پوست،مو و ناخن

دلایل ایجاد چروک در سن بالا و راه حل آن

دلایل ایجاد چروک در سن بالا و راه حل آن

کرم ضد چروک می تواند به عنوان محصولی بسیار مؤثر با دارا بودن ترکیبات و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بسیار قوی، نقش مهمی در مقابله با چین و چروک به ویژه در سنین بالا داشته باشد. در متن زیر اطلاعات بیش تری در این باره ارائه شده است.

پوست افراد با بالا رفتن سن و یا قرار گرفتن آن ها در معرض نور خورشید، دچار عوارض و اختلالاتی می شود. بنابراین، می توان گفت چین و چروک می تواند نوعی از اختلالات در پوست باشد که به صورت چین و یا برآمدگی در پوست خود را نشان می دهد. در این رابطه باید بیان کنیم که زمانی که سن افراد بالا می رود و میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آن ها کاهش پیدا می کند، باعث به وجود آمدن اختلالاتی در پوست افراد از جمله چین و چروک می شود. اولین چین و چروک ها معمولاً در محدوده ای از پوست که به طور طبیعی در هنگام حالات صورت تا می شود روی صورت فرد ظاهر می شود. آن ها به دلیل نازک شدن و کاهش کشسانی پوست در طول زمان ایجاد می شوند. لازم به ذکر است که بیان شود که این نوع از عارضه ها هم چنین در قسمت هایی از بدن که بیش تر در معرض نور خورشید هستند ظاهر می شوند، مانند صورت و گردن، پشت دست ها و بازوها.

با این وجود می توان بیان کرد که چین و چروک ها بخشی طبیعی از افزایش سن می باشند که همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال، بسیاری از مردم ظاهر چین و چروک را دوست ندارند به گونه ای که، بازار ضد پیری در ایالات متحده بیش از 50 میلیارد دلار در سال ارزش دارد. در این متن به دنبال این می باشیم که چه دلایلی باعث می شود که پوست افراد در سنین بالا دچار چین و چروک شود و راه های پیشگیری و مقابله با آن ها کدامند؟ در این رابطه در وهله اول می توانیم بیان کنیم که چین و چروک ها معمولاً بخشی طبیعی از روند پیری هستند. به گونه ای که با افزایش سن افراد، پوست آن ها نازک تر، خشک تر و قابلیت ارتجاعی کمتری پیدا می کند، به این معنی که افراد کمتر قادر به محافظت از پوست خود در برابر آسیب هستند که این امر خود می تواند منجر به ایجاد چین و چروک ها و خطوط بر روی پوست آن ها شود.

هم چنین می توان بیان کرد که ایجاد شدن چین و چروک بر روی پوست، تنها مختص افراد در سنین بالا نمی باشد و افراد در سنین پائین نیز ممکن است برخی از انواع چین و چروک را تجربه کنند. می توان در این راستا بیان کرد که حالات صورت، مانند لبخند زدن، اخم کردن، یا خیره شدن، می توانند منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک هایی در افراد در سنین پایین شوند که در این صورت است که می توان گفت، این خطوط با افزایش سن عمیق تر می شوند.

چین و چروک ها به دلیل تفاوت های ساختاری و عملکردی پوست، در افراد با رنگ پوست های متفاوت تأثیر می گذارند. به طوری که مطالعات و تحقیقات معتبر در این زمینه نشان می ‌دهد که درم فشرده در پوست افراد سیاه‌ پوست و آسیایی ضخیم ‌تر است، که احتمالاً از چین و چروک صورت محافظت می ‌کند. حال می توان گفت که عوامل زیادی بر ایجاد چین و چروک در سن بالا تأثیر می گذارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به قرارگیری در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، کم آبی بدن، مصرف برخی از داروها و عوامل محیطی و ژنتیکی اشاره کرد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ناشی از حمام آفتاب، غرفه‌ های برنزه کردن و ورزش ‌های خارج از منزل باعث افزایش چین و چروک در فرد می ‌شود. لازم به ذکر است که اشعه ماوراء بنفش فیبرهای کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می کند. این فیبرها بافت همبند را تشکیل می دهند که از پوست حمایت می کند. با شکسته شدن این لایه، پوست ضعیف تر و انعطاف پذیرتر می شود. پوست شروع به افتادگی می کند و به صورت چین و چروک بر روی پوست ظاهر می شود. هم چنین، از آن جایی که پوست تیره نیز حاوی ملانین بیش تری است و از بسیاری از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. افرادی که زیر نور خورشید کار می کنند، شانس بیش تری برای ایجاد چین و چروک زودرس دارند. پوشیدن لباس هایی که پوست را می پوشانند، مانند کلاه یا آستین بلند، ممکن است ایجاد چین و چروک در افراد را به تاخیر بیندازد. افراد باید هم چنین در جریان باشند که سیگار کشیدن منظم می تواند روند پیری پوست را تسریع کند زیرا خون رسانی به پوست را کاهش می دهد. هم چنین، مصرف کردن الکل نیز، پوست را خشک و کم آب می کند و همان طور که می دانیم پوست خشک بیش تر در معرض ایجاد چین و چروک است.

هم چنین، باید به بیان این اصل مهم بپردازیم که پوست افراد جوان انعطاف پذیرتر است و زمانی که پوست آن ها دچار خلل و یا عارضه ای می شود، پوست آن ها به حالت قبل از عارضه بر می گردد. حال زمانی که سن افراد بالاتر می رود، با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و برگشتن پوست فرد به حالت قبل از عارضه، دشوارتر می شود و در نتیجه شیارهای دائمی بر ناحیه مورد نظر ایجاد می شود. همان طور که در بالا نیز بیان کردیم زمانی که سن افراد بالاتر می رود میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آن ها کاهش پیدا می کند و زمانی که کلاژن که فراوان ترین نوع پروتئین موجود در پوست افراد می باشد کاهش پیدا می کند، می تواند منجر به عوارضی از قبیل چین و چروک و اختلالات دیگر شود. بنابراین، می توان گفت که کمبود کلاژن و پروتئین در بدن فرد نیز خود منجر به ایجاد چین و چروک در فرد می شود.

افراد باید در جریان باشند که برای مقابله با این نوع عارضه در پوست راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به آن ها در کمک به کاهش خطوط ایجاد شده بر روی پوست و هم چنین چین و چروک های عمیق تر کمک کند. یکی از راه حل های مقابله با چین و چروک در سن بالا، استفاده کردن از کرم ضد چروک می باشد. مواد موجود در این نوع کرم ها، از نظر نوع و غلظت متفاوت می باشند. به گونه ای که میزان غلظت در کرم های بدون نسخه به طور قابل توجهی، کمتر از کرم های نسخه ای می باشد.

بنابراین، لازم است بدانیم که کرم های ضد چین و چروک اغلب مرطوب کننده هایی می باشند که دارای مواد فعال هستند و در عین حال، مزایای بیش تری را ارائه می دهند. این مواد افزوده برای بهبود رنگ پوست، بافت، خطوط ریز و چین و چروک در نظر گرفته شده است. اثربخشی این محصولات تا حدی است که به نوع پوست فرد و ماده یا ترکیبات فعال بستگی دارد. یک کرم ضد چروک بسته به تعداد دفعاتی که از آن استفاده می شود و هم چنین نوع و مقدار ماده فعال موجود در آن ها و هم چنین نوع چین و چروک هایی که باید درمان شوند، ممکن است بتواند در بهبود چین و چروک و ظاهر آن ها بسیار مؤثر عمل کنند.

بهترین حالت این است که افراد برای این که کرم ضد چروک خود را انتخاب کنند، قبل از خرید آن با یک پزشک متخصص در زمینه پوست مشورت کنند. چرا که پزشک با ارزیابی کردن پوست آن ها، می تواند تشخیص دهد که پوست آن ها در چه وضعیتی قرار دارد و سپس با توجه به عارضه موجود، محصولات مؤثر برای پوست فرد را به وی تجویز کند.

رادیکال های آزاد با قرار گرفتن بیش از حد فرد در معرض نور خورشید ایجاد می شوند و از پیامدهای آن ها این است که منجر به ایجاد اختلالاتی در پوست از قبیل چین و چروک و دیگر عوارض می شود. حال، از آن جایی که آنتی اکسیدان ها می توانند کمک های بسیار مؤثری به مقابله با آسیب های ناشی از حمله رادیکال های آزاد به سلول های سالم پوست کنند، بنابراین، افراد باید در جریان  باشند کرم ضد چروکی که انتخاب می کنند حتماً دارای این نوع ترکیب باشد. چرا که وجود آنتی اکسیدان در این نوع کرم ها، به فرد کمک می کند که پوستی صاف و سلامت داشته باشد. حال، ممکن است که فرد از خود بپرسد که از کجا بداند که کرم موردنظر از چنین ترکیباتی تشکیل شده است؟ بهترین حالت این است که فرد قبل از خرید، لیست مواد تشکیل دهنده درج شده بر روی کرم ضد چروک را بخواند و مطمئن باشد که محصول موردنظر دربرگیرنده انواع ویتامین های C، A و E و هم چنین سلنیوم و لیکوپن و دیگر میوه ها و سبزیجات تازه به عنوان مهم ترین منبع آنتی اکسیدان ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *