پوست،مو و ناخن

دلیل جوش های سر سیاه چیست؟

کرم ضد جوش مناسب با کنترل چربی پوست می تواند باعث کاهش جوش های سر سیاه پوست و بدن شود.

شاید شما هم تا به حال جوش های سر سیاه را در پوست خودتان مشاهده کرده باشید. اگرچه معمولا جوش های سر سیاه از بین می روند و عوارض زیادی را به دنبال ندارند، ولی به هر حال لازم است که افراد از روش های مناسب برای درمان جوش های سر سیاه استفاده کنند. کرم ضد جوش یکی از روش های درمان جوش های سر سیاه می باشد. قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با روش های درمان جوش سر سیاه صحبت کنیم، می خواهیم بدانیم که دلیل جوش های سر سیاه چیست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با جزئیات جوش های سر سیاه، ویژگی های آن ها و دلیل به وجود آمدن آن ها صحبت کنیم. پس اگر شما هم می خواهید از شر این جوش ها راحت شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه یکی از انواع جوش هایی هستند که بر روی سطح پوست رشد می کنند و می توانند زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهند. این نوع جوش ها دارای سر سیاهی می باشند و معمولا باعث تیره شدن پوست می گردند.

جوش سر سیاه جوش هایی هستند که در اثر تجمع چربی بیش از حد در پوست به وجود می آیند. این نوع جوش چرکی نبوده و به راحتی قابل درمان می باشد. جوش های سر سیاه جزء جوش های زیر پوستی می باشند که در اثر بسته شدن منافذ پوست رخ می دهند.

جوش های سر سیاه می بایست با روش های اصولی درمان گردند تا لکه های مختلف را بر روی پوست ایجاد نکنند. اینکه جوش های سر سیاه چه عوارضی را به دنبال دارند، واقعا مشخص نیست. ولی می توان گفت که جوش های سر سیاه بی خطرترین جوش های ایجاد شده بر روی پوست صورت هستند.

با علائم جوش های سر سیاه آشنا شوید!

جوش های سر سیاه به عنوان یکی از رایج ترین جوش های غیر چرکی شناخته می شود که پوست نواحی مختلف بدن را درگیر می کند. در اکثر موارد جوش های سر سیاه علائم زیادی را به دنبال ندارند. ولی به هر حال، می توان با یک سری از روش ها جوش های سر سیاه را از جوش های دیگر تشخیص داد تا بتوان آن ها را درمان نمود.

  1. جوش هایی با نوک سیاه
  2. جوش های ریز و کوچک
  3. جوش هایی بدون التهاب و چرک
  4. مشاهده رنگ های تیره بر روی پوست
  5. جوش های بدون ایجاد درد و سوزش

دلیل به وجود آمد جوش های سر سیاه

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که جوش های سر سیاه چرا به وجود می آیند؟ به هر حال هر یک از انواع جوش به دلایل مختلفی رخ می دهند و نمی توان این موضوع را انکار کرد. جوش های سر سیاه نیز مانند جوش های مختلف  دارای منشاء مشخصی می باشند.

به طور کلی، اکثر پوست های چرب با مشکل جوش های سر سیاه مواجه می شوند. زیرا ترشح چربی بیش از حد در پوست منجر به این موضوع شده و عوارض زیادی را به دنبال دارد. ولی به هر حال انواع پوست ها می توانند شاهد جوش سر سیاه باشند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دلایل متنوعی وجود دارند که می توانند باعث به وجود آمدن جوش سر سیاه شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. برخی از این دلایل، تشدید کننده جوش های زیر پوستی سیاه می باشند.

  • نداشتن تغذیه مناسب و نخوردن ویتامین ها و مواد مغذی پوست
  • تولید بیش از حد چربی در پوست
  • داشتن استرس و اضطراب بیش از حد
  • تغییرات هورمونی به وجود آمده در بانوان
  • نداشتن ورزش منظم به خصوص ورزش های هوازی
  • استفاده از برخی از داروهای خاص
  • مصرف بیش از حد دخانیات به ویژه دخانیاتی که دود ایجاد می کنند. مانند سیگار، قلیان و …

روش های درمان جوش های سر سیاه

بیش از 50 درصد از جمعیت کل کشور ایران و کشورهای دیگر با جوش سر سیاه مواجه هستند. آکنه های مختلف می توانند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشند و باعث کاهش کیفیت پوست شوند. ولی آکنه سر سیاه معمولا خفیف بوده و به راحتی قابل درمان است.

یکی از مزیت های جوش های سر سیاه این است که هم می توان به راحتی آن ها را درمان نمود و هم اینکه آن ها پس از درمان، جای لکه ایجاد نمی کنند. به همین خاطر، شما می توانید با خیالی راحت از روش های درمان جوش های سر سیاه مانند استفاده از کرم ضد جوش استفاده کنید. در ادامه به برخی از نکات و توصیه ها برای درمان جوش های سر سیاه اشاره می کنیم.

درمان جوش سر سیاه با شستشوی پوست

شاید ساده ترین روش درمان برای جوش سر سیاه، رعایت پاکیزگی پوست باشد. با توجه به اینکه جوش های سر سیاه در اثر تجمع چربی و بسته شدن منافذ باز پوست رخ می دهند، می توان با شستشوی پوست صورت به صورت روزانه، جوش های سر سیاه را کنترل نمود.

اگر عادت دارید هر روز از محصولات آرایشی مختلف استفاده کنید، سعی کنید که هر شب صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید. این کار باعث می شود که پوست شما شفاف و زیبا شود. در عین حال تجمع چربی در پوست کاهش پیدا می کند و باعث کاهش ریسک به وجود آمدن جوش سر سیاه می شود.

استفاده از عسل؛ یکی دیگر از روش های درمانی

عسل با کاهش باکتری های به وجود آورنده جوش، می تواند نقش موثری در درمان جوش های زیر پوستی داشته باشد. اگر می خواهید که جوش های زیر پوستی شما بهبود پیدا کنند، می توانید مقداری از عسل را در ناحیه ای از پوست که دارای جوش می باشند قرار دهید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا عسل خاصیت خود را به پوست منتقل کند.

پس از آن می توانید پوست صورت خود را شستشو دهید. شما می توانید به همراه عسل مقداری از دارچین هم استفاده کنید. ترکیب دارچین و عسل یک ماسک فوق العاده عالی برای شما ایجاد می کند که باعث رفع جوش های سر سیاه و جوش های مختلف دیگر می شوند.

کرم ضد جوش؛ یکی از بهترین روش های درمانی برای جوش های سر سیاه

کرم ضد جوش یکی از انواع روش های درمانی است که برای کاهش جوش های سر سیاه قابل استفاده می باشد. این کرم ها ضد جوش می توانند با کیفیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند و هر کدام نیز ترکیبات مختلفی دارند. عمده کرم های ضد جوش برای کاهش چربی پوست استفاده می شوند.

به همین خاطر، لازم است که افراد از کرم ضد جوش برای کاهش چربی پوست خودشان استفاده کنند تا هم جوش های زیر پوستی کاهش پیدا کند و هم مشکلات ناشی از جوش ها نیز کاهش پیدا کنند. حتما در هنگام انتخاب کرم ضد جوش به نوع پوست خود توجه داشته باشید و در صورتی که پوست خشکی دارید، حتما از کرم های ضد جوش مناسب استفاده نمایید.

آیا نیازی به مراجعه به پزشک برای درمان جوش سر سیاه است؟

برخی از جوش های پوستی به ویژه جوش های التهابی می توانند برای پوست مضر باشند و باعث عفونت شوند. به همین خاطر، آکنه های عفونی و التهابی می بایست با مراجعه به پزشک درمان گردند. ولی جوش های سر سیاه جزء جوش های معمولی و خفیف هستند. این جوش ها به جوش های زیرپوستی نیز شناخته می شوند و همواره می توانند به راحتی درمان شوند.

با توجه به اینکه جوش سر سیاه جزء جوش های چرکی و التهابی نیست، برای درمان آن نیازی به مراجعه به پزشک نمی باشد. ولی در صورتی که جوش سر سیاه شما، دارای درد، التهاب، قرمزی، تورم و … بود، حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا آکنه ایجاد شده بررسی شود و در صورت نیاز مداخلات درمانی لازم صورت گیرد.

ولی در صورتی که آکنه های سر سیاه شما مشکل خاصی ندارد، می توانید از کرم ضد جوش و یا ماسک های مختلف برای کاهش آن ها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *