پوست،مو و ناخن

خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

بیایید با هم خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین را بررسی کنیم!

شاید برایتان پیش آمده باشد که فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی محصولاتی را به شما پیشنهاد داده باشند که از نظر قیمت بسیار مناسب بوده و حتی بیش از حد انتظار قیمت پایینی داشته باشند. اما سوال اینجاست می‌توان به این محصولات اعتماد کرد؟

توجه کنید که محصولات آرایشی و بهداشتی مستقیما با پوست انسان و نقاط حساس مانند چشم، لب‌ها و … در ارتباط هستند، یعنی اگر یکی از مواد استفاده شده در آن کمی بی کیفیت باشند یا مشکلی داشته باشند، مهم‌ترین اعضای بدن شما دچار مشکل می شد و شاید آن را از دست بدهید. پس همیشه قیمت پایین دلیل خرید نیست و در درجه اول باید سلامتی خود و بدن‌تان را اولویت قرار دهید. بهتر است کمی پول بیشتری برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیرید اما اعتماد داشته باشید که مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

در کل لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند با خطراتی همراه باشند که باید در استفاده و نحوه مصرف آن ها بسیار دقت کرد. در ادامه برای بررسی خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین با دارومارکت همراه باشید.

پیامدها و خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

یکی از بزرگترین دلایلی که کیفیت آرایش می تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت شما داشته باشد این است که برندهای ارزان قیمت تمایل دارند از مواد مضر مانند بوتیل استات، فرمالدئید و جیوه در محصولات خود استفاده کنند. این مواد شیمیایی برای سلامتی بسیار مضر شناخته می شوند اما تولیدکنندگان لوازم آرایشی همچنان از آنها برای ارائه فرمولاسیون ارزان برای محصولات آرایشی استفاده می کنند.

مواد شیمیایی مانند جیوه، بوتیل استات و فرمالدئید معمولا باعث مشکلات سلامتی مانند بثورات پوستی، اختلال بینایی، آسیب ژنتیکی و حتی اختلالات روانی مانند نوسانات خلقی، اختلالات روانی می شوند. امروزه صرفه جویی در هزینه، ارزش خطرات ناشی از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی را ندارد. برخی از مصرف کنندگان نیز عوارض جانبی وحشتناکی مانند سرطان را تجربه کرده اند.

نتایج و خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

علاوه بر اثرات سلامتی مرتبط با استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین ، همچنین مشخص است که این محصولات در واقع اثرات یکسانی در زیبایی ندارند. مواد تشکیل دهنده استفاده شده از کیفیت پایینی برخوردار هستند، بنابراین برای دوام کافی طراحی نشده اند. این غیرمعمول نیست که مصرف کنندگان متوجه شوند که ظرف چند ساعت، اغلب قبل از رسیدن به محل برگزاری، آرایش محو می‌شود یا ظاهری سالم به نظر نمی‌رسد.

هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، مطمئن شوید که بهترین محصولاتی را که پوشش شبانه روزی ارائه می دهند، پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که عطری که آنها استفاده می کنند با استفاده از مواد ایمن تولید شده است و هیچ گونه حساسیتی به شما نمی دهد. بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده در عطرها باعث چاقی و همچنین اختلال در عملکرد غدد درون ریزی طبیعی می شوند.

محصولات با کیفیت خوب نه تنها به شما کمک می کنند تا ظاهری عالی داشته باشید، بلکه به مصرف کنندگان آن آسودگی خاطر می دهند که بدانند در آینده به دلیل استفاده مکرر هیچ خطری برای سلامتی آن‌ها ندارند. اگر این محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنید، باید مطمئن باشید که محصولات را از سایت های معتبری مبه فروش می‌رسانند.

چه موادی در لوازم آرایشی و بهداشتی مضر هستند؟

موادی که در ادامه بررسی می‌کنیم باعث بروز خطراتی در لوازم آرایشی خواهند شد. پیشنهاد ما این است برای حفظ سلامتی خود اگر مواد آرایشی و بهداشتی حاوی این موارد بودند از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

Talc

در سال 2019، منبع معتبر FDAT به مصرف کنندگان توصیه کرد که از استفاده از برخی اقلام آرایشی به دلیل مثبت بودن آزمایش آزبست آنها خودداری کنند. این اقلام حاوی Talc بود که خود بی خطر است. مردم می توانند Talc را در محصولات آرایشی مختلف از جمله رژگونه، سایه چشم و برنزه ها بیابند. این ماده در آرایش برای جذب رطوبت، ایجاد ظاهری مات و جلوگیری از «پیک شدن» آرایش عمل می کند.

با این حال، Talc ممکن است به دلیل آلودگی احتمالی با آزبست خطری برای سلامتی ایجاد کند. هر دو تالک و آزبست مواد معدنی طبیعی در زمین هستند که اغلب نزدیک به هم وجود دارند. آزبست یک ماده شیمیایی سرطان‌زا است و می‌تواند تالک آزمایش‌نشده‌ای را که تولیدکنندگان در برخی لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، آلوده کند.

Triclosan – خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

تریکلوزان ممکن است در برخی از لوازم آرایشی بدون نسخه وجود داشته باشد. برخی از تولیدکنندگان آن را برای کاهش خطر آلودگی با باکتری ها اضافه می کنند. محصولاتی که ممکن است حاوی تری کلوزان باشند عبارتند از خمیر دندان، صابون های ضد باکتری و شوینده های بدن.

طبق منبع معتبر FDAT، سطوح بالای تریکلوزان ممکن است بر هورمون های تیروئید تأثیر بگذارد و به مقاومت آنتی بیوتیکی کمک کند. تحقیقات همچنین در حال حاضر به بررسی اثرات بلند مدت تریکلوزان بر ایجاد سرطان پوست می پردازد.

Lead

محصولات آرایشی چشم که حاوی سرمه هستند ممکن است حاوی مقادیر بالای سرب باشند که یک فلز سنگین مضر برای بدن است.

هر محصول چشمی حاوی هر یک از موارد زیر می تواند به طور بالقوه حاوی سرب باشد:

  • kohl
  • kajal
  • al-Kahal
  • surma
  • tiro
  • tozali
  • kwalli

هر محصولی که حاوی این مواد باشد غیرقانونی است، زیرا آنها در فهرست مواد افزودنی رنگ غیرقانونی FDA قرار دارند.

جیوه و تیمروسال

روشن کننده های پوست ممکن است حاوی جیوه باشند. جیوه یک فلز سنگین است که برای بدن مضر است. ممکن است بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد، باعث آسیب کلیه شود و به جنین در حال رشد آسیب برساند.

تیمروسال یک ماده نگهدارنده است که می تواند در لوازم آرایشی ظاهر شود و حاوی جیوه است.

فتالات ها

فتالات ها در برخی از لاک ها و اسپری های مو و همچنین رایحه های بسیاری از محصولات پاک کننده و آرایشی وجود دارند.

فتالات ها می توانند هورمون ها، به ویژه هورمون هایی که در کنار استروژن کار می کنند، مانند تستوسترون را نامتعادل کنند. به گفته محققان، فتالات ممکن است با سرطان سینه ارتباط داشته باشد، زیرا تغییرات خاصی در سطح استروژن می تواند باعث ایجاد سرطان سینه شود.

پارابن – خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

تولید کنندگان از پارابن به عنوان نگهدارنده در بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می کنند. پارابن ها ممکن است بر روی برچسب های لوازم آرایشی به صورت زیر ظاهر شوند:

  • متیل پارابن
  • پروپیل پارابن
  • اتیل پارابن
  • بوتیل پارابن

پارابن ها ممکن است در مرطوب کننده ها، محصولات مو و کرم های اصلاح وجود داشته باشد. پارابن ها می توانند از طریق پوست وارد بدن شوند و استروژن را تقلید کنند. اگرچه پارابن‌ها فقط به‌عنوان شکل ضعیف استروژن عمل می‌کنند، اما همچنان می‌تواند برای رشد سلول‌های سرطان سینه کافی باشد. این به این دلیل است که عدم تعادل استروژن گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد نوع خاصی از سرطان سینه به نام سرطان پستان گیرنده هورمونی مثبت شود.

فرمالدئید

فرمالدئید و مواد شیمیایی که فرمالدئید را در مدت زمان مشخصی آزاد می کنند، در لوازم آرایشی، لوسیون ها، شامپوها، ژل های دوش، لاک ناخن و محصولات صاف کننده مو وجود دارند. فرمالدئید می تواند باعث واکنش های آلرژیک و همچنین تحریک چشم ها و سیستم تنفسی شود. برخی مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی نیز این ماده شیمیایی را با سرطان مرتبط دانسته اند.

به محققان آمریکایی، این لوازم آرایشی «ممکن است غلظت فرمالدئید را در هوای داخل اتاق برای مدت کوتاهی افزایش دهد، اما سطوح به دست آمده بسیار کمتر از حدی است که خطرناک تلقی شود».

تولوئن

تولوئن در برخی از درمان های ناخن و لاک ها وجود دارد. این یک حلال است که ممکن است برای مغز، سیستم عصبی و جنین در حال رشد سمی باشد.

کربن سیاه – خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین

کربن سیاه در ریمل ها، خط چشم و رژ لب ها وجود دارد، زیرا به این محصولات رنگ می دهد. گروه کاری محیط‌زیست (EWG) این ماده شیمیایی را با سرطان مرتبط می‌کند و تحقیقات گزارش کرده است که کربن سیاه «احتمالاً برای انسان سرطان‌زا است».

مواد پلی فلوروآلکیل

مواد پلی فلوئوروآلکیل (PFAS) ممکن است در فونداسیون، کانسیلرها و خط چشم ها و همچنین سایر محصولات آرایشی وجود داشته باشد. طبق EWG، بیش از 4000 ماده شیمیایی طبقه بندی شده به عنوان PFAS وجود دارد که ممکن است خطرات زیر را ایجاد کند:

  • آسیب رساندن به جنین در حال رشد
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان در فرد
  • بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد
  • بر تعادل هورمونی تاثیر می گذارد

 

فیلترهای فرابنفش نوع بنزوفنون

برخی از محصولات آرایشی ممکن است حاوی فیلترهای فرابنفش (UV) باشند. بنزوفنون نوعی فیلتر UV است که ممکن است هورمون ها را مختل کند و با اندومتریوز ارتباط داشته باشد.

در پایان

سعی کنید از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که باکیفیت و تاییده باشند. در غیر اینصورت ممکن از اتفاقات جبران ناپذیری برایتان بیفتد. پرداخت پول بیشتر برای تضمین سلامتی کمترین هزینه‌ای است که می‌توانید برای بدنتان انجام دهید. بدین ترتیب از خطرات استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت پایین تا میزان زیادی جلوگیری خواهید کرد.

فروشگاه آنلاین دارومارکت ارائه دهنده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین درجه است که همگی تاییدیه سازمان بهداشت را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *