موارد علمی

اهمیت خرید از داروخانه آنلاین در شرایط کرونا

اهمیت خرید از داروخانه آنلاین در شرایط کرونا

یکی از ویروس هایی که حدوداً از دو سال پیش، بیش تر افراد از سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند کرونا می باشد که در نوع های مختلف خود را نمایان می سازد. از زمان شیوع این نوع بیماری، بسیاری از افراد شاهد ضرباتی به کسب و کار و حتی جان خود شدند اگرچه که بسیاری از افراد نیز اقوام و خانواده خود را در این فاجعه از دست دادند. دلایل این کار و این همه خسارات و ضربه ای که به بیش تر افراد در سراسر دنیا وارد شد، نبود وسایل و داروهای پیشگیری از آن بوده است. تا این که هر کدام از کشورها شروع به ساخت واکسن هایی با نام های مختلف کردند و شروع به آزمون واکسن های تولید شده بر روی انسان ها نمودند. حال این که، بعضی از این واکسن ها اثرگذار و برخی دیگر هیچ گونه تأثیری نداشته اند.

کرونا یک نوع ویروس است که این نوع ویروس در انواع مختلفی وجود دارد و در برخی از افراد باعث بیماری می شود. یک ویروس کرونا که در سال 2019 شناسایی شد، باعث ایجاد یک بیماری همه گیر تنفسی به نام 19 COVID-شده است.

در حال حاضر، محققان می‌دانند که ویروس کرونا از طریق قطرات و ذرات ویروس منتشر شده در هوا هنگام تنفس، صحبت کردن، خنده، آواز خواندن، سرفه یا عطسه فرد مبتلا منتشر می‌شود. قطرات بزرگ تر ممکن است در عرض چند ثانیه به زمین بیفتند، اما ذرات عفونی ریز می توانند در هوا باقی بمانند و در مکان های سرپوشیده، به ویژه جاهایی که افراد زیادی جمع شده اند و تهویه ضعیفی وجود دارد، جمع شوند. به همین دلیل است که استفاده از ماسک، بهداشت دست و فاصله گذاری فیزیکی برای پیشگیری از  19COVID- ضروری است.

با این وجود، در 24 نوامبر 2021 بود که یک نوع کووید جدید دیگری در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع جدید کووید که اومیکرون نام دارد، سازمان جهانی بهداشت یا سازمان بهداشت جهانی، نوع جدید کووید را به عنوان نوع نگران کننده معرفی کرده است. پس از دانستن این که نوع جدیدی از کووید شناسایی شده است، تمام جهان از این موضوع وحشتی ندارند. اکنون تحقیقات از سراسر جهان در یافتن این نوع کووید است، در واقع، مطالعات مختلفی برای درک این نوع نگرانی در حال انجام است. در 26 نوامبر 2021 توسط TAG-VE یا گروه مشاوره فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد تکامل ویروس، نوع کووید به عنوان اومیکرون نام گذاری شد.

علائم موجود در کووید جدید به این شرح می باشد که علائم مورد نظر، علائم کمتر شایع و علائم جدی طبقه بندی می شوند. شایع ترین علائم برای نوع جدید کووید یعنی اومیکرون؛ تب، سرفه، خستگی، از دست دادن چشایی یا بویایی است. علائم کمتر رایج برای نوع جدید کووید این نوع بیماری عبارتند از گلودرد، سردرد، بدن درد، اسهال، بثورات پوستی، تغییر رنگ انگشتان دست یا پا. علائم جدی برای نوع جدید کووید، دشواری در تنفس یا تنگی نفس، از دست دادن تکلم یا تحرک، یا گیجی یا درد قفسه سینه است.

از زمان شروع همه‌ گیری کووید-19، داروخانه‌ های آنلاین OPs)) با گسترش و بحث ‌برانگیزتر شدن آنها به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده‌اند. به طور خلاصه، OP ها وب سایت هایی هستند که فروش دارو را مستقیماً از طریق اینترنت به مشتریان ارائه می دهند. بررسی ‌های سایر جمعیت ‌ها نشان می ‌دهد که 71 درصد از کاربران اینترنت اروپایی و 72 درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده حداقل یک بار در سال گذشته جستجوی اطلاعات در مورد مسائل بهداشتی را انجام داده‌ اند. گسترش دستگاه های تلفن همراه به این رونق کمک کرده است. به طور فزاینده ای، مصرف کنندگان از اینترنت نه تنها برای یافتن اطلاعات در مورد سلامت خود استفاده می کنند، بلکه برای انجام خود تشخیصی و خرید محصولات و خدمات مرتبط با سلامت، جایی که به دلیل تغییر در رفتارها و پاسخ های افراد به اطلاعات قابل اعتماد نیست، از اینترنت استفاده می کنند.

از آن جایی که داروخانه های اینترنتی از نظر کیفیت متفاوت هستند، به نظر می رسد قانون از نظر تنظیم این بازار پیچیده و پرشتاب عقب مانده است، زیرا مقررات فروشندگان خصوصی داروهای مختلف هنوز یک چالش جهانی است که به درمان های نامناسب کمک می کند، به ویژه در زمانی که تنظیم کننده های سلامت در سطح جهانی تأکید می کنند که جمعیت باید خود را در خانه قرنطینه کنند تا شیوع کووید-19 محدود شود.

در تئوری، کشوری که یک وب سایت OP در آن مستقر است بر صدور مجوز و کنترل کیفیت کنترل دارد. OP و تجارت پستی آنها باید انجام شود. با توجه به این استانداردها با این حال، OP های متعددی برای مخفی نگه داشتن موقعیت فیزیکی خود تلاش می کنند، و بنابراین هیچ قطعیتی در مورد مقررات هر داروخانه آنلاین در هر سیستم وجود ندارد.

امروزه داروخانه آنلاین، یکی از مهم ترین کسب و کارهای آنلاین می باشد که در شرایط کنونی و با توجه به اوضاع کرونا می تواند بسیار مؤثر باشد. این نوع داروخانه ها که بالفور خدمات و داروهای مورد نیاز افراد را ارائه می دهند، بنابراین، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با وجود شرایط کرونا در زمان فعلی و تداوم آن، افراد به خاطر ترس از مبتلا شدن به این نوع ویروس و بیماری، تمایل چندانی به مراجعه حضوری در مراکز عمومی و از جمله داروخانه ها را ندارند. یکی از مهم ترین کسب و کارهایی که با پیدایش کرونا، به مسیر خود ثابت باقی مانده اند و هیچ گونه آسیبی را متحمل نشده اند، کسب و کارهای اینترنتی و از جمله داروخانه هایی هستند که به صورت آنلاین خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین، داروخانه آنلاین نیز به مانند سایر کسب و کارهای اینترنتی دارای اهمیت های بسیار زیادی می باشد. که در ادامه به اهمیت آن ها پرداخته می شود.

– استفاده از این روش خرید و فروش می تواند در شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. کرونا و محدودیت هایی که برای افراد به دنبال دارد، از جمله عدم حضور در مکان های شلوغ، استفاده از ماسک، استفاده از قرنطینه خانگی؛ افراد را به طور مؤثری تشویق کرده است که از روش های آنلاین به خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود از جمله داروهای مورد نیاز خود روی آورند. خرید آنلاین محصولات و خدمات این اطمینان را به افراد می دهد که خطر ابتلا به ویروس کرونا را در خود کاهش دهند. بنابراین، افراد می توانند انواع مکمل های مورد نیاز برای خود، از قبیل ماسک ها و دستکش و ضد عفونی کننده ها را به صورت آنلاین خرید کنند و به این ترتیب کمک های بسیار مؤثری در پیشگیری از شیوع بیش تر ویروس مورد نظر کنند.

– صرفه جویی کردن در وقت؛ خرید آنلاین محصولات و خدمات مورد نیاز از داروخانه ها در شرایط وجود کرونا، به افراد کمک می کند که ساعت ها ترافیک را تحمل نکنند و در مقابل آلودگی های هوا خود را محافظت کنند. از طرفی دیگر، نیازی نیست که کل داروخانه ها را برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود بگردند. بنابراین، این افراد می توانند با صرف کم ترین وقت و جست و جو کردن در سایت های مختلف، محصول مورد نظر خود را به راحتی و با کم ترین زمان ممکن پیدا کنند. یکی از مهم ترین مزایایی که داروخانه آنلاین دارد این است که بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی بوده و می توانند خدمات را به صورت 24 ساعته به افراد و مشتریان خود ارائه دهند.

– حفظ کردن حریم شخصی افراد؛ خرید محصولات و داروها به صورت آنلاین برای افرادی که با حضور در داروخانه ها دچار اضطراب و دل نگرانی می شوند، بسیار مناسب می باشد.

– امکان بررسی و مطالعه دیدگاه ها و نظرات مصرف کنندگان در مورد خدمات و محصولات مورد نظر؛ افراد می توانند از طریق سایت های آنلاین، خریدهای انجام شده توسط بقیه مشتریان را مشاهده و نظرات نوشته شده توسط آن ها در مورد محصول مورد نظر را مطالعه کنند.

انواعی از مکمل های دارویی، ورزشی، غذایی، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی در انواع مختلف، محصولات مرتبط با مادر و کودکان، داروهای گیاهی و سایر موارد مورد نیاز افراد را می توان با استفاده از داروخانه آنلاین در شرایط وجود کرونا تهیه نمود. در این جا، باید بدانیم که مکمل ها و خدماتی به صورت آنلاین به فروش می رسد که بدون نیاز به نسخه پزشک باشد و خرید و فروش آن ها بدون استفاده از نسخه پزشک امکان پذیر می باشد.

با این وجود و با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی یکی از مهم ترین اصول مقابله با ویروس کرونا می باشد. در این مورد، استفاده از داروخانه آنلاین می تواند در این زمینه و کمک به جلوگیری از شیوع بیش تر کرونا بسیار مؤثر باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *