پوست،مو و ناخن

تأثیر مکمل هیرویت در رشد مو

در حال حاضر، توجه به مو و برطرف کردن عوارض به وجود آمده در آن از قبیل ریزش و کم پشتی مو به  یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد به ویژه خانم ها تبدیل شده است. مکمل های زیادی برای تقویت و رشد موها وجود دارد ولی مکمل مورد بررسی یکی از مؤثرترین مکمل های غذایی است که برای تقویت و رشد موها و جلوگیری از ریزش مو توصیه شده است. افرادی که به دنبال تقویت مو و جلوگیری از ریزش و یا کم پشتی موهای خود هستند باید بدانند که مصرف این مکمل، بهترین و اثرگذارترین است. این مکمل که به شکل کپسول است، از ترکیبات عالی و معدنی فراوانی از قبیل زینک، انواع ویتامین های خانواده ویتامین B، کلسیم، فسفر، آهن و منگنز و سایر مواد و ترکیبات مؤثر در رشد و تقویت مو تشکیل شده است. مصرف این دارو باید قبل از صبحانه و همراه با نوشیدن آب فراوان باشد. فرد همچنین برای اثربخشی بیشتر این مکمل باید دوره مصرفی آن را به پایان برساند.

تاثیر مکمل هیرویت در رشد مو

امروزه توجه به مو و زیبایی های آن به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه خانم ها تبدیل شده است. بنابراین آنها به دنبال روش های مختلفی هستند که بتوانند مشکلات ناشی از ریزش مو و یا کم پشتی موهای خود را از بین ببرند. عوامل مختلفی منجر به ریزش مو می شود که تحقیقات نشان داده اند که  بسیاری از افراد بر اثر عواملی از قبیل تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی، استرس و فشارهای روحی، عدم مصرف مواد غذایی مغذی از قبیل انواع ویتامین ها و مواد معدنی و استفاده از محصولات شوینده نامناسب و ناسازگار با مو، دچار اختلالات و عوارضی در ناحیه موهای خود می شوند.

در برخی از موارد نیز که رژیم غذایی پاسخگوی نیازهای افراد نیست منجر به ریزش موهای فرد شده به این ترتیب که در برخی از افراد ریزش مو به شدت صورت گرفته و در برخی دیگر نیز موجب طاسی و یا کم پشتی موهای آنها می شود. همچنین با بالا رفتن سن افراد و کاهش میزان پروتئین های موجود در بدن آنها، موهای این افراد شروع به ریزش کرده و ممکن است عمل طاسی در آنها شکل گیرد. این گونه افراد به دنبال راههایی برای تأمین میزان پروتئین موجود در بدن و کمک به تقویت و رشد موهای خود هستند. بنابراین افراد به دنبال روش های مختلفی برای غلبه کردن بر این اختلالات هستند. برخی از آنها به دنبال کاشت مو می روند و با استفاده از این عمل به تجدید و بازسازی موهای خود کمک می کنند، اما برخی دیگر با مصرف انواع مکمل ها، به بازسازی و رشد و تقویت موهای خود کمک می کنند.

مکمل های زیادی برای تقویت مو و رشد و ضخیم شدن آنها وجود دارند که یکی از مهمترین این مکمل ها، مکمل هیرویت است که به شکل کپسول بوده و به خاطر دارا بودن ترکیبات و مواد غذایی عالی و معدنی، فرآیند ریزش موهای افراد را کاهش می دهد. با استفاده از مکمل خوراکی مورد نظر می توان از ریزش موهای فرد جلوگیری و به ضخیم شدن تار موها و پیشگیری از موخوره کمک مؤثری کرد و از این طریق درخشش و افشان بودن موها را به دست آورد. مکمل موردنظر دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مؤثری می باشد که در ادامه به آنها اشاره می شود. در جدول زیر مهمترین ترکیبات موجود در این مکمل به ازای مقدار موجود در هر کپسول و میزان مصرف روزانه آن آورده شده است:

 نام ترکیب مقدار موجود در هر کپسول میزان مصرف روزانه
B1 10 mg 667 %
B2 10 mg 588 %
B3 20 mg 100 %
ویتامین B6 5 mg 250 %
فولیک اسید 10 mcg 3 %
ویتامین B12 2 mcg 33 %
بیوتین 20 mcg 7 %
پانتوتنیک اسید 10 mg 100 %
کلسیم 28  mg 3 %
فسفر 22  mg 2 %
آهن و منگنز 12  mg 67 %
زینک 2  mg 13 %
کولین 50 mg 1 %

 

زینک موجود در این مکمل به رشد موها کمک می کند. کولین نیز یکی از ترکیبات مؤثر در آن است که سلامت و زیبایی موها را افزایش می دهد. فسفولیپید لسیتین به استحکام فولیکول های مو کمک می کند. ویتامین های B1، B2  و B3 نیز میزان و سرعت رشد موها را افزایش داده و بیوتین یا ویتامین B7 نیز به تولید کراتین موجود در موها کمک می کند و در رشد و تقویت بیشتر و سریع تر موها مؤثر است. از جمله ویتامین دیگر موجود در این مکمل، ویتامین B12 است که در تولید گلبول های قرمز مؤثر بوده و در فرآیند انتقال اکسیژن به فولیکول های مو بسیار مؤثر است.

فسفر و کلسیم موجود در این مکمل نیز، از ترکیباتی ضروری برای ساخت کراتین مو و به درخشش، سلامت و استقامت موها کمک می کند. مکمل غذایی مورد نظر همچنین حاوی ترکیبات مؤثری از قبیل آهن و منگنز است که جریان گردش خون در فولیکول های مو و پوست سر را افزایش داده و به رشد بهتر موها و پیشگیری از ریزش آنها کمک می کند. ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید موجود در این مکمل نیز در تولید برخی از هورمون ها و کلسترل مؤثر بوده و در نتیجه منجر به سلامتی عمومی موها می شود. اسید فولیک موجود در این کپسول مکملی نیز، به تقسیم سلولی و تقویت رشد موها و سلامت آنها کمک فراوانی می کند.

علاوه بر ترکیبات ذکر شده در مکمل هیرویت به عنوان مؤثرترین مکمل در تقویت و رشد موها، ترکیبات دیگری نیز در آن موجود می باشد که می توان از جمله آن ترکیبات به فولیک اسید، هیدروکلراید، روغن سویا، سولفات آهن، عصاره مخمر، ژلاتین و روغن نخل و ال-سیستئین نیز اشاره کرد.

این قرص به عنوان یک مکمل، با دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان، ریزش موی صورت گرفته ناشی از فقر و کمبود مواد غذایی را کاهش داده و منجر به رشد و تقویت مؤثر موها می شود. برخی از دیگر کارکردها و خاصیت های استفاده از این مکمل به شرح زیر است:

– میزان شکنندگی موها را کاهش داده و موجب قوی و ضخیم شدن تار موها می شود. همچنین از پوست و موی سر در برابر انواع آلاینده ها جلوگیری می کند و موجب تقویت و رشد ریش در آقایان و پیشگیری از کم پشت بودن ریش آنها می شود.

– موجب جوان سازی پوست سر شده و از بروز برخی از مشکلات مرتبط با آن جلوگیری می کند.

– رنگ طبیعی موها را تقویت می کند و منجر به افزایش درخشندگی و لطافت و زیبایی آنها می شود. علاوه بر این با دارا بودن انواع ویتامین های نوع  Bبه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و همچنین کراتین مورد نیاز برای حفظ بافت طبیعی موها و پیشگیری از ایجاد موخوره تولید می کند. به خاطر دارا بودن ویتامین B5 به تنظیم سطح کلسترول و هورمون های مؤثر در پرپشت شدن موها کمک می کند و در نهایت فولیکول های مو را برای رویش مجدد تحریک می کند که این مورد، برای زمانی مؤثر است که فرد عمل کاشت مو را انجام داده و یا موهای وی به خاطر عوامل ژنتیکی کم پشت است.

– زنان باردار یا زنان شیرده و یا افرادی که در دوران یائسگی هستند و دچار ریزش مو شده اند، می توانند با استفاده از این مکمل موهای خود را تقویت و از ریزش آنها جلوگیری کنند. در اینجا ذکر این نکنه ضروری است که زنان باردار و یا شیرده باید حتماً با توصیه پزشک این مکمل غذایی را مورد استفاده قرار دهند و قبل از مصرف این کپسول، حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

– به افرادی که بر اثر مصرف داروها و قرص های خاص دچار ریزش مو شده اند کمک می کند که موهای خود را تقویت و به رشد آنها کمک کنند.

– برخی افرادی که ریشه موهای آنها نازک است و نگران ریزش آنها هستند، می توانند با استفاده از این مکمل، به تقویت موهای خود کمک کرده و از ریزش آنها جلوگیری کنند.

– افراد می توانند با استفاده از این کپسول، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد موهای خود را فراهم کرده و از ریزش آنها جلوگیری کنند. چرا که این مکمل حاوی ترکیباتی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مغذی است که فقر ناشی از تغذیه در فرد را تقویت می کند.

بهترین زمان برای مصرف این قرص این است که صبح ها به صورت ناشتا، نیم ساعت قبل از صرف صبحانه همراه با مقدار فراوانی آب میل شود. باید در نظر داشت که این کپسول مکملی برای بزرگسالان و کودکان بالای 16 سال توصیه می شود.

ذکر این نکته ضروری است که افراد  اگر بخواهند اثرگذاری این محصول را ببینند و از ریزش مو و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنند باید مصرف این مکمل را به صورت دوره ای انجام دهند. در صورتی که فرد فقط چند روز از این دارو استفاده کند هیچ گونه تأثیری در کاهش ریزش مو و تقویت آن ها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *