پوست،مو و ناخن

بهترین انتخاب برای رسیدن به پوستی صاف

هر کس در زندگی خود دوست دارد پوستی صاف داشته باشد. یکی از راه های داشتن پوست صاف استفاده از کلاژینو است.

 

روتین پوست صاف

سبک زندگی شما فقط بر سلامت بدن شما تاثیر نمی گذارد بلکه سلامت پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله، علاوه بر مصرف مکمل کلاژینو، چند نکته برای زندگی سالم گفته شده است که می تواند به شما کمک کند تا یک پوست صاف را تجربه کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید

اگرچه کاملا مشخص نیست که نوشیدن آب چگونه می‌تواند پوست شما را بهبود بخشد، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، نوشیدن آب خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد و علائم خشکی و زبری را کاهش می دهد و در نتیجه پوست صاف تر می شود.

پوست صاف با غذا های سرشار از آنتی اکسیدان

غذا های حاوی آنتی اکسیدان از پوست محافظت  می کنند. این غذا ها شامل سبزیجات برگ دار، میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی و ماهی های چرب مانند سالمون است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افزودن پروبیوتیک‌ ها به رژیم غذایی شما ممکن است به درمان و پیشگیری از بیماری ‌های پوستی، مانند اگزما و آکنه و همچنین آسیب ‌های پوستی بوجود آمده از اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

ورزش کنید

مطالعات حیوانی و انسانی نشان داده است که ورزش منظم هوازی می تواند ترکیب پوست را بهبود بخشد. ورزش لایه بیرونی پوست را نازک‌تر و لایه ‌های داخلی را ضخیم‌تر می‌کند درست برعکس آنچه با افزایش سن اتفاق می‌افتد. ورزش کردن باعث می شود پوست، صاف تر و جوان تر به نظر برسد.

خواب کافی، راز داشتن پوست صاف

پوست شما نیز مانند بقیه اعضای بدن، در طول خواب، خود را ترمیم می کند. افزایش جریان خون و تولید کلاژن تنها مواردی هستند که در طول خواب رخ می دهند و به ترمیم آسیب اشعه ماوراء بنفش و کاهش لکه ها و چین و چروک های ناشی از آفتاب کمک می کنند.

محافظت در برابر اثرات نور خورشید

اشعه ماوراء بنفش به DNA سلول های پوست شما آسیب می رساند و منجر به پیری زودرس، خشکی و خطر بیشتر سرطان پوست می شود. زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سیگار نکشید!

قرار گرفتن در معرض دود تنباکو باعث پیری زودرس پوست و چین و چروک می شود و خطر ابتلا به اختلالات پوستی از جمله آکنه و پسوریازیس را افزایش می دهد. همچنین توانایی پوست شما برای بهبودی خود را مختل می کند. ترک سیگار می تواند دشوار باشد، اما یک پزشک می تواند به ایجاد یک برنامه ترک مناسب برای شما کمک کند.

مصرف کمتر الکل

نوشیدن بیش از حد الکل نیز می تواند باعث کم آبی بدن شده و باعث خشکی پوست و پیری زودرس می شود. برای کاهش اثرات الکل بر بدن و پوست، نوشیدنی های خود را به یک یا دو بار در روز محدود کنید.

کلاژینو مصرف کنید

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شماست. کلاژن، جز اصلی بافت های همبند است که چندین قسمت بدن از جمله تاندون ها، رباط ها، پوست و ماهیچه ها را تشکیل می دهد.

کلاژن عملکرد های مهم زیادی دارد، از جمله ایجاد ساختار پوست و تقویت استخوان ها که با مصرف کلاژینو می توانید آن را تامین کنید.

در سال های اخیر، مصرف مکمل کلاژینو افزایش یافته است. بیشتر مکمل ها هیدرولیز می شوند، به این معنی که کلاژن تجزیه شده است تا جذب آن آسان تر شود.

چندین غذا ممکن است به طور طبیعی مصرف کلاژن شما را افزایش دهند اما مصرف مکمل کلاژینو، راحت تر این پروتئین را تامین می کند.

مکمل های کلاژن در سلامت پوست، مفاصل، استخوان، قلب و … تاثیر بسزایی دارند. شواهد کمی در اثر کلاژن بر کاهش وزن یا سلامت روده یا مغز وجود دارد.

استفاده از محصولات پوست

تعدادی از محصولات بدون نسخه (OTC) در دسترس هستند که به صاف نگه داشتن پوست شما کمک می کنند. حتما از محصولاتی استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما هستند تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

لایه بردارهای پوست

اسکراب ‌ها می‌توانند به از بین بردن سلول ‌های مرده پوستی که روی پوست شما تجمع پیدا می کنند و باعث می‌شوند پوست شما زبر و ناهموار به نظر برسد، کمک کنند. برای لایه برداری ایمن، اسکراب را با حرکات دایره ای آهسته و با فشار بسیار کم انجام دهید و فقط یک بار در هفته لایه برداری کنید.

آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

AHA ها اسید های گیاهی و حیوانی هستند که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند. آنها لایه برداری می کنند، کلاژن و جریان خون را تقویت می کنند و ظاهر چین و چروک را بهبود می بخشند. مصرف کلاژینو در کنار آلفا هیدروکسی اسید موثر است.

مرطوب کننده ها

مرطوب کننده یک لایه محافظتی به پوست شما اضافه می کند و به آن کمک می کند هیدراته بماند. انتخاب مرطوب کننده و آبرسان متناسب با نوع پوست صورت به داشتن پوست صاف کمک می کند.

پاک کننده های ملایم

آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که صورت خود را با یک پاک کننده ملایم  و بدون الکل در صبح و قبل از خواب و همچنین بعد از تعریق بشویید.

درمان های خانگی پوست

در ادامه به چند درمان خانگی پرداخته می شود که ممکن است پوست شما را صاف تر کند.

عسل

عسل یک لایه بردار طبیعی است که به طور اتفاقی دارای خواصی است که ممکن است در درمان تعدادی از بیماری های پوستی و کاهش چین و چروک ها مفید باشد.

بخور بلغور جو دوسر

بخور بلغور جو دوسر می تواند به پوست شما در حفظ رطوبت و درمان برخی بیماری های پوستی کمک کند.

روغن های پوست

برخی از روغن‌های پوست می‌توانند برای کاهش چین و چروک و درمان تعدادی از مشکلات پوستی روی پوست اعمال شوند. برخی از روغن های ضروری برای چین و چروک عبارتند از روغن لیمو، گل رز و جوجوبا.

خطوط، چین و چروک ها و سایر علائم روی پوست بخشی طبیعی از زندگی هستند که با افزایش سن بیشتر آشکار می شوند. در حالی که نباید از داشتن آنها شرمنده شد، برخی از افراد می خواهند تا زمانی که ممکن است به پوست صاف خود بچسبند!

با برخی تغییرات در سبک زندگی و کمک درمان های خانگی یا پزشکی، می توانید به صاف نگه داشتن پوست خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *