دسته‌بندی نشده

بهترین مکمل برای کاهش وزن – معرفی 6 مکمل برتر برای کاهش وزن

بهترین مکمل برای کاهش وزن

افراد بسیاری زیادی هستند که از چاقی و افزایش وزن رنج میبرند و در تلاش اند تا با روش های مختلف وزن خود را کاهش و به اندام مورد نظر خود دست یابند. اما حتما میدانید که روند کاهش وزن بسیار سخت بوده و نیاز به تلاش های زیادی دارد. علاوه بر ورزش و انجام حرکات مناسب با بدن خود باید از مکمل ها و قرص ها و برنامه غذایی مناسب استفاده کنید تا به دلخواه خود برسید. اما سوال اینجاست که چه مکمل هایی را باید استفاده کرد؟ آیا میتوانیم هر قرص و دارویی که به ما توصیه می شود را مصرف کنیم؟ پاسخ بسیار واضح است، خیر!

از آنجایی که داروها و مکمل ها از مواد شیمیایی ساخته می شوند در مصرف آنها باید اطمینان داشت و قبل از هر گونه تجویز با پزشک مشورت کرد. مکمل های لاغری در بازار به وفور یافت می شوند اما نمیتوان به همه آن‌ها اعتماد کرد. باید مواردی را مصرف کنید که مطمئن هستید خطر و عوارضی برای شما نخواهند داشت. برای بررسی های بیشتر با دارومارکت همراه باشید.

راه حل های موجود برای کاهش وزن

راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که برخی از گزینه ها بیشتر از سایرین محبوب هستند، از جمله قرص های خاص، داروها و مکمل های طبیعی. این موارد به کاهش وزن کمک می کنند یا حداقل وقتی آنها را با روش های دیگر ترکیب می کنید، کاهش وزن را آسان تر می کنند. این موارد از طریق یک یا چند مکانیسم زیر کار کنند:

  • کاهش اشتها، باعث می شود شما احساس سیری بیشتری کنید، بنابراین کالری کمتری مصرف می کنید.
  • کاهش جذب مواد مغذی مانند چربی باعث می شود کالری کمتری دریافت کنید.
  • افزایش چربی سوزی باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید.

همیشه باید در مورد هر گونه تغییر رژیم غذایی یا مکمل با یک متخصص مانند یک پزشک یا متخصص تغذیه، صحبت کنید و از داروها یا قرص های OTC (مکمل های بدون نسخه) فقط طبق دستور استفاده کنید. در ادامه تعدادی از بهترین مکمل برای کاهش وزن را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین مکمل برای کاهش وزن کدام اند؟

چندین دارو توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای کاهش وزن برای اضافه وزن و چاقی تایید شده است. این داروها نیاز به تجویز پزشک دارند و فقط باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند. این مکمل ها عبارت اند از:

  • اورلیستات (Xenical)
  • فنترمین / توپیرامات (Qsymia)
  • نالترکسون/بوپروپیون (Contrave)
  • گلوکاگون (GLP-1)، از جمله لیراگلوتید (Saxenda) و سماگلوتید (Wegovy)
  • ستملانوتید (Imcivree)
  • داروهای کاهش اشتها، از جمله فنترمین (Adipex-P یا Lomaira)، بنزفتامین (Regimex یا Didrex)، دی اتیل پروپیون (Tepanil یا Tenuate)، و فندی مترازین (Bontril)

این داروها باید با یک رژیم کاهش وزن متعادل ترکیب شوند و ممکن است به مرور زمان منجر به افزایش وزن شوند. همچنین دارای عوارض جانبی زیادی هستند که برخی از آنها می تواند جدی باشد.

Orlistat (Xenical) – بهترین مکمل برای کاهش وزن

Orlistat یک داروی خوراکی و مکمل برای کاهش وزن است که پزشک می تواند آن را تجویز کند. اورلیستات با مسدود کردن فعالیت آنزیم‌های خاصی که برای تجزیه چربی‌ها در دستگاه گوارش استفاده می‌شوند، عمل می‌کند که به کاهش میزان کالری جذب شده کمک می‌کند.همچنین با این دارو کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدن (BMI)، چربی شکم و سطح کلسترول را تجربه می کنید.

اورلیستات اغلب با عوارضی همراه است که باعث مشکلات گوارشی مانند مدفوع شل یا چرب، گاز و حرکات مکرر روده می شود. همچنین می تواند باعث کمبود مواد مغذی، از جمله ویتامین های محلول در چربی A، D، E یا K شود. بهتر است از یک رژیم غذایی کم چرب معمولاً هنگام مصرف این دارو استفاده شود تا به حداقل رساندن عوارض جانبی کمک کند.

فنترمین / توپیرامات (Qysmia)

فنترمین/توپیرامات یک داروی خوراکی و مکمل برای کاهش وزن است که متعلق به دسته ای از داروها به نام آمین های سمپاتومیمتیک است. این دارو نیاز به نسخه پزشک دارد. این دارو شامل فنترمین، محرک سیستم عصبی مرکزی و کاهش اشتها با مکانیسم های مشابه آمفتامین است. همچنین شامل توپیرامات، یک ضد تشنج است که به کاهش اشتها و افزایش سیری برای کاهش وزن کمک می کند.

بررسی ها نشان داده است که فنترمین/توپیرامات منجر به کاهش وزن متوسط و کاهش قابل توجه چربی شکم، فشار خون، قند خون و سطح کلسترول خواهد شد. شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با فن ترمین/توپیرامات شامل خشکی دهان، یبوست، و پارستزی یا احساس سوزن سوزن شدن است.

نالترکسون/بوپروپیون (Contrave)

این یک داروی خوراکی و مکمل برای کاهش وزن است که ترکیبی از بوپروپیون، یک داروی ضد افسردگی و نالترکسون است که برای مدیریت اختلال مصرف مواد افیونی یا الکل استفاده می شود. پزشک می‌تواند تعیین کند که آیا Contrave می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد یا خیر و ممکن است نسخه‌ای متفاوت دهد. اگرچه مکانیسم دقیق نالترکسون/بوپروپیون به طور کامل شناخته نشده است، اما اعتقاد بر این است که با اثر بر روی قسمت های خاصی از مغز برای کاهش مصرف غذا، افزایش متابولیسم و افزایش احساس سیری باعث کاهش وزن می شود.

نالترکسون/بوپروپیون ممکن است باعث تهوع، یبوست، سردرد، استفراغ، سرگیجه و بی خوابی شود. همچنین ممکن است ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد.

آگونیست های GLP-1 – یکی دیگر از بهترین مکمل برای کاهش وزن

دو آگونیست GLP-1 لیراگلوتاید (Saxenda) و سماگلوتاید (Wegovy) یک مکمل برای کاهش وزن تایید شده است. هر دو را باید با تجویز پزشک میتوان مصرف کرد اما لیراگلوتاید یک بار در روز تجویز می شود در حالی که سماگلوتاید فقط یک بار در هفته تزریق می شود. اگرچه به طور خاص برای کاهش وزن تایید نشده است، برخی دیگر از آگونیست های GLP-1 که برای درمان دیابت نوع 2 در نظر گرفته شده اند نیز گاهی اوقات برای مدیریت وزن غیرقابل برچسب تجویز می شوند.

آگونیست های GLP-1 با کند کردن تخلیه معده، افزایش احساس سیری، و کاهش ترشح گلوکاگون، هورمونی که در تنظیم اشتها نقش دارد، کار می کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که آگونیست های GLP-1 می توانند برای مدیریت وزن مفید باشند.

عوارض جانبی این داروها عبارتند از تهوع، استفراغ، اسهال، سرگیجه، سردرد، افزایش ضربان قلب، عفونت ها و سوء هاضمه. بصورت غیر معمول، عوارض جانبی شدید نیز گزارش شده است، که ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد، از جمله مشکلات کلیوی، تومورهای سلول C تیروئید، بیماری کیسه صفرا، قند خون پایین و افکار خودکشی. همچنین تحقیقات بیشتری در مورد اثرات طولانی مدت این داروها مورد نیاز است، زیرا نگرانی در مورد افزایش مجدد وزن در طول زمان وجود دارد.

ستملانوتید (Imcivree)

ستملانوتید یک داروی تزریقی است که برای درمان چاقی ناشی از جهش‌های ژنتیکی خاص تأیید شده است و فقط از طریق نسخه در دسترس است. افرادی که دارای جهش های ژنتیکی خاص هستند ممکن است فعال سازی ناکافی گیرنده MC4 در مغز را تجربه کنند که می تواند به چاقی کمک کند. ستملانوتید با افزایش فعال شدن این گیرنده، منجر به کاهش گرسنگی، کاهش دریافت کالری و افزایش متابولیسم می شود، که همگی می توانند باعث کاهش وزن شوند.

برخی از شایع ترین عوارض جانبی ستملانوتید عبارتند از واکنش های محل تزریق، هایپرپیگمانتاسیون، حالت تهوع، سردرد، اسهال و درد معده یا کمر. خستگی، استفراغ و افسردگی نیز گزارش شده است.

داروهای کاهش اشتها

داروهای کاهش اشتها و بهترین مکمل برای کاهش وزن عبارت اند از؛ فنترمین (Adipex-P یا Lomaira)، بنزفتامین (Regimex یا Didrex)، دی اتیل پروپیون (Tepanil یا Tenuate) و فندی مترازین (Bontril). تمامی این داروها برای مصرف نیاز به تجویز پزشک دارند.

این داروها با تغییر سطوح انتقال دهنده های عصبی خاص در مغز اشتها را کاهش می دهند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

عوارض جانبی بالقوه این داروها ممکن است شامل تهوع، استفراغ، اسهال و گرفتگی معده باشد. سایر عوارض جانبی شدید نیز گزارش شده است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد، از جمله تنگی نفس، درد قفسه سینه، و تورم اندام تحتانی.

در پایان

اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر به وزن دلخواه خود برسید بهتر است قبل از هر چیز ورزش کنید و در کنار فعالیت های بدنی مناسب به مصرف قرص و مکمل برای کاهش وزن بپردازید. در ضمن  داشتن یک برنامه غذایی مناسب بسیار ضروری است. اینکه قبل از مصرف هر گونه دارو و مکمل باد پزشک متخصص مشورت کنید، مهمترین مورد است زیرا این موارد شامل عوارضی هستند که به بدن آسیب خواهند رساند. در نهایت باید یک برنامه درست را طبق عادت پیش بگیرید و در انجام آن دلسرد نشوید تا به وزن دلخوان و مناسب برسید.

فروشگاه آنلاین دارومارکت تمامی مکمل های مورد نیاز برای کاهش وزن و سایر موارد را دارد. به راحتی و با قیمت مناسب و اطمینان خاطر برای خرید انواع مکمل ها از جمله مکمل های ورزشی، مکمل های آقایان، مکمل های بانوان، مکمل های عمومی، مکمل های کودکان و مکمل های سالمندان اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع محصولات دارومارکت با کارشناسان ما در این زمینه همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *