پوست،مو و ناخن

تفاوت ساشه کلاژن و کلاژن بیوتی

ساشه کلاژن و کلاژن بیوتی از جمله مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد می باشند. در متن زیر به تفاوت بین این دو مکمل پرداخته شده است.

تفاوت ساشه کلاژن و کلاژن بیوتی

همان طور که می دانیم، پروتئین های موجود در بدن نقش بسیار مؤثری را در انعطاف پذیری عضلات، پوست و مو و زیبایی آن بر عهده دارند. به طوری که اگر پروتئین موجود در بدن که کلاژن یکی از موارد تأمین آن است به اندازه کافی باشد، موجب طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از هر گونه آکنه و زخم بر روی آن می شود. ولی اگر میزان پروتئین موجود در بدن افراد رو به کاهش باشد منجر به ایجاد چین و چروک و لک­ها و آکنه های قهوه ای و زرد رنگ و از طرفی دیگر منجر به شکننده شدن ناخن ها و عدم انعطاف پذیری استخوان ها و پوکی استخوان می شود که همه اینها، منجر به نوعی نگرانی برای فرد مبتلا است.

پس با این وجود، پروتئین ها به عنوان یکی از مهمترین اجزای اصلی در پوست انسان هستند که به کلاژن معروف هستند و  نقش به سزایی را در تقویت اختلالات و عوارض گفته شده، بر عهده دارند. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و هر چه سن افراد بالاتر می رود میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آنها رو به کاهش می رود و این عمل، منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در فرد می شود.

مکمل های زیادی برای تقویت پوست و  مو و رشد و ضخیم شدن آنها و هم چنین تقویت ناخن ها و استحکام استخوان ها وجود دارند که یکی از مهم ترین این مکمل ها، ساشه کلاژن می باشد. این پودر که دارای مقدار زیادی اسید آمینه و مواد مغذی می باشد به گونه ای که مصرف آن موجب تقویت پوست و ناخن و درخشندگی موهای افراد می شود. مهم ترین ویژگی دیگر این پودر این است که فاقد هرگونه طعم و بو و عاری از هرگونه چربی و کلسترول می­ باشد. ترکیبات موجود در این پودر را می توان به ترکیبات کلاژن ماهی و فاقد چربی، کلسترول و سایر مواد افزودنی دیگر اشاره کرد. استفاده از این پودر به عنوان نوعی مکمل، هم چنین به ریزش مو و تحریک رشد مجدد موها کمک می کند و باعث زیبایی پوست افراد می شود. از نظر متخصصان پوست و مو، کمک به ترمیم زخم ها و افزایش ضخامت فولیکول مو از دیگر خواص استفاده از ساشه کلاژن است. این محصول پودری است با برند ویشاردی تی کو از کشور فرانسه که شامل 30 بسته یا ساشه و هر ساشه 35 گرم است.

زنان باردار برای استفاده از این پودر و محصول باید حتماً قبل از استفاده با پزشک موردنظر خود مشورت کنند. افرادی که به نوعی به ماهی حساسیت دارند باید از مصرف این پودر خودداری کنند چرا که ماده تشکیل دهنده این پودر از ماهی است. اگرچه این نوع پودر هیچ گونه تداخل خاصی با مصرف سایر داروها ندارد ولی پیشنهاد می شود که اگر فرد از دارویی دیگر استفاده می کند، قبل از استفاده از این پودر با پزشک خود مشورت کند.

روش مصرف این مکمل بدین گونه است که روزانه فرد باید یک یا دو ساشه را در نوشیدنی مدنظر خود از قبیل آبمیوه، شیر، چای، آب و غیره حل کرده و سپس استفاده کند. بهتر است برای سرعت بخشیدن به جذب بهتر ساشه کلاژن در بدن، آن را به همراه محلول ویتامین ث میل کرد. مدت زمان تأثیر گذاری این محصول به این شکل است که فرد باید آن را به طور منظم و طولانی مدت از این محصول استفاده کند تا نتایج ناشی از آن را دریافت کند. مصرف این مکمل برای تمام بزرگسالان اعم از بانوان و آقایان بالای 21 سال تجویز می شود.

با این حال، یکی دیگر از انواع مکمل های تقویت کننده پوست در برابر چین و چروک و جوان سازی آن و نیز کمک به تقویت ناخن ها و رشد مو و همچنین استحکام و تقویت کننده عضلات و استخوان ها، که اکثر متخصصان نیز استفاده از آن را به افراد و به ویژه خانم ها و یا کسانی که برای درمان به مراکز تخصصی پوست و مو مراجعه می کنند، پیشنهاد می دهند كلاژن بيوتي است که از پودر خالص کلاژن ماهی تشکیل شده است و حامی ترکیباتی از قبیل زینک، بیوتین، هیالورونیک اسید و ویتامین ث است. برای استفاده از این مکمل کافی است که ساشه را در لیوانی ریخته و آن را با انواع مایعات مدنظر محلول و سپس مصرف کرد. این پودر عاری از هر گونه چربی، قند و کلسترون و همچنین فاقد هر گونه رنگ و بو و مواد نگهدارنده است.

از طرفی دیگر، استفاده از این مکمل منجر به حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه های UV و در نتیجه کمک به ترمیم زخم ها و رفع آکنه های موجود در پوست می شود. استفاده از این مکمل،  همچنین به افزایش ضخامت فولیکول و رشد موها کمک می کند.

از دیگر تإثیرات استفاده از این نوع مکمل توسط افراد مصرف کننده این است که موجب استحکام ناخن های فرد می شود. مکمل غذایی موردنظر به واسطه ترکیبات موجود در آن، از آسیب به مفاصل و رباط ها جلوگیری کرده و به واسطه افزایش جذب کلسیم نیز از پوکی استخوان ها پیشگیری می کند. باید در نظر داشته باشیم که مکمل کلاژینو، آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که موجب تقویت سلامت کلی بدن و همچنین موجب تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش و سفید شدن تدریجی آنها می شود. استفاده از این مکمل خوراکی به استحکام استخوان ها و انعطاف پذیری پوست بدن کمک قابل توجهی می کند.

دلیل اینکه این مکمل از چین و چروک و افتادگی پوست و در نتیجه پیری زودرس جلوگیری می کند این است که حاوی مقدار زیادی پروتئین است. ویتامین C موجود، یکی از ترکیبات تولید این مکمل می باشد که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، نقش به سزایی در شادی و طراوت پوست ایفا می کند. ترکیب موجود ویتامین C در مکمل کلاژن بیوتی، خشکی و لک های پوستی را بر طرف و زخم ها را ترمیم می کند و در نهایت از پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت می کند. این پودر مکملی، علاوه بر کلاژن حاوی مقدار زیادی از ترکیبات دیگر موردنیاز و مؤثر برای پوست از قبیل ویتامین C، هیالوونیک اسید، زینک و بیوتین است. ویتامین C و هیالوونیک اسید موجود در کلاژن موردنظر، به اثربخشی کامل تر و بهتر آن کمک کرده است. چرا که این پودر تمام نیازهای پوست را برای جلوگیری از چین و چروک و ایجاد آبرسانی برطرف می کند.

خاصیت این مکمل این است که در هر نوع مایعی قابلیت حل شدن را دارد اعم از چای، آب، شیر، قهوه، آب میوه، ماست و غیره.

از دیگر ترکیب مؤثر، زینک می باشد که از چین و چروک های موجود در پوست و پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب تقویت پوست و زیبایی و شفافیت آن شده و از طرفی روند سفیدی و ریزش موها را کاهش می دهد. این محصول ساخت کشور فرانسه است که با خواص منحصر به فرد خود دارای اثرات مؤثری بر روی پوست و مو و ناخن و استحکام استخوان های افراد است. بنابراین بدون شک، بهترین مکملی که می توان برای ایجاد سلامت و داشتن پوستی شفاف از آن استفاده کرد، مکمل پودر کلاژن بیوتی است.

بیوتین به عنوان یکی از اجزا و ترکیبات تشکیل دهنده کلاژن موردنظر، نوعی ویتامین محلول در آب است که تحت عنوان ویتامین  B7نیز شناخته می شود. از مهم ترین خاصیت این ترکیب این است که با تولید چربی های اشباع شده در بدن فرد، به افزایش میزان ضخامت ناخن ها در افرادی کمک می کند که دارای ناخن های شکننده ای هستند و علاوه بر این،  با کمک به افزایش و تسریع در رشد موهای افراد، به داشتن موهای سالم و ضخیمی در فرد کمک می کند.

علاوه بر موارد و خاصیت های معرفی شده، ترکیب زینک همچنین به عنوان یک ماده معدنی مؤثر دیگر در تشکیل مکمل غذایی مورد نظر، با کاهش تولید رادیکال های آزاد، از لیپیدهای پوست نگهداری کرده و در نتیجه به کارکرد درست غدد چربی موجود در اطراف فولیکول مو کمک فروانی می کند. حداکثر میزان پروتئین موجود در بدن که در کلاژن مورد نظر وجود دارد، علاوه بر مفاصل و استخوان های فرد و غضروف ها در رشد مو و ناخن های فرد نیز نقش قابل توجهی را بر عهده دارد. زمانی که سن افراد بالا می رود و بانوان نیز دچار اختلالات هورمونی در دوران یائسگی می شوند میزان پروتئین و کلاژن بدن آنها کم می شود و فرد باید برای سلامت و رشد موها و ناخن های خود، میزان کلاژن کاهش یافته را جبران کند. در اینجا، استفاده از انواع مکمل های کلاژن ساز که به صورت آنتی اکسیدان عمل می کنند، نقش بسیار رمؤثری را در تقویت و رشد استخوان ها و موها و ضخیم شدن آنها و همچنین بهبود و تقویت ناخن های فرد اعمال می کنند و خطرات ناشی از ابتلا شدن به پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن را کاهش و یا از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *