال بروز پوکی استخوان در خانم ها به شدت افزایش پیدا می کند. توصیه می شود که خانم های بالای 50 سال، از مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین دی و کلسیم استفاده کنند. مصرف مکمل سالمندان بالای 50 سال باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری پوکی استخوان می شود.

  • تاثیر کاهش هورمون تسترون در بدن آقایان

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان ترشح هورمون های مختلف در بدن آقایان است. معمولا آقایان با مشکل کمبود هورمون تا سن 70 سالگی مواجه نمی شوند. همین موضوع یک مزیت بسیار خوب برای بدن آقایان محسوب می شود.

هورمون تسترون هورمونی است که در بدن آقایان به تولید می رسد و باعث جذب بیشتر کلسیم در استخوان ها می شود. به همین خاطر، بسیاری از آقایان تا سن 70 سالگی، شاهد پوکی استخوان شدید نیستند. در واقع، هورمون تسترون، میزان زیادی کلسیم را به استخوان ها جذب می کند و باعث افزایش استحکام استخوان ها می شود.

در صورتی که میزان ترشح هورمون تسترون کاهش پیدا کند، احتمال بروز پوکی استخوان افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود که آقایان نیز مانند خانم ها از مکمل سالمندان حاوی ویتامین دی و کلسیم استفاده کنند و از پوکی استخوان پیشگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *