مولتی ویتامین

دلیل استفاده مولتی ویتامین روزانه در چیست؟

مولتی ویتامین ها پرمصرف ترین مکمل ها در سراسر جهان هستند. آنها که به طور گسترده ای در میان انواع مختلف مکمل های غذایی ترجیح داده می شوند، دارای محتوای غنی شده با مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشند. بنابراین، تمامی مولتی ویتامین ها یکسان نیستند و از این رو اثرات یکسانی هم بر روی بدن شما ندارند.

دلیل استفاده مولتی ویتامین روزانه در چیست؟

 

مولتی ویتامین ها پرمصرف ترین مکمل ها در سراسر جهان هستند. آنها که به طور گسترده ای در میان انواع مختلف مکمل های غذایی ترجیح داده می شوند، دارای محتوای غنی شده با مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشند. بنابراین، تمامی مولتی ویتامین ها یکسان نیستند و از این رو اثرات یکسانی هم بر روی بدن شما ندارند. در اینجا به پاسخ سوالات شما در مورد نحوه استفاده از این مکمل ها که بسیار پرطرفدار نیز هستند و اینکه آنها چه فوایدی برای بدن دارند خواهیم پرداخت.

مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین ها متشکل از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر اجزای مختلف هستند و نوعی مکمل غذایی محسوب می شوند. آنها با هدف تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن یا به عبارتی تکمیل مواد مغذی که بدن نمی تواند به طور طبیعی آنها را دریافت کند و یا مقدار آنها در رژیم غذایی افراد ناکافی است مصرف می شوند. این نوع مکمل ها می توانند به شکل شربت، کپسول یا قرص باشند. قرص های مولتی ویتامین دارو نیستند و به همین دلیل نباید آنها را به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفت. با این حال، مواد تشکیل دهنده در این مکمل ها می تواند به حمایت از سلامت کلی بدن کمک کند. پس از مشورت با پزشک می توانید مصرف این مکمل ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

قرص های مولتی ویتامین اغلب دارای یک ترکیب چند منظوره هستند. آنها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و می توانند حاوی بیش از 30 نوع ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی باشند. این نوع مکمل ها یک عنصر مهم از نظر سلامت عمومی بدن هستند زیرا با مصرف آنها می توانید مواد مغذی ناکافی بدن خود را دریافت و تامین کنید.

توصیه به مصرف یک مولتی ویتامین خاص درست نیست زیرا این مکمل های غذایی حاوی مقادیر متفاوتی از مواد مغذی مختلف هستند. بنابراین، اگر کمبودهای تغذیه ای خود را می شناسید، ممکن است مصرف مولتی ویتامین حاوی این ماده مغذی برای تامین نیازهای بدن شما درست باشد.

چگونه از مولتی ویتامین استفاده کنیم؟

 

پزشکان معمولاً در هنگام ابتلا به آنفولانزا چند دارو را برای درمان بیمار تجویز می کنند. آنها هر از گاهی مصرف مکمل های غذایی مانند ویتامین C، ویتامین D یا مولتی ویتامین ها را در کنار این داروها توصیه می کنند. این مکمل ها اقلام ضروری برای درمان شما نیستند؛ با این حال، آنها می توانند با جلوگیری از عفونت در بدن، تضعیف بافت ها یا جلوگیری از احساس خستگی از بروز اختلالاتی که منجر به بیماری می شوند، جلوگیری کنند. بنابراین در صورت ابتلا به بیماری مصرف این نوع مکمل ها می تواند به شما کمک کند تا در بدن خود احساس نشاط بیشتری داشته باشید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

اگرچه زمان استفاده از مولتی ویتامین ها می تواند از محصولی به محصول دیگر و در برندهای مختلف متفاوت باشد، اما معمولا این نوع مکمل ها یک بار در روز مصرف می شوند. مصرف آنها با معده خالی یا پر اهمیت زیادی ندارد، اما اگر معده شما حساس است، بهتر است آن را با معده پر مصرف کنید. توصیه می کنیم در صورت مصرف این نوع مکمل، حتماً شرایط استفاده از آن را مطالعه کنید.

برای خرید محصولات مولتی ویتامین می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

مولتی ویتامین ها را می توان با مشورت پزشک در دوره هایی که بدن احساس ضعف می کند، در دوره های سوء تغذیه، در مواردی که کمبود ویتامین یا مواد معدنی در آزمایش خون مشاهده می شود و یا در دوره های بسیار پر مشغله زندگی مصرف کرد. آنچه در اینجا باید بر آن تاکید کنیم این است که مولتی ویتامین ها نمی توانند جایگزین تغذیه طبیعی شوند.

فواید مصرف مولتی ویتامین چیست؟

 

پس از مطالعه در مورد نحوه مصرف این نوع مکمل ها، در اینجا مزایا و فوایدی را که می توانید با مصرف مولتی ویتامین از آنها بهره مند شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر شما آورده ایم:

  • از تکمیل مواد مغذی از دست رفته در بدن پشتیبانی می کند.

این مزیت تضمین می کند که مواد مغذی مانند فولات، ویتامین B6، روی، ویتامین D، کلسیم، آهن و سدیم موجود در منابع حیوانی را می توان به راحتی توسط مصرف مولتی ویتامین ها در بدن تامین کرد. گیاهخواران غالبا با کمبود این عناصر و ویتامین ها در بدن خود مواجه هستند و می توانند آنها را از مصرف این نوع مکمل ها دریافت کنند.

  • برخی تحقیقات نشان می دهد که مولتی ویتامین ها ممکن است به محافظت در برابر برخی بیماری های قلبی کمک کنند.
  • برخی از مطالعات نشان می دهد بزرگسالانی که این نوع مکمل ها را مصرف می کنند می توانند حافظه خود را بهبود بخشند. همچنین مصرف مکمل مولتی ویتامین می تواند در بهبود خلق و خو نیز مفید باشد و این موضوع یک نتیجه موازی با این نتیجه علمی است که کمبود مواد مغذی است در افراد مبتلا به اختلالات خلقی دیده می شود.
  • از دیگر مزایای مصرف مولتی ویتامین، حفظ سلامت عمومی چشم است. مولتی ویتامین ها ممکن است حاوی مواد مغذی مانند ویتامین B3، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و ریبوفلاوین باشند که برای سلامت چشم ضروری هستند. همچنین داده هایی وجود دارد که نشان می دهد مصرف این نوع مکمل ها خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهند.
  • عملکرد مناسب بافت های بدن و متابولیسم؛ این مزیت می تواند به رشد سلول های سیستم ایمنی بدن کمک کند.
  • خانم ها در دوران بارداری و شیردهی می توانند مطابق با توصیه های پزشک از مولتی ویتامین ها استفاده کنند. به خصوص مولتی ویتامین های قوی از نظر کلسیم، ویتامین D، اسید فولیک و اسیدهای چرب امگا 3 می تواند برای مادر و نوزاد مفید باشد. با توجه به این وضعیت، مکمل های ویتامین، مواد معدنی و تغذیه ای ویژه برای زنان باردار وجود دارد.
  • استفاده از مکمل های مولتی ویتامین که از نظر ویتامین D غنی هستند می تواند به حفظ و توسعه ساختار و تراکم استخوان کمک کند. مصرف مکمل های غنی از ویتامین D، کلسیم، منیزیم و فسفر می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها می تواند مضر هم باشد؟

 

مصرف مولتی ویتامین ها در صورتی که عدم تحمل خاصی در بدن خود نداشته باشید، کلیه ها و کبدتان به درستی کار کنند، اگر مراقب مصرف آب خود باشید و در روزهایی که مکمل ها را مصرف می کنید بیشتر آب مصرف کنید، برایتان مضر نیستند. با این همه توصیه می کنیم که مقادیر زیاد ویتامین های محلول در چربی را بی دلیل مصرف نکنید (مصرف بیش از حد ویتامین های A و D می تواند اثرات سمی داشته باشد). مهم ترین نکته ای که در مورد مصرف این نوع مکمل ها بایستی بدان توجه نمایید توصیه های پزشک شماست؛ در واقع این پزشک است که بهترین شناخت را از وضعیت بدن شما و ویتامین ها و عناصر مورد نیازتان دارد. شما می توانید علامت سوال های ذهن خود را در مورد مصرف مولتی ویتامین ها با پزشک در میان بگذارید و با خیالی راحت از این نوع مکمل ها استفاده کنید.

خرید آنلاین انواع مکمل های مولتی ویتامین

ما در داروخانه آنلاین دارومارکت به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده انواع محصولات بهداشتی و غیر دارویی، خرید انواع مکمل های مولتی ویتامین را برای شما آسان کرده ایم. با مراجعه به وب سایت ما می توانید به انواع مکمل های عمومی، مکمل های مخصوص بانوان، آقایان، سالمندان، کودکان و همچنین به انواع مکمل های ورزشی دست یابید و در کمترین زمان ممکن و از راه دور محصولات مدنظر خود را خریداری و در درب منزل تحویل بگیرید.

در حال حاضر نیز که اغلب افراد به دلایلی چون حمایت از حقوق حیوانات، حفظ محیط زیست، لاغری و تناسب اندام، زیبایی پوست و مو و … به گیاهخواری  روی آورده اند، مصرف انواع مکمل های مولتی ویتامین برای جبران کمبودهای موجود در بدن آنها ضروری است. از طرفی شیوع انواع بیماری های همه گیر و مسری نیز باعث شده است که افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بیشتر به مصرف انواع ویتامین ها و مکمل های مولتی ویتامین گرایش پیدا کنند و از این طریق بدن خود را برای مبارزه با انواع میکروب و ویروس ها تقویت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *